TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

W trzeciej edycji TAPE #3 bijemy wszystkie rekordy! Oddano 16 prac!

Zanim jednak przejdziemy do ogrywania i głosowania, ważny komunikat.

Do końca dzisiejszego dnia, tj. do 8 maja 2023 r. g. 23:59 wszyscy chętni, którzy oddali gry, mogą przesłać ich poprawione wersje, przy czym poprawki mogą dotyczyć dowolnego aspektu gry.


Jeden z uczestników zdążył przesłać mi grę do końca wczorajszego dnia, jednakże była to gra z testowymi ustawieniami potworów. Poprawkę przesłał 2 godziny później, a ja postanowiłem ją przyjąć. Uważam, że sprawiedliwie będzie dać taką samą szansę wszystkim innym, dlatego każda z 16 osób, które przesłały projekt, do końca dzisiejszego dnia może przesłać mi poprawioną wersję z dowolnymi zmianami. Linki będę na bieżąco podmieniał w folderze na Mediafire.

W tym roku rezygnuję z podlinkowania każdej kolejnej gry, ponieważ nie mam cierpliwości na takie zabawy z odnośnikami - wszystkie dostępne są w linku poniżej. Mediafire umożliwia także ściągnięcie od razu całego folderu.



Pod projektami konkursowymi znajdują się szczegółowe zasady głosowania, poniżej najważniejsze kwestie:
  • Głosujemy przez 17 dni, do 24 maja 2023 r. do godziny 23:59! Jeśli otrzymam odpowiedni feedback, głosowanie mogę przedłużyć.
  • Do dyspozycji mamy 7 głosów, na jedną grę można oddać maksymalnie 1 głos
  • Głosować mogą użytkownicy forum z 3 postami i osoby, które oddały pracę konkursową.
  • Głosy wysyłamy do mnie dowolną drogą - forum, Discord, mail.
Prezentacja prac konkursowych
Prace prezentowane są w porządku chronologicznym, w jakim je otrzymywałem. Download znajduje się powyżej w linku do Mediafire
Kaja - opowieść o pewnym sadzie by Zombik
Obrazek
Rodzina Kaji od wieków miała w posiadaniu owocowy sad. Teraz kiedy dziewczyna została sama, postanowiła kontynuować rodzinne tradycje. Niestety ziemię i rośliny zaczęła trawić tajemnicza choroba i nikt nie umie wyjaśnić czym ta zaraza jest. Kaja postanawia wysłać list do wioski druidów mając nadzieję, że ci jej pomogą. Nie wie jeszcze, że wysłanie listu będzie początkiem podróży i przygody, nie tylko w celu uzdrowienia sadu, ale i tej w głąb siebie, a także poznania historii swojej rodziny.
Wersy:
Nade mną niebo, przede mną sad
Jabłek zielonych zapach i smak
Kroplą deszczu
Trzciną myślącą wśród traw
Jestem iskrą i wiatru powiewem
Życie jest drogą, życie jest snem
Skończy się droga, życie i sny
Nobby Bizzare Adventure by WładcaKasztanów
Obrazek
Nudne i niewiele znaczące życie młodego Nobbyego nagle się zmienia, gdy w jego pokoju pojawia się magiczny kryształ, nakazujący mu z jakiegoś powodu zbierać jabłka.
Wersy:
Jabłek zielonych zapach i smak
BomberSpud by Crashykk
Obrazek
Żona Pułkownika Pyrkownika została porwana! Klaus zabrał ją na statek, którym odpłynął za horyzont. Czy Pyrkownikowi uda się ją uratować?
Wersy:
Oczy otwieram: staje się świat
Nade mną niebo, przede mną sad
Kwaśne Jabłko by Mikisi
Obrazek
Zielone jabłko postanawia zemścić się na czerwonych jabłkach za krzywdy wyrządzone w przeszłości.
Wersy:
Jabłek zielonych zapach i smak
Sleeping Solatia by Gedharm
Obrazek
Gra przygodowa w stylu Zeldy. Solatia, niegdyś kwitnące królestwo, została uśpiona i powoli umiera. Bohaterowie z różnych światów pojawiają się, by temu zaradzić. Jesteś jednym z nich. Niestety, przybywasz za późno, by uratować uśpioną krainę.
Wersy:
Trzeba czas oszukać
Żeby naprawdę żyć
Ksiądz Szajdach by Zdzisław Parker
Obrazek
Wojciech Szajdach, doświadczony egzorcysta, zostaje przeniesiony przez Watykan na inną parafię po nieudanym egzorcyzmie, w którym zginęło dziecko.
Wersy:
Ale jestem
Poznanie by puniek
Obrazek
Maeve, mając dość marnych zleceń w Somnium, znajduje w końcu ogłoszenie warte uwagi.
Wersy:
Życie zdarza się raz
sancTis by Karrmel21
Obrazek
