-MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Usunięty

Re: MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Usunięty »

Jakaś tam kłótnia.
BH Daimaouji pisze:
HGS pisze:
BH Daimaouji pisze:
Jako twórca ponad 140 utworów muzycznych wiem jaka to trudność stworzyć coś oryginalnego. Jeśli ktoś nie chce, aby praca twórców poszła na marne, bo ktoś chce zarobić na tym co lubi, bo inaczej tak na prawdę nie ma z czego żyć to trzeba to uszanować. Przecież nikt nie chce pracować za przysłowiowego frajera.
Jeszcze jest inna sprawa: warto pytać twórców czy można użyć ich muzyki do swoich projektów. Znajdą się tacy, co nawet powiedzą "A jakbyś jeszcze po za tą muzyką dał jeszcze tą", ale też nie ukrywam, że traficie na brak zgody czy nawet dupków.
Ja byłem już niejednokrotnie pytany, stąd wyszła moja decyzja, że udostępnię wszystkim moje utwory.

Dodam jeszcze to, że jeden z moich kolegów youtuberów użył pewnej melodii bez mojej zgody. Premiera utworu ma być w swoim czasie, wtedy gdy wszystko dogram, a ten bezczelnie nawet nie zapytał, tylko po prostu użył. A mówiłem mu, żeby nie używał tej muzyki. Myślałem, że gnoja zabiję. (Wiecie, najpierw premiera, potem zgody).

Temat: Materiały znalezione w sieci, i tylko to, please.
Dla zainteresowanych, na początek - https://pl.wikipedia.org/wiki/Dozwolony_użytek
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Necromo »

Z racji, że (niszowa) przeglądarkowa karcianka Fantasy Rivals zakończyła swe istnienie kilka miesięcy temu, nie można już ściągnąć grafik ze strony gry. Toteż zgrałem wszystkie grafiki kart (jest ich naprawdę dużo), które można ściągnąć pod tym adresem:
http://www.mediafire.com/file/td9z7x48s ... attlers.7z
(mam nadzieję, że z racji, że grafiki z sieci, post znajduje się w odpowiednim temacie)
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Usunięty

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Usunięty »

http://incompetech.com/music/royalty-free/music.html - darmowa muzyka. Nie jestem pierwszym odkrywcą tej strony na tym forum, ale chyba pierwszy, który napisał ten link w tym poście.
Ogólnie to warto tutaj zaglądnąć, bo jest kilka innych linków do stron z muzyką: http://splashmedia.pl/blog/skad-brac-muzyke-do-filmow/
Czasem coś fajnego można znaleźć na jamendo.
Usunięty

[VX Ace] Skrypty na panoramiczną rozdzielczość

Post autor: Usunięty »

Nie jestem autorem rozwiązania. Jeśli napisałem wątek w złym miejscu to proszę o jego przeniesienie (przepraszam za ewentualny problem). Pomyślałem, że jeśli ktoś będzie chciał znaleźć takie rozwiązanie to ułatwieniem będzie to jak ktoś to napisze po polsku.

Wszystko tak na prawdę znalazłem tutaj: https://steamcommunity.com/app/220700/d ... 165438369/
Jednakże, żeby wątek nie był zbyt pusty to pomogę tworząc mini tutorial.
Uwaga!! Nie jestem znawcą i nie znam się tak dobrze na skryptach w RPG Makerach.

Przykładowe zastosowanie:
- mniejsze ryzyko wypalenia się pikseli w ekranach plazmowych (wiem że to brzmi jak absurd, ale coś jednak w tym jest)
- czysta estetyka
- bo ktoś tak chce

Pierwszy krok polega na ustawieniu gry w rozdzielczości panoramicznej.
Drugi krok polega na ustawieniu trybu pełnoekranowego, tak aby było dopełnienie do brzegów ekranu (jeśli ktoś ma monitor w proporcjach 4:3 to powinien mieć paski na górze i na dole ekranu).

