RTP 2021 by Deathwing

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Deathwing »

Dzień dobry. Uznałem, że mogę już zaprezentować projekt, przy którym dłubię od końca lutego, kiedy to przyśnił mi się ten pomysł. Jak można się domyślić po nazwie tematu, chodzi o nowe wersje grafik z RTP 2k/2k3, przede wszystkim chipsetów. Nie są to zwykłe edity czy recolory, ale w pełni autorskie grafiki. Fakt, część elementów została tylko subtelnie przemodelowana, bo nie było potrzeby wymyślania koła od nowa, jednak w olbrzymiej większości rysowałem od zera. Ogólnie pomysł był taki, żeby zachować wszystkie kafelki, ich umiejscowienie itp. w 100% zgodnie z oryginałem, tak, aby można było w miarę bezboleśnie podmienić grafiki na nowe i cieszyć się (lub nie) z odświeżonego RTP. Wiążą się z tym oczywiście wszystkie zady i walety oryginału, ale byłem przygotowany, że ten zestaw będzie daleki od ideału. Na ten moment gotowy jest w całości chipset town/outline (nazwy plików będą zgodne z 2k3) i, póki co bardziej poglądowo, char i face Alexa (+ jedne drzwi i skrzynka, na potrzeby przykładowej mapki). W planach są przede wszystkim pozostałe cztery chipsety, przynajmniej część charsetów i facesetów i może grafiki systemowe. Całej reszty nawet nie myślę tykać, bo i bez tego jest już ogrom pracy. Na szczęście niektóre kafelki w chipsetach się powtarzają, więc pozostałe powinny pójść nieco szybciej, ale i tak nie liczcie na częste update'y. Całość będzie udostępniona za darmo. I jeszcze ostatnia uwaga techniczna: wykorzystana paleta to lekko zmodyfikowana nice31 by MattTheWaffleCat (dodane odcienie czerwonego i czarny z innych palet).
Prezentacja graficzek (powiększenie x3, oryginały niżej):
Spoiler:

Użycie chipsetu na przykładzie mojej mapy z 3 sezonu LM (oryginał dla porównania zmian):
Spoiler:

DOWNLOAD:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Paczka:
https://drive.google.com/file/d/1_Ikvq1 ... sp=sharing

Wszelkie komentarze i uwagi odnośnie tego, co można zmienić/poprawić mile widziane :*
Ostatnio zmieniony 09 cze 2021, 19:51 przez Deathwing, łącznie zmieniany 3 razy.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Crashykk »

O kurde, ale to jest świetne. Zawsze lubiłem RTP 2003, ale Tobie udało się osiągnąć efekt, który przebija te grafiki kilkukrotnie. Dobra robota!
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Michu »

Wow, fantastyczna sprawa! Jak dorobisz jeszcze trochę charów i twarzy, może zrobimy jakiś konkurs na minigrę? Ja na bank coś w tym porobię!
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: GameBoy »

Na następną Ligę Mapperów do zrobienia mapy i zaprezentowania jej w obu wersjach tilesetu jak znalazł.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Stanior »

Deathwing to co zrobiłeś jest arcydziełem :) nie bez powodu optowałem za tym abyś to właśnie Ty robił portrety redakcji. Twoje prace to majstersztyk :)
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Mikisi »

Cudowne i wspaniałe. RTP samo w sobie zawsze uważałem za jedną z, mimo wszystko, lepszych grafik do robienia gierek w RPG Makerze, a tutaj mamy zrekompensowane wszelkie wady oryginału. (w sensie czysto graficznym/jakościowym) Gdy wypuszczony zostanie pełen pakiet (za co szczerze trzymam kciuki) wydaje mi się, że będą to zdecydowanie najbardziej spójne i jakościowe grafiki dla 2k3.

Z wad które zauważyłem, to ścieżka wydaje mi się zdecydowanie za bardzo postrzępiona. Oryginalne rtp pozwalało tworzyć ładne, delikatnie falowane jedno-kratkowe ścieżki, tutaj przy dużej ilości wygląda to dość nienaturalnie.

