TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Pojawiła się nowa wersja projektu puni.

Opis poprawek:
A. Usunięcie bugu "Unable to find file: Data/Map000.rvdata2" - ustawienie warunków przy 2 NPC (Wiedźma/Podróżnik), czy przy zdobyciu Okaryny zmienna 010: OKARYNA_MAP nie ma wartości 0 i nadpisanie pustych zmiennych poprawnymi wartościami
B. Usunięcie bugu, w której postać przenosi się do Somnium w nieodpowiednim momencie fabularnym, blokując postęp fabularny; przeniesienie 3 eventów, odpowiadających m.in. za wartość zmiennych teleportu
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: GameBoy »

Dobra, 7 gier ukończonych, to razem z moją daje połowę, więc leci pierwszy z dwóch postów z uwagami odnośnie prac.

1. Kaja - opowieść o pewnym sadzie - Świetny projekt, dopracowany pod praktycznie każdym względem. Będę chyba w mniejszości i pochwalę walki oraz balans liczby dostępnych przedmiotów leczniczych - gra się w to jak w jakiegoś Residenta, cały czas na skraju przegranej, cały czas w strachu przed tym, że skończy się nam amunicja leczenie. Gdyby był tu horrorowy klimat to mielibyśmy do czynienia z grą niemalże perfekcyjną. Ale tak to jest "tylko" bardzo dobrze.

3. BomberSpud - Jak zauważyłem, że Crashykk zrobił pyrowego Bombermana to się bardzo ucieszyłem, bo mam duży sentyment do tej gry. Niestety sama produkcja to poziom niżej względem jego poprzednich prac z TAPE i tym razem Crashykkowe stękanie na discordzie, że będzie słaba gra miało odzwierciedlenie w rzeczywistości. Sama produkcja nie jest jakoś bardzo zła, ale potrafi być mocno frustrująca gdy zginiemy i stracimy ulepszenia zasięgu bomb. Na ostatnim bossie poddałem się, bo ciągle losowały mi się inne, mniej przydatne, powerupy. Na pewno na grę spojrzałbym przychylniej jakby miała odrobinę więcej historii. Ponadto nie pomaga to, że poprzednie gry z kartoflanej trylogii były po prostu świetne.

4. Kwaśne Jabłko - Podoba mi się takie minimalistyczne podejście do grafik. Jak to u Mikisiego, fabuła zgrabnie łączy lżejsze i cięższe tematy w ciekawy sposób (zwłaszcza puenta w zakończeniu) . Mechanicznie jest spoko, chociaż tego typu QTE widzieliśmy już w kilku pozycjach.

5. Sleeping Solatia - Łoo panie, toż to pełen profesjonalizm. Gra mocno wykraczająca poza łamy gamejamu i obroniłaby się bez problemu jako "duża" produkcja. Ogólnie to mógłbym napisać same superlatywy, ale projekt i tak się obroni samemu, więc skupię się tylko na krytyce. Pomimo tego, że system walki jest bardzo fajny, brakuje mi tu lepszego balansu, przydałoby się chociaż jakieś ulepszenie zadawanych obrażeń, bo gdzieś tak od połowy gry omijałem przeciwników, bo tak było szybciej.
No i nie wiem czy ktoś też to zauważył, ale jeden z typów przeciwników ma chyba taki sam charset jak jedna z głównych postaci z Oddania puńki z TAPE#2. XD

7. Poznanie - na start rzułta kartka za powolne dialogi (zwłaszcza, że ginąłem parę razy w walkach z bossami i trzeba było powtarzać część z nich). Nie róbcie tego, proszę was. Oprócz tego bardzo przyjemny jRPG, w końcu można trochę rozwijać postać, podobała mi się też prosta eksploracja i otwieranie skrzynek (mimiki <3). Takie pytanie odnośnie fabuły, bo nie wiem czy to było zamierzone albo ja coś nadinterpretuję:
Spoiler:
12. Bóg Życia - Podoba mi się bardzo pomysł na fabułę i z chęcią zobaczyłbym coś większego z tą koncepcją, bo obecnie mimo, że zakończenie pasuje, to niejako sprawia też wrażenie tylko demka. Rozgrywka to raczej jRPGowy standard z tą różnicą, że w przeciwieństwie do większości gier z TAPE w tym gatunku, tutaj postacie są konkretnie dokokszone, końcowi przeciwnicy nie byli w stanie zadać obrażeń głównemu bohaterowi. XD

