[XP] Arkana Pirackie Opowieści

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

[XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Obrazek
Maker: XP
Gatunek: przygodowa/rpg sandbox
Data wydania: III/IV kwartał 2023

Rzezimieszek Cahil oraz jego wierny kompan - wiecznie żądny wiedzy - goblin Zlatan dziwnym zbiegiem okoliczności trafiają na statek piracki. Szukając kolejnej okazji do lepszego życia, Cahil szybko podjudza głupawą załogę przeciwko obecnemu kapitanowi i przejmuje kontrolę na statku.
Jako kapitan Niezatapialnego z pierwszym oficerem Zlatanem u swojego boku postanawia zawojować morze na Archipelagu Arkańskim.

Pirackie Opowieści to bezpośrednia kontynuacja gry Wrota Arkany Geneza. Stanowi jednak zupełnie inny twór, a nieznajomość serii nie będzie przeszkadzała w czerpaniu radości z rozgrywki.

Obrazek

BITWY MORSKIE I MAPA ŚWIATA
Lwią część gry spędzimy na wodzie, a dużą wagę będą odgrywać bitwy morskie.
Będziemy atakować różnej maści statki, od lekkich slupów po potężne galeony.
Całość toczyć się będzie na olbrzymiej mapie świata (100x100), która tętni życiem.
Po pokonaniu jednego statku w innej części archipelagu pojawi się następny, więc
nigdy nie dojdzie do tzw. wyczyszczenia mapy.
Sam statek będziemy rozwijać w siedmiu różnych aspektach takich jak:
ilość dział, wytrzymałość kadłuba, pojemność ładowni czy maksymalnej ilości załogi.
Będziemy mieć również możliwość najmowania specjalistów np. nawigatora czy kwatermistrza.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EKSPLORACJA
Jak zatęsknimy za twardym gruntem, będziemy mogli zejść na ląd i odwiedzić jeden z 8 portów, gdzie nakarmimy załogę czy naprawimy zniszczenia kadłuba.
Będziemy również eksplorować kilkanaście wysp od dziewiczych plaż po zarośnięte dżungle szukając części artefaktów z Arkany czy zakopanych skarbów. Odwiedzimy miejsca egzotyczne i dziwne jak Wyspa Kanibali czy Enklawa Reptilian.

Obrazek
Obrazek

ZAAWANSOWANY HANDEL
Każdy z portów będzie oferował inne ceny za towary. Przykładowo w Zatoce Drwali kupimy bardzo tanio drewno i sprzedamy je z podwójnym zyskiem w innym zakątku archipelagu. Jeśli handel będzie dla nas zbyt mozolnym zajęciem, zawsze może złupić jakiś statek i zabrać jego towary i po prostu sprzedać w pobliskim porcie :)
Obrazek
Obrazek

Notka od autora:
Witam po bardzo długiej przerwie :)
Po latach innych pasji, wychowywania dziecka, niemocy twórczej itd., itp., postanowiłem wrócić i zrealizować projekt, który gdzieś od dekady siedział mi w głowie. Uwielbiam klimaty pirackie i zawsze chciałem przelać to na grę. Dojrzałem wreszcie do realizacji tego pomysłu. Z racji, że Arkana Opowieści Pirackie będzie typowym sandboxem czeka mnie trudne zadanie, żeby pogodzić swobodę eksploracji z mechaniką i fabułą, ale jestem dobrej myśli i naładowany pozytywną energią do tworzenia :)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: PInroz »

Jasny Gwint Ravenone powrócił :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mało tego, z kolejną grą w uniwersum Wrót Arkany :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Nie sądziłem że jeszcze cię ujrzę na forum, jest to naprawdę miłe zaskoczenie. Co do samej zapowiedzi, wygląda genialnie. Podoba mi się szczególnie okno handlu oraz system bitew morskich. Z chęcią zobaczył bym to w praktyce. Czekam z niecierpliwością. :mrgreen:

Tak jeszcze dodam, że tytuł gry za bardzo kojarzy mi się z Arkanami od Diablo. Bardziej by pasowało: ''Wrota Arkany: Pirackie Opowieści'', ale to już taka moja luźna dygresja.
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jolantyn
Posty: 18
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Jolantyn »

