TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Zgodnie z zapowiedzią, dziś prezentujemy trzy tematy konkursowe! Pozostając w klimacie świąt i kończącego się nowego roku, postanowiłem wybrać trzy tematy jakoś nawiązujące do tego okresu. A są to:
  1. Nowy rok, nowa przygoda, nowy ja
  2. Nieoczekiwane spełnienie życzenia
  3. Dorwać Klausa


Termin na oddanie prac mija za 2 tygodnie, 10.01.2022 r. o godzinie 23:59


Przewidując nasuwające się pytania, poniżej kilka dodatkowych wyjaśnień:
  • Gra powinna uwzględniać co najmniej jeden z powyższych tematów. Może uwzględniać ich więcej.
  • Temat konkursowy nie musi być jedynym motywem gry ani nawet jej głównym motywem - musi jednak być na tyle jasno pokazany, że będzie możliwy do zidentyfikowania.
  • Tematy są na tyle szerokie, że można je swobodnie interpretować. Nie trzeba się ich ściśle trzymać. Wręcz przeciwnie - liczę na ich twórcze interpretacje, które dodatkowo wcale nie muszą być związane ze świętami.
  • Tematy nie wprowadzają żadnych ograniczeń co do gatunku gry, ale musi to być gra - wszystkie wizualne opowieści (w tym VN) nie spełniają tego wymogu.
W razie jakichkolwiek pytań - piszcie śmiało! Zachęcam także do komentowania i prezentowania swojego procesu twórczego w niniejszym temacie. Z uwagi na brak anonimowości nie będzie to stanowiło złamania regulaminu.

Wszelkie kwestie techniczne dotyczące projektów znajdują się w tym temacie.

Najważniejsze kwestie z tematu z zasadami:
  • Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
  • Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie.
  • Można korzystać z projektów lub ich fragmentów, które nigdy nie były wcześniej publikowane. Zakaz używania wcześniej opublikowanych rzeczy nie dotyczy samych mechanik.
  • Oficjalne zgłoszenie nie jest wymagane do wzięcia udziału w konkursie, ale jeśli zostanie dokonane do końca roku, zgłoszony projekt otrzymuje pełnoprawną recenzję na RMtece.
  • Można korzystać z dowolnego RPG Makera: 95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ.
  • Gra musi działać bez zainstalowanego programu i RTP.
  • Długość gry to minimum 5 minut.
  • Można korzystać z dowolnych zasobów oprócz tych stworzonych przez kogoś innego na potrzeby naszego projektu. Można oczywiście samemu tworzyć zasoby do projektu.
  • Projekty przesyłamy do mnie dowolną drogą (mail/forum/Discord).
Trzymam za Was kciuki. Cowabunga i do przodu!
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Crashykk »

Liczyłem na bardziej sprecyzowane tematy, bo byłoby mi łatwiej pod takie się podpiąć, ale dzięki temu gry będą bardziej różnorodne.
No nic. Zabieram się do pracy. Powodzenia wszystkim. :D
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

DING DONG!

Za chwilę upłynie połowa czasu na przygotowanie konkursowych projektów. Niemal dokładnie za 7 i pół dnia zamknięty zostanie etap przesyłania prac.

Czasu jest jeszcze sporo i nie otrzymałem żadnych projektów, ale z rozmów z uczestnikami wnioskuję, że prace nad grami są cały czas bardzo intensywne.

Pamiętajcie, że lepiej oddać okrojony projekt, niż żaden!
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Mikisi »

Spodziewałem się, że będę na ostatnią chwilę skrobał, a okazuje się, że na dobrą sprawę jakbym się spiął to może i dziś by się udało skończyć projekt. Nie będzie to żadne arcydzieło, zwłaszcza, że zrezygnowałem z potężnych technicznych mechanik, bo jednak nie jestem w tym mistrzem i zajęło by mi to mnóstwo czasu, ale od zawsze problemem było dla mnie stworzenie jakiegoś spójnego projektu, zazwyczaj po prostu robiłem sobie jakiś projekt i wrzucałem tam trochę fabuły i mechaniki, ale najgorzej mi szło z łączeniem tego wszystkiego w grywalną całość, a ku mojemu zdziwieniu przy pracy nad projektem na TAPE nagle jakoś łatwo przyszło mi obmyślenie jakiejś fabuły, narzucenie sobie konkretnych celów i realizowanie ich stosunkowo po kolei. Dlatego właśnie, mimo że nie minęła nawet połowa czasu na zgłoszenia, to już teraz udział w tym konkursie był dla mnie wartościowy.

A do pozostałych uczestników - jeżeli chociaż zaczęliście swoje projekty i macie cokolwiek, to gdy zauważycie, że nie macie już za bardzo czasu/pomysłów/umiejętności/chęci żeby zrobić wszystko co sobie założyliście, to nawet zróbcie szybki finał na kolanie, w połowie gry spada bomba atomowa i wszyscy umierają i tyle - nikt nie będzie przeżywał, że gra jest w jakimś stopniu niedokończona, a to fajna okazja, żeby po prostu pokazać co pod presją czasu można w makerze zrobić i im większe zróżnicowanie projektów tym fajniejsza zabawa.
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: puniek »

Po kolejnym maratonie, wiem, że taki ciągły tryb prędzej by mnie wykończył - ale krótkofalowo dał projekt, z którego jestem niesamowicie dumna. Nie sądziłam, że pod presją czasu jestem w stanie tyle rzeczy dopiąć! Dodatkowo mam do opowiedzenia historię niezwykle dla mnie ekscytującą.
Mam nadzieję, że rywale równie mocno się angażują w konkurencję i za tydzień dojdzie do pojedynku, w którym wybranie zwycięzcy będzie nie tak oczywiste. Pamiętajcie jednak, że aby wygrać, trzeba oddać projekt na czas!
(❛◡˂̵ ̑̑✧)
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Jak idą Wam prace nad projektami? Zostało jeszcze nieco ponad 3 dni!