Mini eksploracyjny dungeon-crawler. Jesteś Trzynastym Duszobójcą, wysłanym do tajemniczej "Wieży Serwerowej" w celu znalezienia i egzekucji wszystkich znajdujących się tam Mrocznych Duchów. Nawiguj mroczne korytarze budynku, walcz z Mrocznymi Duchami i przejmij ich moc oraz ponad 30 umiejętności, dla siebie. Wejdź głębiej i odkryj mroczne sekrety Wieży Serwerowej... lub nie i skup się na masowej egzekucji.
Wersy:
Oczy otwieram: staje się świat
Żeby oszukać czas
Trzeba czas oszukać
Żeby oszukać pędzący czas... by Keibi
Obrazek
Niemiecki ruch oporu nie ma kontaktu ze swym przywódcą Schicklgruberem, więc wysyła na poszukiwania najlepszego z partyzantów - Josepha Bauera. Czy Bauerowi uda się oszukać pędzący czas i ocalić przywódcę?
Wersy:
Żeby oszukać czas
Żeby oszukać pędzący czas
Trzeba czas oszukać
Ogon w Ogniu by GameBoy
Obrazek
Rocket to kot, który pragnie latać. Czy mu się to uda?
Wersy:
Jestem iskrą i wiatru powiewem
Smugą światła co biegnie do gwiazd
Jestem chwilą, która prześcignąć chce czas
Kuromania by Jolantyn
Obrazek
Bruno to mały, wesoły dzieciak, który prowadzi ze swoją mamą małe gospodarstwo w środku lasu. Ale podczas pielęgnacji ogródka zdarza się pewien "incydent", któremu zaradzić może tylko on. Pomóż Brunowi w jego misji. Gra posiada 3 zakończenia, fabułę napisaną na kolanie i jest dosyć krótka.
Wersy:
Ale jestem
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? Nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie i sny
Bóg Życia by Kryzz333
Obrazek
Krótki i przyjemny fabularny RPG, oparty o tajemnicę odrodzenia.
Wersy:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? Nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie i sny
1 + 1 = ∞ by CharlieVermin
Obrazek
Gerard zaczyna robić postępy w dziedzinie transmutacji... w samą porę, bo jego przyjaciółce właśnie wpadła w oko świetna inwestycja. Czas zacząć gromadzić składniki, syntezować nowe substancje i odszyfrowywać zachcianki klientów... byle szybko - zostały tylko trzy dni!
Wersy:
Jabłek zielonych zapach i smak
Żeby oszukać czas
Trzciną myślącą wśród traw
Bochaterzy by Vodun
Obrazek
Królestwo stoi w obliczu wielkiego zagrorzenia. Czy królewskiemu administratorowi uda się zebrać drużynę bochaterów? A ona sama życzyła sobie by wszystko było proste tak.
Wersy:
I wszystko proste tak
Ojciec by Dragon Kamillo
Obrazek
W ostatni dzień przygotowań do wyjazdu, w pobliskich lasach dzieje się coś dziwnego. Wszystkie zwierzęta uciekają, jakby były przez kogoś spłoszone. Zaraz za nimi ukazują się dziwnie wściekłe wilki. Czy ludzie są w niebezpieczeństwie?
Wersy:
A co będzie potem? Nie wiem, i wiem
Tale of Two by Fear
Obrazek
jRPG z systemem walki jak w Octopath Travel o historii dwóch elfów.
Wersy:
Trzeba żyć naprawdę
Żeby oszukać czas
Trzeba żyć najpiękniej, żyje się tylko raz
Każda z gier wydaje się na swój sposób ciekawa i nie mogę się doczekać, żeby je zacząć ogrywać!
Szczegółowe zasady głosowania
  • Głosowanie trwa 10 dni (licząc dzisiaj). Oznacza to, że głosy można oddawać do 17 maja do godziny 23:59! Jeśli otrzymam wystarczająco dużo próśb, dopuszczam możliwość przedłużenia głosowania, bo projektów jest naprawdę sporo! Proszę o mobilizację i zmieszczenie się w terminie.
  • Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do chwili założenia tego tematu mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
  • Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
  • Każdy głosujący może oddać 7 głosów.
  • Na daną grę można oddać tylko 1 głos, ale nie trzeba wykorzystywać wszystkich głosów.
  • Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
  • Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum (po konkursie Jazz nadrobi wszystkie zaległe pucharki!). Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas tegorocznych GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie. Pozostałe nagrody opisałem w temacie z zasadami.
Szczerze liczę, że podtrzymamy fantastyczną tradycję oceniania wszystkich projektów biorących udział w konkursie. Dlatego zachęcam do posiłkowania się poniższym wzorem posta:

