Goniec RM - nr 23
Moderator: ravenone
- ravenone
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Goniec RM - nr 23
Dziś w numerze:
recenzje:
- Opowieści z Asgun
- Ostatnie Wakacje Alexa Plus
- Shadows
- Zwicze Opowieści
zapowiedź:
- Wrota Arkany 3
wzloty i upadki
cytaty cz.4
http://www.goniecrm.cba.pl
recenzje:
- Opowieści z Asgun
- Ostatnie Wakacje Alexa Plus
- Shadows
- Zwicze Opowieści
zapowiedź:
- Wrota Arkany 3
wzloty i upadki
cytaty cz.4
http://www.goniecrm.cba.pl
- Dragon Kamillo
- Posty: 1942
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Goniec RM - nr 23
Nareszcie nowy Goniec.
- Secretman
- Posty: 491
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12
Re: Goniec RM - nr 23
Jakże smutna analiza scenowa - pozostaje tylko robić w końcu te gry i przestać atakować nowych użytkowników(choć niektórym brak instynktu samozachowawczego, że aż się proszą).

SzalonyIvan - Jak się zamknie oczy to screen wygląda przyzwoicie...

- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
Nie żebym kogoś atakował, ale imo przesada, większość wypowiedzi w temacie razi infantylnym podejściem do tematu (chociaż są też i takie, pod którymi mógłbym się podpisać), dobór wytłuszczonych zdań to też momentami niezły &*#$@*!. Niektórzy chyba chcieliby naganiać nowych userów wyłącznie (no sry) słodkim pierdzeniem, zamiast ruszyć dupy i stworzyć jakąś podstawę dla ich własnego rozwoju, bez względu na komentarze. Zresztą, jeśli dla kogoś to naprawdę jest nasz "scenowy problem" to nie dziwi dlaczego ponownie obserwujemy ucieczkę userów od RM, to samo mieliśmy tuż po pojawieniu się RMXP (lata 2004/2005), gdy fora zalewane były przez zupełne gnioty, a bezinteresownej pomocy znikąd, to odstrasza.Secretman pisze:Jakże smutna analiza scenowa - pozostaje tylko robić w końcu te gry i przestać atakować nowych użytkowników(choć niektórym brak instynktu samozachowawczego, że aż się proszą).
Abstrahując od opinii, taka rada na temat projektów - piszcie to co myślicie naprawdę i tyle, problem może w znikomym stopniu dotyka GRMA, ale warto przypomnieć - jeśli chwalicie słabą zapowiedź, robicie krzywdę i autorowi, i sobie, i całej reszcie. Podtrzymuję twierdzenie - niewiele rzeczy demotywuje tak bardzo, jak zero komentarzy dla własnej (skądinąd niezłej) gry z setką obok dla jakiegoś miernego projektu, pisał o tym kiedyś np. Gaido przy okazji GF. Pamiętajcie też, że tworzenie gier i RM nie są dla każdego, naprawdę z myślenia na zasadzie "byle więcej" albo "przede wszystkim więcej" raczej nic dobrego nie wyniknie.
I tu plus dla takiego Gońca, że istnieje, tylko bez sensu, że zajmuje się takimi pierdołami jak np. Zapowiedzi, olewając przy okazji uwagi czy dyskusję na swój temat, ew. w drodze wyjątku, wdając się w zakompleksione pyskówki. =}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Sabikku
- Posty: 305
- Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36
Re: Goniec RM - nr 23
Święte słowa, podpisuję się pod tym nogami i rękoma. Widzę też, że pojąłeś sztukę pogrubiania ważnych zdań, że dzięki temu może ktoś to przeczyta.Abstrahując od opinii, taka rada na temat projektów - piszcie to co myślicie naprawdę i tyle, problem może w znikomym stopniu dotyka GRMA, ale warto przypomnieć - jeśli chwalicie słabą zapowiedź, robicie krzywdę i autorowi, i sobie, i całej reszcie. Podtrzymuję twierdzenie - niewiele rzeczy demotywuje tak bardzo, jak zero komentarzy dla własnej (skądinąd niezłej) gry z setką obok dla jakiegoś miernego projektu, pisał o tym kiedyś np. Gaido przy okazji GF. Pamiętajcie też, że tworzenie gier i RM nie są dla każdego, naprawdę z myślenia na zasadzie "byle więcej" albo "przede wszystkim więcej" raczej nic dobrego nie wyniknie.
- Mateusz SSJ8
- Posty: 303
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
- Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
@Sabikku
@Jazzwhisky
-Ta gra jest do @#$%.
-Robiąc super gniota, zrobisz super gniota.