13. 1 + 1 = ∞ - Gra bardzo CharlieVeminowa, mało kto zrobiłby grę o wężu i pająku, którzy są alchemikami. Przyczepiłbym się fragmentów gdzie zbiera się alchemiczne składniki - o ile pierwszy poziom jest przyjemny, tak w drugim i zwłaszcza trzecim można się srogo wkurzyć gdy jesteśmy co rusz teleportowani na start. Na szczęście nie trzeba zdobyć wszystkich przedmiotów by dostać dobre zakończenie gry.
Sam crafting mógłby być trochę lepszy - brakło części receptur, a te które mamy nie mówią jak zrobić przedmiot - więc trzeba było dojść do tego metodą prób i błędów, ale o dziwo było to dosyć satysfakcjonujące.
Na dużą pochwałę natomiast zasługuje minigierka polegająca na sprzedawaniu upichconych przedmiotów - wykorzystuje ona standardowy system walki 2k3 w bardzo pomysłowy sposób i działa trochę jak proste puzzle.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Fear »

Kaja
Spoiler:
Nobby Bizzare Advanture
Spoiler:
Kwaśne Jabłko
Spoiler:

W kilka jeszcze gram, a reszta w swoim czasie. :wink:
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Przepraszam za obsuwę, dopiero teraz usiadłem na spokojnie do kompa.

W zbiorczym linku wylądowały poprawione projekty:
Gedharma - naprawiony błąd z wywalającą grę cutscenką
Zdzisława - kolejne poprawki dotyczące polskich znaków + dorzucone RGSS104E
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Pojawiła się nowa wersja gry Jolantyna z poprawionym błędem krytycznym wykrytym przez punię.
Obrazek
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Omnom »

Jest szansa na przedłużenie terminu głosowania? Na przykład do 21.05?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Kleo »

Przyłączam się do pytania, bo już widzę, że zaczynam grać po łebkach, byle się tylko ze wszystkim wyrobić, co mi odbiera większość przyjemności...
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

W związki z głosami wskazującymi na potrzebę przedłużenia głosowania

głosowanie zostaje przedłużone o tydzień, do 24 maja godz. 23:59.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Fear »

Siemka, dostałem cynk, że niektórym nie śmigała walka z ostatnim bossem. U mnie akurat działa. Podrzucam jak coś 2 pliczki do wrzucenia do folderu z projektem, gdyby komuś też nie działało, to może się spróbować poratować. Mam nadzieję, że będzie ok. Pliki nie zmieniają w żadnym stopniu rozgrywki.

https://www.mediafire.com/file/u1fpunga ... i.rar/file
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Kryzz333 »

Nobby Bizzare Adventure - Udało mi się przejść całą, w tym zakończenia speedrun, śmierć i wszystkie warianty z jabłkami. Humor był bardzo fajny, korzystający z klasycznych memów anime, minigry o dziwo też były dobre. Przeszkadzały mi trochę efekty świetlne i ilość chaosu na ekranie. No i momenty humorystyczne mogłyby być nieco bardziej podkreślone, szczególnie dosłownie ostatnia scena w grze.

BomberSpud - Niezła kopia bombermana. Tylko jak się to ma do tematu oprócz jabłek-przeciwników? :wink:

Kwaśne Jabłko - Nie pomyślałbym, że można robić grę o jabłkach :-) Fajny styl graficzny i bardzo kreatywny przekaz. Jedyne co mi się nie podoba to te pułapki z kolcami, które zabijały mnie o wiele za często.

Bóg Życia - Moja gra. Początkowo chciałem zrobić grę o skazańcu który ma spędzić całe życie na ścinaniu drzew i budowaniu świątyni. Nawet zrobiłem mechanikę ścinania drzew z power-upami i "atakami obszarowymi" na drzewa. Ostatecznie zrobiłem krótkiego jRPGa. Bardzo zależało mi na uchwyceniu przekazu piosenki, więc stąd fabuła o odrodzeniu.

