[VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

[VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Utopia VII Pixel Perfekt+


Utopia miała być grą na Indie Game Maker Contest 2017, niestety zawaliłem i grę oddałem z krytycznym błędem. Postanowiłem błąd usunąć, dodać rzeczy jakie chciałem dodać i zrobić premierę w samą porę na GF 2017 i oczywiście robię to na ostatnią chwilę bez dodania wszystkiego co chciałem. Typowe.

Stworzona w rpgmaker VXace, gra jest po angielsku, przetłumaczenie jej zajęłoby dłużej niż czas jaki miałem na jej stworzenie.

Autorzy: Vodun i Vaskamos.

Fabuła:(tekst skopiowany z gry)
Spoiler:
Zasoby:
Graficzne - głównie RTP w zabójczym zielonym odcieniu, plus Rpgmaker Futuristic Tiles Resource Pack, Rpgmaker Sci Fi Battleback i Hero&Daughter Artwork
Skrypty - Choice Setup Position Author: Soulpour77, More Choices_by Fomar0153, Yanfly Engine Ace - Ace Message System
Muzyka - BlackheartPower_SND, JSM Futuristic Music Pack, The Adventurer's Journey

Screeny:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Czas gry:
Około 45 minut

Download:
http://www.mediafire.com/file/uzgo66cjy ... kt_%2B.rar

Gra dużo waży bo oczywiście robię na ostatnią chwilę i nie pousuwałem zasobów które są niepotrzebne. Tak to jest jak robisz na ostatnią chwilę.

Powodzenia w graniu, teoretycznie nie powinna mieć teraz krytycznego błęda ale błądzić jest rzeczą ludzką.
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Zrobiłem mały updejt gry, link do ściągnięcia nowej wersji został uaktualniony. Poprawiłem dwa spore błędy oraz dodałem Jukebox w jednej lokacji, plus drobne poprawki w tekście i eventach.

Zapraszam do grania :)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Karrmel21 »

Cóż za smutny temat - żadnych wrażeń z tej gry od kogokolwiek. Wygląda na to, że będę pierwszy - zwłaszcza, że autor od jakiegoś czasu zachęca mnie do wypróbowania tej produkcji, w tym za pomocą różnorakich chwytów psychologicznych(haha, jokes on you - jestem za głupi, żeby na mnie działały!). Jeszcze tylko dodam, że grałem w pierwszą opublikowaną tu wersję gry, bez patch'a, więc możliwe że jakaś część moich uwag została już naprawiona.

W sumie, jakby ktoś się mnie zapytał czy gra mi się podobała czy nie, pewnie bym odpowiedział wzruszeniem ramionami. Nie jest jakoś szczególnie dobra, ale nie jest też zła w żadnym względzie. Na pewno jest pośpieszona. Bugów i niedopatrzeń jest mnóstwo - chodzenie po meblach to w tej grze normalka. O literówkach nawet nie wspominam - z początku nawet je notowałem, by pomóc autorowi, ale szybko przestałem, bo uznałem że to bez sensu - produkcja jest w pilnej potrzebie korekty większości dialogów i ogólnie bugfixów. Zdaję sobie sprawę, że gra ma taki motyw "glitchującego" się świata, ale bohater(lub bohaterka - bo możemy sobie wybrać naszą płeć jak w każdej porządnej grze) zazwyczaj komentuje takie "fabularne" glitche. A tych bez komentarza(czyli zapewne nieświadomych) jest cała masa. W pierwszych dwóch minutach gry udało mi się też znaleźć buga kompletnie psującego rozgrywkę, na szczęście autor zapewnił mnie, że ten został już naprawiony.

A szkoda, że gra została wydana w takim kulawym stanie - bo sama w sobie ma potencjał. Fabuła jest nawet ciekawa i przemyślana(chociaż ciężko jest ten główny motyw odkryć), dialogi są napisane dobrze(pomimo literówek), a nawet niektóre żarty do mnie trafiły, pomimo że
Spoiler:
Rozgrywka polega głównie na łażeniu z jednego miejsca na drugie, rozwiązując niekiedy jakieś banalne zagadki, ale nagrodą za to jest zawsze jakiś dobry dialog i przyjemna muzyka w trakcie. Gra ma też kilka(dwa?) zakończeń, które otrzymujemy za zdobycie fragmentów z pamiętnika poukrywanych w świecie gry(bądź otrzymywanych od postaci pobocznych). Tutaj też mam jeden zgrzyt - przy otrzymywaniu notatek przydałoby się gdyby gracz otrzymał jakąś informację który konkretny numer notatki to jest. Możemy co prawda sprawdzić wszystkie które zebraliśmy na komputerze w "naszym domu"(kto grał ten wie), ale można tam wybrać także te z nich, których jeszcze nie odblokowaliśmy, co sprowadza się do szukania na ślepo akurat tej notki której potrzebujemy(a jako że otrzymujemy je bez konkretnej kolejności - ciężko jakoś uporządkować to wszystko). Licznik pokazujący ile tych kartek znaleźliśmy podczas gry i ile pozostało do odkrycia też byłoby miłe. Na pewno byłby to dobry "motywator" do ponownego przejścia.