-twoja gra jest dnem
-dostajesz bana za twoją głupotę
To szczególne rzeczy, jakich sam doświadczyłem na RMXP.pl, titku i na gospodzie Twierdzy RPG Makera prowadzonej przez Fragina. Niejeden po tym całkowicie zniknąłby ze Sceny RPG Makera i już nigdy się na niej nie pojawił. Administratorze/Moderatorze tego forum, czy przypadkiem tego nie banowałeś kogoś za głupotę, choć sam mogłeś robić to samo, co on (nie dociekam, co to było)? A ty, zwykły forumowiczu o tym samym poziomie uprawnień na tym forum, co ja, czy nie deptałeś osób mających śmiałe pomysły wydające ci się niemożliwe, bądź żądałeś od nich gier na wzór "GTA" bądź "Inuyasha: Secret of the Cursed Mask" albo REAL3D?
Byłbyś jeszcze większym śmieciem, gdybyś się NIE podpisał. Ja jednak nie podpisuję sie pod fragmentem Jazza, ale pod całością.Sabikku pisze:Święte słowa, podpisuję się pod tym nogami i rękoma. Widzę też, że pojąłeś sztukę pogrubiania ważnych zdań, że dzięki temu może ktoś to przeczyta.Abstrahując od opinii, taka rada na temat projektów - piszcie to co myślicie naprawdę i tyle, problem może w znikomym stopniu dotyka GRMA, ale warto przypomnieć - jeśli chwalicie słabą zapowiedź, robicie krzywdę i autorowi, i sobie, i całej reszcie. Podtrzymuję twierdzenie - niewiele rzeczy demotywuje tak bardzo, jak zero komentarzy dla własnej (skądinąd niezłej) gry z setką obok dla jakiegoś miernego projektu, pisał o tym kiedyś np. Gaido przy okazji GF. Pamiętajcie też, że tworzenie gier i RM nie są dla każdego, naprawdę z myślenia na zasadzie "byle więcej" albo "przede wszystkim więcej" raczej nic dobrego nie wyniknie.
@Jazzwhisky
To wyjaśnia, ile prawdy jest w moim stwierdzeniu, że Polska Scena RPG Makera upadła. Weterani odchodzą, ale nowej kadry coraz mniej. To cud, że JA jeszcze pracuję nad serią "Miasteczko Nowoczesne", ale do mówienia o tym, jak idą prace nad moimi grami wykorzystam inny temat, bo tutaj nie mam na to miejsca. A dlaczego młodej kadry coraz mniej?Nie żebym kogoś atakował, ale imo przesada, większość wypowiedzi w temacie razi infantylnym podejściem do tematu (chociaż są też i takie, pod którymi mógłbym się podpisać), dobór wytłuszczonych zdań to też momentami niezły &*#$@*!. Niektórzy chyba chcieliby naganiać nowych userów wyłącznie (no sry) słodkim pierdzeniem, zamiast ruszyć dupy i stworzyć jakąś podstawę dla ich własnego rozwoju, bez względu na komentarze. Zresztą, jeśli dla kogoś to naprawdę jest nasz "scenowy problem" to nie dziwi dlaczego ponownie obserwujemy ucieczkę userów od RM, to samo mieliśmy tuż po pojawieniu się RMXP (lata 2004/2005), gdy fora zalewane były przez zupełne gnioty, a bezinteresownej pomocy znikąd, to odstrasza.
-Ta gra jest do @#$%.
-Robiąc super gniota, zrobisz super gniota.
-twoja gra jest dnem
-dostajesz bana za twoją głupotę
To szczególne rzeczy, jakich sam doświadczyłem na RMXP.pl, titku i na gospodzie Twierdzy RPG Makera prowadzonej przez Fragina. Niejeden po tym całkowicie zniknąłby ze Sceny RPG Makera i już nigdy się na niej nie pojawił. Administratorze/Moderatorze tego forum, czy przypadkiem tego nie banowałeś kogoś za głupotę, choć sam mogłeś robić to samo, co on (nie dociekam, co to było)? A ty, zwykły forumowiczu o tym samym poziomie uprawnień na tym forum, co ja, czy nie deptałeś osób mających śmiałe pomysły wydające ci się niemożliwe, bądź żądałeś od nich gier na wzór "GTA" bądź "Inuyasha: Secret of the Cursed Mask" albo REAL3D?
To prawda, że im więcej gier zrobisz w ciągu jednego roku, tym większe masz szanse na Złote Widelce. Ale jeśli nie skończysz swojej gry na czas, to nie masz prawa się śpieszyć. Nikt ci nie mówi, że MASZ ZDOBYĆ ZŁOTY WIDELEC W TYM ROKU I KONIEC. Stąd też Golden Forks 2010 były pierwsze, w których wziąłem udział (Gra "Miasteczko Nowoczesne 3" w kategorii "Pełne wersje XP") i na razie ostatnie, do jakich zgłosiłem swoją grę ("Miasteczko Nowoczesne 4" jest następnym tytułem, ale w tym roku jeszcze się nie ukaże, a mogę dać ciała, jak wystartuję w zapowiedziach). W ten sposób mogę lepiej dopracować grywalność, bo to jest głównie jakość moich gier.Abstrahując od opinii, taka rada na temat projektów - piszcie to co myślicie naprawdę i tyle, problem może w znikomym stopniu dotyka GRMA, ale warto przypomnieć - jeśli chwalicie słabą zapowiedź, robicie krzywdę i autorowi, i sobie, i całej reszcie. Podtrzymuję twierdzenie - niewiele rzeczy demotywuje tak bardzo, jak zero komentarzy dla własnej (skądinąd niezłej) gry z setką obok dla jakiegoś miernego projektu, pisał o tym kiedyś np. Gaido przy okazji GF. Pamiętajcie też, że tworzenie gier i RM nie są dla każdego, naprawdę z myślenia na zasadzie "byle więcej" albo "przede wszystkim więcej" raczej nic dobrego nie wyniknie.