1 + 1 = ∞ - Słodki pomysł na grę no i absurdyzm też stoi na niezłym poziomie. Podoba mi się mechanika zbierania zasobów i sposób w jaki obsługujemy sklep. Długość gry idealna moim zdaniem. Nie wiem czy grałbym w dłuższą wersję, tu przydałaby się bardziej rozbudowana fabuła. Szkieleciki w planszach z zasobami są nieco zbyt mocne.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2023, 22:57 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Mikisi »

Opinie pisałem bardzo chaotycznie w różnym czasie, więc mogą być jakieś nieścisłości, przepraszam również jeżeli pewne opinie są trochę krytyczne - jest to już trzecia edycja i zostaliśmy przyzwyczajeni do pewnych norm, przez co mam wrażenie, że stałem się trochę bardziej wymagający co do gier, zwłaszcza, że tym razem mieliśmy trzy tygodnie!

Kaja - opowieść o pewnym sadzie
Fajna i przyjemna przygodówka, albo byłaby fajną i przyjemną przygodówką, gdyby nie natłok męczących walk - narzekali na nie inni, którzy bardziej lubią standardowe walki w RM, a dla mnie standardowo są bardzo męczące, a tutaj było ich dużo i były dość trudne. Przez to nie da się niestety przejsć obok tego obojętnie, a szkoda bo w samej grze czuć fajnego przygodowego ducha, chociaż fabuła nie jest wyjątkowo oryginalna i zawiera trochę pompatycznych tekstów, to jest w niej taka baśniowa otoczka, która wciąga i zachęca do pozostania w grze, nawet mimo frustracji z powodu śmierci.

BomberSpud
Stylistyka znana z poprzednich dwóch gierek o pyrach sprawdza się tutaj tak samo fajnie, rozgrywka będąca dosłownie bombermanem jest, jak to sam bomberman - przyjemna, jednak nieznacznie obciążona emocjami. Miałem kilka problemów ze sterowaniem i stawianiem bomb - nie zawsze byłem w stanie wymierzyć jak blisko do przeciwnika mogę podejść, albo czy bomba postawi się pod moją postacią, czy obok niej - w przypadku poruszania się różnie z tym bywało. Również zdobycie przyśpieszenia często okazywało się trochę przeszkodą, bo nie mogłem trafić w zakręty, jednak bez niego postać poruszała się dość wolno. Problematyczne bylo równiez tracenie wszystkich bonusów na wyższym etapie gry, gdzie czasami powatrzanie całego, skomplikowanego poziomu bywało męczące. Przyjemna (zazwyczaj) gra, brakuje mi tu jednak większej wariacji wobec oryginalnego konceptu.

Kwaśne jabłko
co mogę powiedzieć - będzie złoto

Sleeping Solatia
Pozycja wyjątkowa, tak jak już wspominałem jest to mój (i zapewne nie tylko) mokry sen w kwestii tego co było jakimś tam moim marzeniem sprzed lat jak pierwszy raz odpaliłem Makera. Słodząc dalej, jest to pozycja kompletna - mamy rys fabularny, który mimo bycia stosunkowo przewidywalnym jest interesujący, świetnie działające mechaniki, parę zagadek, które nie są zbyt przekombinowane, ale nie są też zbyt banalne. Dodatkowe przeszkody, więcej niż jedno zakończenie, bardzo ładną oprawę wizualną, dobrze wykonane i estetyczne customowe menu i różnorodną gamę przedmiotów. W ramach gier konkursowych jest to wręcz perfekcja, a w ramach samodzielnej gry to nadal mocna pozycja - gdyby nie był to konkurs to oczekiwałbym ciekawszego sposobu pozyskiwania nowych przedmiotów niż po prostu ich znajdowanie na ziemi, większych korzyści z decydowania się na walkę z potworami, jakiejś walki finałowej i troszkę większej zagadki fabularnej, ale nawet wtedy nie byłyby to potężne zarzuty. Powczan po raz drugi w ramach TAPE stworzył projekt, który znalazłby się nawet w TOP 5 gier na polskiej scenie ever. Aż strach myśleć, co będzie na TAPE 5!

