TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zap. (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zap. (msc 3); KCII (msc 1); TARKA1 (msc 1); TASC6 (msc 3); TACO#1 (zwyc.)
Posty: 1173
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Michu »

Obrazek
Czwarta edycja TAPE za nami! I choć mam już w głowie pomysł na kolejną (wrzesień lub październik tego roku), czas na najważniejsze ogłoszenie - wyniki:

1 Panie Dziekanie! (Noruj) - 24 pkt.
2 Rozbicie (GameBoy) - 22 pkt.
3 The Old-fashioned Way (Crashykk) - 18 pkt.
4 Nobby Universe: Back to school (WładcaKasztanów) - 14 pkt.
5 Wiosenny Flek (Dragon Kamillo) - 10 pkt.
6 TAJNA MISJA KOTA CLAMOTTA (Adziol) - 8 pkt.
7 Ostatnia ucieczka (Keibi), Gra na Tape#4 (Vodun) - 6 pkt.
9 W blasku Ran (Szatkus) - 5 pkt.
10 Podróż Grandpy bez magicznej laski (Zombik) - 2 pkt.


W tym roku nie było odejmowania. Pod tym linkiem znajduje się tabela z oddanymi głosami.

Kilka statystyk:
  • Do konkursu zapisało się 18 osób.
  • Grę oddało 10 osób.
  • Zagłosowało 16 osób.
  • Oddało łącznie 115 głosów na gry.
  • Najmniejsza liczba głosów oddanych przez jednego użytkownika to 4
  • 9 osób wykorzystało maksymalną pulę 8 głosów.
  • Średnia liczba głosów oddanych przez jedną osobę to 7,2
  • 3 razy wrzucałem poprawione wersje projektów.
Dzięki wszystkim za zaangażowanie, oddane gry i głosy oraz dyskusje na Discordzie. Szczególne podziękowania dla osób, które dawały feedback konkursowym produkcjom w tym temacie. Kolejne zmagania po wakacjach!
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 318
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Deathwing »

No ładnie! Gratulacje przede wszystkim dla Noruja za zasłużone zwycięstwo, Gemboja za wbicie się w końcu na wysokie miejsce i Crasha za powrót na podium. Właśnie tylko na te 3 gry oddałem głosy, bo większości pozostałych nie ukończyłem albo nawet nie doszedłem w nich za daleko, więc nawet nie pisałem wcześniej posta. Szczerze mówiąc nie podeszły mi jakoś produkcje z tej edycji, chociaż oczywiście wszystkim należy się szacuneczek za udział (za wyjątkiem tego trolla Zombika). Nie będę się już rozpisywał co mi nie pasuje w każdej giereczce, za to może pochwalę w skrócie te, na które głosowałem:

Panie Dziekanie! dla mnie absolutnie zmiotło konkurentów z planszy. Lubię worker placement, więc bawiłem się tu szampańsko, chociaż pewnie po części dlatego, że od razu wbiłem wysoki wynik, a gdyby karty odpowiednio nie mi podeszły, uznałbym, że to głupia, losowa gra. Mechanika jest pozornie prosta, ale z możliwością pokombinowania i potencjałem na rozwój. Można się jedynie przyczepić, że bardziej niż strategia liczy się tu szczęście, ale z drugiej strony bez odrobiny losowości nie ma tyle funu, bo zostaje tylko czysta, nudna matematyka. No i oczywiście plus za wyśmienicie oddany retro klimat!

Tenże retro klimat to zresztą największa zaleta Rozbicia. Sama rozgrywka jest banalna, ale przy tym na tyle urocza i sympatyczna, że nie sposób tego nie polubić. Dobrze oddaje dziecinną prostotę gier z ery NESa, w których z rozkoszą wypełniało się zadania typu "przynieś mi dwa kasztany". Tutaj irytowało mnie tylko, że momentami gierka zahacza o tzw. lizanie ścian, bo przy niektórych przedmiotach nie ma chyba wcale podpowiedzi. Za to na plus scenowe nawiązania i mini scenka z bandą pod koniec.

The Old-fashioned Way ostatecznie nie ukończyłem i raczej w tej wersji nie ukończę, bo pomimo nabicia maksymalnej amunicji, szybkości i bonusu potrójnego strzału dostałem w jakimś późniejszym etapie dwie lepy na ryj i się zniechęciłem. Muszę jednak przyznać, że pomimo wysokiego dla mnie poziomu trudności gierka może sprawiać fun, więc też załapała się na mój głos. Poza tym fajnie dobrana muzyka i jak zwykle ładna grafika. Chętnie sprawdzę sobie nową wersję, oczywiście w trybie dla bobasów.

Z kolei co do samego TAPE, to mogę tylko powtórzyć, że trochę szkoda, że wypadło akurat w terminie, kiedy sporo osób miało problem ze znalezieniem czasu na robienie gier i nie pomogły w tym też nawet te 3 tygodnie. Chociaż takich rzeczy nie da się raczej przewidzieć, więc to tylko takie moje smęcenie po fakcie, zwłaszcza że ostatecznie pojawiło się całe 10 gier i edycję można uznać za udaną. Trochę się Michowi chlupnęło z wiadra jeśli chodzi o liczbę punktów do rozdania, ale samo wprowadzenie 2 głosów na grę i brak odejmowania to zmiany jak najbardziej na plus i mam nadzieję, że pozostaną. Ja sam nie wiem czy kiedykolwiek powtórzę jeszcze wysiłek z pierwszych dwóch edycji. Chyba tylko, gdybym zawczasu przygotował sobie jakieś zasoby i utrafił w temat, bo robienie za każdym razem grafiki od podstaw jest ponad moje siły. W każdym razie z niezmienną ciekawością czekam na to, co pojawi się w kolejnej odsłonie konkursu :d
turn up the silence
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 160
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: puniek »

Gratulacje dla zwycięzców beżowej edycji!💜
Stanę w obronie tej edycji. Doceniam, że podium nie zajęły tylko gry z RPG Makera 2003.
Brak wielu starych wyjadaczy, a tym samym organiczne wprowadzenie większej różnorodności między wersjami RPG Makera urzekł mnie w tej edycji.
Gry skończyłam ogrywać stosunkowo szybko, stąd ekspresowo zdecydowałam się, na kogo oddam głos.
Cieszę się też, że 2 nowych użytkowników pokazało swoje gry - szatkus i Adziol, mimo pewnych wad swoich produkcji, wykonali kanał dobrej roboty.
U Adziola przegrał brak punktu za to, że nie byłam w stanie ukończyć jego gry - ale gdybym mogła rzucić uczciwie ostatni punkt, trafiłoby właśnie na losy kota Clamotta.

szatkus - tu widzę potencjał i pomysł, a to ciężko zdobyć jako twórca. Liczę na więcej RPGów od Ciebie!
Vodun - nawet za visualnovelkowe podejście kupiłeś mnie klimatem, dialogami I charakterami swoich postaci w tej edycji.
Dragon - I enjoyed your game and hope you won't give up on RPGMaker95 in another TAPE editions.

I wreszcie Gameboy i noruj - byliście obiektywnie najlepsi z najlepszych, dlatego od razu wiedziałam, że jak dać 2 punkty, to właśnie Wam.

Podbijam to, co Deathwing mówił - zmiana liczenia punktów bez matematyki ciężkiej jest na plus. Głosuję za pozostawieniem tej zasady w kolejnych edycjach.

Do zobaczenia w piątej edycji! \⁠(⁠๑⁠╹⁠◡⁠╹⁠๑⁠)⁠ノ⁠♬
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: myskoova (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3); TAPE#4 (miejsce 1)
Posty: 1252
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Noruj »

Po komentarzach dotyczących mojej gry spodziewałem się, że może być dobrze, ale nie spodziewałem się wygranej! Obstawiałem natomiast WładcęKasztanów i Crashykka na podium i wysoko GameBoya, więc typowałem całkiem nieźle. Gratulacje dla wszystkich osób, które oddały swoje gry i dziękuję wszystkim za głosy! Wasze screeny z rekordami w Pana Dziekana i komentarze robiły mi dzień :-D

