Strona 3 z 3

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 01:21
autor: Crashykk
Moja gra to oczywiscie Black Hills.

Totalnie w tej edycji nie wiedzialem co chce zrobic. Tak jak w 1KC pomysl z Ezechielem/Tomkiem wpadl mi od razu, tak tutaj nie mialem pojecia od czego zaczac. Sam sobie utrudnilem mocno zadanie, bo stwierdzilem, ze tym razem nie zrobie smiesznej gry. Nie chcialem znow dostac w twarz okresleniem "wszystkie twoje gry sa takie same".
grało mi się płynnie i całkiem przyjemnie, walki były łatwe (wszystkie), a finał sympatyczny, ale no... To jednak odgrzewany kotlet, już chyba pora zrobić krok naprzód, Crashykk. :)
Stwierdzilem, iz nie bede na sile nad tym siedzial i sie zadreczal. Cos na pewno wpadnie mi do glowy z czasem. Tak wlasnie bylo. Sam pomysl wzial sie z Batmana, a raczej od jego przeciwnika Stracha na Wroble. Wymyslilem plot twist fabularny, gdy ogrywalem sobie ponownie Arkham Asylum. Na tym bazowala cala fabula. Nie mialem nic wiecej. Ktos pisal, ze taki plot twist juz w jakiejs grze byl, ale ja jej nigdy nie widzialem.

Co prawda robilem cos codziennie przez caly wyznaczony czas, ale samego makerowania bylo moze z 20 godzin. Gra miala byc horrorem bez smierci, ktory mial polegac na podobnych zalozeniach do Dawnville (tylko bardziej rozbudowany), ale musialem wyciac 3/4 zawartosci przez brak czasu. (Za pozno zorientowalem sie co chce zrobic, a dodatkowo konradowirus spowodowal, ze mialem znacznie wiecej pracy, niz normalnie) Przez to np. nie pojawilo sie menu z przedmiotami. (Dlatego bohaterka nie wziela rurki). Samo zabijanie zombie mialo zostac zrobione w formie cutscenek (tak jak to wygladalo w zakonczeniu), ale gra byla niesamowcie krotka i brakowalo jej mechanik, wiec dorzucilem ABS, aby chociaz wydluzyc gameplay o te 5 minut oraz lekko go urozmaicic. Przed dodaniem absu obawiam sie, ze uslyszalbym to samo, co czesc z was pisala o reszcie horrorow. "Mała pod względem mechanik", "Nic tu nie ma". Dlatego tez poswiecilem glowny temat i dodalem ABS zostawiajac gre z malymi nawiazaniami do pozostalych tematow.

Dialogi. Tutaj bylem pewny, ze polegne, bo nie potrafilem napisac naturalnych, powaznych wiadomosci. Z tego powodu postanowilem poplynac na tym co mam i zrobilem bardzo przerysowane teksty starajac sie wcelowac w cos na wzor Residenta Evila 1. Jill Sandwich itd xdd

Majac wiecej czasu na pewno rozbudowalbym gre bardziej. Jakies menu z przedmiotami do uzytku, gdzie gracz zbieralby itemy, a pozniej uzywal puszki na kanapie, aby ruszyc fabule do przodu. Zarzadzanie takim ekwipunkiem. No i na pewno nie bylaby tak liniowa.
Adrap pisze:to, że postać zawracała mówiąc, że chce iść inną drogą sprawia, że jeszcze mniej frajdy miałem z łażenia po mieszkaniu
To z braku czasu i lenistwa. Wczesniej mozna bylo zapalic lampki zanim podeszlo sie do tej glownej z savem, co powodowalo, iz gracz zapalil z 3 lampy, a postac dziwila sie, ze jest prad. :lol:

Projekt mialem poprawic, ale bez przebudowywania calosci byloby to raczej ciezkie, dlatego sobie daruje. Duzych bugow raczej nie ma, wiec niech zostanie w obecnej formie. Dzieki za glosy!

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 02:10
autor: Adrap
Udało mi się przewidzieć zwycięskie miejsca, szkoda, że jednocześnie dodałem, że byłbym bardzo zawiedziony jeśli się one spełnią, no nic.
Przede wszystkim dzięki za głosy, a najbardziej za komentarze, które chwaliły w jakiś sposób fabułę, czy to w jaki sposób skonstruowane są wydarzenia w grze. Ten aspekt chciałem przede wszystkim wypróbować, bo odkąd robię Amaroka mało w fabułach grzebię. Cieszę się, że gra mimo swoich błędów się podobała, w komentarzach czytałem, że prawie wszyscy narzekali na prawie wszystko :kraken:, ale dobrze że udało się stworzyć coś co mimo swoich widocznych wad i niedoróbek zebrało całkiem spore grono fanów. No i udało się honorowo obronić 3 miejsce z ubiegłego sezonu!
A co do ludzi chcących wziąć udział w następnej edycji tego konkursu powiem tyle: nie róbcie RPGów, nie warto było xd

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 02:12
autor: McLaren
Gratuluje wszystkim za stworzenie wspaniałych gier :) I oczywiście zwycięzcom :)
Cóż nie udało mi się wygrać w tym roku i pewnie w żadnym innym też nie uda :D Ale dziękuję organizatorom za dobrą zabawę. Uczestnictwo w konkursie dało mi wiele satysfakcji jak i również trzecią opublikowaną grę na moim koncie ;)

Dziękuję z oddane głosy na moją grę :) Niebawem opublikuję temat z grą :)

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 02:17
autor: Soul
Gratulacje dla Micha za największą ilość głosów. Nie wiem jak udało mu się zrobić tak złożoną mechanikę w takim czasie. To samo tyczy się Ame Majo i Axera. Czy wy w ogóle śpicie? Także gratuluacje dla Władcy Kasztanów. Muszę przyznać, że Jaś i Małgosia pomimo tej topornej mechaniki tworzenia mikstur i nie do końca przemyślanego podejścia do zbierania przedmiotów z konkursowych gier dała mi najwięcej frajdy, a nie można zapomnieć o tym, że o to przede wszystkim chodzi w grach. Szacun dla każdego, komu udało się oddać grę na konkurs (dodatkowo w tych okolicznościach!). Dokonaliście czegoś, czego mnie się nie udało dokonać.

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 02:20
autor: McLaren
Można już zacząć robić grę na KC3 :) Temat jakoś potem się dopasuje ;)

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 08:39
autor: Kitabake
15. Łycz Story (Kitabake) - 0pkt.
Lepszego zakończenia nie mogło być. Ciekawe jak zareagują postacie jak się o tym dowiedzą. Na pewno nie puszą tego płazem. Jako jedyni nie dostali żadnego pkt. samo dno :wink: To na pewno zmotywuje ich do stworzenia lepszego projektu. :twisted:
A tak swoją drogą, podobały mi się wszystkie wasze komentarze. To wszystko prawda, co piszecie o tym projekcie. Tak był meta, na kolanie, umieszczenie Kitabake było zamierzone no i nie był najwyższych lotów, ale starałem się żeby nie było tragedii. Świetnie się bawiłem, w szczególności na streamie jak Bartolomeo Bartłomiej Bartolini osaczał i nie pozwalał uciec. Wyobrażam sobie ból innych. Śmiałem się jak rzadko, sadystą nie jestem ale to było na prawdę zabawne. Starałem się by dało się to przejść. Była trudniejsza wersja ale poprawiłem to bo wymagała perfekcyjnego skręcania na styk xD
Inne projekty zostały słusznie docenione! :-D Po pracy jeszcze coś napiszę - to taka reakcja na szybko.

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 12:40
autor: Karrmel21
Dobra, wypadałoby coś napisać, więc ten...

