Spoiler:
1. "Cienie są skopane, najbardziej mnie razi to przy tablicy, taki głupi błąd i tak prosty do poprawienia... Most w lewym górnym rogu ma o jeden tiles za krótkie podpory względem gór na około i optycznie wydaje się być bardziej parkanem jak mostem, przez użycie tych samych desek co przy tablicy (z oświetloną górną krawędzią). Schody są za krótkie - to typowy błąd, nawet do wybaczenia. No i domek ma dziwny dach, albo jego tylna ściana jest ukośna - analiza na poniższym obrazku:
"
2. "Świetny kontrast zrobiony na kaflach z RM2k między lodem a lawą (choć tiles użyty jako lawa służy domyślnie jako grunt w ogniowej jaskini...), może to bez sensu, może lód powinien się spalić itp. A może to wcale nie lód (a jakiś kryształ), a lawa to nie lawa - czort wie. Ni ma co wchodzić - wygląda świetnie i to się tu liczy. Cień na środku mapy wydaje się bez sensu, ale dzięki temu zaznaczona jest różnica poziomów między górą po prawej a po lewej. Z początku myślałem że wagonik jest spuszczany do lawy (co też nie byłoby złe, tylko że jest drewniany), ale później zczaiłem się że on jest spuszczany na tory niżej - i po to ten cień. Szkoda też że "lawa" musi mieć miejscami krawędzie (co widać, ale niestety ograniczenia tilesetu i brak skośnych zakończeń lodowych gór bez śniegu na spodzie) przez co robi się wrażenie że jest wyżej, albo na tym samym poziomie co rozpoczęcie lodowych ścian... No i co do błędów - paint XD:
PS: koła to genialny pomysł (XD tak to było też ustawione w samym chipsecie), jaskinia też wyszła OK, schody są dobre, te na środku moze o jeden tile za krótkie, ale walić."
3. "Góry są okropnie poskładane - ich piętrowanie w tym stylu jest według mnie beznadziejnym pomysłem. Na pustyni jest za duży burdel (a szkoda, bo gdyby wywalić z niej te budynki to byłaby fajna przeciwwaga góry mapy). Wziąłbym ją na warsztat i pobawił się z górami, ale wywaliłbym pewnie przy okazji ich piętrowanie co zmieniłoby zupełnie odbiór mapy, więc sobie daruję - autor chciał piętrowe więc po prostu (mimo że tego nie rozumiem) to uszanuje."
4. "Nie mam za bardzo się do czego przyczepić. No może po za tym że linki z hakami wychodzą ponad sufit pomieszczenia, co dziwne. I w tej mapie rury mi pasują, fajnie dopełniają ją i robią efekt że są pod sufitem. Mam jeszcze mały problem z 3 liniami z pordzewiałej blachy w centrum mapy - nie wiem czy są one wyżej jak podłoga czy na tym samym poziomie. Podpory wyższych przejść sugerują że są na tym samym poziomie co reszta podłogi, ale jakoś patrząc na inne elementy wydają się wyżej, że to jakiś stół. A może to tory są niżej, a może wsio jest na tym samym poziomie. Nie ważne, nie jest to dookreślone, można olać. Mapa jest świetna, gratuluje wykminienia jak użyć tego badziewnego tilesetu i wyjść z tego tak dobrze."
5. "Fajna ciepła kolorystyka[...]. Sama mapa może przeciętna, ale ładnie pocztówkowo się prezentuje." - UWAGA TO NIE JEST FRAGMENT ANALIZY, w tej kolejce ich nie robiłem, bo nie było czego analizować.
6. "Na pierwszy rzut oka mapa wydaje się w porządku, jednak jest parę niedociągnięć:
- płoty, narożnik na środku przy drodze jest jakby niedokończony (brakuje tam jednego kafla od frontu) i w prawym dolnym rogu brakuje murka pod płotem - to by było ok, gdyby nie to że po lewej stronie budynku murek już jest.
- niebieski dom w prawym dolnym rogu ma zdecydowanie za wysokie kondygnacje - aż 2 razy wyższe niż reszta budynków, jeszcze trochę wyższe by były ok, ale aż taka różnica przy tym samym stylu budownictwa razi.
- na pierwszy rzut oka budynek na środku (czerwony) może się wydawać że ma źle ułożone okna, ale gdyby przyjąć że ma wysokie piwnice, wyższy o trochę parter (tu nie jest aż tak to przesadzone jak w tym niebieskim), i klatkę schodową na poddasze (strych), w części gdzie wejście, to w sumie jest ok. A zaznaczę wam ten jeden brakujący płot i ten budynek w paincie:
Co do scenki - jest okropna (choć i tak w tej kategorii nie umywa się nawet do rekordzisty, o którym dalej), propaguje uliczne burdy, wielkie NIE z mojej strony. Po za tym raczej nie widać by owa droga mogła iść prosto więc wygląda na to że "parada" trafiła na milicyjną barierę i zaraz dojdzie do bójek - precz.
Aaa i te "ukośne" dachy są okropne, ale za to trzeba winić autorów grafiki do earthh.... yyy mothera 2. Są niby skośne, ale część płaska tego dachu ma taką samą grubość co budynki, co wymusza to że przód i tył powinien być pionowy, i może tak w sumie jest, ale ten sam kafel jest używany również już do konkretnie skośnego dachu budynków drewnianych i robi złe odczucie mi we łbie - według mnie lepiej było olać używanie tych dachów przy normalnych budynkach."