Ten ból nie jest mi obcy. W jednym z numerów była recenzja serii "Miasteczko Nowoczesne" (pierwsze 3 części "New Green Levithan"). Gdy wyczytałem "Umiejętności", od razu powiedziałem Norujowi, że to, co on tak nazwał, ja nazywam "Atak". On na to, że wszystko było w porządku. Musiałem dać gdzieś nieoficjalną erratę do "Gońca" odnośnie mojej gry.I tu plus dla takiego Gońca, że istnieje, tylko bez sensu, że zajmuje się takimi @#$%&@#$%& jak np. Zapowiedzi, olewając przy okazji uwagi czy dyskusję na swój temat, ew. w drodze wyjątku, wdając się w zakompleksione pyskówki. =}
- Noruj
- Posty: 1236
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
Jazzwhisky, pogrubienia to moja sprawka, przepraszam. Nie sądziłem, że wzbudzi to w kimś tyle negatywnych emocji.
Starałem się pogrubiać jakiekolwiek wnioski, nie kwestionowałem tego co ktoś uważa za słuszne, tylko pogrubiałem te najważniejsze rzeczy, które stwierdził.
Swoją drogą ja tam z wieloma rzeczami się zgadzam. Naprawdę, najgorsze jest to oszukiwanie siebie : <
Mateusz SSJ8 eeee... co? xD
Starałem się pogrubiać jakiekolwiek wnioski, nie kwestionowałem tego co ktoś uważa za słuszne, tylko pogrubiałem te najważniejsze rzeczy, które stwierdził.
Swoją drogą ja tam z wieloma rzeczami się zgadzam. Naprawdę, najgorsze jest to oszukiwanie siebie : <
Mateusz SSJ8 eeee... co? xD
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
Z autopsji wiem, że z wiekiem gdy przybywa obowiązków i rożnego rodzaju zobowiązań brakuje czasu na beztroską zabawę a taką niewątpliwie jest przygoda z RM. Jeżeli wolna chwila się znajdzie, człowiek stara się ją spożytkować w możliwie najlepszy sposób. Choć swoją przygodę z RM wspominam z ogromnym sentymentem, tęsknię za życiem scenowym, za aktem tworzenia gry stwierdzić muszę, że spędzenie wolnego popołudnia przy RM jest u mnie mało prawdopodobne, choćby z tego powodu, że wolne popołudnia mam niezwykle rzadko a jeżeli już są, na pierwszy plan wchodzą najbliżsi, znajomi, gitara inne formy relaksu a RM do którego kiedyś potrafiło się nawet zmusić jest gdzieś w tle. Nie porzuciłem RM, stale tu zaglądam, na moim pulpicie wciąż gości ikona 2k3 i od czasu do czasu poświęcam godzinkę na edycję gry, ale na tym koniec. RM nie jest już priorytetem. Życie modyfikuje, uczy, trzeba się z tym pogodzić. Scena RM odcisnęła swe piętno w mym życiorysie, sentyment pozostanie na zawsze. Będę tu wracał w roli obserwatora choćby odeszli wszyscy starzy znajomi, w międzyczasie może uda mi się skończyć i wydać grę ale na tym chyba koniec.
Myślę że inicjatywę powinno przejmować młodsze pokolenie scenowiczów, co sprawdziło się choćby w przypadku nowego zina. Bravo za chęci i inicjatywę chłopaki! Zapewniam, że warto walczyć o ten zakątek, atmosfera i klimat tutaj panujący jest unikalny a jego ślad pozostaje w nas na lata.
Recepta na poprawę sytuacji? Nie wiem, ale z pewnością warto ten temat rozpatrzyć.
Pozdrawiam!
Myślę że inicjatywę powinno przejmować młodsze pokolenie scenowiczów, co sprawdziło się choćby w przypadku nowego zina. Bravo za chęci i inicjatywę chłopaki! Zapewniam, że warto walczyć o ten zakątek, atmosfera i klimat tutaj panujący jest unikalny a jego ślad pozostaje w nas na lata.
Recepta na poprawę sytuacji? Nie wiem, ale z pewnością warto ten temat rozpatrzyć.
Pozdrawiam!
Klasyczna fontanna z motywem pegaza. Fontanna pegasus.
Malarstwo, rzeźba, fotografika. www.ag-studio.pl
Prezentacja fontanny pegasus: https://docs.google.com/presentation/d/ ... 88aabf8_00
Malarstwo, rzeźba, fotografika. www.ag-studio.pl
Prezentacja fontanny pegasus: https://docs.google.com/presentation/d/ ... 88aabf8_00
-
- Posty: 428
- Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
- Lokalizacja: Mszanowo
Re: Goniec RM - nr 23
No nareszcie ^^.
W końcu mogę sobie coś poczytać.
W końcu mogę sobie coś poczytać.
- puniek
- Posty: 142
- Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Goniec RM - nr 23
@MateuszSSJ8: Fragment na temat banicji na forach o RPG Makerze (szczególnie jego końcówka) IMO paskudnie przesadzone — w nim dobitnie przedstawiłeś, że początkujący jest tym poszkodowanym, zaś administracja i moderatorzy są katami, odpowiadającymi za spadek populacji na scenie. W mojej opinii, winą jest nic innego jak różnica pokoleń — weterani sceny posiadają inny pogląd od, załóżmy, mojego szkolnego otoczenia. Młodszym trudniej znosić krytykę i łatwiej uginają się pod nadmiarem obowiązków — przynajmniej ja wyniosłam to ze swoich obserwacji. Rozwoju sceny nie ułatwia również epidemia XXI wieku — przyznam, że również i ja jestem dość leniwym zwierzakiem, który również dostaje (i to nie raz!) słomianego zapału.
Dodatkowo niejeden początkujący, podążając za słowami niektórych, żyje w błędnym przekonaniu, że wybitna gra spod RM szczyci się nie grywalnością, lecz... mapami i listą skryptów. Jest to dość ogólnikowe stwierdzenie, ale w przypadku niektórych sprawdza się znakomicie.
...niemniej, nie rozpisując się, w tym numerze znalazłam pewną zaletę (przynajmniej będącą zaletą jak dla mnie). Doborem tematu wzlotów i upadków, „Goniec” zmusił do refleksji i zastanowienia się nie tylko nad artykułem, ale również nad obecną sytuacją sceny i przyczynami zjawiska. I mimo, że nie ze wszystkim się zgadzam, w tym wszystkim znalazłam chęci na zabawę z RM.
Dodatkowo niejeden początkujący, podążając za słowami niektórych, żyje w błędnym przekonaniu, że wybitna gra spod RM szczyci się nie grywalnością, lecz... mapami i listą skryptów. Jest to dość ogólnikowe stwierdzenie, ale w przypadku niektórych sprawdza się znakomicie.
...niemniej, nie rozpisując się, w tym numerze znalazłam pewną zaletę (przynajmniej będącą zaletą jak dla mnie). Doborem tematu wzlotów i upadków, „Goniec” zmusił do refleksji i zastanowienia się nie tylko nad artykułem, ale również nad obecną sytuacją sceny i przyczynami zjawiska. I mimo, że nie ze wszystkim się zgadzam, w tym wszystkim znalazłam chęci na zabawę z RM.
Lepsza makerówka w garści niż projekt autorski na dachu. ♡
'
Teksty: RMteka 🦭 Projekty: Anomalia i Zakażenie 🦭 Ikonka: wi.wiu (IG)

Teksty: RMteka 🦭 Projekty: Anomalia i Zakażenie 🦭 Ikonka: wi.wiu (IG)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
@Mateusz SSJ8 - wszystko mniej więcej gra, rozumiem (!) twoje podejście i przedstawione odczucia, tylko mała uwaga - tam z tymi GF nie chodziło o ilość gier. Gaido mówił o tym, o czym wspomniałem, w kontekście rywalizacji w kategorii Zapowiedzi tytułów, które może i biją obietnicami i popularnością jego skromne (przypominam: trzy części) Qmai World na głowę, ale nigdy się nie ukażą/nie ukazały. Czas pokazał, że miał sporo racji, ale te okoliczności w mojej wypowiedzi były mało istotne, liczyło się samo stwierdzenie.
