Kolejna udana edycja, w kwestii liczby prac nawet bardziej niż wcześniejsze. Bardzo cieszą mnie wyniki, bo wszystkie moje 4 głosy zajęły czołowe miejsca <3 Gratulacje zwłaszcza dla Powczana za karkołomny eksperyment z niedrewnianym ABS-em, ale też dla całej reszty za udział. Pojawiło się kilka prawdziwych perełek i trochę fajnych mechanicznych rozwiązań, które może znajdą jeszcze kiedyś rozwinięcie w innych projektach. Ciekawi mnie tylko jak wyglądałaby tabela, gdyby dać sobie już spokój z odejmowaniem punktów, bo naprawdę nie chce mi się wierzyć, że mogłoby to kogoś powstrzymywać przed oddaniem głosów. Ostatecznie gra toczy się tylko o satysfakcję i kolor nicka na serwerze, bo nawet w temacie pucharków jest w ostatnim czasie zastój. Zanim przejdę do pytań Micha dodam jeszcze tylko, że mój projekt miał opierać się na wersie, którego nikt nie wybrał (
Ucha nadstawiam: słucham jak gra), ale może i dobrze się stało, że nie robiłem gry na siłę, bo teraz zamierzam posiedzieć sobie nad nią na spokojnie, co na pewno wyjdzie na plus.
Michu pisze: ↑25 maja 2023, 08:50
- Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
- Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
- Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
- Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
- Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
- Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
- I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
1. Tegoroczny pomysł z tekstem piosenki od razu mi się spodobał, wybór utworu już trochę mniej. Tekst był bardzo mętny i widać, że niektórzy mieli z tym problem i ledwo co musnęli wersy, byle je odhaczyć. Z jednej strony to dobrze, że były elastyczne, bo jeśli ktoś miał pomysł przed konkursem, to dało się je łatwo nagiąć, ale z drugiej ciężko było z nich wygrzebać konkretną koncepcję na fabułę. Chyba lepiej sprawdzają się jednak mniej abstrakcyjne tematy, ale jednocześnie otwarte na interpretacje. W kolejnych edycjach na pewno chciałbym zobaczyć dalsze eksperymenty z formułą, bo zawsze ciekawie się robi, jak wchodzi coś nowego, tyle że odpuściłbym na pewno ograniczenia w kwestii mechaniki, narzucanie konkretnych gatunków itp. Do pomysłu z piosenką/wierszem jak najbardziej można by jeszcze kiedyś wrócić.
2. Dalej trzymałbym się pierwotnego założenia, że dwa tygodnie to minimum. Nie każdy zmienia sobie tylko zły ekran na dobry ekran albo ma czas i możliwości, żeby posiedzieć nad grą w robocie. Przyziemne obowiązki potrafią zabierać masę czasu i to tak oczywista sprawa, że aż głupio mi to pisać. Już dwa razy wyrabiałem się na styk, więc przy krótszym terminie nawet nie będę próbował czegokolwiek przygotować. Sam byłem zwolennikiem trzech tygodni, co okazało się trochę złudne, bo uznałem, że zdążę ogarnąć projekt w nieco innym stylu, ale nie wyszło. Tak czy inaczej zostałbym w przedziale między 2 a 3 tygodniami.
3. 2 tygodnie wydają się być wystarczające, w tej edycji też w sumie nie potrzeba było więcej. Ale wiadomo, jeśli pojawiłoby się zatrzęsienie gier o kolosalnej długości albo odwrotnie, tylko parę krótkich, to czas wypadałoby odpowiednio dostosować. Na pewno 2 dni na grę to przesada, bo samo głosowanie ciągnęłoby się teraz przez miesiąc. Ogólnie raczej nie ma sensu określać sztywnych ram, bo za dużo jest czynników, które na to wpływają. Lepiej zwyczajnie zmieniać terminy na bieżąco w razie potrzeby, jak do tej pory.
4. Zdecydowanie jestem za formatem GF + więcej punktów do rozdania. Już uzasadniałem to wystarczająco na discordzie, ale powtórzę tylko w skrócie, że nie każdą grę docenia się w takim samym stopniu, a chęć wyróżnienia najulubieńszych prac skończyła się teraz na tym, że nie wykorzystałem całej puli i pokrzywdzone zostały te mniej ulubione. Dobrze byłoby uniknąć takich dylematów następnym razem.
5. Dla mnie to naturalna część konkursu, że na zakończenie pojawia się tabela z głosami i aż dziwne, że do tej pory tego nie było w TAPE. Teraz to już przecież nie jest żadna tajemnica, a pewnie sporo osób jest ciekawych komu konkretnie zawdzięczają swoje miejsce w rankingu.
6. Absolutnie nie kombinowałbym z czymś, co nie ma „RPG Maker” w nazwie (raczej też bez Srunite, z którego pewnie i tak nikt tu nie skorzysta). Teraz silniki są na tyle podobne, że da się oceniać gry według jednych kryteriów, a cokolwiek innego narobiłoby tylko niepotrzebnego zamieszania.
7. Michu chyba nie zna w ogóle pojęcia wstydu xd Na szczęście mojej pracy tu nie ma, więc nie muszę czuć się niekomfortowo z takim szaleńczym pomysłem.