7 (specjalna): "Odpowiednio zamknięta (przez co tworzy całość) i ciekawa. Można se z łatwością wyobrazić że każdy z budynków pełni inną funkcję. Dachy to szaleństwo. Budynek na środku do góry jest jakoś tak skopany XD i przekombinowany. Jeśli przyjmiemy że wszystkie dachy są nachylone pod kątem 45 stopni, to również budynek po prawej jest zły. A w sumie, po za budynkiem z powiększonym piętrem, nie mam powodu by przyjmować inne kąty nachylenia dachu. Włączę painta:
"
"
2. "Świetny kontrast zrobiony na kaflach z RM2k między lodem a lawą (choć tiles użyty jako lawa służy domyślnie jako grunt w ogniowej jaskini...), może to bez sensu, może lód powinien się spalić itp. A może to wcale nie lód (a jakiś kryształ), a lawa to nie lawa - czort wie. Ni ma co wchodzić - wygląda świetnie i to się tu liczy. Cień na środku mapy wydaje się bez sensu, ale dzięki temu zaznaczona jest różnica poziomów między górą po prawej a po lewej. Z początku myślałem że wagonik jest spuszczany do lawy (co też nie byłoby złe, tylko że jest drewniany), ale później zczaiłem się że on jest spuszczany na tory niżej - i po to ten cień. Szkoda też że "lawa" musi mieć miejscami krawędzie (co widać, ale niestety ograniczenia tilesetu i brak skośnych zakończeń lodowych gór bez śniegu na spodzie) przez co robi się wrażenie że jest wyżej, albo na tym samym poziomie co rozpoczęcie lodowych ścian... No i co do błędów - paint XD:
PS: koła to genialny pomysł (XD tak to było też ustawione w samym chipsecie), jaskinia też wyszła OK, schody są dobre, te na środku moze o jeden tile za krótkie, ale walić."
3. "Góry są okropnie poskładane - ich piętrowanie w tym stylu jest według mnie beznadziejnym pomysłem. Na pustyni jest za duży burdel (a szkoda, bo gdyby wywalić z niej te budynki to byłaby fajna przeciwwaga góry mapy). Wziąłbym ją na warsztat i pobawił się z górami, ale wywaliłbym pewnie przy okazji ich piętrowanie co zmieniłoby zupełnie odbiór mapy, więc sobie daruję - autor chciał piętrowe więc po prostu (mimo że tego nie rozumiem) to uszanuje."
4. "Nie mam za bardzo się do czego przyczepić. No może po za tym że linki z hakami wychodzą ponad sufit pomieszczenia, co dziwne. I w tej mapie rury mi pasują, fajnie dopełniają ją i robią efekt że są pod sufitem. Mam jeszcze mały problem z 3 liniami z pordzewiałej blachy w centrum mapy - nie wiem czy są one wyżej jak podłoga czy na tym samym poziomie. Podpory wyższych przejść sugerują że są na tym samym poziomie co reszta podłogi, ale jakoś patrząc na inne elementy wydają się wyżej, że to jakiś stół. A może to tory są niżej, a może wsio jest na tym samym poziomie. Nie ważne, nie jest to dookreślone, można olać. Mapa jest świetna, gratuluje wykminienia jak użyć tego badziewnego tilesetu i wyjść z tego tak dobrze."
5. "Fajna ciepła kolorystyka[...]. Sama mapa może przeciętna, ale ładnie pocztówkowo się prezentuje." - UWAGA TO NIE JEST FRAGMENT ANALIZY, w tej kolejce ich nie robiłem, bo nie było czego analizować.
6. "Na pierwszy rzut oka mapa wydaje się w porządku, jednak jest parę niedociągnięć:
- płoty, narożnik na środku przy drodze jest jakby niedokończony (brakuje tam jednego kafla od frontu) i w prawym dolnym rogu brakuje murka pod płotem - to by było ok, gdyby nie to że po lewej stronie budynku murek już jest.
- niebieski dom w prawym dolnym rogu ma zdecydowanie za wysokie kondygnacje - aż 2 razy wyższe niż reszta budynków, jeszcze trochę wyższe by były ok, ale aż taka różnica przy tym samym stylu budownictwa razi.
- na pierwszy rzut oka budynek na środku (czerwony) może się wydawać że ma źle ułożone okna, ale gdyby przyjąć że ma wysokie piwnice, wyższy o trochę parter (tu nie jest aż tak to przesadzone jak w tym niebieskim), i klatkę schodową na poddasze (strych), w części gdzie wejście, to w sumie jest ok. A zaznaczę wam ten jeden brakujący płot i ten budynek w paincie:
Co do scenki - jest okropna (choć i tak w tej kategorii nie umywa się nawet do rekordzisty, o którym dalej), propaguje uliczne burdy, wielkie NIE z mojej strony. Po za tym raczej nie widać by owa droga mogła iść prosto więc wygląda na to że "parada" trafiła na milicyjną barierę i zaraz dojdzie do bójek - precz.
Aaa i te "ukośne" dachy są okropne, ale za to trzeba winić autorów grafiki do earthh.... yyy mothera 2. Są niby skośne, ale część płaska tego dachu ma taką samą grubość co budynki, co wymusza to że przód i tył powinien być pionowy, i może tak w sumie jest, ale ten sam kafel jest używany również już do konkretnie skośnego dachu budynków drewnianych i robi złe odczucie mi we łbie - według mnie lepiej było olać używanie tych dachów przy normalnych budynkach."
7 (specjalna): "Odpowiednio zamknięta (przez co tworzy całość) i ciekawa. Można se z łatwością wyobrazić że każdy z budynków pełni inną funkcję. Dachy to szaleństwo. Budynek na środku do góry jest jakoś tak skopany XD i przekombinowany. Jeśli przyjmiemy że wszystkie dachy są nachylone pod kątem 45 stopni, to również budynek po prawej jest zły. A w sumie, po za budynkiem z powiększonym piętrem, nie mam powodu by przyjmować inne kąty nachylenia dachu. Włączę painta:
"