[VXA][RGSS3] Potrzebna osoba do napisania prostego menusa.
: 12 wrz 2019, 17:18
Potrzebuję kogoś, kto mógłby napisać mi relatywnie proste menu w VXA - kreator postaci. Niestety ten który wyeventowałem laguje niemiłosiernie, więc RGSS jest koniecznością.
Menu powinno mieć serię Command Window oraz dwa okienka wyświetlające grafikę/tekst.
Główny Command Window: ["Gender", "Attribute", "Starting Gift", "Appearance", "Name", "Confirm"], które aktywują poniższe:
Gender: ["Female", "Male"]
Attribute: ["Wanderer", "Hard Worker", "Caring", "Swift", "Fervorous", "Average"]
Starting Gift: ["None", "Healing Wares", "Bombs", "Purse of Coins", "Essence of One", "Token of Mercenary"]
Appearance: Okienko wyświetlające animowane spritesety postaci. Aktywowane pozwala strzałkami przełączać między 7 spritesetami na płeć ("Characters/Main_Char_F1...7.png", "Characters/Main_Char_M1...7.png")
Name: Wywołuje standardowe Name Input Processing (Scene_Name.new)
Confirm: Wszystko zatwierdza, teleportuje na mapę.
No i ostatnie okienko - opisów, znajdujące się po prawej stronie. W każdej chwili klawiszami Q i W można przełączyć na drugą stronę - pierwsza wyświetla Atrybuty/statystyki danej klasy, druga - startowy ekwipunek. Jedynie w przypadku wyboru podarunku (Starting Gift jest aktywne) zmienia się na opisy przedmiotów. Mogę wszystkie opisy dać, ale można też wyświetlać obrazki - Tutaj jest zip z nimi.
Jedna ważna rzecz - skrypt sam w sobie nie musi zmieniać nic, poza kilkoma zmiennymi w grze. Niektóre skrypty i tak potrzebują wywoływania komend za pomocą komentarzy w evencie, więc zmianę całej postaci będę musiał przeprowadzić z poziomu eventu. Także jedynie co, to potrzebuję, aby poniższe zmienne były modyfikowane w skrypcie:
0023 - Płeć (0- Female, 1- Male)
0024 - Attribute (0 - Wanderer, 1 - Hard Worker, 2 - Caring, 3 - Swift, 4 - Fervorous, 5 - Average)
0025 - Gift (0 - None, 1 - Healing Wares, 2 - Bombs, 3 - Purse of Coins, 4 - Essence, 5 - Mercenary Token)
0026 - Appearance (między 0 a 6)
0027 - Name (ustawić jako String)
Nie potrzebuję wszystkiego zrobionego w całości, wszystkie okienka i wywoływanie odpowiednich metod mi wystarczy (wiem, że to jest 90% roboty ^^'). W razie potrzeby mogę coś więcej wyjaśnić, rozwinąć jak coś źle wyjaśniłem, i ew. może dam radę podesłać mini demo z samym kreatorem, jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda/działa w wersji eventowej.
//Edit: Tutaj jest mikro demo samego kreatora, może sprawdzenie jak to wygląda teraz (i jak mniej więcej chcę, żeby działało) trochę ułatwi zadanie
Menu powinno mieć serię Command Window oraz dwa okienka wyświetlające grafikę/tekst.
Główny Command Window: ["Gender", "Attribute", "Starting Gift", "Appearance", "Name", "Confirm"], które aktywują poniższe:
Gender: ["Female", "Male"]
Attribute: ["Wanderer", "Hard Worker", "Caring", "Swift", "Fervorous", "Average"]
Starting Gift: ["None", "Healing Wares", "Bombs", "Purse of Coins", "Essence of One", "Token of Mercenary"]
Appearance: Okienko wyświetlające animowane spritesety postaci. Aktywowane pozwala strzałkami przełączać między 7 spritesetami na płeć ("Characters/Main_Char_F1...7.png", "Characters/Main_Char_M1...7.png")
Name: Wywołuje standardowe Name Input Processing (Scene_Name.new)
Confirm: Wszystko zatwierdza, teleportuje na mapę.
No i ostatnie okienko - opisów, znajdujące się po prawej stronie. W każdej chwili klawiszami Q i W można przełączyć na drugą stronę - pierwsza wyświetla Atrybuty/statystyki danej klasy, druga - startowy ekwipunek. Jedynie w przypadku wyboru podarunku (Starting Gift jest aktywne) zmienia się na opisy przedmiotów. Mogę wszystkie opisy dać, ale można też wyświetlać obrazki - Tutaj jest zip z nimi.
Jedna ważna rzecz - skrypt sam w sobie nie musi zmieniać nic, poza kilkoma zmiennymi w grze. Niektóre skrypty i tak potrzebują wywoływania komend za pomocą komentarzy w evencie, więc zmianę całej postaci będę musiał przeprowadzić z poziomu eventu. Także jedynie co, to potrzebuję, aby poniższe zmienne były modyfikowane w skrypcie:
0023 - Płeć (0- Female, 1- Male)
0024 - Attribute (0 - Wanderer, 1 - Hard Worker, 2 - Caring, 3 - Swift, 4 - Fervorous, 5 - Average)
0025 - Gift (0 - None, 1 - Healing Wares, 2 - Bombs, 3 - Purse of Coins, 4 - Essence, 5 - Mercenary Token)
0026 - Appearance (między 0 a 6)
0027 - Name (ustawić jako String)
Nie potrzebuję wszystkiego zrobionego w całości, wszystkie okienka i wywoływanie odpowiednich metod mi wystarczy (wiem, że to jest 90% roboty ^^'). W razie potrzeby mogę coś więcej wyjaśnić, rozwinąć jak coś źle wyjaśniłem, i ew. może dam radę podesłać mini demo z samym kreatorem, jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda/działa w wersji eventowej.
//Edit: Tutaj jest mikro demo samego kreatora, może sprawdzenie jak to wygląda teraz (i jak mniej więcej chcę, żeby działało) trochę ułatwi zadanie