TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1116
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Michu »

Obrazek
Słowo się rzekło - dziś oficjalnie zaczynamy drugą edycję Tsukuru Archive Project Extravaganza! Mam nadzieję, że ponad pół roku, jakie minęło od pierwszej edycji, zaostrzyło Wasze apetyty na wesołą rywalizację w naszym scenowym game jamie. Czas naostrzyć ołówki, wymyć klawiatury i ogarnąć bajzel na pulpicie. Rozkład jazdy i najważniejsze info poniżej!

Kalendarz

  • 26.08.2022 - 28.08.2022 23:59 - Ogłoszenie konkursu i rozpoczęcie zapisów
  • 29.08.2022 10:00 - 12:00 - Prezentacja tematów konkursowych
  • 12.09.2022 23:59 - Termin na wysłanie prac
  • 13.09.2022 lub 14.09.2022 - Rozpoczęcie głosowania
  • 20.09.2022 lub 21.09.2022 23:59 - Zakończenie głosowania
  • 22.09.2022 lub 23.09.2022 - Ogłoszenie wyników
Lista uczestników


Crashykk
Axer
GameBoy
puniek
Adrap
Dragon Kamillo
Deathwing
Jolantyn
Keibi
Kryzz333
WładcaKasztanów
Clown
Mikisi
Stanior
Charlie Vermin


Zasady rywalizacji


Konkurs polega na stworzeniu jednej gry w dowolnym RPG Makerze (wliczając w to 95 i MZ) prezentującej co najmniej jeden z przedstawionych tematów.

Kwestie podstawowe:
  • Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
  • Na konkurs można oddać tylko jedną grę.
  • Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie. Niedopuszczalne jest tworzenie grupowe. Zabronione jest wykorzystywanie innych osób do testowania swojego projektu.
  • Żaden z użytych fragmentów gry nie może być wcześniej nigdzie publikowany. Brak publikacji dotyczy fragmentów gry, a więc części spójnego projektu, który zostałby opublikowany w formie dema lub np. zapowiedzi. Zakaz nie dotyczy poszczególnych mechanik, które można wykorzystać przecież w wielu projektach.
  • Można korzystać z własnych zasobów, zasobów komercyjnych oraz dostępnych powszechnie on-line (grafika, muzyka, skrypty) - jedyny zakaz dotyczy zasobów przygotowanych przez kogoś innego specjalnie dla autora pracy konkursowej.
  • Wszyscy, którzy się oficjalnie zgłoszą do konkursu i oddadzą swoje konkursowe projekty, otrzymają ode mnie ich pełnoprawne recenzje na RMtece.
Zapisy
  • W TAPE zapisy pełnią rolę mobilizacyjną i gwarantują recenzję na RMtece. Oznacza to, że grę może oddać każdy użytkownik forum niezależnie od tego, czy zapisał się oficjalnie na konkurs, czy też nie.
  • Mimo tego zachęcam do oficjalnego zapisywania się - pomoże to zbudować atmosferę rywalizacji i zachęci innych do wzięcia udziału w konkursie.
  • Zapisujemy się poprzez post w niniejszym temacie.
Kwestie techniczne dotyczące gier:
  • W konkursie może wziąć udział gra wykonana na dowolnej wersji RPG Makera (95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ).
  • Warunkiem dopuszczenia do konkursu jest możliwość odpalenia gry bez zainstalowanego programu i RTP.
  • Gra musi uwzględniać co najmniej jeden z zaprezentowanych tematów konkursowych. Nie musi to być dosłowne uwzględnienie tematu - temat musi jednak być możliwy do zidentyfikowania. Temat konkursowy nie musi być także przewodnim tematem gry.
  • Archiwum z grą nie powinno przekraczać 200 mb, chyba że wynika to z konieczności dodania RTP.
  • Gra musi posiadać początek i koniec, przy czym gameplay powinien mieścić się w przedziale od 5 minut (bezwzględne minimum) do 1 godziny (przekroczenie tego czasu nie będzie karane dyskwalifikacją).
  • Projekty nie są anonimowe - możecie spokojnie rozmawiać o nich na DIscordzie i w wątku, w którym zaprezentowane zostaną tematy. Przy rozpoczęciu głosowania każdy projekt będzie podpisany nickiem autora.
Przesyłanie projektów
  • Paczkę z projektem należy przesłać do mnie za pośrednictwem e-maila (michurpg@gmail.com) albo w wiadomości prywatnej na Discordzie lub forum. Potwierdzam otrzymanie każdego projektu - jeśli takiego nie otrzymałeś/nie otrzymałaś, koniecznie się do mnie odezwij!
  • Zachęcam do przesyłania projektu razem z dwu- lub trzyzdaniowym opisem, który będzie zachęcał do pobrania gry podczas głosowania.
  • Upływ terminu przesyłania prac oznacza, że żadne kolejne wersje już przesłanych gier lub nowe gry nie będą przyjmowane do konkursu. Jedyny wyjątek od tej zasady to wykrycie przez kogoś w trakcie głosowania buga, który uniemożliwia ukończenie gry. W takiej sytuacji twórca jest uprawniony do poprawienia swojego projektu (ze wskazaniem, czego dotyczył błąd), ale tylko w zakresie wykrytego błędu. Do czasu upłynięcia terminu możecie przesyłać kolejne wersje prac, ale dla uniknięcia bałaganu zachęcam do przesyłania wersji finalnych.
Głosowanie i nagrody
  • Po zaprezentowaniu projektów rozpoczyna się głosowanie, które potrwa pełny tydzień.
  • Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do dnia rozpoczęcia głosowania będą mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
  • Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
  • Liczba głosów do dyspozycji zależeć będzie od liczby zgłoszonych prac. Podczas głosowania można skorzystać z dowolnej liczby dostępnych głosów.
  • Przy minimum 3 zgłoszeniach wybieramy jednego zwycięzcę, przy minimum 6 - zwycięzcę i drugie miejsce, a przy minimum 9 - całe podium.
  • Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
  • Jeśli na konkurs oddanych zostanie mniej niż 3 prace, nie organizujemy głosowania i rozchodzimy się w żalu i smutku.
  • Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum. Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie.
W razie jakichkolwiek pytań - uderzajcie śmiało i widzimy się za 2 dni z tematami prac na TAPE!
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TAPE #1 (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 3)
Posty: 706
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Crashykk »

Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Axer

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 1);Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 117
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Axer »

Zapisuję się, szykujcie się na bęcki (ale tym razem na serio)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1752
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: GameBoy »

Zapisuję się.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1)
Posty: 141
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: puniek »

Zgłaszam się i ja(。・ω・。)ノ♡
Lepsza makerówka w garści niż projekt autorski na dachu.
Obrazek'
Teksty: RMteka 🦭 Projekty: Anomalia i Zakażenie 🦭 Ikonka: wi.wiu (IG)
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 814
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Adrap »

Axer pisze:
26 sie 2022, 00:05
Zapisuję się, szykujcie się na bęcki (ale tym razem na serio)
Fight me!
Zapisuje się, pora coś wygrać w końcu.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Dragon Kamillo »

Nie wiem czy dam radę cokolwiek zrobić, ale się zapiszę i tak, do tego te "wliczając w to 95", no jak tu się nie zapisać chociaż.
Awatar użytkownika
Deathwing

TAPE #1 (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1) Sezon VI (miejsce 2); TASC 2 (miejsce 1)(miejsce 3); TASC 3 (miejsce 1); TASC 4 (miejsce 1)(miejsce 1)(miejsce 1)
Posty: 290
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Deathwing »

Nie chciałem brać udziału, ale Keanu właśnie mnie obudził i mówi, że mamy konkurs do wygrania, więc chyba nie mam innego wyjścia.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Jolantyn
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Jolantyn »

Zapisuję się :-D
Polska Jesień, Szkarłatne Jabłka i Złote Kasztany 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 74
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Keibi »

zapisuję się :-)
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1116
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Michu »

B.N.F zwrócił mi uwagę na jedną ważną kwestię, więc muszę ją doprecyzować:

Zabronione jest wykorzystywanie innych osób do testowania swojego projektu. Takie zachowanie łamie zasadę samodzielnego wykonywania pracy konkursowej.

Testowanie zazwyczaj dotyczy kilku elementów, w tym bugów, balansu i braków/pomysłów na rozwinięcie rozgrywki. Weryfikowanie zakresu testowania będzie w zasadzie niemożliwe i z pewnością zrodzi potężną dyskusję, więc dla higieny rywalizacji wprowadzam taki zakaz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 810
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Kryzz333 »

Dobra, zapisuję się bo potem będę żałować, że nie mogłem przystąpić do tematów :-)
W produkcji:
Obrazek
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: WładcaKasztanów »

Konkursik? Nie może mnie zabraknąć! Także się zgłaszam się!
Awatar użytkownika
Clown
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2020, 17:21

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Clown »

Zapisuję się, w końcu na tym polega odpowiedzialność :p
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 313
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #2 - Zasady i zapisy

Post autor: Mikisi »

gramy kurde gramy
Obrazek ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