1. Tworzymy nowy skrypt pod Materials np. o nazwie RozdzielczoscPanoramiczna (albo ktoś sobie wymyśli ładniejszą nazwę :> ) i wpisujemy ten kod:

Kod: Zaznacz cały

Graphics.resize_screen(640 , 360)
Trzeba przy tym mieć jedno na uwadze, a mianowicie to, że nasz ekran tytułowy musi być pod to przygotowany. Ślę wam screena z przykładem złego przystosowania się pod to.
Obrazek
Dlatego przez to, muszę tą grafikę od nowa zrobić w proporcach 16:9

2. Myk, który zrobi nam ładny fullscreen. Polega to na tym, że się na ślepo skopiuje kod ze strony, która jest podana w tej stronie, którą podałem wyżej (chodzi mi o to: http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... ullscreen/ ). Tam jest link http://pastebin.com/raw/kc1hzBek z kodem.
Tworzymy nowy skrypt w Materials o nazwie np. FullscreenPlus (lub jak ktoś woli to inną nazwę wpisze) i tam wklejamy kod z tej stronki: http://pastebin.com/raw/kc1hzBek (Fullscreen++ v2.2 for VX and VXace by Zeus81), ale jak ktoś chce to skopiowałem ten kod tutaj:

Kod: Zaznacz cały

# Fullscreen++ v2.2 for VX and VXace by Zeus81
# Free for non commercial and commercial use
# Licence : http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
# Contact : zeusex81@gmail.com
# (fr) Manuel d'utilisation : http://pastebin.com/raw.php?i=1TQfMnVJ
# (en) User Guide           : http://pastebin.com/raw.php?i=EgnWt9ur
 
$imported ||= {}
$imported[:Zeus_Fullscreen] = __FILE__

class << Graphics
  Disable_VX_Fullscreen = false
 
  CreateWindowEx            = Win32API.new('user32'  , 'CreateWindowEx'           , 'ippiiiiiiiii', 'i')
  GetClientRect             = Win32API.new('user32'  , 'GetClientRect'            , 'ip'          , 'i')
  GetDC                     = Win32API.new('user32'  , 'GetDC'                    , 'i'           , 'i')
  GetSystemMetrics          = Win32API.new('user32'  , 'GetSystemMetrics'         , 'i'           , 'i')
  GetWindowRect             = Win32API.new('user32'  , 'GetWindowRect'            , 'ip'          , 'i')
  FillRect                  = Win32API.new('user32'  , 'FillRect'                 , 'ipi'         , 'i')
  FindWindow                = Win32API.new('user32'  , 'FindWindow'               , 'pp'          , 'i')
  ReleaseDC                 = Win32API.new('user32'  , 'ReleaseDC'                , 'ii'          , 'i')
  SendInput                 = Win32API.new('user32'  , 'SendInput'                , 'ipi'         , 'i')
  SetWindowLong             = Win32API.new('user32'  , 'SetWindowLong'            , 'iii'         , 'i')
  SetWindowPos              = Win32API.new('user32'  , 'SetWindowPos'             , 'iiiiiii'     , 'i')
  ShowWindow                = Win32API.new('user32'  , 'ShowWindow'               , 'ii'          , 'i')
  SystemParametersInfo      = Win32API.new('user32'  , 'SystemParametersInfo'     , 'iipi'        , 'i')
  UpdateWindow              = Win32API.new('user32'  , 'UpdateWindow'             , 'i'           , 'i')
  GetPrivateProfileString   = Win32API.new('kernel32', 'GetPrivateProfileString'  , 'ppppip'      , 'i')
  WritePrivateProfileString = Win32API.new('kernel32', 'WritePrivateProfileString', 'pppp'        , 'i')
  CreateSolidBrush          = Win32API.new('gdi32'   , 'CreateSolidBrush'         , 'i'           , 'i')
  DeleteObject              = Win32API.new('gdi32'   , 'DeleteObject'             , 'i'           , 'i')
 
