WOLF RPG Editor.

Tematy różne, różniste.
ODPOWIEDZ
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

WOLF RPG Editor.

Post autor: simple »

Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker - Okazje, Promocje i Wyprzedaże!

Post autor: Rave »

Przetłumaczyli? Fajnie, zawsze chciałem spróbować, ale krzaki mnie odstraszały.

//edit: Prawdopodobnie kiedy będzie już przetłumaczony manual, zrobię polskie tłumaczenie Wolfa, na razie nie ma sensu bo jedyne co mógłbym przetłumaczyć to interfejs, a że deczko się to od RM-a różni (coś pomiędzy RM95 a XP, lol) to wolałbym też mieć tłumaczenie manuala żebym czegoś nie przeinaczył jak to się innemu tłumaczowi programów do tworzenia gier RPG zdarza. No i polski podręcznik to też na plus.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2); TASC 7 (miejsce 1)
Posty: 1951
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Dragon Kamillo »

Fajnie, że jest tłumaczenie, program wydaje mi się ciekawy. Ale czy mi się wydaje, czy tam na prawdę są tylko zmienne. W sumie to nic nie zmienia, ale ciekawe XD. Coś w sumie mało komend w tych eventach, brakuje też chyba znanej z RMa bazy danych do bohaterów, przedmiotów, czarów i potworów, ale to może po prostu autor filmiku wszystkiego nie pokazał.
Ale są też rzeczy które są lepsze niż w RM.

Ogólnie jak rave przetłumaczysz, to chętnie wypróbuję co to za cudo. I fajnie że darmowe.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Trochę obczaiłem i dość fajne to cudo. Pewne rozwiązania ma lepsze od RM-a, pewne po prostu inne. Tak jak mówiłem - interfejs to coś pomiędzy RM95 a XP (3 warstwy jak w XP, ale np. okienko tilesetu sobie "lata" jak w rm95 zamiast być przytwierdzone). Ogólnie nadal rozumiem trzy po trzy (choć więcej niż gdy się bawiłem wersją japońską), bo raz że program ma tłumaczenie rodem z google translate (prawdopodobnie autor tłumaczenia najpierw chce mieć "jakieś" tłumaczenie a dopiero potem zająć się poprawkami, czemu się nie dziwię) a dwa że nie jest do końca na angielski przetłumaczony (większość bazy danych dalej jest po japońsku).

Program naprawdę interesujący i stanowi dobrą alternatywę dla RM-a, tylko najpierw musi być tłumaczenie skończone.

Np. z tego co wyczaiłem menu główne w grze przykładowej jest zrobione na eventach (!), przy czym wygląda tak samo jak menu znane z makera, podobnie jak i battle system. Przy czym mówię zarówno o menu pod ESC jak i menu po starcie gry (title). Zmienne zaś mają swoją własną "bazę danych" i mogą zawierać zarówno łańcuchy znaków jak i liczby (może więcej typów danych, nie zagłębiałem się). Co do tego to nie jestem pewny (niepełne tłumaczenie), ale baza danych "systemu" (czyli bohaterowie, etc.) wydaje się w pełni dostosywalna, tzn. nie masz określonych zakładek na przedmioty, bronie, itd. tylko możesz robić własne, choć oczywiście możesz użyć z gry przykładowej.

Także będę mieć to na oku aż zostanie w pełni przetłumaczone na "inglisza", zarówno edytor jak i domyślna baza danych (no i jeszcze manual żeby czegoś nie sknocić) i wtedy pomyślę jak to tłumaczyć.

Co do tworzenia nowego projektu, itd. wygląda na to że nie ma takiej opcji i trzeba robić tak jak z RM95, tzn. kopiować cały folder z edytorem. Oczywiście możliwe że coś przeoczam bo tłumaczenie niekompletne ale raczej nie.

Dobre wieści. Reszta tłumaczenia prawie gotowa, gadałem z tłumaczem na twitterze i prawdopodobnie za tydzień albo dwa będę mógł zaczynać tłumaczenie PL.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Okej, nowe wieści. Tłumaczenie edytora będę mógł zaczynać po 4 lipca (o ile tłumacz dopisze, bo ponoć robi ostatnie poprawki do edytora). Nie bardzo wiem jak będzie z dokumentacją, pewnie będzie trzeba samemu kombinować, ale edytor przetłumaczę trzymając się 'makerowych" konwencji gdzie się da. Będę aktualizował ten temat jeśli pojawią się nowe informacje.

Nowe angielskie tłumaczenie wydane, prace nad polskim rozpocznę najprawdopodobniej w sobotę.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Okej, potrzebna mi osoba z dobrą znajomością języka japońskiego. Zaraz powiem czemu. Otóż tłumacz nawalił dostarczając "czysty" projekt, bez systemu gry wskutek czego program jest krótko mówiąc nieużywalny. Jest wersja z wbudowanym systemem gry, która jest częścią gry przykładowej, jednakże komentarze w typowych zdarzeniach są po japońsku wskutek czego nie da się połapać o co w tym chodzi. Inna sprawa, manual dostarczony z programem jest również w języku japońskim co dodatkowo uniemożliwia używanie programu dla osoby niezaznajomionej. Komunikaty błędów w game.exe też nie są przetłumaczone, ale to pikuś.

Chętnych proszę o zgłaszanie się na PM.

