TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Zablokowany
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Obrazek
Zgodnie z zapowiedzią, dziś zaprezentowane zostają cztery tematy konkursowe! Kontynuując tradycję pierwszego TAPE, tematy konkursowe znów związane są z okresem, w którym odbywa się impreza. A są to:
  1. Ostatni dzień lata
  2. Nienawidzę tej budy
  3. Poznałem ją na wakacjach*
  4. Płonie ognisko w lesie


* Dozwolone są wszelkie modyfikacje elementów rodzajowych - Poznałem, Poznałam, Poznaliśmy, Poznałyśmy, Poznałom oraz ją, jego, je, ich, to. Generalnie chodzi o poznanie czegoś lub kogoś na wakacjach.

Termin na oddanie prac mija za 2 tygodnie (nie licząc dzisiaj), 12.09.2022 r. o godzinie 23:59


Nagroda złotej kapibary za przewidzenie tematów trafia do Deathwinga, który na naszym Discordzie pisał tak:
Deathwing 16.08.2022
mnie ciekawi czy teraz Michu poleci wakacyjnie :v
Eksperymentalnie w tej edycji TAPE zwiększyłem liczbę tematów o 1. Dajcie znać, czy według was to dobry pomysł, czy jednak lepsza jest rywalizacja z mniejszą liczbą tematów.

Przewidując nasuwające się pytania, poniżej kilka dodatkowych wyjaśnień:
  • Gra powinna uwzględniać co najmniej jeden z powyższych tematów. Może uwzględniać ich więcej.
  • Temat konkursowy nie musi być jedynym motywem gry ani nawet jej głównym motywem - musi jednak być na tyle jasno pokazany, że będzie możliwy do zidentyfikowania.
  • Tematy są na tyle szerokie, że można je swobodnie interpretować. Nie trzeba się ich ściśle trzymać. Wręcz przeciwnie - zachęcam do ich twórczej interpretacji.
  • Tematy nie wprowadzają żadnych ograniczeń co do gatunku gry, ale musi to być gra - wszystkie wizualne opowieści (w tym VN) nie spełniają tego wymogu.
W razie jakichkolwiek pytań - piszcie śmiało! Zachęcam także do komentowania i prezentowania swojego procesu twórczego w niniejszym temacie. Z uwagi na brak anonimowości nie będzie to stanowiło złamania regulaminu.

Wszelkie kwestie techniczne dotyczące projektów znajdują się w tym temacie.

Najważniejsze kwestie z tematu z zasadami:
  • Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
  • Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie.
  • Można korzystać z projektów lub ich fragmentów, które nigdy nie były wcześniej publikowane. Zakaz używania wcześniej opublikowanych rzeczy nie dotyczy samych mechanik.
  • Oficjalne zgłoszenie nie jest wymagane do wzięcia udziału w konkursie.
  • Można korzystać z dowolnego RPG Makera: 95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ.
  • Gra musi działać bez zainstalowanego programu i RTP.
  • Długość gry to minimum 5 minut.
  • Można korzystać z dowolnych zasobów oprócz tych stworzonych przez kogoś innego na potrzeby naszego projektu. Można oczywiście samemu tworzyć zasoby do projektu.
  • Projekty przesyłamy do mnie dowolną drogą (mail/forum/Discord).
Trzymam za Was kciuki i mam nadzieję, że TAPE #2 obrodzi projektami tak samo, jak pierwsza odsłona naszej imprezy!
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Crashykk »

Przy TAPE#1 mialem pomysl doslownie natychmiastowo. Tutaj, od godziny siedze wpatrujac sie w te tematy i nic nie chce kliknac.

Najwyzej w ostatecznosci oddam generyczna, makerowa przygodowke. :lol:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Adrap »

Mi po godzinie właśnie kliknęło coś co wpasuje się w mój koncept w sam raz, a może nawet go ulepszy. Widzimy się na mecie.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Mikisi »

a ja robie juz
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Charlie Vermin »

To ja chyba też wykombinowałem. Mam już pomysł na fabułę, mam pomysł na grygranie (gameplay). Teraz tylko wcielić to w życie.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Dziś w nocy minie dokładnie 25% czasu, jaki został wyznaczony na stworzenie projektu. Z informacji pojawiających się na Discordzie wynika, że wielu z Was pracuje nad projektami i, co mnie trochę zaskoczyło, pracuje w sposób dość precyzyjnie zaplanowany.

W związku z tym zachęcam do podzielenia się w tym temacie luźnymi przemyśleniami dotyczącymi tematów oraz Waszego postępu!
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Adrap »

Ja sobie wziąłem całkiem sporego molocha do zrobienia, którego będzie trzeba dodatkowo porządnie otestować, ale motywowany chęcią dokopania Axerowi idzie mi nadspodziewanie szybko, możliwe że nawet zobaczycie cały nieokrojony projekt.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: puniek »

Po mojej stronie standardowo, idziemy w jRPGowe klimaty. Axerowych mechanik nie pobiję, zwłaszcza bez sięgania po Maniaca - ale z pewnością prezentować się będzie tak, jak wymarzyłam. Teraz tylko liczyć, że wygram wyścig z czasem. ヾ(⁍̴̆◡⁍̴̆。)ノ
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Mikisi »

Co do tematów - na discordzie pojawiały się różne głosy, ja raczej odebrałem je pozytywnie, jako mało konkretne, ale dające duże pole do ciekawych interpretacji. Tak jak wspominałem jednak, dla mnie fajnym doświadczeniem byłoby też dostać chociaż jeden, bardziej abstrakcyjny temat, albo temat mieszający dwa zagadnienia.

Co do gierki - nie jestem pewien, w Pogorzysku dużym ułatwieniem z perspektywy czasu okazała się taktyka jednej mapy - pojawiały się narzekania na niemożność odwiedzenia domków, jednak dzięki temu miałem możliwość bardziej się zamknąć na poboczne możliwości. Nie żeby teraz projekt był dużo bardziej rozbudowany, jednak na pewno w procesie twórczym jest większy chaos - póki co nie mam pojęcia jak będzie wyglądać finalna wersja. Spodziewam się jednak, że po drodze mnóstwo rzeczy uproszczę i powywalam.

Mimo wszystko, zabawa jest super, w mojej głowie walczą jednak ciągle fajne, nowe pomysły na rozbudowanie gry i zdrowy rozsądek, który wątpi, że zdążę na czas nawet bez jakichkolwiek mechanik. :-P
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Przypominajka - minęliśmy półmetek rywalizacji! Do terminu oddania prac zostało 6 dni, 8 godzin i 40 minut!
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Do terminu oddania prac zostało już niecałe 16 godzin! Na tę chwilę mam 5 prac.
Obrazek
Zablokowany