Poznanie
Pierwsza rzecz o której muszę wspomnieć to spory downgrade graficzny i estetyczny względem Oddania i Zakażenia - każdy raczej wie, że uwielbiam pixelowy styl starych makerów i nie znoszę stylu VX i tutaj niestety jest tak samo. Mapki są niestety rozległe i puste, budynki są stworzone w tym stylu którego nie lubię (bez dachów), do tego np są małe drzwi wielkości postaci, bez sufitu nad nimi, a ściany czasami mają nawet 3 kratki wysokości - różne takie pierdółki tworza dla mnie wizualnie średnio przyjemną kompocyzję. Nie jestem fanem również nieproporcjonalnie uciętych facesetów, oraz bardzo długich pól na imię postaci, oraz brak odstępu w imieniu postaci od brzegu. To szczegółowe czepialstwo wynika z faktu, że poprzedniczki przyzwyczaiły nas do znacznie innej estetyki. Niestety nie na tym koniec moich narzekań - również fabularnie mamy tutaj znacznie bardziej chaotyczną i niekonkretną strukturę niż w dwóch poprzednich grach. Zakażenie działo się na bardzo ograniczonej przestrzeni, a Oddanie miało od początku jasno wyznaczony cel i stosunkowo prosto wyznaczone ścieżki - tutaj mamy namiastkę otwartego świata, jednak świat ten zarówno wizualnie jak i fabularnie się szczególnie nie wyróżnia, do tego otrzymany cel równiez nie jest mocno zaznaczony - przez to ciężko faktycznie się zaangażować i trochę biega się bez celu. Wiadomo również, że nie lubię standardowych walk RMa. jeżeli nie oferują czegoś więcej, lub nie jestem mocno zaangażowany, a tutaj z powodów wyżej podanych tak nie było. Akcja trochę się zaczyna dopiero po walce z minotaurem, która tez była stosunkowo losowa i nie wzbudziła takich emocji jakich powinna. Potem liczyłem na przyśpieszenie i zbliżanie się do punktu kulminacyjnego, jednak ponownie akcja trochę zwalnia. Przepraszam, że tak narzekam, ale w tej kwestii równiez wynika to z wcześniejszych doświadczeń z grami puńki, które jednak lepiej radziły sobie z opowiadaniem historii. Najwięcej radości dawał mi fakt, że jest to sequel-prequel-spinoff poprzedniczek i czuć całkiem fajnego ducha w tym wszystkim - jednak zdecydowanie gra potrzebowałaby solidnego ustruktyryzowania.

sancTis
Całkiem fajny projekt, sam kiedyś miałem w głowie pomysł na trochę taki zamknięty-otwarty świat, ze swobodną podróżą między kilkoma światami i dowolną eksploracją tych poziomów i stopniowe ruszanie wprzód z wątkami, tutaj jednak zdecydowanie utrudniały mi to lokacje - każde pomieszczenie było ogromne i rozciągnięte. a rozmazane chipsety jeszcze bardziej utrudniały jakąkolwiek nawigację. Gdyby każda mapka była wielkości ekranu, a ściany i podłogi bardziej pasowałyby do grafiki postaci i przedmiotów (bo te są naprawdę fajne) na mapie to po pierwsze byłoby o wiele bardziej estetycznie, a po drugie tzw “level design” byłby imo o wiele lepszy i umożliwiałby sensowne eksplorowanie poziomów. Brakowało mi też spotykania na swojej drodze ciekawszych przystanków, albo przeszkód niż tylko walki i skrzynki raz na jakiś czas - jakieś proste zdarzeniówki i częstsze ciekawe fabularne encountery dawały by większą motywację - wiem, że co nieco się zdarzyło, ale jak dla mnie proporcje nie były wystarczające. Na pochwałę na pewno zasługuje spora ilość różnorodnych itemów, sporo możliwości w walkach i ciekawe funkcje rozwojowe, jednak przez dłuższy czas czułem się mocno przytłoczony ogromem przestrzeni. Gdyby poprawić troszkę level design to myślę, że mógłbym nie zauważyć żadnej wady i bawić się świetnie.

