
- 25.12.2021 - Ogłoszenie konkursu i rozpoczęcie zapisów
- 27.12.2021 12:00 - Prezentacja tematów konkursowych
- 11.01.2022 23:59 - Termin na wysłanie prac
- 12.01.2022 lub 13.01.2022 - Rozpoczęcie głosowania
- 19.01.2022 lub 20.01.2022 - Zakończenie głosowania
- 20.01.2022 lub 21.01.2022 - Ogłoszenie wyników
Charlie Vermin
Crashykk
Deathwing
Dragon Kamillo
Ekhart
GameBoy
Gedharm
Jolantyn
Keibi
Kryzz333
Mikisi
puniek
Stanior
Surusek
Versus
Vodun
WładcaKasztanów
Konkurs polega na stworzeniu jednej gry w dowolnym RPG Makerze (wliczając w to 95 i MZ) prezentującej co najmniej jeden z trzech przedstawionych tematów.
Kwestie podstawowe:
- Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum, przy czym data rejestracji nie ma znaczenia.
- Na konkurs można oddać tylko jedną grę.
- Gra konkursowa powinna być wykonana samodzielnie. Niedopuszczalne jest tworzenie grupowe.
- Nie wymagamy, by projekt musiał być robiony specjalnie od zera na konkurs - nie jesteśmy w stanie zweryfikować takiego warunku. Żaden z użytych fragmentów gry nie może jednak być wcześniej nigdzie publikowany. Brak publikacji dotyczy fragmentów gry, a więc części spójnego projektu, który zostałby opublikowany w formie dema lub np. zapowiedzi. Zakaz nie dotyczy poszczególnych mechanik, które można wykorzystać przecież w wielu projektach.
- Wszyscy, którzy się oficjalnie zgłoszą do konkursu do końca roku i oddadzą swoje konkursowe projekty, otrzymają ode mnie ich pełnoprawne recenzje na RMtece - pozostałe projekty to będą standardowe 2 akapity
- W przeciwieństwie do innych konkursów, w TAPE zapisy pełnią rolę mobilizacyjną. Oznacza to, że grę może oddać każdy użytkownik forum niezależnie od tego, czy zapisał się oficjalnie na konkurs, czy też nie.
- Mimo tego zachęcam do oficjalnego zapisywania się - pomoże to zbudować atmosferę rywalizacji i zachęci innych do wzięcia udziału w konkursie.
- Zapisujemy się poprzez post w niniejszym temacie.
- W konkursie może wziąć udział gra wykonana na dowolnej wersji RPG Makera (95, 2000, 2003, XP, VX, VX Ace, MV, MZ).
- Warunkiem dopuszczenia do konkursu jest możliwość odpalenia gry bez zainstalowanego programu i RTP.
- Gra musi uwzględniać co najmniej jeden z zaprezentowanych trzech tematów konkursowych. Nie musi to być dosłowne uwzględnienie tematu - temat musi jednak być możliwy do zidentyfikowania.
- Archiwum z grą nie powinno przekraczać 200 mb, chyba że wynika to z konieczności dodania RTP.
- Uczestnicy konkursu mogą korzystać z dowolnych zasobów podczas tworzenia. Jedyny zakaz w tym zakresie dotyczy tego, że nie można korzystać z zasobów przygotowanych na potrzeby naszego projektu konkursowego przez inną osobę. Stanowi to złamanie zasady samodzielnego tworzenia projektu. Można natomiast dowolnie korzystać z innych zasobów z lub spoza RTP.
- Gra musi posiadać początek i koniec, przy czym gameplay powinien mieścić się w przedziale od 5 minut (bezwzględne minimum) do 1 godziny (przekroczenie tego czasu nie będzie karane dyskwalifikacją).
- Projekty nie są anonimowe - możecie spokojnie rozmawiać o nich na DIscordzie i w wątku, w którym zaprezentowane zostaną tematy. Przy rozpoczęciu głosowania każdy projekt będzie podpisany nickiem autora.
- Paczkę z projektem należy przesłać do mnie za pośrednictwem e-maila (michurpg@gmail.com) albo w wiadomości prywatnej na Discordzie lub forum. Potwierdzam otrzymanie każdego projektu - jeśli takiego nie otrzymałeś, koniecznie się do mnie odezwij!
- Zachęcam do przesyłania projektu razem z dwu- lub trzyzdaniowym opisem, który będzie zachęcał do pobrania gry podczas głosowania.
- Upływ terminu przesyłania prac oznacza, że żadne kolejne wersje już przesłanych gier lub nowe gry nie będą przyjmowane do konkursu. Jedyny wyjątek od tej zasady to wykrycie przez kogoś w trakcie głosowania buga, który uniemożliwia ukończenie gry. W takiej sytuacji twórca jest uprawniony do poprawienia swojego projektu, ale tylko w zakresie wykrytego błędu. Do czasu upłynięcia terminu możecie przesyłać kolejne wersje prac, ale dla uniknięcia bałaganu zachęcam do przesyłania wersji finalnych.
- Po zaprezentowaniu projektów rozpoczyna się głosowanie, które potrwa tydzień.
- Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do dnia rozpoczęcia głosowania będą mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
- Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
- Liczba głosów do dyspozycji zależeć będzie od liczby zgłoszonych prac. Przy minimum 3 projektach będzie to 1 głos, przy 6 - dwa głosy, a przy 9 i więcej - 3 głosy. Podczas głosowania można skorzystać z dowolnej liczby dostępnych głosów (1, 2 lub 3).
- Analogicznie wygląda kwestia liczby nagrodzonych prac. Przy minimum 3 zgłoszeniach wybieramy jednego zwycięzcę, przy minimum 6 - zwycięzcę i drugie miejsce, a przy minimum 9 - całe podium.
- Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
- Jeśli na konkurs oddanych zostanie mniej niż 3 prace, nie organizujemy głosowania i rozchodzimy się w żalu i smutku.
- Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum. Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas przyszłorocznych GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie.