Konrad Championship

Moderator: Yoroiookami

Zablokowany
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Konrad Championship

Post autor: Adrap »

Żeby nie śmiecić drugiego tematu.
Yoro wczoraj wywołał do tablicy, bo nie widział niczego konstruktywnego w wypowiedziach:
Skoro zrobiliście konkurs to musicie wziąć trochę więcej odpowiedzialności za to co się z nim dzieje. Szkoda, że wpływ organizatorów na całe wydarzenie jest znikomy i ogranicza się do liczenia głosów, robienia streamów i dawania drugiej nagrody (o robieniu tematów, ustalaniu terminów itd. nie będę wspominał bo to takie najbardziej podstawowe, żeby konkurs istniał). Głównym problem jest chyba z pilnowaniem zasad i sprawdzaniem odebranych prac (czyli czym de facto powinni zajmować się organizatorzy). No po pierwsze naginanie zasad pod prośbę uczestników. Mówię tu o długości gry. Doprowadziło to do takich sytuacji gdzie grałem w grę 1h, gdzie swoją grę ciąłem jak mogłem, żeby zmieścić się w czasie (i jestem pewien, że na tym straciłem). Koniec końców, gra dalej jest w opcji do głosowania, to mam pytanie po co tworzyć zasadę, żeby gra trwała od 10-30 min? To samo jest z anonimowością prac. No ludzie się podpisują, wy nie sprawdziliście prac przed opublikowaniem i teraz wiadomo czyja jest dana gra. Waszym obowiązkiem było sprawdzić przed opublikowaniem, czy gry spełniają zasady. I nie Yoro, to że ludzie oddawali pracę przed końcem nie jest usprawiedliwieniem, szczególnie, że były tylko 2 tygodnie. Mogliście opublikować gry nawet 4 dni po końcowych zgłoszeniach i wszystko byłoby cacy. Tak samo jak twórców obowiązkiem jest wysłanie pracy na czas i odniesienie się do tematu. A propo, z 13 gier trafiły się 2, które nie odniosły się do tematu, a 1 była trollem. No to samo w sobie obniża poziom konkursu. Ludzie robili gry po 2 tygodnie, wy też moglibyście trochę czasu na swój konkurs poświęcić. Mam też trochę wrażenie, że boicie się wyrzucić czyjś projekt, nawet jak łamie zasady. No to chociaż wyrzućcie zasady i dajcie wszystkim równą szansę. Z drugiej strony zbytnia ingerencja pomysłów uczestników też nie jest dobra, chyba lepiej byłoby: ok, zmieniamy zasady, gra może trwać od 10-40 min. Albo: dobry pomysł, wprowadzimy to w następnej edycji. No to doprowadziło do niepoważnych sytuacji, gdzie np. pojawia się zasada o anonimowości a ja wrzuciłem screena na discorda dzień przed XD

Oczywiście nie ma za co was gnoić, bo to chyba wasz pierwszy konkurs. Najważniejsze to wyciągnąć wnioski, to ode mnie co mogłoby być do zmiany, żeby było lepiej, możecie mnie potraktować jak skończonego buca i nie czytać robić dalej swoje, jak chcecie
- Twarde zasady, których się trzymamy. Tutaj nie było problemów za bardzo, bo i tak szło się domyślić kto co zrobił, ale no po coś są te zasady, ustalmy jedno i się tego trzymajmy, bo dla niektórych to są ograniczenia, które potem przy zmianach wprowadzają zmiany.
- Dyskwalifikacja projektów które się nie wpisują, albo informacja o tym, że wszystkie projekty będą przyjmowane.
- No przede wszystkim sprawdzanie projektów przed publikacją, poziom bardzo spadł przez to, wystarczyło zajrzeć na streama i zobaczyć jak duży procent gier został wyłączony bo nie dało się w to grać. Publikacja takich błędów to strata czasu dla wszystkich, którzy włączą to, żeby ograć te gry. Nie chce się włączać kolejnej gry jeśli 5 pierwszych są zabugowane i niegrywalne. Nawet wyszło tak, że wszystkie gry nie zostały ograne do końca, bo Ruby chyba był zmęczony słabym poziomem. Co też sprowadza się do niezorganizowania dobrze live'a, bo niektórych gier nie dało się oglądać, a innym poświęcono za mało uwagi (choćby ten z świnią detektywem).