Kod: Zaznacz cały

[b]1. Kaja - opowieść o pewnym sadzie[/b] - asdzxc
[b]2. Nobby Bizzare Adventure[/b] - asdzxc
[b]3. BomberSpud[/b] - asdzxc
[b]4. Kwaśne Jabłko[/b] - asdzxc
[b]5. Sleeping Solatia[/b] - asdzxc
[b]6. Ksiądz Szajdach[/b] - asdzxc
[b]7. Poznanie[/b] - asdzxc
[b]8. sancTis[/b] - asdzxc
[b]9. Żeby oszukać pędzący czas...[/b] - asdzxc
[b]10. Ogon w Ogniu[/b] - asdzxc
[b]11. Kuromania[/b] - asdzxc
[b]12. Bóg Życia[/b] - asdzxc
[b]13. 1 + 1 = ∞[/b] - asdzxc
[b]14. Bochaterzy[/b] - asdzxc
[b]15. Ojciec[/b] - asdzxc
[b]16. Tale of Two[/b] - asdzxc
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Amelanduil »

W tym roku rezygnuję z podlinkowania każdej kolejnej gry, ponieważ nie mam cierpliwości na takie zabawy z odnośnikami - wszystkie dostępne są w linku poniżej. Mediafire umożliwia także ściągnięcie od razu całego folderu.
Opcja ściągnięcia całego folderu jest z mediafire dostępna co prawda wyłącznie przy posiadaniu konta premium, ale standardowo, jak przy każdej okazji:

Wydanie zbiorcze dostępne jest także z google drive'a pod -> tym adresem <- (v5: uwzględniono wszystkie aktualizacje do dnia 11.05)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 maja 2023, 03:21 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 4 razy.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Fear poprawił swój projekt!

Jak tylko odzyskam dostęp do Mediafire, wrzucę go również do zbiorczego tematu!

https://www.mediafire.com/file/wrx9s6ch ... o.rar/file
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Fear »

Dzięki za szybką reakcję!

Jeśli ktoś nie chce znów pobierać:
Spoiler:
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Crashykk »

BomberSpud - Tytuł gry wymyśliłem jak wysyłałem Michowi projekt. Gra to nic specjalnego. Mocno undercooked. Jest to taki bardziej goły szkielet projektu, który chciałem zrobić, ponieważ po prostu zabrakło mi czasu. Całość powstała w maksymalnie 20h z czego 10 poświęciłem na mechanikę, a pozostałe na resztę gry. Kilka błędów niestety się wkradło do "finalnej" wersji.

Sleeping Solatia - Powczan pokazał, że nie boi się mechanicznych cudów jeżeli chodzi o TAPE i nie spodziewałem się niczego innego w tej edycji. Sleeping Solatia to niesamowicie dopracowana przygodówka z aktywnym systemem walki, który sprawia dużo frajdy. Dodatkowe zakończenia (przynajmniej mnie) zachęcają do zwiedzania udostępnionych nam mapek, a zagadki urozmaicają gameplay. Nawet histori, która nie jest głównym mięskiem projektu, wypada bardzo dobrze. 11/10. @Powczan Gratki, kawał dobrej giery.