@Noruj - no co do tych pogrubień, jak napisałem, no tylko momentami mnie to rozsierdziło, ale też prawda, że mogło to nadać trochę inny przekaz cytowanym wypowiedziom. Moim zdaniem najważniejsze żebyśmy potrafili oddzielić opinie (zwłaszcza te niemądre) od faktów, zamiast chłonąć wszystkie zasłyszane wypowiedzi bezkrytycznie. Ofiar samozwańczych ekspertów nam nie brakuje, a jeśli ktoś chciałby pomóc w promocji RM, wesprzeć community - też głupio byłoby gdyby walczył z problemem, którego nie ma. ;)
Co do istoty problemu, wypowiedzi Nightcrawlera czy LasTTurNa - no trudno sie nie zgodzić, wszystko przemija, szkoda tylko, że ten naturalny bieg zmian został zakłócony. Powodów jest przynajmniej kilka i nie chcąc obwiniać nikogo - wydaje mi się, że proces ten będzie nieodwracalny dopóki nie pojawi się jakaś bomba wspólnej energii na poziomie dawnych rmxp.pl czy TA. Spadająca atrakcyjność kolejnych wydań RM (w stosunku do czasu wydania/konkurencji ze strony innych narzędzi czy popularnych produkcji, nie samych pomiędzy sobą) i coraz większa odległość czasowa ich premier też nie jest bez znaczenia. Po 2005 roku na scenie przetrwała z dziesiątek sajtów i forów tylko Twierdza, mam nadzieję, że tym razem gorzej nie będzie. ;D
A póki co, mamy takie akcje jak Goniec czy połączenie Gospody i RMA (albo niedoszłe reaktywacja Tokei czy superdupergigasociety Zamthiru), oby było ich więcej, oby ich autorzy myśleli o czymś więcej niż promowaniu własnych gier czy szlifowaniu swojego warsztatu. Ze swojej perspektywy muszę jednak dodać, że to trochę już nie moja bajka, tak czy inaczej TA spełniło już swoją planowaną rolę, zapewniając kilka chwalebnych lat RM2k3 i jego userom (nie zapominając o reszcie!). Ofkoz nie jest to mowa pogrzebowa, strona w lepszej lub gorszej kondycji pozostaje na swoim miejscu, a nóż-widelec pojawi się jakiś zapaleniec?
Btw, tak z ciekawości, jak rozumiem większość tych wypowiedzi z Gońca opierała się na odczuciach z rmxp.pl, ktoś ma porównanie sytuacji z tym co działo się tam w przeciągu zeszłego roku?
@Noruj - no co do tych pogrubień, jak napisałem, no tylko momentami mnie to rozsierdziło, ale też prawda, że mogło to nadać trochę inny przekaz cytowanym wypowiedziom. Moim zdaniem najważniejsze żebyśmy potrafili oddzielić opinie (zwłaszcza te niemądre) od faktów, zamiast chłonąć wszystkie zasłyszane wypowiedzi bezkrytycznie. Ofiar samozwańczych ekspertów nam nie brakuje, a jeśli ktoś chciałby pomóc w promocji RM, wesprzeć community - też głupio byłoby gdyby walczył z problemem, którego nie ma. ;)
Co do istoty problemu, wypowiedzi Nightcrawlera czy LasTTurNa - no trudno sie nie zgodzić, wszystko przemija, szkoda tylko, że ten naturalny bieg zmian został zakłócony. Powodów jest przynajmniej kilka i nie chcąc obwiniać nikogo - wydaje mi się, że proces ten będzie nieodwracalny dopóki nie pojawi się jakaś bomba wspólnej energii na poziomie dawnych rmxp.pl czy TA. Spadająca atrakcyjność kolejnych wydań RM (w stosunku do czasu wydania/konkurencji ze strony innych narzędzi czy popularnych produkcji, nie samych pomiędzy sobą) i coraz większa odległość czasowa ich premier też nie jest bez znaczenia. Po 2005 roku na scenie przetrwała z dziesiątek sajtów i forów tylko Twierdza, mam nadzieję, że tym razem gorzej nie będzie. ;D
A póki co, mamy takie akcje jak Goniec czy połączenie Gospody i RMA (albo niedoszłe reaktywacja Tokei czy superdupergigasociety Zamthiru), oby było ich więcej, oby ich autorzy myśleli o czymś więcej niż promowaniu własnych gier czy szlifowaniu swojego warsztatu. Ze swojej perspektywy muszę jednak dodać, że to trochę już nie moja bajka, tak czy inaczej TA spełniło już swoją planowaną rolę, zapewniając kilka chwalebnych lat RM2k3 i jego userom (nie zapominając o reszcie!). Ofkoz nie jest to mowa pogrzebowa, strona w lepszej lub gorszej kondycji pozostaje na swoim miejscu, a nóż-widelec pojawi się jakiś zapaleniec?
Btw, tak z ciekawości, jak rozumiem większość tych wypowiedzi z Gońca opierała się na odczuciach z rmxp.pl, ktoś ma porównanie sytuacji z tym co działo się tam w przeciągu zeszłego roku?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Nightcrawler
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 cze 2009, 16:27
- Lokalizacja: Silesia
Re: Goniec RM - nr 23
Ja głównie opierałem swoją opinię właśnie na statystykach rmxp.pl, a w szczególności ilości tematów przedstawiających pełne wersje i zapowiedzi oraz liczbę nowo rejestrujących się użytkowników. W zeszłym roku miesiące wakacyjne odznaczały się jako takim wzrostem, kiedy teraz dla porównania spadły one o połowę (w stosunku do zeszłego roku). Kwestię odchodzenia starszych, dobrze obeznanych użytkowników od makera (XP) w jakiś sposób obrazował shoutbox na zamthirze, w którym większość kwestii poruszających temat tworzenia gier dotyczyło C++i SDL.