Włożyłem w swoją grę absurdalną ilość czasu. Nawet więcej niż miałem, jak niektórzy z Was wiedzą :mrgreen: Może wydawać się, że lekko przytryhardowałem, natomiast chciałbym powiedzieć, że przez lata kiedy nie byłem aktywny, jedyne gry z TAPE jakie znałem to były gry Powki (karcianka i świetny ABS) i Deathwinga (obłędnie wyglądający point and click), a one zawsze były albo skomplikowane mechanicznie albo bardzo ładnie wyglądały (w każdym razie dużo napracowanka) i tak sobie wyobrażałem ten konkurs w całości. Zdziwiło mnie dlatego, że dużo gier okazało się dość prostymi przygodówkami w stylu klasycznego makera. Nie uważam, że to źle, to było po prostu moje zaskoczenie.

Nie wiem czy drugi raz zdecydowałbym się na taką produkcję jak Panie Dziekanie. Po przerwie wróciłem do makera i wydawało mi się, że taka planszóweczka to będzie akurat, no bo nic skomplikowanego, a graficzki zrobię szybko. Jakżem się pomylił…

Fajnie było uczestniczyć i rozważam udział w następnej edycji, bo atmosfera wspólnego tworzenia mi się spodobała :) Uważam, że tematy były nieco dzikie, dawały tak dużo możliwości, że w zasadzie nie ograniczały w żadnym stopniu, a osobiście bym wolał coś bardziej spójnego pod względem wykorzystania tematu i tego, jak fajnie ktoś go zinterpretował.

Co do Pana Dziekana! to w najbliższym czasie będę kontynuował pracę nad grą, żeby wydać wersje bez bugów i z dodatkowym contentem. Mam już parę pomysłów na to, jak usprawnić rozgrywkę.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE#1 (msc. 3); TAPE#2 (msc. 2); TAPE#4 (msc. 3) TASC4 (msc. 3); TASC6 (msc. 2)(msc. 2); TASC7 (msc.3)
Posty: 729
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Crashykk »

Biorąc pod uwagę narzekania na poziom trudności mojej gry i fakt, że ukończyły ją może 3 osoby, myślałem, że nie mam szansy na podium, a tu proszę jakie zaskoczenie.

Osobiście typowałem na podium Noruja, Gameboya i Władcę, więc dużo się nie pomyliłem.

Brakowało mi w tej edycji trochę tego elementu wspólnoty na discordzie. Było raczej bardzo cicho. Dopiero pod koniec ludzie trochę więcej zaczęli sie hypować, co dało mi tez motywacji. Bez tego zapewne nie wydałbym nic, bo Jljak co edycje mówiłem sobie, że wykorzystam cały czas, a i tak był speedrun w ostatnie 3 dni. :lol:

Dziękuję wszystkim za głosy, wersja ułatwiona (dla bobasów jak to nazwał Axer) jest już na forum, więc jeżeli nie udało się komuś ukończyć gry podczas TAPE, to zachęcam do odpalenia tej wersji.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1781
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TAPE #4 - Ogłoszenie wyników

Post autor: GameBoy »

Gratulacje dla Noruja za piękny powrót w najlepszym stylu, a także dla wszystkich, którzy skończyli i oddali gry.
Dziękuję także wszystkim, którzy głosowali na Rozbicie, to bardzo miłe znaleźć się w końcu na podium.

Bardzo cieszę się z tej edycji TAPE, że w końcu udało mi się wydać coś w miarę dopracowanego i kompletnego. To chyba pierwsza moja gra, o której nie chcę zapomnieć 5 minut po jej skończeniu. Jeśli dobrze pójdzie to w tym miesiącu wydam wersję, która będzie zawierać szereg poprawek do istniejących mechanik i grafiki, a także kilka nowości.

Brakowało mi jednak w tej edycji zmierzenia się z wyjadaczami TAPE i mam nadzieję, że podczas jesiennej edycji powrócą.
ODPOWIEDZ