Edit: po parogodzinnej zabawie chipsetem zauważyłem trzy rzeczy które mi wadzą, zwłaszcza w przypadku podmiany chipseta z oryginalnym RTP:
Spoiler:
Po pierwsze, w oryginale płotek miał bardziej "luźną" dolną część i niedociągniętą do aż samego dołu, a drewniana podstawa mniej uwydatnione krawędzie, dzięki czemu płotek na niej postawiony wyglądał ok, a teraz wygląda to trochę bardziej nienaturalnie

Po drugie, wspomniana już wyżej ścieżka, często taka postrzępiona wygląda ciekawiej, jednak w przypadku wielu jednokratkowych ścieżek jest aż nadto "skomplikowana"

Po trzecie, wbrew pozorom ten murek w oryginale jest zrobiony ok, a u ciebie wystarczyłoby pociągnąć trochę dalej tę czteropikselową obramówkę żeby wyglądało idealnie (mam nadzieję, że jest to zrozumiałe, jeżeli nie to podrzucę skrina dodatkowego)

Poza tym wszystko jest naprawdę perfekcyjne. Po długiej zabawie i paru edycjach mapek z moich produkowanych gier coraz bardziej jestem skłonny na całkowitą podmianę chipsetów na twoje, gdy udostępnisz już cały pakiet. Świeżość w tych grafikach rekompensuje większość wad RTP, więc jeden klasyczny chipset od ciebie rekompensuje mi 10 editów oryginału. Dawno nic tak nie zachęciło mnie do dalszego kontynuowania swoich gier, dlatego dziękuję i szczerze życzę powodzenia.
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Deathwing »

Super, bardzo przydatne uwagi. Płotek był pierwotnie niższy, trochę niepotrzebnie go zwiększyłem na całą wysokość kratki. Chyba rzeczywiście wrócę do mniejszego rozmiaru i dopasuję go do tych desek. Ścieżki robiłem raczej z myślą o szerszych niż jednokratkowe, ale skoro takie też są niezbędne, to postaram się je trochę wygładzić i może odrobinę poszerzyć. A murek skaszaniłem faktycznie, też będzie do poprawy.
BTW, przerabiałem trawę kilka razy i nadal nie jestem pewien, czy nie jest zbytnio napaćkane tych ździebeł. Pousuwam ich trochę na próbę przy okazji poprawek, bo mam wrażenie, że jest zbyt oczopląsogenna.

Ogólnie dzięki, miło słyszeć, że udało mi się zachęcić Cię pracy nad grą <3 Przeglądałem już dokładniej kolejne chipsety i tych powtarzających się elementów jest naprawdę sporo, więc nie powinno być źle. Właściwie najgorszą część mam już za sobą.

EDIT
Wszystkie wymienione wyżej poprawki zostały wprowadzone, doszło też parę pikseli tu i ówdzie. Poza tym trawa jest już mniej zagęszczona, a przejścia między różnymi rodzajami terenu wygładzone. Wielkie dzięki dla Rhubarba/Mikisi za cenne uwagi <3

EDIT 2
Na kolejne poprawki nie trzeba było długo czekać, wrzucam trzecią wersję chipsetu. Zmienione zostały: dachy, drugi płotek, zniszczona wieża, murek z glonami. Tym razem gorące podziękowania za trafne spostrzeżenia dla Dragona Kamillo <3

Obrazek
turn up the silence
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Yoroiookami »

Przepiękny jest ten chipset, aż ślinka cieknie. :L
Ciężko mi krytykować pod względem pikselartowym, ale podoba mi się jak nie wiem. Tchnąłeś dużo życia w to czerstwe już nieco RTP.

Jedyne czego nigdy nie rozumiałem to te pomniki ludzi w RPG Mejkerach, które muszą wyglądać jak kosmici z perspektywy postaci w grze. Ale te twoje (kosmiczne damy) wyglądają dużo ładniej niż w oryginale.

Mnie się oba pomysły (Micha i Gameboya) bardzo podobają. :>
Faktycznie fajnie by było, gdyby to cudo sztuki zostało wykorzystane do jakiegoś konkursu.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: RTP 2021 by Deathwing

Post autor: Charlie Vermin »

Deathwing pisze:
02 cze 2021, 17:10
wszystkie zady i walety oryginału
Wszystkie poza tą nieszczęsną przekrzywioną o jeden piksel balustradą z wnętrz RM2k3, mam nadzieję? :wink:

Bardzo ładne, profesjonalnie wyglądające grafiki. Może tylko zbyt wysoki kontrast gdzieniegdzie?
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
ODPOWIEDZ