Początkowo pisanie odpowiedzi do Gońca wywołało u mnie lekko pesymistyczną refleksję, jednak po przeczytaniu całości patrzę na tą sytuację bardziej optymistycznie. Pojawiło się ostatnio kilka zapowiedzi i informacji o projektach, które mogą zostać w najbliższym czasie ukończone i kto wie, może one przyniosą trochę ożywienia.
Początkowo pisanie odpowiedzi do Gońca wywołało u mnie lekko pesymistyczną refleksję, jednak po przeczytaniu całości patrzę na tą sytuację bardziej optymistycznie. Pojawiło się ostatnio kilka zapowiedzi i informacji o projektach, które mogą zostać w najbliższym czasie ukończone i kto wie, może one przyniosą trochę ożywienia.
- Mateusz SSJ8
- Posty: 303
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
- Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
@CookieMonster
. A jeśli chodzi o skrypty, to niekiedy trzeba je samemu ułożyć, bo ułożone przez kogoś innego mogą nie działać, jak sobie tego życzysz . Aczkolwiek cudzym też zdobędziesz doświadczenie w pisaniu skryptów, przez co swoją drogą zaliczyłem awans w Skryptach z Zielonego na jeden stopień wyżej, jaki by to nie był.
Jeśli chodzi o maping, to trzeba zachować logikę w mapach (nie pomijaj początku ściany w górach w miejscu, gdzie się ona wznosi. I nie dawaj od razu podłoża platformy bez krawędzi), a co do skryptów, to się zgadzam. Nie można pakować na siłę każdego dobrego skryptu, jaki się znajdzie czy stworzy. Kluczem do zrobienia dobrego miejsca na wierne odzwierciedlenie fabuły serialu, na jakim gra się opiera, jest dobrać skrypty tak, żeby utworzyć między nimi harmonię. Co z tego, że w twojej grze jest 5 systemów walki, skoro, kiedy jeden musi działać, pozostałe 4 go blokują? I nie śmiej się z tych, którzy wykonują tak śmiałe podejścia, bo może robią coś, co jest możliwe, a czego ty i tak nie zrobisz bez względu na to, jak długo będziesz się męczyć, żeby ci się w końcu opłaciło.
Nie mam prawa zarzucać ci głupoty, więc tego nie zrobię. Wszak sam też nie mam mądrzejszych zagrań od twoich. Ale i tak nie tyle przedstawiłem to, o czym mówisz,co po prostu pokazałem przykład na podstawie własnych doświadczeń z RMXP.pl . Nigdzie się nie zgłosiłem do udziału w Glitche 2010, ale i tak zająłem pierwsze miejsce za cytat (rzucanie wyzwań w FIFA 2002) i trzecie za trolling (reagowałem na to, że inni mnie trollowali). Nawet nie przypomnieli sobie, że jednemu pomogłem z RGSS100j.dll@MateuszSSJ8: Fragment na temat banicji na forach o RPG Makerze (szczególnie jego końcówka) IMO paskudnie przesadzone — w nim dobitnie przedstawiłeś, że początkujący jest tym poszkodowanym, zaś administracja i moderatorzy są katami, odpowiadającymi za spadek populacji na scenie. W mojej opinii, winą jest nic innego jak różnica pokoleń — weterani sceny posiadają inny pogląd od, załóżmy, mojego szkolnego otoczenia. Młodszym trudniej znosić krytykę i łatwiej uginają się pod nadmiarem obowiązków — przynajmniej ja wyniosłam to ze swoich obserwacji. Rozwoju sceny nie ułatwia również epidemia XXI wieku — przyznam, że również i ja jestem dość leniwym zwierzakiem, który również dostaje (i to nie raz!) słomianego zapału.
Dodatkowo niejeden początkujący, podążając za słowami niektórych, żyje w błędnym przekonaniu, że wybitna gra spod RM szczyci się nie grywalnością, lecz... mapami i listą skryptów. Jest to dość ogólnikowe stwierdzenie, ale w przypadku niektórych sprawdza się znakomicie.
...niemniej, nie rozpisując się, w tym numerze znalazłam pewną zaletę (przynajmniej będącą zaletą jak dla mnie). Doborem tematu wzlotów i upadków, „Goniec” zmusił do refleksji i zastanowienia się nie tylko nad artykułem, ale również nad obecną sytuacją sceny i przyczynami zjawiska. I mimo, że nie ze wszystkim się zgadzam, w tym wszystkim znalazłam chęci na zabawę z RM.
Spoiler:
Spoiler:
Jeśli chodzi o maping, to trzeba zachować logikę w mapach (nie pomijaj początku ściany w górach w miejscu, gdzie się ona wznosi. I nie dawaj od razu podłoża platformy bez krawędzi), a co do skryptów, to się zgadzam. Nie można pakować na siłę każdego dobrego skryptu, jaki się znajdzie czy stworzy. Kluczem do zrobienia dobrego miejsca na wierne odzwierciedlenie fabuły serialu, na jakim gra się opiera, jest dobrać skrypty tak, żeby utworzyć między nimi harmonię. Co z tego, że w twojej grze jest 5 systemów walki, skoro, kiedy jeden musi działać, pozostałe 4 go blokują? I nie śmiej się z tych, którzy wykonują tak śmiałe podejścia, bo może robią coś, co jest możliwe, a czego ty i tak nie zrobisz bez względu na to, jak długo będziesz się męczyć, żeby ci się w końcu opłaciło.