* Zmiana tematów. Tu "róbta jak chceta", jeśli chcecie niepoważny konkurs, to róbcie taki, ale fajnie jakby wszystkie tematy nie były na jedno kopyto. Chyba nawet większość gier wykorzystała więcej niż 1 temat co pokazuje że nie były za bardzo różne od siebie. Nie wszyscy chcą robić gagi :/ a 3 tematy to można dać 1 gagowy 1 poważny i jeszcze jeden jakiś tam. Myślę, że więcej osób by się wtedy zgłosiło :)

TL;DR
Bardzo boli to, że nie spędziliście chwili dwóch, żeby sprawdzić wysłane gry, a ludzie bardzo się starali, żeby dać z siebie wszystko, żeby oddać dobrą grę na czas. Organizatorzy nie za bardzo dbają o poziom swojego konkursu (Yoro mówił, że nie wyrzuciłby troll gry z fazy głosowania), mam nadzieję, że w następnej edycji to się zmieni, albo od razu będzie zaznaczone, że: Ten konkurs jest konkursem niezobowiązującym, wszystkie prace będą przyjmowane, nawet łamiące regulamin. Jak tak to ok, to od razu bym nie brał udziału. No czuję się, jakby ktoś nie poszanował mojego czasu i próby trzymania się w zasadach po prostu.
Co nie znaczy, że konkurs koniec końców, może zakończyć się fajnie, szkoda tylko że faza publikacji była tak mocno nieprzygotowana :<
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Konrad Championship

Post autor: Kryzz333 »

Moim zdaniem trochę konkurs ucierpiał przez słabą definicję zasad i ich koncepcję, dzisiejszy dzień też nie wypadł najlepiej (organizatorzy chyba nie mieli w ogóle czasu dzisiaj? W takim wypadku chyba byłoby lepiej odczekać dzień - to by było lepsze i znacznie bardziej wybaczalne.). Rzeczywiście niektóre prace nie spełniały tematów, ale w sumie czy byłoby więcej lepszych gier gdyby były spełnione?

Zasady albo powinny być luźne albo ściśle przestrzegane, chyba nie wyszło z tym - nawet w percepcji użytkowników. W każdym wypadku zasady powinny być też dobrze skrojone. Wydaje mi się, że nastawienie na śmiechowość i pośpiech chyba trochę podcięły standardy.

Być może taka forma konkursu nie jest idealna. Jak pisałem na czacie w streamie, widziałbym raczej wymagające, ale otwarte tematy. Np.: Gra o polowaniu na zbiega. Dodatkowo musi mieć scenę pokazującą X i Y. Takie coś by chyba eliminowało trollskie gry i te zrobione kiedyś, dopasowywane do konkursu. Ograniczenia czasowe widziałbym znacznie lżejsze, może w ogóle żadne (nie ma co skrajać konkursu pod stream). Czas na zrobienie gry być może też dłuższy. Ale to tylko pomysły na przyszłość.

W każdym razie - konkurs uważam i tak za wielki pozytyw, po prostu mogłoby być lepiej. Czekam na następny i mam nadzieję, że będzie o wiele lepiej.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Konrad Championship

Post autor: Yoroiookami »