Pamiętajcie, by razem z projektem wysłać mi krótki opis (2, 3 zdania), który będzie zachęcał do gry.

W miarę możliwości podeślijcie także jeden screen z gry (bez żadnych zewnętrznych filtrów, w oryginalnej rozdzielczości), który także będzie reklamował Wasz projekt. Jeśli tego nie zrobicie, sam wykonam takiego screena :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Adrap »

Mi niestety zabraknie czasu albo dawnej wprawy (nie pamiętam kiedy ostatnio próba przeniesienia jakiejś mechaniki RMa sprawiało mi taką irytację :P), żeby dokończyć swoją grę na ten konkurs, ale chciałem pochwalić inicjatywę i dać znać, że trzymam kciuki za wszystkich biorących udział. Good luck!
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: puniek »

Z mojej strony ostatni dzień intensywnej pracy, testy i wysyłka pracy. Gra wygląda zdecydowanie lepiej niż zakładałam, dlatego nie mogę się doczekać jej premiery przy rozpoczęciu głosowania i Waszych opinii na temat mojej interpretacji tegorocznego zadania. (ง˙o˙)ว💜
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Dostałem właśnie pierwszy projekt! Trzymam za Was kciuki. Termin nadsyłania prac mija w poniedziałek (jutro) o 23:59. Macie więc jeszcze dobę i 8 godzin. Pamiętajcie, że oddanie nawet skróconego projektu to sukces Wasz i całej sceny
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Podbijam temat. Została niemal równo godzina i mam już 7 projektów!
Obrazek
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Powczan »

Projekt oddany niemal na ostatnią chwilę. Jestem zadowolony z efektów swojej pracy, chociaż jest kilka elementów, które chciałbym bardziej dopracować. Mimo początkowych obaw, miałem dużo więcej czasu wolnego i mogłem jego większość poświęcić projektowi. Nie spodziewałem się, że jeszcze kiedyś tak bardzo wciągnę się w tworzenie gry w rpg makerze ani tym bardziej, że jakikolwiek projekt uda mi się w nim ukończyć - i to w dwa tygodnie! To było fajne ćwiczenie z planowania, dyscypliny i ustawiania poprzeczki na odpowiednim poziomie. Nawet jeśli moja gra nie przypadnie nikomu do gustu, to nie żałuję, że wziąłem udział w konkursie. Ja się czuję spełniony :3

I jestem bardzo ciekawy gier, które stworzyli inni. Czekam z niecierpliwością na prezentację prac!
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Kryzz333 »

Też oddałem właśnie na ostatnią chwilę. Poprawianie bugów w biegu i kombinowanie jak przeskoczyć różne problemy to serio fajna zabawa :-)
Gra jest prawdopodobnie możliwa do przejścia. Powodzenia wszystkim przy głosowaniu, opowiem może coś o projekcie jak już wszyscy zagrają.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Crashykk »

Zadziwiające, bo tak jak chłopaki wyżej oddałem ledwo przed czasem, a zawsze miałem projekt skończony w 2 dni. Nie wiem czy świadczy to o tym, iż bardziej na poważnie podchodzę teraz do projektów czy po prostu nie miałem pomysłu, ale tak czy inaczej gra została wysłana i będzie w nią można zagrać oraz mam nadzieję ukończyć XD Powodzenia wszystkim, którzy oddali, ale Ci co olali sprawę niech szykują się na Kleopanko i Puniewieranie! :evil:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Michu »

Dziękuję wszystkim za zgłoszenia! Otrzymałem łącznie 11 prac. Jutro wieczorem oficjalny temat z prezentacją. Poniżej lista uczestników (chronologicznie według wysyłania projektów).

Jeśli kogoś na niej nie ma, a projekt wysłał, bardzo proszę o niezwłoczny kontakt!
1. puniek
2. Władca Kasztanów
3. Deathwing
4. Rhubarb aka Mikisi
5. Vodun
6. Keibi
7. Jolantyn
8. Gedharm
9. Kryzz333
10. Crashykk
11. Dragon Kamillo
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP

Post autor: Deathwing »

Myślę, że już teraz można ogłosić, że pierwsza edycja TAPE to spory sukces, 11 gier na 18 zgłoszeń to wyśmienity wynik! Ja sam nie wierzyłem, że uda mi się dokończyć cokolwiek grywalnego, a jednak, podobnie jak Powczan, nabrałem mega zapału do tworzenia i w rezultacie zrobiłem swoją pierwszą grę od debiutu w 2003 (szkoda, że nie na równe 20-lecie kariery) :v Co więcej, jestem całkiem zadowolony z efektu końcowego i w dalszym ciągu trzyma mnie ta faza, więc może uda mi się w tym roku wydłubać coś jeszcze w RM, tym razem już bardziej dopracowanego. A tymczasem szacuneczek dla wszystkich, którym udało się oddać gry, a reszta oczywiście niech szykuje się na bęcki i kasztany w skrzynkach pocztowych :[
turn up the silence
Zablokowany