Kwaśne Jabłko - Mikisi przyzwyczaił nas do ciężkich tematów ukrytych w śmiesznej, lekkie oprawie. W przypadku kwaśnego jabłka jednak wystartował z grubej rury i się nawet nie krył. Nie spodziewałem się w TAPE zobaczyć motywów kanibalizmu, a jednak. Oprawa graficzna bardzo minimalistyczna, ale podobała mi się. Trochę skojarzyła mi się z teledyskiem do "Gigi D'Agostino - The Riddle", chociaż sama muzyka nie ma nic wspólnego. Kilka błędów z blokowaniem. Głównie z powodu skakania. Mechanika walki po czasie była trochę monotonna i mam wrażenie, że wciskanie klawisza nie zawsze łapało. Dodatkowo nie zliczę ile razy po śmierci przypadkowo rozpocząłem nową grę, ponieważ w menu głównym gra nie wykrywała czy mamy zapis. xD

Duży plus za Red Hot Chili Peppers i 3 doors down oraz BARDZO duży minus za brak "purchase your tracks today".

Ogon w Ogniu - Szczerze powiedziawszy trochę niewykorzystany potencjał. Bardzo ciekawy pomysł, ale brakło trochę rozwinięcia. Widziałbym tę grę jako jakiegoś "endless runnera" w stylu Flappy Birda na jak najwyższy wynik, albo po prostu gierczekę gdzie lecimy tym kotem przez parę poziomów. Przydałoby się trochę urozmaicenia, bo po pewnym czasie widać było pattern w jakim poruszają się eventy.

Kaja - opowieść o pewnym sadzie - Przedmioty leczące praktycznie nie leczą. Przeciwników praktycznie nie da się wyminąć, bo są za szybcy. Jak już nas złapią, to tkwimy w nudnej walce (uciec się nie da), gdzie przeciwnicy mają o wiele za dużo HP i jest ich zbyt wielu, a dwie z trzech postaci używają tylko podstawowego ataku (Kaja ma jedynie przydatny wodny bicz, który atakuje wszystkich przeciwników na raz), bo nie mają żadnych sensownych umiejętności, co doprowadza do zużycia wszystkich zasobów w jednej walce lub resetujemy grę modląc się, iż tym razem uda nam się poczwary uniknąć. Walki w tej grze są po prostu męczące. Progres postaci niby jakiś tam jest, ale zupełnie go nie czuć. Paradoksalnie walka z bossem była najłatwiejsza, niż przedostanie się przez 2, 3 walki zwykłych przeciwników.

Bardzo szkoda, bo historia jest ciekawa i bardzo fajnie wplata słowa piosenki, w coś więcej, niż tylko odklepanie tematu. Mapping wygląda ładnie. Brak tych walk i przerobienie gry na przygodówkę zadziałaby jej tylko na plus.

Reszta gier soon.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2023, 20:32 przez Crashykk, łącznie zmieniany 5 razy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Wrzuciłem nową wersję projektu Crashykka z dodaną obsługą padów!
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Dwie poprawione gry:

Karrmel21 - https://drive.google.com/file/d/1HRAZLv ... share_link

Zdzisław Parker - https://www.mediafire.com/file/braujbgo ... ch.7z/file

Niestety nie mogę wrzucić do głównego folderu, bo Mediafire najwyraźniej potraktowało mnie po porannych uploadach jako podejrzaną osobowość xd
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Tym razem poprawki od Voduna, których także wciąż nie mogę wrzucić do głównego folderu - https://www.mediafire.com/file/5koszx9j ... .2.7z/file
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: GameBoy »

Widziałbym tę grę jako jakiegoś "endless runnera" w stylu Flappy Birda na jak najwyższy wynik, albo po prostu gierczekę gdzie lecimy tym kotem przez parę poziomów.
Gra miała być bardziej rozbudowana (ale wyszło jak wyszło... :roll: ), ale ten fragment akurat by pojawił się w identycznej formie, tylko z lepszym patternem.
Cały koncept opierał się na tej piosence oraz dotyczącym jej fragmentem wywiadu (a szczególnie tym, który pogrubiłem):
Spoiler:
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Karrmel21 »

To ja może też już zacznę:

1. Kaja - opowieść o pewnym sadzie - To, co można w tej produkcji zauważyć od razu to charakterystyczny klimat, którego można spodziewać się po autorze. Graficznie i w kwestii technicznej bardzo ładnie zrobione, chociaż ciężko przejść obok, wspomnianych już przez niektórych, kłopotów z balansem walk i ogólną trudnością. Ale wiadomo - limit czasu konkursu pewnie wdał się tu we znaki... Na pewno, pomimo pewnych wad, jest to dobra gra, warta oddania na nią głosu.