Adrapnikram pisze:Głównym problem jest chyba z pilnowaniem zasad i sprawdzaniem odebranych prac (czyli czym de facto powinni zajmować się organizatorzy).
Sprawdziliśmy czy gry się odpalają, czy działają. Sprawdziliśmy też czy nie ma podpisu autora, niestety część nam umknęła. Nie jest to wina jednostronna, trochę liczyliśmy na rozgarnięcie uczestników. :)
Adrapnikram pisze: To samo jest z anonimowością prac. No ludzie się podpisują, wy nie sprawdziliście prac przed opublikowaniem i teraz wiadomo czyja jest dana gra. Waszym obowiązkiem było sprawdzić przed opublikowaniem, czy gry spełniają zasady.
Żeby nie było niejasności - ja liczyłem że uczestnicy sami siebie dopilnują, wcale nie uznaję tego za nasz obowiązek. Staraliśmy się sprawdzić czy ktoś się przez przypadek nie podpisał, ale w kilku projektach niestety to przeoczyliśmy. Tak samo z opisami - nikogo nie zmuszaliśmy do zamieszczenia opisów, ich projekty tracą na ich braku i tyle. Prawdopodobnie otrzymają mniej głosów. Tak samo jak w przypadku braku anonimowości. W każdym razie, ja tego absolutnie nie uznaję za wystarczająco dobry powód do dyskwalifikacji. Przykro mi, że masz inne zdanie.
Adrapnikram pisze:No po pierwsze naginanie zasad pod prośbę uczestników. Mówię tu o długości gry. Doprowadziło to do takich sytuacji gdzie grałem w grę 1h, gdzie swoją grę ciąłem jak mogłem, żeby zmieścić się w czasie (i jestem pewien, że na tym straciłem).
Od początku było przecież wiadome że prosimy o krótkie projekty (10-30 minut), to nie tak że kazaliśmy ci cokolwiek skracać na ostatnią minutę. Jeżeli komuś wyszedł nieco dłuższy projekt, albo jeżeli po prostu ty przechodziłeś go dłużej, to nie mam zamiaru tej osoby dyskwalifikować. Jeżeli masz problem z kimś nie trzymającym się ściśle tej zasady, masz prawo nie oddawać swojego głosu na ten projekt.
Adrapnikram pisze: Bardzo boli to, że nie spędziliście chwili dwóch, żeby sprawdzić wysłane gry, a ludzie bardzo się starali, żeby dać z siebie wszystko, żeby oddać dobrą grę na czas.
Akurat z tym się zgodzę, powinniśmy byli przeznaczyć więcej czasu na sprawdzanie błędów w projektach. Mimo wszystko jak dla mnie tragedii nie ma, trochę nie rozumiem tej dramy. To miał być luźny konkurs, a nie mistrzostwa RPG Makera. Przykro mi że tak wziąłeś sobie to wszystko do serca.

W przyszłości, jeżeli będziemy organizowali coś podobnego, postaramy się dać nieco bardziej zróżnicowane tematy. <3
Postaramy się też lepiej sprecyzować, które zasady muszą być bezwzględnie przestrzegane. (Jeżeli w ogóle)

Kryzz333 pisze:Moim zdaniem trochę konkurs ucierpiał przez słabą definicję zasad i ich koncepcję, dzisiejszy dzień też nie wypadł najlepiej (organizatorzy chyba nie mieli w ogóle czasu dzisiaj? W takim wypadku chyba byłoby lepiej odczekać dzień - to by było lepsze i znacznie bardziej wybaczalne.). Rzeczywiście niektóre prace nie spełniały tematów, ale w sumie czy byłoby więcej lepszych gier gdyby były spełnione?
Zgadzam się, że mogliśmy odczekać dzień i lepiej sprawdzić nadesłane prace. Zasady były traktowane dosyć luźno, bo sam konkurs miał być dosyć luźny. Miałem wrażenie że to jasne, ale niektórzy odebrali to inaczej. Myślałem że tytuł mówi sam za siebie. Myliłem się. :)
Kryzz333 pisze:Czas na zrobienie gry być może też dłuższy.
Mam wrażenie że gdybyśmy wyznaczyli miesiąc, część uczestników (jeżeli nie większość) i tak zostawiłaby zrobienie większości projektu na ostatni tydzień, czy dwa. Kto miał pomysł - znalazł czas i oddał. Nawet ci, którzy tłumaczyli się brakiem czasu zdołali coś przygotować.