Podsumowując - gra ma potencjał, który niestety pozostaje nie do końca wykorzystany przez bugi i niedociągnięcia. Pośpiech jest widoczny praktycznie na każdym kroku - produkcja na gwałt potrzebuje szlifów. A jeżeli ktoś chce zagrać teraz to, cóż - jeżeli ma dużą tolerancję na błędy w grach, to może nawet coś z tej produkcji wynieść. Zwłaszcza, że jest w miarę krótka(zajęła mi ok. 1 godziny do zdobycia "złego" zakończenia).
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Tak więc, grę udało się w końcu skończyć i umieścić na Itcho.

https://vodun.itch.io/utopia-vii-pixel-perfekt

Jeśli ktoś żywi niepohamowaną animozję do tej strony a chciałby zobaczyć o co chodzi w tej grze (która nie posiada niestety wersji PL) to podaję tutaj linka do Mediafire.
Dokańczałem tą grę tak długo że powinien to być mój łabędzi śpiew ale sądzę że teraz kiedy pozbyłem się tego ekskrementu to będę mógł na serio zająć się moimi innymi grami.

Do następnej gry/dokończonego projektu i życzę wam by wasze projekty miały o wiele krótszy development time niż...nieskończony.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2020, 19:41 przez Vodun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Kitabake »

Grałem w to w 2017 i było to wtedy bardzo dobre DEMO (o ile dobrze pamiętam). Polecam wszystkim, bo dobrze się wtedy bawiłem. Dobra odskocznia od światów magii. Pamiętam że były wtedy jakieś błędy, ale do przeżycia. Dużo dłuższa jest gra teraz? Vodun ile zajęło by przejście pełnej wersji?
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Przejście potrafi zająć około godziny, co prawda to zależy ile poświęcisz czasu na po prostu odkrywanie świata i klikanie wszystkiego (plus wchodzenie do każdej lokacji). Jest nagroda za przeklikanie i odkrycie wszystkiego ale to wydłuża czas gry (także pod względem nowych rzeczy do odkrycia, w tym zakresie gra się wydłużyła plus zachęca do kilkukrotnego przejścia).

Teraz jeśli trafią się jakieś błędy, jest to feature :P
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Długo nie było tu postów i jest tu całkiem spora pustka czyż nie?
Prawie rok od "premiery", może na pierwszy roczek (wydanie na itcho 23 września) uda mi się zamieścić* zapowiedź edycji rozszerzonej (wzdłuż i wszerz). A potem trzeba będzie czekać z kolejny rok aż ta zapowiedź stanie się rzeczywistością.

W międzyczasie podam ciekawostkę, youtuberka Lily Mai (just recently hit 10 subscribers and her reign of terror continues) robi let's play Utopia VII Pixel Purfeckt+, just całe 3 epizody!

Tutaj jest pierwszy:

https://youtu.be/WJb5Y_Mmy2o
(język angielski ale bardziej fancy bo brytyjska odmiana)

Jeśli mogę prosić, bądźcie delikatni :P

Do następnego posta i ewentualnego końca świata.
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Utopia VII - Pixel Perfect D+

Post autor: Vodun »

23 września 12021 (korzystając z kalendarza zaproponowanego przez kanał youtuber Kurzgesagt – In a Nutshell), pełny rok od premiery gry Utopia VII Pixel Perfekt+ (jeśli licząc od wydania gry na Itcho 23.09.12020).

Podziękowania się należą tym co ściągnęli, skomentowali oraz podali dalej informacje o tej grze.
Dziękuje :)

Także korzystając z tej okazji wysyłam zapowiedź ulepszonej wersji gry, Utopia VII - Pixel Perfekt D+
(D jako Double, podwójne, podwójny plus)

Poniżej grafika zapowiadająca nowości w wersji D+

Obrazek

Dla ludzi nie znających lub nie lubiących języka angielskiego, tutaj mam tłumaczenia wszystkich fraz zawartych w grafice.
(dwa razy korzystając z google translatora)
Spoiler:
To tyle, updejt wyjdzie w przeciągu 1-7 lat :P
Miejmy nadzieję.

