TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Michu »

Obrazek
By osłodzić Wam brak Golden Forków w tym roku, postanawiamy ruszyć wreszcie z (mam nadzieję) regularnym scenowym game jamem. Z tego powodu powołujemy do życia TAPE, czyli Tsukuru Archive Project Extravaganza, które będzie pełnić funkcję osieroconą przez Konrady. Naszym głównym celem jest dobra zabawa i mobilizacja do tworzenia projektów. Nie ukrywam, że jest to formuła eksperymentalna i od jej powodzenia oraz przebiegu zależą dalsze losy tego konkursu.

Kalendarz

  • 25.12.2021 - Ogłoszenie konkursu i rozpoczęcie zapisów
  • 27.12.2021 12:00 - Prezentacja tematów konkursowych
  • 11.01.2022 23:59 - Termin na wysłanie prac
  • 12.01.2022 lub 13.01.2022 - Rozpoczęcie głosowania
  • 19.01.2022 lub 20.01.2022 - Zakończenie głosowania
  • 20.01.2022 lub 21.01.2022 - Ogłoszenie wyników
Lista uczestników


Axer
Charlie Vermin
Crashykk
Deathwing
Dragon Kamillo
Ekhart
GameBoy
Gedharm
Jolantyn
Keibi
Kryzz333
Mikisi
puniek
Stanior
Surusek
Versus
Vodun
WładcaKasztanów


Zasady rywalizacji


Konkurs polega na stworzeniu jednej gry w dowolnym RPG Makerze (wliczając w to 95 i MZ) prezentującej co najmniej jeden z trzech przedstawionych tematów.

Kwestie podstawowe:
  • Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
  • Na konkurs można oddać tylko jedną grę.
  • Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie. Niedopuszczalne jest tworzenie grupowe.
  • Nie wymagamy, by projekt musiał być robiony specjalnie od zera na konkurs - nie jesteśmy w stanie zweryfikować takiego warunku. Żaden z użytych fragmentów gry nie może jednak być wcześniej nigdzie publikowany. Brak publikacji dotyczy fragmentów gry, a więc części spójnego projektu, który zostałby opublikowany w formie dema lub np. zapowiedzi. Zakaz nie dotyczy poszczególnych mechanik, które można wykorzystać przecież w wielu projektach.
  • Wszyscy, którzy się oficjalnie zgłoszą do konkursu do końca roku i oddadzą swoje konkursowe projekty, otrzymają ode mnie ich pełnoprawne recenzje na RMtece - pozostałe projekty to będą standardowe 2 akapity
Zapisy
  • W przeciwieństwie do innych konkursów, w TAPE zapisy pełnią rolę mobilizacyjną. Oznacza to, że grę może oddać każdy użytkownik forum niezależnie od tego, czy zapisał się oficjalnie na konkurs, czy też nie.
  • Mimo tego zachęcam do oficjalnego zapisywania się - pomoże to zbudować atmosferę rywalizacji i zachęci innych do wzięcia udziału w konkursie.
  • Zapisujemy się poprzez post w niniejszym temacie.
Kwestie techniczne dotyczące gier:
  • W konkursie może wziąć udział gra wykonana na dowolnej wersji RPG Makera (95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ).
  • Warunkiem dopuszczenia do konkursu jest możliwość odpalenia gry bez zainstalowanego programu i RTP.
  • Gra musi uwzględniać co najmniej jeden z zaprezentowanych trzech tematów konkursowych. Nie musi to być dosłowne uwzględnienie tematu - temat musi jednak być możliwy do zidentyfikowania.
  • Archiwum z grą nie powinno przekraczać 200 mb, chyba że wynika to z konieczności dodania RTP.
  • Uczestnicy konkursu mogą korzystać z dowolnych zasobów podczas tworzenia. Jedyny zakaz w tym zakresie dotyczy tego, że nie można korzystać z zasobów przygotowanych na potrzeby naszego projektu konkursowego przez inną osobę. Stanowi to złamanie zasady samodzielnego tworzenia projektu. Można natomiast dowolnie korzystać z innych zasobów z lub spoza RTP.
  • Gra musi posiadać początek i koniec, przy czym gameplay powinien mieścić się w przedziale od 5 minut (bezwzględne minimum) do 1 godziny (przekroczenie tego czasu nie będzie karane dyskwalifikacją).
  • Projekty nie są anonimowe - możecie spokojnie rozmawiać o nich na DIscordzie i w wątku, w którym zaprezentowane zostaną tematy. Przy rozpoczęciu głosowania każdy projekt będzie podpisany nickiem autora.
Przesyłanie projektów
  • Paczkę z projektem należy przesłać do mnie za pośrednictwem e-maila (michurpg@gmail.com) albo w wiadomości prywatnej na Discordzie lub forum. Potwierdzam otrzymanie każdego projektu - jeśli takiego nie otrzymałeś, koniecznie się do mnie odezwij!
  • Zachęcam do przesyłania projektu razem z dwu- lub trzyzdaniowym opisem, który będzie zachęcał do pobrania gry podczas głosowania.
  • Upływ terminu przesyłania prac oznacza, że żadne kolejne wersje już przesłanych gier lub nowe gry nie będą przyjmowane do konkursu. Jedyny wyjątek od tej zasady to wykrycie przez kogoś w trakcie głosowania buga, który uniemożliwia ukończenie gry. W takiej sytuacji twórca jest uprawniony do poprawienia swojego projektu, ale tylko w zakresie wykrytego błędu. Do czasu upłynięcia terminu możecie przesyłać kolejne wersje prac, ale dla uniknięcia bałaganu zachęcam do przesyłania wersji finalnych.
Głosowanie i nagrody
  • Po zaprezentowaniu projektów rozpoczyna się głosowanie, które potrwa tydzień.
  • Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do dnia rozpoczęcia głosowania będą mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
  • Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
  • Liczba głosów do dyspozycji zależeć będzie od liczby zgłoszonych prac. Przy minimum 3 projektach będzie to 1 głos, przy 6 - dwa głosy, a przy 9 i więcej - 3 głosy. Podczas głosowania można skorzystać z dowolnej liczby dostępnych głosów (1, 2 lub 3).
  • Analogicznie wygląda kwestia liczby nagrodzonych prac. Przy minimum 3 zgłoszeniach wybieramy jednego zwycięzcę, przy minimum 6 - zwycięzcę i drugie miejsce, a przy minimum 9 - całe podium.
  • Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
  • Jeśli na konkurs oddanych zostanie mniej niż 3 prace, nie organizujemy głosowania i rozchodzimy się w żalu i smutku.
  • Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum. Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas przyszłorocznych GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie.
W razie jakichkolwiek pytań - uderzajcie śmiało i widzimy się za 2 dni z tematami prac na TAPE!
Obrazek
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 76
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Keibi »