Dzięki wszystkim za oddane głosy i spisywanie wrażeń z rozgrywki! Jak oddawałem tę "grę"(nawet ja zdaję sobie sprawę, że to trochę produkt "na granicy"), spodziewałem się katastrofy, a nie 4tego miejsca xD . Cieszy mnie to, że podobały się dialogi i klimat, bo na tym się najbardziej skupiłem przy tej produkcji.

Sam konkurs, natomiast, był bardzo przyjemnym doświadczeniem i fajnie, że wyszedł tak dobrze - patrząc na ogólny poziom gier konkursowych. Na pewno narobił mi smaka na tworzenie mniejszych gier....

Ach - i wersja ulepszona Cienia jest już w produkcji. Będzie wydane w tym roku(w założeniu naiwno-optymistycznym).

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 13:21
autor: PInroz
Obiecałem sobie że jak moja gra otrzyma 0 punktów to zacytuję gościa z Bethesdy który odpowiadał na niezadowolenie i krytykę Fallouta 76, jednak dostała te przysłowiowe 2 punkty więc po prostu pominę tę kwestię :wink:

No cóż lepszy rydz nisz nic, Dziękuję wszystkim za zagłosowanie na Witch Day. Wyszedł z tego taki mały potworek, z którego nie jestem w pełni zadowolony... niepotrzebnie podkreślałem to że presja czasu mnie zżerała (ja się po prostu do tego nie nadaję). Już nigdy więcej nie będę brał udziału w żadnych konkursach (no chyba że to będą Golden Forki). Jeżeli chodzi o samą grę konkursową no cóż... możecie spodziewać się olbrzymich zmian. Postaram się do końca roku wydać Witch Day tak jak sobie to na samym początku wyobrażałem. Chyba nawet zrobię tę grę od nowa, byle tylko zmazać opinię ''najsłabszej gry w zestawieniu''. :? :-( :cry:

Co do innych gier... wszystkim serdecznie gratuluję. A to że Garnizon zwyciężył nawet mnie nie dziwi (bardzo przewidywalne). Gra dopracowana, a rzadko też widuje się gry ekonomiczne w RPG Makerze. No cóż życzę szczęścia i gratuluję Michu 9 pucharka na Gospodzie :|

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 14:33
autor: WładcaKasztanów
Kurza stopa, takich wyników to się nie spodziewałem! Zwłaszcza, że Jaś i Małgosia to mój drugi zaczęty projekt, a pierwszy zrobiony w całości. Nie liczyłem wprawdzie na jakąkolwiek wygraną, a po zagraniu w konkurencyjne gry nie sądziłem, że zdołam zdobyć jakiekolwiek punkty. Jedynie chciałem dodać do konkursu coś od siebie, przy czym można by było miło i przyjemnie spędzić trochę czasu. Czytając wasze komentarze pozwolę sobie stwierdzić, że nawet się to udało :) Za każdy komentarz chciałbym tutaj teraz podziękować. Będą one dla mnie świetną motywacją do tworzenia kolejnych gier! :D

W najbliższym czasie z pewnością postaram się usprawnić nieco mechanikę Jasia i Małgosi, jak i również będziecie mogli się spodziewać zmienionego zakończenia. Praca nad tą grą, pomimo pewnych drobnych problemów, sprawiła mi dużo radości i być może stworzę jeszcze kilka podobnych, niedługich, lecz przyjemnych gier. No i może kiedyś też dokończę Rycerską Opowieść, ale to już swoją drogą.

Złożę tu jeszcze wielkie podziękowania dla pozostałych uczestników i również dla organizatorów. Konkurs wypadł naprawdę super!