Ogon w Ogniu
Pierwszy segment jest dość mylący, bo wprowadza cię w typową RMową rozgrywkę, która okazuje się jedynie przydługim, grywalnym wstępem - ten podział wywołał u mnie mały dysonans, niekoniecznie negatywny sam w sobie, ale miałem wrażenie, że został wstawiony po to, żeby dopiąć wymaganych 5 minut gameplayu. Co do drugiego, właściwego etapu, to zasuwanie kotem na rakiecie przynosi pewną satysfakcję, jednak stosunkowo szybko zanika przez powtarzalność jednego rodzaju przeszkody i zaledwie dwa rodzaje nagrody. Czekam na rozszerzenie pt. Ogony w Ogniach, gdzie rozgrywka będzie troszkę, nomen omen, rozszerzona.

1 + 1 = Nieskończoność
Po Alchemiku pewnie można bylo się spodziewać, że to gra, która przypadnie mi do gustu, jednak sam początek wrzuca nas w rozgrywkę dość chaotycznie. Po pierwszym dniu byłem dość rozkojarzony i zdezorientowany. Na szczęście jak odpaliłem grę po jakimś czasie i rozpocząłem od drugiego dnia, nagle jakby wszystko się poukładało i gra stała się satysfakcjonująca - po tym jak przejdzie się pierwszy dzień i rozumie strukturę to gra się bardzo przyjemnie. Świetny sposób wykorzystania standardowego battle systemu - ma się nawet wrażenie, że w takiej formie działa lepiej niż w klasycznej. Sam koncept i wykonanie jest super, problemem był jednak dla mnie brak dostępu do przepisów (z tego co zrozumiałem to miał być?) Mając tylko dwa składniki dość łatwo dało sie dojść do tego samemu, co też było fajną zabawą, ale fajnie jakby po jednorazowym odkryciu gdzieś ten przepis się odkladał. Co do poziomów to pierwszy był troszeczkę zbyt rozległy i nużący, drugi całkiem ok, trzeci najciekawszy, ale też dośc trudny. Fajnie, że było kilka rodzajów przeszkód. Marzy mi się trochę rozszerzona wersja, z większą ilością przepisów, składników, minimalnym customowym interfejsem, większa ilością przeszkód i jakąś customizacją sklepu - ale w ramach konkursowej gry to nadal jeden z moich faworytów.

Reszta bedzie jeszcze bo nie skończylem gierek
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Zombik »

Pora i na mnie bym opisał swoje wrażenia co do gierek:

Kaja - opowieść o pewnym sadzie
Fabułę opracowałem specjalnie na TAPE#3, ponieważ żaden z moich wcześniejszych pomysłów, które miałem w głowie nie wbił się w temat, a chciałem by faktycznie wersy utworu wybrzmiewały w grze. Ze względu iż to moja własna gra to nie będę się o niej wypowiadał.

Nobby Bizzare Adventure
Makerówka w starym stylu o absurdalnym humorze. Grając w nią czułem podróż w przeszłość do dawnych czasów sceny, kiedy to tego typu gierki były początkowymi tworami nowych, pełnych pasji, zainteresowanych makerem ludzi i tym co można w nim stworzyć. Gierka na zrelaksowanie. Duży plus za różne zakończenia i ciekawe własne grafiki.

BomberSpud
Lubię bombermana, więc gierka przypadła mi do gustu. Ciekawym jest też to uczucie, że gierka z makera wygląda jak gierka (nie)z makera. Znałem Crashykkową twórczość już wcześniej i fajnie, że powstają takie gry, gdyż pokazują, że maker nie jest tylko strikte rpg-owo makerowy. Poza bombermanem fajne nawiązanie do mario. Fajnie się grało i duży plus za skrypty. Ja niestety skryptowo jestem cienki ;o

Kwaśne Jabłko
Świetna gra z bardzo ładnie (chociaż nieco brutalnie) opowiedzianą historią i przepiękną puentą na koniec. Niezbyt podobały mi się czyny głównego bohatera i w sumie chciałem, by to mu przywalono. Rozumiem jednak jego stratę miłości itp. itd... nie wnikajmy w psychologię. Sama gra bardzo przyjemna, miła, fajna. Niezwykle spodobała mi się oprawa graficzna, prosta, ale mająca urok i dająca ciekawy klimat. To jedna z tych gierek, która poruszyła mi wyobraźnię i zacząłem snuć własne pomysły.