Jak zobaczyłem tę zapowiedź to aż szanty sobie włączyłem, lubię takie klimaty. Ciekawi mnie czy ilość dział i napełnienie ładowni będą miały wpływ na ciężkość statku, a co za tym idzie jego prędkość. No i może poczuję się jak Kapitan Jack Sparrow za młodu gdy należał jeszcze do Kompanii Wschodnioindyjskiej przewożąc towary z jednego portu do drugiego i stoczę bitwę z anglikami, kto wie :-D
Także życzę samozaparcia i weny 8)
Polska Jesień, Szkarłatne Jabłka i Złote Kasztany 8)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1155
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Michu »

Bardzo się cieszę z Twojego powrotu! Pomysł na grę jest mega, także lubię klimaty pirackie i, szczerze mówiąc, zaprezentowane screeny wyglądają lepiej, niż spodziewałbym się po makerze XP. Na jakim etapie są prace? Trochę mnie martwi zapowiedzieć rozbudowanej mechaniki, zwłaszcza różnych rodzajów bitew morskich.
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Hej. Odpowiadając na pytania:
To nie jest kolejna gra o Wrotach Arkany, a piracka gra w uniwersum Arkany. Tak więc tytuł jak najbardziej zamierzony :)
Liczba dział jest potrzebna oczywiście do bitew morskich, a ładowność do ilości przewożonego towaru. Szybkość statku będzie stała.
Mechanicznie gra będzie prosta, nastawiona na eksplorację, bitwy i ekonomię. Przygody fabularnej również nie zabraknie.
Ciężko stwierdzić na jakim etapie jest projekt. Podstawowe założenia mechaniczne mam już gotowe, same lokacje mocno poszatkowane, podobnie jak mapa świata. Więc części grywalnej jeszcze nie ma. Ale gra zawiera już jakieś 30% statków na mapie świata i 5 z 8 głównych portów.
Ponadto wykonanych map jest ponad 60.

Teraz parę zdań o samych morskich potyczkach:
Bitwy morskie mimo złożoności mechanicznej przy projektowaniu (od kilkunastu do ponad 30 zdjęć wyświetlanych na raz i tyle samo obliczanych zmiennych) są proste w użyciu. Po prostu klikamy przycisk w momencie, w którym czujemy, że zadamy najwięcej obrażeń ;)

Zwykłe, nielimitowane kule powodują obrażenia kadłuba + 20% szans na obrażenia w załogę.
Amunicja specjalna:
Kule z łańcuchami - powodują uszkodzenia żagli, co sprawia, że statek przeciwnika wolniej się porusza i rzadziej oddaje salwy.
Kartacze - kule przeznaczone do atakowania załogi.
W późniejszym etapie gry będziemy mogli również odblokować moździerz czy wybuchowe beczki.


Bitwy morskie możemy rozstrzygnąć na dwa sposoby:
1.Zatopić wrogi statek, dzięki czemu dostaniemy reputację potrzebną do ulepszania naszej łajby.
2. Doprowadzić do abordażu. Gdy dostatecznie podniszczymy kadłub wroga, wtedy system sprawdza, czy mamy więcej załogi niż przeciwnik. Jeśli to nastąpi, następuje walka turowa z bocznym systemem autorstwa Enu. Skład naszej drużyny podchodzącej do abordażu również zależy od wielkości załogi. Na przykład - 10 załogantów ma dużo mniejsze szanse na udany abordaż niż 20. Po udanej walce możemy przejść do plądrowania ładowni przeciwnika :)
Można również spróbować zbić załogę przeciwnika do 0, wtedy faza abordażu zostanie pominięta.


Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Noruj »

Mocny powrót! Chyba pierwszy raz od lat poczułem podekscytowanko związane z grą na makera :shock:
Pracuj! Powodzenia :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Hej, prace nad grą idą pełną parą.
Większość rzeczy jest praktycznie gotowa, został do zrobienia finał fabularny, mechanika walki z jednym potworem i drobne szlify.
Mapa świata jest już zapełniona, a Archipelag Arkański tętni życiem.
Poniżej kilka screenów w formie linków, bo forum coś nie pozwala mi wrzucić bezpośrednio. Do następnego!

https://i.imgur.com/ltxEaPP.png
https://i.imgur.com/RQrgzgP.png
https://i.imgur.com/S3g7k3k.png
https://i.imgur.com/m5pw8pD.png
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Omnom »

Świetnie to wygląda, czekam!
Szczególnie podobają mi się mapy lokacji - przypominają mi te z Pirate Rush.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Po 4 miesiącach intensywnych prac gra została ukończona.
Mam nadzieję, że będziecie bawić się przy niej równie dobrze, co ja przy tworzeniu.
Główna oś fabularna to kilka godzin, całość, żeby pozwiedzać i cieszyć się archipelagiem to jakieś kilkanaście.
Proszę o przeniesienie do pełnych wersji :)
No i nie zapomnijcie czcionki zainstalować ;)

https://www.mediafire.com/file/rabg6tki ... i.rar/file
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Crashykk »

Przy próbie wpłynięcia na wyspę po prawo, gdy dostajemy kontrole nad statkiem po raz pierwszy, wyświetlił mi się błąd, iż nie ma pliku "jednorożec". Po wejściu w folder z grafikami okazało się, że plik jest, ale nazywa się "jednoro".

Nie wiem czy to wina Linuxa (gram na steam decku) czy po prostu chochlik w nazwie grafiki, więc stwierdziłem, że poinformuję.

Stawiam, że Linux nie lubi polskich znaków w nazwach plików i coś popsuł.

Edit: Na inne wysepki mogę normalnie zejść.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Raczej wina Linuxa. Plików z polskimi nazwami jest dosłownie kilka, więc będziesz musiał je sobie nadpisać.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Crashykk »

Sadly, nadpisanie nic nie dalo. Nadal nie dziala, pomimo ze nazwa to teraz "jednorożec". Ciagle wyrzuca ten sam blad.

Przerzuce sie najwyzej na komputer z windowsem skoro takich plikow jest wiecej i moze dalej wyrzucac.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Axer

GF 2022 - Dema (miejsce 1); GF 2020 - Dema (miejsce 1); TAPE #2 (miejsce 2); Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Axer »

To niekoniecznie wina Linuxa, wiele programów potrafi odmówić posłuszeństwa i na Windowsie kiedy ścieżki do plików zawierają znaki spoza spoza ASCII (czyli m.in polskie znaki).

Na szczęście problem jest łatwy do naprawienia, bo to kwestia locale nieustawionego na język polski.

(Ważne: wymaga zaktualizowania SteamOS do wersji 3.5)
W przypadku Steam Decka należy kolejno:
1. W bibliotece Steam dodać Arkana Pirackie Opowieści jako grę spoza Steam
Obrazek
2. W ustawieniach gry w zakładce Compatibility wymusić użycie Protona (wersja nie powinna mieć znaczenia)
Obrazek
3. W zakładce Shortcut w polu Launch options wkleić LANG=pl_PL.UTF-8 %command%
Obrazek

I tyle, enjoy działającą grę. Instrukcja zadziała także na desktopowych Linuxach. Jeśli ktoś bardzo nie chce używać Steama do odpalenia gry, to może spróbować Bottles, Lutris albo nawet po prostu odpalić za pomocą Wine przez terminal. Nie będę tu dawać dokładnego tutoriala do tych opcji, ale rozchodzi się o to samo: trzeba ustawić zmienną środowiskową LANG na pl_PL.UTF-8.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: Noruj »

Czołem, szczury lądowe.

Jakieś porady od graczy albo twórcy dotyczące starć na morzu? Nie bardzo wiem, co od czego jest - intro wyleciało mi z głowy :shock: Mowa oczywiście o kulach armatnich, etc. Przy okazji statek przeciwnika porusza się komicznie szybko i czy celowanie ma tu jakiekolwiek przełożone na skuteczność? Mam wrażenie, że to jednak trochę losowość.
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Arkana Pirackie Opowieści

Post autor: ravenone »

Noruj, sterowanie masz w pliku ReadMe:)
Slupy i kanonierki są małe, więc ich szybkość jest spora.
W - strzela w żagle wroga, dzięki czemu możesz zbić ich prędkość.
Potem walisz już Q.
Do brygów i fregat na początku nie startuj ;)
Ahoj!
ODPOWIEDZ