[Link do zapowiedzi na Itcho za zainteresowanych]
https://vodun.itch.io/utopia-vii-pixel- ... nouncement

[ps.]
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: X-Tech »

Poproszę o normalną zapowiedź/opis gry, bo od tego bolą oczy. Założenia czym co ma być skazują to na porażkę. Pisz czym to jest, a nie czym miało być.

Trzy zdania o fabule startowej. Dwa zdania o mechanice rozgrywki, a na końcu może być ściana farmazonów i historia chęci do chęci stworzenia gry, którą można pominąć tak powinny wyglądać te wasze zapowiedzi/opisy, bo aż się czytać nie chce, a co dopiero potem pobierać te gry.

Ogólnie pobieram, bo lubię sci-fi i zobaczymy co dalej. Mam nadzieję, że gra jest rewelacyjna w porównaniu do zapowiedzi/opisu.
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

X-Tech dnia 5 listopada roku 12021 o godzinie 16:59 między innymi orzekł:
Poproszę o normalną zapowiedź/opis gry, bo od tego bolą oczy. Założenia czym co ma być skazują to na porażkę. Pisz czym to jest, a nie czym miało być.
Może przy wyjściu Utopia I postaram się o lepszą zapowiedź, zachowam obecną bo tworzy odpowiednią atmosferę wprowadzającą do gry.

X-Tech dnia 5 listopada roku 12021 o godzinie 16:59 również rzekł:
Ogólnie pobieram, bo lubię sci-fi i zobaczymy co dalej. Mam nadzieję, że gra jest rewelacyjna w porównaniu do zapowiedzi/opisu.
Yyyyyyy...mam nadzieję że gra nie rozczaruje AŻ TAK MOCNO :mrgreen:
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: Vodun »

Dobry wieczór, piszę by pokazać video z recenzją Utopia VII Pixel Perfect+

https://youtu.be/OA-wJ8zP7lc

Jak macie jakąś grę po ENGielsku to możecie podać Reniconowi do zrecenzowania, co prawda tak naprawdę to let's play okołogodzinny z paroma słowami opinii na końcu. Ja zgłosiłem się na rpgmaker Central: https://www.rpgmakercentral.com/topic/4 ... me-review/

Pozdrowienia...

...do następnego updejtu >_>
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+

Post autor: puniek »

Przeszłam, więc odkopuję temat, aby podzielić się wrażeniami - skończyłam z źle odczytaną czcionką przez mój EXE, godziną rozgrywki oraz postępem 58% w liczniku końcowym. Nie wszystko jeszcze odkryłam - udało mi się jednak zobaczyć napisy końcowe oraz znaleźć wszystkie podstawowe błędy, więc myślę, że mogę się już wypowiedzieć. (ㅅ´ ˘ `)
Wizualnie może męczyć, dlatego mimo krótkiej rozgrywki, produkcję skończyłam w kilku sesjach - choć jest to konwencja, którą rozumiem, i nie uważam tego za wadę Utopii VII. (Nawet mimo UX menu, który czasem był... dość toporny, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwości VX Ace.) Dodatkowo byłam w stanie "przeboleć" zbyt ostry kontrast grafik, bo przynajmniej nic nie kłuło w uszy - dźwiękowo gra naprawdę sobie fajnie poradziła! <3
Pomimo zapowiedzi, która nie każdego może przekonać, oraz specyficznego metahumoru, odczuwalnego na każdym kroku - warto się przełamać do Utopii VII, by między dialogami oraz notatkami, znajdowanymi w grze, zauważyć w gruncie rzeczy przykre przesłanie. To też uważam za najmocniejszą stronę scenariuszy, z którymi związanymi jest Vodun! ૮ • ﻌ - ა
Jednocześnie mam niedosyt, że klimat rozwinął się tak naprawdę dopiero blisko końca, tak jakby obawiano się zbyt poważnego odbioru w pierwszej połowie produkcji. (Tak samo było w taśmowej "Ostatniej przygodzie"...!)
Dodatkowo mały zarzut miałabym jednak do języka. Z moim poziomem angielskiego ciężko mi nawet doprecyzować, z czym mam problem (。T ω T。) - ale czułam się, jakbym grała w grę Polaka tłumaczącego roboczo swoją makerówkę, niż coś, co w domyśle stworzono na rynek zagraniczny. Może to kwestia składni...? Jest po prostu zbyt polska, tłumaczona dość... dosłownie.
Mimo tego gra sprawiła, że po jej ukończeniu pozostawiła mnie z przemyśleniami, więc koniec końców swoją pracę wykonała perfekcyjnie. Nie wiem, czy w obecnej formie wrócę do świata Utopii VII, by odkryć wszystkie ukryte smaczki - ale z pewnością będę obserwować postępy w dążeniu do wersji D+. Powodzenia! :capybara:
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
ODPOWIEDZ