Sleeping Solatia
Kolejna gra, która mimo bycia zrobioną w rpg makerze, pokazuje ile można wycisnąć z tych programów. Grało mi się świetnie. Walka, zmiana broni, korzystanie z nich w odpowiednim momencie, trochę backtrackingu, by móc odblokować kolejne drogi, a do tego zbieranie kryształków - bardzo fajne! Niestety wywaliło mi 2x pewien błąd i musiałem wczytywać grę, ale mimo wszystko kawał dobrej roboty. Z wielką chęcią pograłbym coś opartego na podobnym systemie, ale może z bardziej rozwiniętą i zawiłą fabułą i mrocznym klimatem RPG, wbijaniem leveli i stawaniem się dzięki temu silniejszym, aby ostatecznie móc ścinać potwory jednym ciosem miecza. Hijaaa!

Ksiądz Szajdach
Oh, od czego by tu zacząć? Ta gra w pewien sposób mnie "rozwaliła", a omawianie wszystkich jej aspektów zajęłoby kilka stron A4. Mimo chorego klimatu, abstrakcji wymieszanej w realizmem, spirityzmem i wszechobecną polityką grało się fajnie. Ta gra to miszmasz wszystkiego; horroru, rpg, craftingu, przygodówki. W pierwszem chwili po przybyciu do wioski poczułem się prawie jakbym grał w taką starą gierkę "Daemonica". Absurd gonił... nie, nie absurd lecz coś stojącego w zupełnej sprzeczności do absurdu. Zupełnie nieprzewidywalna gra z księdzem w roli głównej i pętlami czasoprzestrzennych kibli w szkole. Dużo kontrowersji i polityki, co nieco wybijało mnie z klimatu, ale sam temat egzorcysty i wiary bardzo fajny. Podobało mi się zdarzenie z spowiedzią. Zacząłem aż sobie kreować w głowie jakiś symulator księdza i grę psychologiczną, w której spowiadamy wiernych, podejmując różne wybory moralne xd. A no i bardzo fajne animacje gore! Podobało mi się.

Poznanie
Ahh ten podły Klaus! Na szczęście przegrał starcie z drzazgami, a wracając do gry - świetny RPG! Lubię tego typu gry. Dobrze się bawiłem zyskując kolejne poziomy, zwiedzając świat i oczywiście... otwierając skrzyneczki (kocham to)! Z tego co wiem podobnie jak w mojej produkcji, niektórzy tu narzekali, że walki trudne. Mi się podobały, bo lubię wysoki poziom trudności i czuć wyzwanie. Mapki niestety trochę pustawe, ale taki klimat też ma swój urok. Ogólnie rzecz biorąc gra mi się podobała.

SancTis
Jedna z głównych zasad TAPE#3 mówi, że gra powinna działać bez RTP. SancTis na starcie wywalił mi błąd, że brakuje RTP ;c. No, ale poradziłem sobie z tym problemem. Nie będę aż taki czepialski. Co do samej gry to... wow... niezwykle urzekł mnie klimat tej produkcji. Czułem osaczenie i niepewność, a także pewne niezrozumienie tego co się dookoła mnie dzieje. Bardzo urzekła mnie tajemniczość i klimat sci-fi. Szukając dusz i kolejnych drzwi oraz wędrując po labiryntach przychodziło mi na myśl słynne uniwersum "Backrooms". Gra skomplikowana, ale podobała mi się.

Żeby oszukać pędzący czas
Fabuła tej gry niestety do mnie nie przemówiła. Dosyć krótka gierka polegająca właściwie na przechodzeniu kolejnych mini-gierek. Sam koncept i mechanika jednak są fajne, do tego stopnia, że wyobraziłem sobie dłuższą grę na takiej zasadzie, gdzie ruszamy od punktu do punktu po liniowej fabule, właśnie przechodząc kolejne poziomy z sekwencjami mini-gier (no i może inną fabułą).

