Gatunek: przygodowa/rpg sandbox
Data wydania: III/IV kwartał 2023
Rzezimieszek Cahil oraz jego wierny kompan - wiecznie żądny wiedzy - goblin Zlatan dziwnym zbiegiem okoliczności trafiają na statek piracki. Szukając kolejnej okazji do lepszego życia, Cahil szybko podjudza głupawą załogę przeciwko obecnemu kapitanowi i przejmuje kontrolę na statku.
Jako kapitan Niezatapialnego z pierwszym oficerem Zlatanem u swojego boku postanawia zawojować morze na Archipelagu Arkańskim.
Pirackie Opowieści to bezpośrednia kontynuacja gry Wrota Arkany Geneza. Stanowi jednak zupełnie inny twór, a nieznajomość serii nie będzie przeszkadzała w czerpaniu radości z rozgrywki.
BITWY MORSKIE I MAPA ŚWIATA
Lwią część gry spędzimy na wodzie, a dużą wagę będą odgrywać bitwy morskie.
Będziemy atakować różnej maści statki, od lekkich slupów po potężne galeony.
Całość toczyć się będzie na olbrzymiej mapie świata (100x100), która tętni życiem.
Po pokonaniu jednego statku w innej części archipelagu pojawi się następny, więc
nigdy nie dojdzie do tzw. wyczyszczenia mapy.
Sam statek będziemy rozwijać w siedmiu różnych aspektach takich jak:
ilość dział, wytrzymałość kadłuba, pojemność ładowni czy maksymalnej ilości załogi.
Będziemy mieć również możliwość najmowania specjalistów np. nawigatora czy kwatermistrza.
EKSPLORACJA
Jak zatęsknimy za twardym gruntem, będziemy mogli zejść na ląd i odwiedzić jeden z 8 portów, gdzie nakarmimy załogę czy naprawimy zniszczenia kadłuba.
Będziemy również eksplorować kilkanaście wysp od dziewiczych plaż po zarośnięte dżungle szukając części artefaktów z Arkany czy zakopanych skarbów. Odwiedzimy miejsca egzotyczne i dziwne jak Wyspa Kanibali czy Enklawa Reptilian.
ZAAWANSOWANY HANDEL
Każdy z portów będzie oferował inne ceny za towary. Przykładowo w Zatoce Drwali kupimy bardzo tanio drewno i sprzedamy je z podwójnym zyskiem w innym zakątku archipelagu. Jeśli handel będzie dla nas zbyt mozolnym zajęciem, zawsze może złupić jakiś statek i zabrać jego towary i po prostu sprzedać w pobliskim porcie :)
Notka od autora:
Witam po bardzo długiej przerwie :)
Po latach innych pasji, wychowywania dziecka, niemocy twórczej itd., itp., postanowiłem wrócić i zrealizować projekt, który gdzieś od dekady siedział mi w głowie. Uwielbiam klimaty pirackie i zawsze chciałem przelać to na grę. Dojrzałem wreszcie do realizacji tego pomysłu. Z racji, że Arkana Opowieści Pirackie będzie typowym sandboxem czeka mnie trudne zadanie, żeby pogodzić swobodę eksploracji z mechaniką i fabułą, ale jestem dobrej myśli i naładowany pozytywną energią do tworzenia :)