[2k3] Sven Mortais 2 zasoby

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Caesum
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23

[2k3] Sven Mortais 2 zasoby

Post autor: Caesum »

https://www.mediafire.com/file/5n88bd98 ... 6.rar/file

Powyżej wstawiam link do archiwum z projektem kontynuacji jednej gierki, którą zrobiłem w bodaj 2010 roku. Miałem zrobić drugą część, ale oskryptowałem tylko podstawową mechanikę rozgrywki, zrobiłem wstęp z tutorialem i potem przestałem się zajmować Rpg Makerem, więc projekt leży od tego czasu i tylko zajmuje miejsce na dysku.

Projekt zrobiony był jeszcze w czasach, kiedy dostępna była nieoficjalna polska wersja Rpg Maker 2k3. Ponadto projekt korzysta z DynRPG, w związku z tym nie jest kompatybilny ze steamową wersją rm2k3. Miałem zamiar przerobić ten projekt tak, by nie wymagał polskiego RTP z Twierdzy, ale okazało się, że już nawet nie pamiętam, jak to się robiło. :lol: Z kolei stary instalator polskiej wersji RM nie chce działać na moim systemie, więc nawet nie mam jak się za to zabrać. Z tego samego powodu nie dodaję screenów ani filmików do tematu, gdyż po prostu nie umiem tej gry uruchomić. W związku z tym ostatecznie wrzucam projekt w niezmienionej formie z nadzieją, że może komuś innemu uda się to uruchomić i wykorzystać jakoś część tego, co tam zrobiłem.

Tak w dużym skrócie była to podróba Tomb Raidera w 2D z możliwością strzelania, wspinania się, używania flar.

W projekcie są (z pamięci):

- Własnej roboty menu główne wykorzystujące klawisze oraz myszkę.
- System walki wykorzystujący myszkę do celowania i strzelania. System ma 5 różnych typów broni, między którymi można przeskakiwać za pomocą hotkeyów lub menu. Do tego pamiętam, że niektóre pistolety miały tryb manualny i automatyczny (M3A1 albo Uzi). Można było między nimi przeskakiwać za pomocą myszki.
- Własnej roboty menu z inwentarzem, wykorzystujące klawisze oraz myszkę. W menu można było wybierać broń, używać przedmiotów, korzystać z podstawowych opcji typu save/load.
- Możliwość chodzenia po bagnach i pływania w głębokiej wodzie z oddzielnymi animacjami i dźwiękami. Skakanie i wspinanie się inspirowane TR Legend / Prince of Persia.
- Flary pozwalające na rozświetlanie ciemnych map (kiepska implementacja, ostrzegam).

Chciałbym w tym miejscu dodać, że przy tworzeniu systemu walki bardzo pomogli mi Ska'ciu i Rezydent, więc jeżeli ktoś wykorzysta jakieś fragmenty tego projektu, to byłbym wdzięczny za dodanie ich do creditsów.

Ponadto w folderze z projektem jest też fabuła i spis lokacji. Są bardzo cringowe ale nie wyrzucam, bo można się przynajmniej pośmiać. :-)
ODPOWIEDZ