  unless method_defined?(:zeus_fullscreen_update)
    HWND     = FindWindow.call('RGSS Player', 0)
    BackHWND = CreateWindowEx.call(0x08000008, 'Static', '', 0x80000000, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0)
    alias zeus_fullscreen_resize_screen resize_screen
    alias zeus_fullscreen_update        update
  end
private
  def initialize_fullscreen_rects
    @borders_size    ||= borders_size
    @fullscreen_rect ||= screen_rect
    @workarea_rect   ||= workarea_rect
  end
  def borders_size
    GetWindowRect.call(HWND, wrect = [0, 0, 0, 0].pack('l4'))
    GetClientRect.call(HWND, crect = [0, 0, 0, 0].pack('l4'))
    wrect, crect = wrect.unpack('l4'), crect.unpack('l4')
    Rect.new(0, 0, wrect[2]-wrect[0]-crect[2], wrect[3]-wrect[1]-crect[3])
  end
  def screen_rect
    Rect.new(0, 0, GetSystemMetrics.call(0), GetSystemMetrics.call(1))
  end
  def workarea_rect
    SystemParametersInfo.call(0x30, 0, rect = [0, 0, 0, 0].pack('l4'), 0)
    rect = rect.unpack('l4')
    Rect.new(rect[0], rect[1], rect[2]-rect[0], rect[3]-rect[1])
  end
  def hide_borders() SetWindowLong.call(HWND, -16, 0x14000000) end
  def show_borders() SetWindowLong.call(HWND, -16, 0x14CA0000) end
  def hide_back()    ShowWindow.call(BackHWND, 0)              end
  def show_back
    ShowWindow.call(BackHWND, 3)
    UpdateWindow.call(BackHWND)
    dc    = GetDC.call(BackHWND)
    rect  = [0, 0, @fullscreen_rect.width, @fullscreen_rect.height].pack('l4')
    brush = CreateSolidBrush.call(0)
    FillRect.call(dc, rect, brush)
    ReleaseDC.call(BackHWND, dc)
    DeleteObject.call(brush)
  end
  def resize_window(w, h)
    if @fullscreen
      x, y, z = (@fullscreen_rect.width-w)/2, (@fullscreen_rect.height-h)/2, -1
    else
      w += @borders_size.width
      h += @borders_size.height
      x = @workarea_rect.x + (@workarea_rect.width  - w) / 2
      y = @workarea_rect.y + (@workarea_rect.height - h) / 2
      z = -2
    end
    SetWindowPos.call(HWND, z, x, y, w, h, 0)
  end
  def release_alt
    inputs = [1,18,2, 1,164,2, 1,165,2].pack('LSx2Lx16'*3)
    SendInput.call(3, inputs, 28)
  end
public
  def load_fullscreen_settings
    buffer = [].pack('x256')
    section = 'Fullscreen++'
    filename = './Game.ini'
    get_option = Proc.new do |key, default_value|
      l = GetPrivateProfileString.call(section, key, default_value, buffer, buffer.size, filename)
      buffer[0, l]
    end
    @fullscreen       = get_option.call('Fullscreen'     , '0') == '1'
    @fullscreen_ratio = get_option.call('FullscreenRatio', '0').to_i
    @windowed_ratio   = get_option.call('WindowedRatio'  , '1').to_i
    toggle_vx_fullscreen if Disable_VX_Fullscreen and vx_fullscreen?
    fullscreen? ? fullscreen_mode : windowed_mode
  end
  def save_fullscreen_settings
    section = 'Fullscreen++'
    filename = './Game.ini'
    set_option = Proc.new do |key, value|
      WritePrivateProfileString.call(section, key, value.to_s, filename)
    end
    set_option.call('Fullscreen'     , @fullscreen ? '1' : '0')
    set_option.call('FullscreenRatio', @fullscreen_ratio)
    set_option.call('WindowedRatio'  , @windowed_ratio)
  end
  def fullscreen?
    @fullscreen or vx_fullscreen?
  end
  def vx_fullscreen?
    rect = screen_rect
    rect.width == 640 and rect.height == 480
  end
  def toggle_fullscreen
    fullscreen? ? windowed_mode : fullscreen_mode
  end
  def toggle_vx_fullscreen
    windowed_mode if @fullscreen and !vx_fullscreen?
    inputs = [1,18,0, 1,13,0, 1,13,2, 1,18,2].pack('LSx2Lx16'*4)
    SendInput.call(4, inputs, 28)
    zeus_fullscreen_update
    self.ratio += 0 # refresh window size
  end
  def vx_fullscreen_mode
    return if vx_fullscreen?
    toggle_vx_fullscreen
  end
  def fullscreen_mode
    return if vx_fullscreen?
    initialize_fullscreen_rects
    show_back
    hide_borders
    @fullscreen = true
    self.ratio += 0 # refresh window size
  end
  def windowed_mode
    toggle_vx_fullscreen if vx_fullscreen?
    initialize_fullscreen_rects
    hide_back
    show_borders
    @fullscreen = false
    self.ratio += 0 # refresh window size
  end
  def toggle_ratio
    return if vx_fullscreen?
    self.ratio += 1
  end
  def ratio
    return 1 if vx_fullscreen?
    @fullscreen ? @fullscreen_ratio : @windowed_ratio
  end
  def ratio=(r)
    return if vx_fullscreen?
    initialize_fullscreen_rects
    r = 0 if r < 0
    if @fullscreen
      @fullscreen_ratio = r
      w_max, h_max = @fullscreen_rect.width, @fullscreen_rect.height
    else
      @windowed_ratio = r
      w_max = @workarea_rect.width  - @borders_size.width
      h_max = @workarea_rect.height - @borders_size.height
    end
    if r == 0
      w, h = w_max, w_max * height / width
      h, w = h_max, h_max * width / height if h > h_max
    else
      w, h = width * r, height * r
      return self.ratio = 0 if w > w_max or h > h_max
    end
    resize_window(w, h)
    save_fullscreen_settings
  end
  def update
    release_alt if Disable_VX_Fullscreen and Input.trigger?(Input::ALT)
    zeus_fullscreen_update
    toggle_fullscreen if Input.trigger?(Input::F5)
    toggle_ratio      if Input.trigger?(Input::F6)
  end
  def resize_screen(width, height)
    zeus_fullscreen_resize_screen(width, height)
    self.ratio += 0 # refresh window size
  end
end
Graphics.load_fullscreen_settings
Gra na małym ekranie wygląda tak:
Spoiler:
Czas na objaśnienie działania skryptu, czyli jak go się używa:
F5 - Pełny ekran / okienko
F6 - Rozciągnięcie / pomniejszenie okienka (działa to tak jak na poniższym screenie w spoilerze)
Spoiler:
Alt + Enter działa tak jak wcześniej z tym wyjątkiem że może powodować błędy jak wcześniej da się pełny ekran za pomocą F5.
Po wciśnięciu F5 i późniejszym wciśnięciu F6 gra w trybie pełnoekranowym pomniejsza się, ale nadal zostaje tryb pełnoekranowy. Wygląda to jak granie w okienku z tą różnicą że dookoła jest czarny ekran.