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 06 kwie 2020, 19:15
autor: Keibi
Wypadałoby, żebym i ja się wypowiedział :p

Na początek, gratuluję wszystkim, którzy ukończyli swe gry na konkurs :) Cieszy mnie, że tylu osobom to się udało :p A jeszcze bardziej cieszy mnie, że wszystkie gry były co najmniej ok :)

A co do mojej gry, to rzeczywiście, w porównaniu do zeszłorocznego Gangu Szlam, Galaktyce nieco brakuje. I w przeciwieństwie do Gangu Szlam, raczej nie zostanie wydana pozakonkursowo (a jeśli już, to usunę z niej ABS), a i kontynuacji też nie będzie
Spoiler:
zwłaszcza, że jednak sci-fi to nie do końca moje klimaty, a coś bardziej w stylu mojej poprzedniej gry (porównując sobie tworzenie Szlamu i Galaktyki, to jednak lepiej i przyjemniej mi się tworzy gry w klimatach PRL niż Sci-fi :-) ). Nie oznacza to jednak, że Galaktyka to moje ostatnie słowo w kwestii gier zręcznościowych, ale to już raczej po kontynuacji Gangu Szlam :P
Zdaję sobie sprawę, że swoją grą mogłem zawieść te osoby, którym spodobała się moja gra z zeszłego roku, za co przepraszam.
Bardzo dziękuję za ten jeden, jedyny punkt :p Świadczy on o tym, że jednak Galaktyka nie jest najgorszą grą ze wszystkich konkursowych :P
Dziękuję za każde słowa krytyki - wiem, że w większości jest ona uzasadniona i zastosuję się do tych rad/opinii :) Za nieliczne pochwały - także dziękuję :p A tym nielicznym, którym udało się przejść moją grę - gratuluję :D
Spoiler:

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 07 kwie 2020, 11:53
autor: Michu
Wielkie dzięki za wszystkie głosy i czas poświęcony mojej grze! Na pewno będę ją dalej rozwijał i liczę, że co najmniej kilku konkursowiczów zrobi to samo =]

Re: Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

: 09 kwie 2020, 21:26
autor: Kleo
Kurz już trochę opadł, więc tak na spokojnie, moje prywatne acziwmenty za przejście konkursowych gier, sama sobie przyznałam, bo kto mi zabroni. :)
1. Garnizon (Michu) - Dajcie Mi Błotniki - za reakcję na intro.
2. Ame Majo (Axer) - Prosto Do Celu - za udane rzuty kotem.
3. Matka (Adrapnikram) - Strażak Roku - za przejście minigry z gaszeniem lasu (ponoć wiele osób zdołało zgasić pierwsze drzewko, zanim zapłonęło kolejne, ja ani razu xd).
4. Cień w Obiektywie (Karrmel21) - Potęga Kryptoreklamy - od dziś piję tylko latte, mhm.
5. Ostrze (Kryzz333) - Po Co Ci Mózg, Jak Masz Mięśnie - za "rozwiązanie" pewnej zagadki, rozwaliło mnie całkowicie.
5. Somnium (Sefiro) - Lustereczko Powiedz Przecie - chyba wiadomo za co.
7. Jaś i Małgosia (Władca Kasztanów) - Mnóstwo Brudnych Skarpetek - za cierpliwość do zbierania składników do eliksirów.
8. Black Hills Mansion (Crashykk) - Ciemność Widzę, Ciemność - za zapalenie wszystkich lamp w grze.
9. Dzieci z 10 Olch (McLaren) - Ale Co Tu Się..? - za dobrnięcie do zakończenia.
10. Strach Ericha Hayesa (Versus) - Siłaczka - za uniesienie ciężaru klimatu.
11. K.C.2.S (Vodun) - Obiecanki Cacanki - za to, że nabrałam się na to, że wybory cokolwiek zmieniają.
11. Witch Day (PInroz) - Ogniu Krocz Za Mną - za wykrycie spiskowców.
11. Złotowłosa i Kapturek (GameBoy) - Że Ja Nie Dam Rady? - za pożarcie kolacji potworom.
14. Galaktyka - Zemsta Ludzkości (Keibi) - Run, Forrest, Run - za (prawie) podjęcie walki.
15. Łycz Story (Kitabake) - W Malinach - za pogubienie się w gąszczu tematów.

Dzięki wszystkim za wsparcie inicjatywy, udział i fajne gry, no i oczywiście gratuluję zwycięzcom. :)))