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: Goniec RM - nr 23
Zastanawia mnie fakt, jakim sposobem Zwicze Opowieści otrzymały 4/6?!
Małe zażalenie w stronę tego co pisał reckę, ale dlaczego nie wypowiedział się do końca na temat grafiki
Ja rozumiem, że tutaj jest młodsze pokolenie, że nie wszyscy są grafikami, ale ileż można klepać po ramieniu dzieci z podstawówki, i wmawiać im że jest dobrze, jak coś wygląda jak mega gniot?
@MateuszSSJ8
Bana otrzymałeś za własne aroganckie zachowanie, a nie jakiś widzi-misiów administratorów. Świętym nie jesteś, więc może przypatrz się swojemu zachowaniu, bo to one jest wszystkiemu winne, a nie obarczasz innych jakimiś swoimi nowoczesnymi wymysłami i w każdym poście kryjesz się za swoimi wspaniałymi nowoczesnymi projektami Nowoczesnymi Miasteczkami: The New Green Levithan Advanced z dodatkowym Patchem Kubiego itp. Większość nie zwraca na to uwagi, jeszcze tego nie zauważyłeś?
Chłopie na prawdę, trochę więcej powagi. Weź się zmień i uratuj świat. Będziemy ci wdzięczni.
Mały offtop, gdyż jakbym wysłał na PW to i tak ta wiadomość zostałaby zignorowana, nie chciałem nikogo tym urazić.
A wracając do tematu, uważam, że Goniec może zabrać się powoli za jakiś porządniejszy serwer i wygląd strony, długo się utrzymujecie, zatem szkoda by było, aby to pozostawić w takim nie za bardzo klimatycznym wyglądzie, żeby nie powiedzieć, nie nowoczesnym.
@Cookie
Szkoda twoich nerwów, wracaj na Twierdze, tam się przydasz.
Małe zażalenie w stronę tego co pisał reckę, ale dlaczego nie wypowiedział się do końca na temat grafiki


Ja rozumiem, że tutaj jest młodsze pokolenie, że nie wszyscy są grafikami, ale ileż można klepać po ramieniu dzieci z podstawówki, i wmawiać im że jest dobrze, jak coś wygląda jak mega gniot?
@MateuszSSJ8
Wierz mi, że właśnie to zrobiłeś.Mateusz SSJ8 pisze:Nie mam prawa zarzucać ci głupoty, więc tego nie zrobię.
Ah ta skromność. Weź już skończ.Mateusz SSJ8 pisze:Wszak sam też nie mam mądrzejszych zagrań od twoich.
Bana otrzymałeś za własne aroganckie zachowanie, a nie jakiś widzi-misiów administratorów. Świętym nie jesteś, więc może przypatrz się swojemu zachowaniu, bo to one jest wszystkiemu winne, a nie obarczasz innych jakimiś swoimi nowoczesnymi wymysłami i w każdym poście kryjesz się za swoimi wspaniałymi nowoczesnymi projektami Nowoczesnymi Miasteczkami: The New Green Levithan Advanced z dodatkowym Patchem Kubiego itp. Większość nie zwraca na to uwagi, jeszcze tego nie zauważyłeś?
Czy to jest normalne, żeby w dzisiejszych czasach robić z siebie jakiegoś buraka?Mateusz SSJ8 pisze:Nigdzie się nie zgłosiłem do udziału w Glitche 2010, ale i tak zająłem pierwsze miejsce za cytat (rzucanie wyzwań w FIFA 2002) i trzecie za trolling.
Chłopie na prawdę, trochę więcej powagi. Weź się zmień i uratuj świat. Będziemy ci wdzięczni.
Mały offtop, gdyż jakbym wysłał na PW to i tak ta wiadomość zostałaby zignorowana, nie chciałem nikogo tym urazić.
A wracając do tematu, uważam, że Goniec może zabrać się powoli za jakiś porządniejszy serwer i wygląd strony, długo się utrzymujecie, zatem szkoda by było, aby to pozostawić w takim nie za bardzo klimatycznym wyglądzie, żeby nie powiedzieć, nie nowoczesnym.
@Cookie
Szkoda twoich nerwów, wracaj na Twierdze, tam się przydasz.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- Mateusz SSJ8
- Posty: 303
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
- Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
- Kontakt:
Re: Goniec RM - nr 23
@tiberiumtiberium pisze:Zastanawia mnie fakt, jakim sposobem Zwicze Opowieści otrzymały 4/6?!