Ogon w Ogniu
Ciekawy koncept na fabułę. Zwierzaki w roli głównej, które przeżywają jakieś przygody zawsze na plus. Niestety mapki dosyć pustawe i smutne takie jakieś. Najfajniejsza oczywiście ostatnia mechanika latania na rakiecie. Ładna grafika kota. Ogólnie dosyć miła gra do rywalizacji z znajomymi w zdobywaniu punktów.

Kuromania
Gra, która mimo swej prostoty okazała się dla mnie zbyt potężna :c. Znalazłem tylko 3 kury. Ogólnie prosta oprawa. Plus za dopracowane mapki i kilka zakończeń, jednak przez to, że jej nie ukończyłem nie wiem ile ich jest. Odblokowałem dwa. Ciężko mi o tej gierce powiedzieć coś więcej.

Bóg życia
Dosyć prosta, ciekawa gierka na podstawowych zasobach makera XP. Grało się dobrze, chociaż brakowało mi znajdziek i eksploracji. Czułem się jednak jakbym grał w wersję demo lub też ktoś zrobił dużego time-skipa, chociaż biorąc pod uwagę zakończenie gry to faktycznie nasza przygoda była jedynie kroplą w morzu przygód innych ludzi, dlatego wydaje mi się, że sama fabuła nie miała tu aż takiego znaczenia, a jedynie zakończenie.

1+1
Od razu na start muszę pochwalić title! Jest uroczy! Co do samej gry, ciekawa koncepcja zbierania składników i obsługi klientów. Jeszcze nigdy nie widziałem takiej "walki" w której obsługujemy stwory. Również interesujący pomysł, że gramy zwierzakami i to nie wcale takimi popularnymi. Etapy z szkieletami trochę frustrujące, ale dało radę ukończyć grę. W dłuższej perspektywie czasu (gdyby gra była dłuższa) byłoby to jednak nieco nużące myślę. Fabuły za wiele nie zrozumiałem poza kwestią prowadzenia sklepu.

Bochaterzy
Już sam tytuł mówi nam z jakimi błędami będziemy mieli do czynienia. Zdaję sobię sprawę z celowości zabiegu, ale niektóre słowa strasznie raziły w oczy... xD Czasem już nie wiedziałem, czy niektóre z nich są celowo pisane z błędem czy nie. Pomijając jednak te kwestię... cóż mogę powiedzieć? Niezwykle urocza grafika! Wydaje mi się, że wersy użyte do gry były jednak dosyć naciągane. Bohaterów, a raczej Bochaterów na start do wyboru niewielu, ale rozumiem, że gra była tworzona z limitem czasowym. Jak na gierkę, gdzie mamy tyle walk to ta była jednak... cóż... przywodziła mi na myśl Makera VX w jego podstawowej wersji, a niestety za tym BSem niezbyt przepadam, bo jest dla mnie po prostu brzydki.

Ojciec
Niezwykle podoba mi się styl graficzny gry (tileset). Przywodzi mi na myśl stare czasy kiedy działałem w innym już też zapomnianym programie. Niestety RM95 wywołał pewne problemy na moim sprzęcie. Gra chodziła baaardzo wolno, a postać czasem się w ogóle zatrzymywała w miejscu. Sprawiło to, że gra była niegrywalna (a przetestowałem grę na dwóch komputerach). Wszystkie te problemy sprawiły, że gry nie ukończyłem, a szkoda. Przykro tak patrzeć kiedy ktoś coś tworzy, ale tak mało osób jest w stanie w ogóle w to pograć.

Tale of Two
Kocham piosenkę z początku gry! I nie tylko początku. Soundtrack bardzo ładny (poza dźwiękiem wygranej walki xd) Wielki plus też za wszelkie animacje i ogólnie wszystko. Bardzo ładny mapping i niezwykły klimat, chociaż... niestety mój słaby angielski sprawił, że nie mogłem się jakoś wybitnie cieszyć tą grą (niewiele rozumiałem). Sama walka cudowna. Chciałbym kiedyś osiągnąć podobny poziom tworzenia battlesystemu. Eksplorowało i walczyło mi się bardzo przyjemnie (mimo, że skille po prostu sprawdzałem "w praniu" bo mój english no...). Co do fabuły się niestety nie wypowiem z wyżej przytoczonego względu. Wiele razy próbowałem się nauczyć angielskiego i mam z nim kontakt od dziecka, ale po prostu... nie wiem, chyba nie potrafię.