Zapisuję się :D
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Crashykk »

Zgłaszam się. :)
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Axer

GF 2022 - Dema (miejsce 1); GF 2020 - Dema (miejsce 1); TAPE #2 (miejsce 2); Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Axer »

Biorę udział, szykujcie się na bęcki
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Kryzz333 »

Zapisuję się, ale nie spodziewajcie się ode mnie kolejnego FORTUNE 47 albo Ostrza :shock:
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: puniek »

Zapisuję się, może jako kobiecie dacie mi fory (。 >艸<)
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: GameBoy »

Ostatnio jakoś dałem radę to i teraz dam. Zapisuję się.
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 32
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Versus »

A niech będzie, zapisuję się
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Michu »

Dzięki za pierwszy odzew!

Poniżej uzupełnienie zasad, które wywołane zostało podnoszonymi wątpliwościami dotyczącymi regulaminu:
  • Brak publikacji dotyczy fragmentów gry, a więc części spójnego projektu, który zostałby opublikowany w formie dema lub np. zapowiedzi. Zakaz nie dotyczy poszczególnych mechanik, które można wykorzystać przecież w wielu projektach.
  • Uczestnicy konkursu mogą korzystać z dowolnych zasobów podczas tworzenia. Jedyny zakaz w tym zakresie dotyczy tego, że nie można korzystać z zasobów przygotowanych na potrzeby naszego projektu konkursowego przez inną osobę. Stanowi to złamanie zasady samodzielnego tworzenia projektu. Można natomiast dowolnie korzystać z innych zasobów z lub spoza RTP.
  • Wszyscy, którzy się oficjalnie zgłoszą do konkursu do końca roku i oddadzą swoje konkursowe projekty, otrzymają ode mnie ich pełnoprawne recenzje na RMtece - pozostałe projekty to będą standardowe 2 akapity
Obrazek
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Ekhart »

A, może i dam radę coś zrobić. Zapisuję się 😅
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Deathwing »

Z buta wjeżdżam!
turn up the silence
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Charlie Vermin »

Już wystarczająco długo dłubałem przy makerze nic nie robiąc. Nie wiem czy uda mi się przerwać ten impas, ale za wcześnie na wątpliwości - wchodzę w to!

Dwa tygodnie to wydaje się być całkiem niewiele... ale może właśnie to uchroni mnie od pułapki przekombinowania.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Stanior »

Zapisuję się! :)
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Jolantyn
Posty: 18
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: Jolantyn »

Zapisuję się :-D
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 30
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TA Project Extravaganza #1 - Zasady i zapisy

Post autor: WładcaKasztanów »

Oho, konkursik! Nie może mnie zabraknąć. Tak więc zgłaszam się i zapisuję!
Zablokowany