Generalnie widzę że niektórzy mieli nieco wysokie oczekiwania jak na nasz pierwszy konkurs, który miał być bardziej na 'rozruszanie' leniuchów ze wszystkich zakątków sceny. Przepraszam wszystkich, którzy czują się w jakiś sposób oszukani, czy źle potraktowani. Jest to pewnego rodzaju lekcja na przyszłość.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Konrad Championship - feedback

Post autor: Surusek »

Dobra, podsumowałem feedback...

1) Powinny być bardzie poważne tematy.
Postaramy się dodać następnym razem coś, co bardziej nasuwa poważny kierunek gry. Początkowo konkurs miał być lekki, dlatego wybraliśmy lekkie tematy.
2) Tytuły nie powinny być szczegółowe.
W sensie, zamiast "zagadka zaginionego ciasteczka" dać "zagadkę ciasteczka". Będziemy mieli tą wskazówkę w głowie (a przynajmniej, ja) przy układaniu nowych tematów. Jeżeli to jeszcze bardziej zwiększy ilość użytkowników, którzy oddali pracę/zwiększy spektrum tematyki gier (które i taki jest tutaj szerokie)...
3) Za mało czasu.
Tutaj akurat była bieganina za UT i konieczność wciśnięcia zapisów... to wyglądało mniej więcej tak (parafraza prywatnych, żeby nie było):
<ja> to robimy zapisy od 22?
<yoroiookami> e.... to my jakieś zapisy robimy? w sumie by wypadało... ale tematy ujawniamy 29?
<ja> no tak
Podejrzewam, że gdybyśmy wywalili limit tematowy (dzień rozpoczęcia zapisów byłby ten sam, co ujawnienia tematów), byłaby możliwość trzech tygodni.
4) Nie sprawdzamy prac.
No, akurat tu był problem. W zasadzie z planu wynikało, że wrzucamy prace zaraz po skończeniu ich oddawania - co absolutnie nie było trafionym pomysłem. Myślałem nad dwoma dniami odprawy, tzn. wszyscy by oddali prace do określonego terminu, a przez następne 2 dni nic nie publikujemy, tylko sprawdzamy, czy gry działają, przechodzimy je razem z jury, ewentualnie konsultujemy się z twórcą gdy coś nie tak... aby nie było bajzlu z 4 wersjami tylko dlatego, że coś nie gra. Chyba pomyślałem za późno.
5) Wymagane grafiki.
Było w planach wymagane RTP. Wyleciało przez okno po kilku godzinach istnienia.
6) Straszny bajzel z organizacją.
Prawda... zapisy rozpoczęliśmy w zasadzie po 2 dniach po końcowym sformułowaniu zasad i dwóch mailach z adminami forów, żeby dało się to zorganizować, przez co mieliśmy trochę dziur i wyszły one na jaw... cóż, człowiek uczy się na błędach.

Dzięki wam następny konkurs będzie lepszy (jak się odbędzie, ofc)! Dzięki za feedback!
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Konrad Championship

Post autor: Witcherek01 »

Witam po raz któryś.
Wraz z moim dobrym kumplem, również uczestnikiem konkursu wpadliśmy na pewien pomysł... Może by tak następną edycję zrobić jako rywalizację w parach i dać więcej czasu na działanie. Pary byłyby losowe na podstawie losowania w krótkiej gierce w RM na live (losowanie na live). Byłaby to fajna zabawa i integracja z innymi twórcami w RM.
Oboje zachęcamy do rozpatrzenia pomysłu.

Pozdrawiam.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Konrad Championship

Post autor: Amelanduil »

Witcherek01 pisze:Może by tak następną edycję zrobić jako rywalizację w parach i dać więcej czasu na działanie. Pary byłyby losowe na podstawie losowania w krótkiej gierce w RM na live (losowanie na live). Byłaby to fajna zabawa i integracja z innymi twórcami w RM.
Po stokroć, nie. Z losowymi parami popadamy w rm-przedszkole.