Takim oto sposobem udało mi się ograć wszystkie gierki (poza Ojcem). Pora na oddanie głosów.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Dziś zaczęliśmy ostatnie 5 dni TAPE #3! Zachęcam do ogrywania zaległych tytułów i głosowania - pierwsze głosy już do mnie spłynęły!

Przypominam także, że na naszym scenowym kanale YouTube Adrap ogrywa wszystkie konkursowe projekty. Wszystkie transmisje znajdziecie pod tym adresem.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: GameBoy »

Głosy oddane to czas na resztę uwag odnośnie prac.

2. Nobby Bizzare Adventure - w kilku momentach zarechotałem na głos, więc myślę, że jako komediowa gra, Nobby sprawdził się perfekcyjnie. Cała masa dziwnych pomysłów i świetnie wykonane cutscenki. Dodatkowo gra dawała podwójną frajdę na streamie Adrapa.

6. Ksiądz Szajdach - wydaje mi się, że gra odrobinę gorsza od Knurczyka, głównie przez mechaniki farmy, które w zasadzie są trochę jakby zmyłką, bo grę można dosyć prosto przejść jak ma się odpowiednią liczbę przedmiotów leczących. Nie mniej jednak klimaty polskiej wsi i demonicznego horrorowego dziwactwa robią robotę, zwłaszcza, że jest to połączenie, które w polskiej sztuce praktycznie nie występuje, o ile w ogóle.
Zdzisław pod tym względem jest prawdziwym pionierem.
EDIT: Zapomniałem jeszcze napisać, że zakończenie
Spoiler:
8. sancTis - podoba mi się klimat jak ze starych niszowych jRPGów z PSXa, co zresztą autor potwierdził, że były one dużą inspiracją (np. Baroque). Gra ma sporo jRPGowego mięska jak np. dużo ekwipunku, który nie polega tylko na zwiększaniu liczby obrażeń/obrony czy budowanie postaci przez wybór konkretnych umiejętności, które zdobywamy za pokonywanie wrogów. Szkoda, że całość psują trochę duże mapy, w których bardzo łatwo można się zgubić. Przydałaby się tu jakaś mapa (z tego co kojarzę miała być ale zabrakło czasu), chociażby nieinteraktywna.

9. Żeby oszukać pędzący czas... - motyw Polski wywołującej I i II WŚ i robiącej obozy koncentracyjne jakoś mi nie pasuje za bardzo, zbyt edgy.

11. Kuromania - chyba największe rozczarowanie konkursu, pomysł na łapanie kur mi się bardzo podoba (zwłaszcza jak później idą za bohaterem jako członkowie drużyny), ale wolałbym to w bardziej sielankowej otoczce. Ogólnie gra nie jest zła, ale dostałem nie to, czego oczekiwałem po wstępie.

14. Bochaterzy - dziwna gra, momentami zabawna, nie wiem co o niej więcej napisać szczerze mówiąc.

15. Ojciec - niestety przez problemy techniczne grę tylko obejrzałem na streamie. Podobają mi się tu cutscenki i użycie systemu interakcji z otoczeniem inspirowanego Sweet Home, przydałoby się to jakoś lepiej zakomunikować w samej grze i dać jakiś tutorial, bo gdyby nie stream to bym nie wiedział, że to tak działa. xd
Szkoda też, że całość jest taka krótka.
EDIT: Dobrze, że mi DK na discordzie przypomniałeś, żeby zeszkalować Ojca za smażone kapibary w panierce. Okropieństwo.

16. Tale of Two - system walki profesjonalny, ale wydaje mi się, że jak na grę konkursową zbyt rozbudowany. Ponadto walki z przeciwnikami potrafią się po prostu wysypać na starcie, nie byłoby to może jakoś super uciążliwe gdyby nie niepomijalne intro, które odpala się przed przejściem do głównego menu i możliwością wczytania zapisu. Rzułta kartka za to.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Kończymy pierwszy z trzech ostatni dni głosowania. Na ten moment mam głosy od 8 ludzi!
Obrazek
ODPOWIEDZ