04. Kwaśne Jabłko - Czy coś jest ze mną nie tak, że uznałem to za czarną komedię...? Enyłej, przyjemna gra z kreatywnie wykorzystanym tematem konkursowym. Bardzo podobała mi się oprawa, chociaż midi covery były trochę rozpraszające. Napotkałem parę problemów z kolizjami, ale to raczej choroba krótkiego czasu produkcji, więc nie zwracam na to większej uwagi, poza wspomnieniem. Z pewnością, pretendent do jednego z moich głosów.

5. Sleeping Solatia - Technicznie i w kwestii rozgrywki jest to prawdopodobnie najlepsza gra z tej edycji TAPE, którą z pewnością odpalę ponownie w przyszłości. Ciężko coś więcej powiedzieć, tak naprawdę. To "czysty", dobry projekt.

6. Ksiądz Szajdach - Zapewne dla wielu będzie to jeden z faworytów, ale dla mnie... Podobało mi się, nie powiem, ale też ciężko uciec od faktu, że to więcej tego samego, co autor prezentował już w swoich poprzednich produkcjach. I z edgy rzeczami już tak jest, że wraz z większą dawką rośnie też odporność odbiorcy i efektem końcowym jest już tylko obojętność na cały ten "ekstremalny kątet"... Ale starczy już tego psucia dobrej zabawy. Te produkcje to prawdopodobnie najbliższe, co mamy do polskiego Postala i ciężko na to narzekać.

7. Poznanie - Nie, nie byłem zaskoczony. Dosłownie wbiłem się w przeciwnika, by go ZABIĆ. To nie moja wina, że sprajty nie mają jasno widocznego tyłu...
Tak, czy inaczej - jak można się spodziewać - standardowy, choć przyjemny jrpg. Walki mają ok poziom trudności, w razie czego da się wspomóc ekwipunkiem i przedmiotami. Może buffy mają jak dla mnie zbyt krótki czas działania, ale to raczej skutki mojego fanbojstwa systemu w SMT.
Ogólnie, fajny projekt, chociaż mam wrażenie, że może trochę zaginąć w tłumie bardziej "odjechanych" gier z konkursu.

8. sancTis - Mam nadzieję, że gra będzie dla wszystkich równą torturą w graniu, jaką ja miałem w tworzeniu... Chociaż, sama rozgrywka wpisuje się w moje gusta, więc gejmplejowo to mój ulubiony twór, ze wszystkich które wypuściłem na ten świat.

10. Ogon w Ogniu - Przyjemna gierka, trochę jak grywalna bajka. Gra dzieli się na krótką część przygodową i równie krótką część zręcznościową, z czego ta pierwsza może być troszkę zbyt liniowa (z eventami interaktujemy tylko w odpowiedniej kolejności), ale to w sumie nie taki duży problem. Zręcznościówka nie rzuciła mnie na kolana, ale jest miła i przyjemna - ogólnie, ta ocena by pasowała, chyba, do całego projektu. Na pewno, to dobra odskocznia pomiędzy ogrywaniem większych projektów konkursowych.

12. Bóg Życia - Dość standardowa gra, jeżeli o rozgrywkę chodzi. Ta, niestety jest dość liniowa a walk praktycznie nie da się przegrać(poza jedną konkretną), bo główna postać otrzymuje okrągłe zero obrażeń z każdym otrzymanym ciosem, więc gra sprawia wrażenie dość bezmyślnej. Najlepiej wychodzi tutaj fabuła, z ciekawym konceptem, ale jest to bardziej coś w stylu prologu do właściwej opowieści, niż pełnoprawnej historii (w porywach, może działać jako otwarte zakończenie, I guess). Z pewnością, gra prosi się o bardziej rozbudowaną wersję po-konkursową, o ile są takie plany.