Drużynowe robienie polega na tym, że masz zaufanych ludzi, których umiejętności jesteś świadomy, do tego potrzeba długiego czasu współpracy, a nie losowego przydziału. Koherentnej wizji i kierunku w jakim ma iść gra nie da się uzyskać w biegu z kimś, kogo nie znasz. Nie jestem świadomy wielu innych aktywnych użytkowników, którzy faktycznie robią coś w grupie, więc raczej wiem o czym mówię. Przepraszam, ale to zwyczajnie nie działa. :v

Już pomijam fakt, że nie, nie chcę się socjalizować więcej niż to potrzeba, ale w tym wypadku będę mówił tylko za siebie xd
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: Konrad Championship

Post autor: Witcherek01 »

To w takim razie dobieranie par? Tak też można XD
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Konrad Championship

Post autor: Adrap »

To nie jest dobry pomysł, przypominają mi się wszystkie wymuszone projekty, gdzie 1 osoba robi reszta siedzi, albo wszyscy się kłócą bo każdy chce inaczej. Żeby zrobić dobry team nie wystarczy na forum napisać "potrzebuję osoby X i Y". Trzeba się znać, mieć predyspozycje do pracy w grupie i mieć te same lub bardzo podobne cele i motywacje, styl i poziom umiejętności. Wystarczy spojrzeć ile grup ma nasza społeczność i to oddaje jak dobry jest to pomysł. (prawie w ogóle)

Posprzątane. Bez offtopicu, komentarze dotyczące gier/konkursu, please.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Konrad Championship - feedback

Post autor: Kleo »

anrgames pisze:4) Nie sprawdzamy prac.
No, akurat tu był problem. W zasadzie z planu wynikało, że wrzucamy prace zaraz po skończeniu ich oddawania - co absolutnie nie było trafionym pomysłem. Myślałem nad dwoma dniami odprawy, tzn. wszyscy by oddali prace do określonego terminu, a przez następne 2 dni nic nie publikujemy, tylko sprawdzamy, czy gry działają, przechodzimy je razem z jury, ewentualnie konsultujemy się z twórcą gdy coś nie tak... aby nie było bajzlu z 4 wersjami tylko dlatego, że coś nie gra. Chyba pomyślałem za późno.
Ja tak względem tej kwestii tylko, na tym etapie brałam już trochę udział w pracach organizacyjnych i chciałabym dorzucić swoje zdanie na ten temat. Otóż uważam, że wymaganie od jury czy organizatorów konkursu, aby sprawdzali prace konkursowe od a do z to kompletne nieporozumienie. Bo staranność wykonania, w tym ewentualne błędy czy niedopatrzenia to dla mnie jedno z kryteriów późniejszej oceny gry, pokazujące choćby nakład pracy autora i jego podejście, tak do tego, co wykonał, jak i do ewentualnych odbiorców. Oczekiwanie, że ktoś, kto ma oceniać grę, najpierw wyszuka w niej błędy po to, by autor mógł je poprawić, to hm... No trochę tak, jakby jury konkursów literackich robiło najpierw korektę ortograficzno-stylistyczną nadesłanych tekstów, a dopiero później je oceniało. Trochę absurd, nie? Sprawdzić, czy gry spełniają wymogi, czy dadzą się odpalić, czy zgłoszenie zawiera wszystko, co powinno, to owszem, robota organizatorów. Ale testowanie projektu już zdecydowanie nie.
W tym względzie pasuje mi to, o czym Jazz pisał na discordzie - poprawki tak, jeśli wyjdą jakieś grube błędy, ale tylko przez jakiś czas trwania konkursu, 24 godziny, czy ileś, to już do dogadania. Zapobiegnie to niekończącym się poprawkom, niekoniecznie tylko technicznym, ale da też każdemu szansę, żeby jakieś krytyczne rzeczy wyłapać.
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konrad Championship

Post autor: Surusek »

Też prawda :L... ja nie chciałem poprawek gier po oddaniu prac, bo to podpada pod regulamin... to wyszło bokiem i urokiem Yoroiego ( <3 ) i tak patche przyjmujemy po konkursie :v
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Zablokowany