[MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

[MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: coldmario »

Witam! Mam złożony problem. Chcę zrobić walki stworków w mojej grze, na podobnej zasadzie co w Pokemonach. Chodzi mi o to żeby napotkane stwory można było wystawić do walki z przeciwnikiem. Czyli musiałyby funkcjonować jako aktorzy, ale nie poruszać się po mapie z bohaterem. Ktoś ma pomysł jak się do tego zabrać? Bo ja już sobie włosy z głowy rwę.

Jeśli ktoś zna jakieś tutoriale, albo cokolwiek co pomogłoby mi uzyskać taki system walki to będę niezmiernie wdzięczny!

Wszystkie osoby, które mi pomogą - umieszczę w napisach końcowych. No chyba, że Wam będzie wstyd ;)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: Dragon Kamillo »

Dwa sposoby ode mnie:
1. Jeśli korzystasz z podstawowych systemów.
Musisz po prostu trzymać zrobić sobie do każdego stworka przełącznik i jeśli ma on być w drużynie to go włączać, zamiast dodawać stworka do drużyny.
Potem tworzysz sobie w typowych zdarzeniach (common efents - tych w bazie danych) zdarzenie na wywołanie w którym dajesz po prostu coś takiego:
czy przełącznik stwór 1 jest on, jak tak to dodaj go do drużyny, i tak w osobnych warunkach dla wszystkich stworów.
Jak zaczyna się walka, to albo zaraz przed walką (jeśli masz ją wywoływaną przez zdarzenia), albo w turze zero (jeśli masz walki losowe ustawione w właściwościach mapy) wywołujesz to typowe zdarzenie.
Po walce musisz usunąć stworki z drużyny. Nie wiem jak jest w mf, ale np w 2k3 nie dało się wywołać już zdarzenia walki po zakończeniu walki. Musisz więc najlepiej zrobić tak, w tym zdarzeniu co dodawałeś stworki do drużyny na początku albo na końcu dać jeszcze jeden przełącznik na on (np stworki są w drużynie = on), ten przełącznik będzie wywoływał inne typowe zdarzenie, start na równoległe, gdy powyżej wspomniany przełącznik jest on, gdzie po prostu dasz usunięcie po kolei wszystkich stworków z drużyny i zaoffujesz ten przełącznik. Powinno jakoś śmigać, nie znam dokładnie struktury mf, ale w 2k3 prosto zrobiłbym to właśnie w ten sposób.
2. Jeśli możesz sobie pozwolić na zmianę systemu menu:
Możesz poszukać po prostu jakiegoś systemu menu który wyświetla dane tylko pierwszej osoby z drużyny (o ile zawsze jesteś sam ty + stworki), wtedy stworki se mogą być cały czas w drużynie, bo ty tego i tak nie będziesz widział. Dokładniej tu nie pomogę, w XP, czy może nawet ACE widziałem takie systemy, nawet gdybym bardzo się uparł to sam bym coś takiego wymodził, ale mf to zupełnie inna bajka...
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: coldmario »

Skorzystałem z pierwszego sposobu i mam mały problem z tym, ale zanim do tego przejdę to muszę ogarnąć co innego.
Bo trochę zacząłem od dupy strony.
Najpierw chciałbym zrobić tak żeby bohater mógł te stworki spotkać i dodać do "drużyny". Nie musi tu być walki żadnej, po prostu dajmy na to, że chodziłby w jednym miejscu i - najlepiej losowo - spotkałby stworka i zdecydował że dołącza on do drużyny, ale nie porusza się z bohaterem.
Masz pomysł jak to można zrobić?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: Dragon Kamillo »

"Musisz po prostu trzymać zrobić sobie do każdego stworka przełącznik i jeśli ma on być w drużynie to go włączać, zamiast dodawać stworka do drużyny."
Czyli spotykasz stworka, przełącznik o nazwie stworek jakiś tam on - i wsio.
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: coldmario »

Okej, już rozumiem. To całkiem sprytny sposób, dzięki.
Teraz pytanie, jak rozwiązać problem wyglądu walki. Nie chcę animowanych postaci. Zależy mi na walce gdzie stworki mojego bohatera są prostymi, większymi obrazkami, tak jak wrogowie. Jest jakiś sposób, żeby w walce nie używać "sv battlers" tylko prostej, pojedyńczej grafiki?
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: Ekhart »

Obrazek
Database => System
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: coldmario »

To mi niestety nie pomoże. Stworki wystawiane do walki są moimi followersami, którzy są aktywni tylko w walce. Walka odbywa się w side-view, ale chcę żeby mój stworek wyświetlany był na takiej samej zasadzie jak przeciwnicy, czyli prosty obrazek, dowolnej wielkości, bez animacji SV.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: Dragon Kamillo »

Możesz po prostu wkleić te same obrazki w animacji, tak żeby po prostu nie było widać że jest animowany (3 te same klatki idealnie w tym samym miejscu) - efekt będzie jakbyś miał statyczny obrazek, ale nie wiem jak z wielkością, czy to jest dowolne czy ograniczone.
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

Re: [MV] Walki rodem z pokemon. Wybieranie drużyny do walki.

Post autor: coldmario »

No właśnie, problem w tym, że wielkość tych animacji jest za mała do mojego pomysłu. Czyli nie ma innego sposobu żeby to obejść?

EDIT: Ok, faktycznie można zmieniać rozmiar plików SV Battlers. Wystarczy żeby miały te same proporcje.

EDIT: Teraz mam z kolei inny problem, bo w czasie walki ani ja, ani przeciwnik nie traci życia. Wyświetla się ile HP traci każdy po atakach, ale paski życia się nie zmieniają. Miał ktoś taki problem?
ODPOWIEDZ