A teraz pytanie dla wszystkich. Technicznie rzecz biorąc mógłbym zacząć tłumaczenie edytora, ale nie wiem czy jest sens gdy w obecnym stanie albo trzeba męczyć się z "krzakami" i dokonywać cudów reverse-engineeringu albo trzeba w zasadzie budować własny silnik od podstaw i to nie tak jak w RM, gdzie masz podstawowe rzeczy typu walka, zarządzanie graczem i pieniędzmi, itd. które możesz zamienić na własne komponenty albo zostawić jak jest, kompletnie od podstaw. Co przy braku manuala po polsku albo chociaż angielsku jest ciężkie, bo trzeba wszystko robić metodą prób i błędów. Oczywiście jak tu jest jakiś hardkor który by się podjął takiego wyzwania, to zapraszam ;). Co myślicie? Tłumaczyć edytor teraz czy zaczekać na pomoc z japońszczyzną?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1781
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: GameBoy »

Daj sobie spokój i poczekaj lepiej na pełne "zangielszczenie".
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Tyle że ja nie wiem czy ono nastąpi. Dlatego jak ktoś tutaj dobrze zna japoński to bym docenił pomoc.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1781
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: GameBoy »

W takim razie prędzej poszukaj kogoś do pomocy na jakimś forum o nauce języka Japońskiego czy coś. xd
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Tyle że mi jest potrzebna osoba rozeznana w technologii i rm-ie. Nie jakiś pierwszy lepszy tłumacz anime.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

Pomęczyłem trochę gostka od tłumaczenia i dowiedziałem się, że "ingliszowe" powinno być skończone w pełni (program+baza danych+typowe+podręcznik) przed końcem listopada. Daję newsa dla tych którzy czekają na PL tłumaczenie. W sumie program dość potężny, wszystko i tu na prawdę mam na myśli wszystko, wliczając ruch postaci, battle system i menusy, jest robione zdarzeniami zamiast skryptami (XP i wyższe) albo hardcodowanymi procedurami (2003 i niższe). Do tego 3 warstwy mapy jak w XP. Sam interfejs jednak ("latający" tileset i lista map, itd.) przypomina bardziej jednak RM95, więc jest coś z każdego ;).

Co do zasobów, to pomimo że "RTP" jest zrobione w formacie 16x16 program w teorii obsługuje też 32x32 i albo 48x48 albo 64x64. Nie ma też żadnych limitów paletowych.

Co do eventów, to z tego co patrzyłem w grach używających wolfa, jest to naprawdę potężny system, można np. zdefiniować "hitboxa" eventa czyli jak np. robicie teleport na granicy mapy, to nie musicie jak w normalnym RM układać eventy obok siebie, tylko dajecie jeden na środku i modyfikujecie jego szerokość/wysokość.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Rave »

OK, odkopuję temat, bo Wolf już w pełni przetłumaczony, razem z instrukcją. Oczywiście tłumaczenie na angielski. Z tego co z gostkiem gadałem w grudniu to wynikało że się poddał (ostatnia wiadomość wspominała dosłownie że chce wrócić do robienia animacji), ale jednak nie, już w pełni przetłumaczone.

Nie wiem czy będą chcieli tu ludzie używać, ale naprawdę wygląda na potężne narzędzie. DL jest tutaj: http://www.moddb.com/engines/wolf-rpg-e ... 10d-bundle

Cała baza po za duperelami nie mającymi wpływu na grę jest przetłumaczona, sam program też. Dodatkowo jest to freeware więc (w przeciwieństwie do "twierdzówek") w pełni legalne do rozpowszechniania.

//edit: OK, systemowe zmienne i systemowe stringi są nie przetłumaczone, raczej nie duperel :( Spróbuję gostka pomęczyć przy okazji. (end edit)
//edit #2: Ok, znalazłem wersję z przetłumaczonymi zmiennymi/stringami systemowymi i teraz tylko muszę to połączyć ze sobą. (end edit)

Edytor jest deczko ciapowaty - tak jak mówiłem, coś pomiędzy 95 a XP, ale sam system eventowania jest naprawdę potężny. Ja się dziwię czemu Kupokawa nie chce go zatrudnić do robienia "oficjalnych" makerów (choć z drugiej strony, może odrzucił ofertę).

Tu eventy kontrolują dosłownie wszystko, wiele rzeczy które są normalnie komendami w zwykłym RM (jak np. obsługa sklepu) są tu wywoływane odpowiednimi odwołaniami do typowych. A typowe robią wszystko - jak je wywalisz to gra nawet się nie uruchomi, bo za sam rendering też typowe odpowiadają. Co oznacza totalną swobodę w kreowaniu gry, bez żadnych pluginów tudzież innego Ruby.

Co do zwykłych eventów, też jest fajnie. Można rozszerzać "hitbox" eventa na wiele kratek co sprawia, że np. jak masz szerokie przejście na inną mapę to wystarczy jeden "duży" event a nie nasrane eventami jak w zwykłym RM.

Naprawdę warto się w temat zagłębić. RTP też jest całkiem miłe dla oka.
Awatar użytkownika
Jolantyn

TASC 7 (miejsce 3)
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29
Kontakt:

Re: WOLF RPG Editor.

Post autor: Jolantyn »

Zaintrygował mnie ten silnik. Może trochę przy nim podłubię i coś z tego wyjdzie :-D
Polska Jesień, Szkarłatne Jabłka i Złote Kasztany 8)
ODPOWIEDZ