Małe zażalenie w stronę tego co pisał reckę, ale dlaczego nie wypowiedział się do końca na temat grafiki![]()
![]()
Ja rozumiem, że tutaj jest młodsze pokolenie, że nie wszyscy są grafikami, ale ileż można klepać po ramieniu dzieci z podstawówki, i wmawiać im że jest dobrze, jak coś wygląda jak mega gniot?
@MateuszSSJ8Wierz mi, że właśnie to zrobiłeś.Mateusz SSJ8 pisze:Nie mam prawa zarzucać ci głupoty, więc tego nie zrobię.Ah ta skromność. Weź już skończ.Mateusz SSJ8 pisze:Wszak sam też nie mam mądrzejszych zagrań od twoich.
Bana otrzymałeś za własne aroganckie zachowanie, a nie jakiś widzi-misiów administratorów. Świętym nie jesteś, więc może przypatrz się swojemu zachowaniu, bo to one jest wszystkiemu winne, a nie obarczasz innych jakimiś swoimi nowoczesnymi wymysłami i w każdym poście kryjesz się za swoimi wspaniałymi nowoczesnymi projektami Nowoczesnymi Miasteczkami: The New Green Levithan Advanced z dodatkowym Patchem Kubiego itp. Większość nie zwraca na to uwagi, jeszcze tego nie zauważyłeś?
Czy to jest normalne, żeby w dzisiejszych czasach robić z siebie jakiegoś buraka?Mateusz SSJ8 pisze:Nigdzie się nie zgłosiłem do udziału w Glitche 2010, ale i tak zająłem pierwsze miejsce za cytat (rzucanie wyzwań w FIFA 2002) i trzecie za trolling.
Chłopie na prawdę, trochę więcej powagi. Weź się zmień i uratuj świat. Będziemy ci wdzięczni.
Mały offtop, gdyż jakbym wysłał na PW to i tak ta wiadomość zostałaby zignorowana, nie chciałem nikogo tym urazić.
A wracając do tematu, uważam, że Goniec może zabrać się powoli za jakiś porządniejszy serwer i wygląd strony, długo się utrzymujecie, zatem szkoda by było, aby to pozostawić w takim nie za bardzo klimatycznym wyglądzie, żeby nie powiedzieć, nie nowoczesnym.
@Cookie
Szkoda twoich nerwów, wracaj na Twierdze, tam się przydasz.
Siedem spraw.
1. Jakim prawem mówisz innym, że robią mega gnioty, skoro sam pewnie robiłeś bardziej beznadziejne gry, kiedy zaczynałeś przygodę z RPG Tsukuru? Może oni dopiero co zaczynają i chcą, żeby wszyscy widzieli, jak ich projekty się zmieniają?
2. Przeczytaj, co mam w spojlerze, jeśli na RMXP.pl jesteś lub byłeś zarejestrowany jako kevin
Spoiler:
4. "New Green Levithan Advance" nie ujrzało jeszcze światła dziennego (dotąd były same dema), gdyż PIERWSZA pełna wersja jeszcze się nie ukazała, więc W TEJ CHWILI nie masz jeszcze prawa mówić o tej grze. A trzy gry z serii, które dotąd zrobiłem, to jest po prostu "New Green Levithan" a "New Gren Levithan Advance" to będą tylko czwórka i jej sequel, a późniejsze już nie.
5. Twoja znajomość japońskiej nazwy dziewięcioogoniastego lisa działa mi na nerwy. Opuść ten temat i nie odzywaj się tutaj, aż dojdzie do ciebie, że to się pisze "Kyuubi".
6. Świata już się nie da uratować, ponieważ ty (i nie tylko) przesiąkłeś klątwą nienawiści do tego stopnia, że W TEJ CHWILI ona z ciebie dosłownie wycieka. Pewnego dnia mnie też wyniosą z domu, ale ciebie czeka dokładnie to samo, kiedy twój czas nadejdzie.
7. Będę szczery. W TEJ CHWILI mam neostradę. I to 6 Mb/s. Miesięczny koszt znajdziesz. Myślisz, że ktoś mający problemy finansowe, płaciłby za każdy miesiąc, przez jaki strona pozostanie w Internecie? Chyba jesteś którymś z naszych skorumpowanych urzędników, bo jak inaczej można wytłumaczyć to, że nie rozumiesz problemów innych ludzi. I jeszcze jedno. W jednym odcinku "Naruto Shippuuden" Gaara zadał pozostałym czterem Kage pytanie, które na Chatcie Twierdzy RPG Makera zacytowałem jednemu, który miał się ze mnie nabijać. Myślę, że dobrze będzie, jak z tobą zrobię to samo.
@CookieMonsterKiedy zdążyłeś zagubić samego siebie?
Wpadniesz w to samo błoto, co administratorzy, moderatorzy i prości użytkownicy, którzy lubią niszczyć każdego, kto nie jest taki sam jak oni, jeśli zastosujesz się do tego, co tiberium mówił. Ostrzegam cię, ponieważ każdy ma prawo do dobrego imienia.
Trochę wyczyszczone, ciąg dalszy - tylko na temat.