13. 1 + 1 = ∞ - BARDZO podoba mi się klimat i koncept - zbieranie roślin, przyrządzanie mikstur(nie ma jakiejś możliwości podejrzenia przepisów?) i sprzedawanie ich poprzez rozmowę z klientami jest świetne. Grę zabiły jednak, dla mnie, elementy zręcznościowe. Rozgrywka jest bardzo trudna, a sama gra dodatkowo krztusi się całkiem mocno, chociaż to może być problem z moim pecetem. Ostatecznie, dość frustrujące doświadczenie (przeciwnicy potrafią wciągnąć gracza w spiralę śmierci), ale muszę przyznać że podobało mi się praktycznie w każdym momencie, w którym nie byłem torturowany przez zręcznościówkę.

14. Bochaterzy - Proste RPG pełne głupkowatego humoru, który akurat do mnie trafił. Potrafi być zaskakująco błyskotliwe, zwłaszcza jeżeli chodzi o tematy konkursowe. Dobre na parę przyjemnych minut, nawet jeśli walka jest dość siermiężna, jeżeli humor nie jest mocno poniżej waszych standardów. Ja sam się zdziwiłem, jak mi się to spodobało. Jedynym, dość "krytycznym" minusem jest brak menu głównego, co sprawia że grę da się wczytać dopiero po intrze.

Więcej wrażeń z gier, dopiszę później. Albo nie.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2023, 17:50 przez Karrmel21, łącznie zmieniany 7 razy.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Wszystkie poprawione wersje wrzucone do głównego folderu na Mediafire!

Oprócz tych, o których pisałem w poprzednich postach, doszły jeszcze poprawki od Dragona i Charliego.
Obrazek
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: puniek »

Opiniami podzielę po ograniu całości, ale pierwsza w temacie wnioskuję o przedłużenie czasu na głosowanie.
ʕ⁠ ⁠º⁠ ⁠ᴥ⁠ ⁠º⁠ʔ
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

W głównym folderze pojawiła się nowa wersja projektu Zdzisława Parkera, który podmienił obrazki wywalające błędy krytyczne podczas gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jolantyn
Posty: 18
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Jolantyn »

Też się podzielę swoimi wrażeniami, a co :3

Ksiądz Szajdach autorstwa Zdzisława Parkera
Jest to gra podobna do poprzedniej gry Zdzisława, którą naprawdę polubiłem przez animacje, muzykę, patusiarski humor i nie w kij dmuchał dialogi, odwieczny konflikt socjalistów z kapitalistami, ukryte smaczki oraz nawiązania do postaci historycznych. Tak jak poprzedniczka ma swoje bolączki, złe blokowanie tilesetu może spowodować że zostaniesz "Człowiekiem Pająkiem" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Mimo tego że musiałem uruchomiać ją 3-razy przez dwa dziwne błędy (które możliwe że nie pojawią się w poprawionej wersji), bawiłem się dobrze, nawet nie musiałem grindować pół rozgrywki by zobaczyć upragniony "The End". Wielbiciele "edżyzmu" powinni w to zagrać.

BomberSpud autorstwa Crashykka
Jestem słaby w gry zręcznościowe, ale nie zniechęciło mnie to do tej gry. Wytrwale niszczyłem kolejne skrzynki i jabłka, przelałem litry potu i kawę, by dotrzeć do zamku i uratować księżniczkę. Tu duży plus za nawiązanie do klasycznego Mario. Napewno ogram jeszcze raz trylogię Pyrkownika bo ciekawi mnie historia tego świata, a że mam pamięć złotej rybki to zapomniałem co się działo w poprzednich grach. No i oczywiście parę błędów wyłapałem w swojej rozgrywce, ale nie są to błędy krytyczne. Jedynie gdy nie mogłem zamknąć gry użyłem dobrze znanej "magicznej kombinacji klawiszy" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tak czy siak fajna, sympatyczna dla oka gra w stylu retro o średnim poziomie trudności.

reszta gier pojawi się jak je ukończę :3
Ostatnio zmieniony 10 maja 2023, 17:19 przez Jolantyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Polska Jesień, Szkarłatne Jabłka i Złote Kasztany 8)
ODPOWIEDZ