Nie wiem czy to rozwiązanie działa na innych wersjach RM.
Proszę znawców o analizę tego co tutaj napisałem. Jeśli jest lepsze rozwiązanie to chętnie wyedytuję ten post.
To rozwiązanie działa na twierdzowej wersji.

@EDIT
Ogólnie rzecz biorąc to trzeba wszystkie grafiki pod tą rozdzielczość z pierwszego kroku przystosować. Troszkę zabawy z tym jest, ale jak ktoś lubi to życzę miłej zabawy! :)
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Rykes »

Ostatnio przeszukując internet znalazłem ciekawy skrypt polegający na ukazywanie emocji. Uwaga! Jest kompatybilny tylko z wersją XP. A oto i link: http://community.thaiware.com/index.php ... -for-rmxp/.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: GameBoy »

Robi on coś czego nie można uzyskać stosując wyświetlanie animacji?
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Rykes »

Daje więcej możliwości. Podstawowo występują tylko dwie animacje emocji - ? i ! A tu mam jeszcze kilka dodatkowych stanów. Tyle.
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: BeVoo »

ขอบคุณมากครับ :wink:
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Vitold
Posty: 96
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50

[RM Vxa] Dzień i Noc

Post autor: Vitold »

Siema Chciałem się podzielić się podzielić skryptem znalezionym gdzieś w internetach może komuś się przyda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: BH Daimaouji »

https://blogs.yahoo.co.jp/y1u2t2a/8511863.html

Szukając na laptopie charsetu TaoPaiPai na japońskim google znalazłem to, niestety to charsety do RM XV, ale może komuś się przyda ;)

https://blogs.yahoo.co.jp/y1u2t2a

O_o

https://www.youtube.com/watch?v=EMdnR_M-mIU

Tyle wspaniałych charsetów ale żaden kurde nie działa pod 2000/2003

https://blogs.yahoo.co.jp/y1u2t2a/MYBLO ... l?m=lc&p=1

Całe jego twory

Update 15.04.2020

Znowu szukałem charsetów do gry i znalazłem to

https://w.atwiki.jp/viprpg_sozai/pages/38.html

Niestety z DB mamy tylko Broli'ego (czy jak to mówią jankiesi na niego "Broly"), jest dobrze wykonany ale trochę mały
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

Post autor: Kryzz333 »

Wrzucam japońską stronę z zasobami, sporo z nich użyliśmy w Amaroku, są darmowe do użycia

http://yms.main.jp/

I jeszcze skrypt "Hiding" do XPeka, sprawiający, że charsety zakryte tilesetami są półprzezroczyste, osobiście przepakowałem, dodałem jedną funkcję i polskie tłumaczenie:

https://drive.google.com/file/d/1TX5GuP ... sp=sharing
ODPOWIEDZ