Kroniki II PRL : Roman Ciapciak
Wstęp
Pomysł stworzenia "kolejnej części Gangu Szlam" rozwijał się powoli od sukcesu mojej gry na Konrad Championship. W związku z nadchodzącymi Golden Forkami i niedoborem zapowiedzi na to wydarzenie, postanowiłem, że i ja zaprezentuję zapowiedź projektu nad którym pracuję już od jakiegoś czasu, choć nie bardzo chwaliłem się postępami nad nim
Opis świata gry
Archipelag Wysp Wschodnich znajduje się w północnej części Pacyfiku. Przez wiele lat wyspy te były nietknięte ludzką stopą. Dopiero w 1901 roku, japoński okręt wojenny dobija do brzegów największej z wysp, jednakże aż do 1945 roku wyspy pozostały niezamieszkane. Po zakończeniu II wojny światowej wyspy otrzymał ZSRR, który zdecydował się przekazać je Polsce w zamian za Kresy Wschodnie.
Aż do lat 70., na Wyspach niewiele się działo. Jednak potem rozpoczęto mnóstwo inwestycji, dzięki czemu liczba mieszkańców wzrosła z 50 tys. w pierwszej połowie lat 50. do 7 mln w 1978 roku. W roku 1980 Wyspy Wschodnie były najbogatszym i najlepiej rozwiniętym regionem w całej PRL.
Lokalne władze Wysp, jako jedyne w kraju, nie uznały postanowień Okrągłego Stołu i zapowiedziały, że nie ustąpią protestującym. W wyniku tych wydarzeń, dnia 4 czerwca 1989 roku, Wyspy Wschodnie ogłosiły niepodległość od reszty Polski.
Fabuła
Młody Roman Ciapciak kilka lat temu ukończył kulturoznawstwo na uczelni w swoim mieście i ma kłopoty ze znalezieniem pracy. Rodzice opowiadają mu o tym, jak za dawnych czasów nikt nie miał problemów ze znalezieniem zajęcia. Zachęcony opowieściami rodziców, wyrusza do Wysp Wschodnich – do ostatniej ostoi słusznie minionych czasów. Na miejscu, jego kuzyn Bogdan weryfikuje jego huraoptymizm i uświadamia go, że życie w Polsce Ludowej nie jest wcale tak przyjemne, jak z opowieści jego rodziców...
Mechanika
Najważniejszą i jako pierwszą rzucającą się w oczy zmianą w porównaniu do mojej poprzedniej gry będzie możliwość zwiedzania świata gry pomiędzy zadaniami fabularnymi oraz możliwość wykonywania zadań pobocznych.
Mechanika gry będzie zbliżona do tej, jaka była w mojej poprzedniej grze – Gang Szlam, choć poprawiona o największe jej niedociągnięcia, a także zostaną dodane nowe rzeczy, które jeszcze bardziej urozmaicą rozgrywkę :
- poprawiony system walki (wykonany za pomocą zdarzeń + js)
- możliwość jazdy samochodem (+ rozjeżdżanie NPC)
- prosty system interakcji z NPC-tłem umożliwiający krótką pogawędkę, kradzież pieniędzy lub porwanie.
- system handlu, w którym do zakupu towarów potrzebne będą kartki na daną grupę towarów.
Data ukończenia
Jak do tej pory mam ukończone większość systemu walki i początki fabuły. Na ten moment ciężko mi sprecyzować dokładną datę ukończenia gry, jednak myślę, że przed 2021 rokiem uda mi się ukończyć grę na tyle, by nadawała się do zagrania (najprawdopodobniej jako demo :P)
Screeny
Wstęp
Pomysł stworzenia "kolejnej części Gangu Szlam" rozwijał się powoli od sukcesu mojej gry na Konrad Championship. W związku z nadchodzącymi Golden Forkami i niedoborem zapowiedzi na to wydarzenie, postanowiłem, że i ja zaprezentuję zapowiedź projektu nad którym pracuję już od jakiegoś czasu, choć nie bardzo chwaliłem się postępami nad nim
Spoiler:
Opis świata gry
Archipelag Wysp Wschodnich znajduje się w północnej części Pacyfiku. Przez wiele lat wyspy te były nietknięte ludzką stopą. Dopiero w 1901 roku, japoński okręt wojenny dobija do brzegów największej z wysp, jednakże aż do 1945 roku wyspy pozostały niezamieszkane. Po zakończeniu II wojny światowej wyspy otrzymał ZSRR, który zdecydował się przekazać je Polsce w zamian za Kresy Wschodnie.
Aż do lat 70., na Wyspach niewiele się działo. Jednak potem rozpoczęto mnóstwo inwestycji, dzięki czemu liczba mieszkańców wzrosła z 50 tys. w pierwszej połowie lat 50. do 7 mln w 1978 roku. W roku 1980 Wyspy Wschodnie były najbogatszym i najlepiej rozwiniętym regionem w całej PRL.
Lokalne władze Wysp, jako jedyne w kraju, nie uznały postanowień Okrągłego Stołu i zapowiedziały, że nie ustąpią protestującym. W wyniku tych wydarzeń, dnia 4 czerwca 1989 roku, Wyspy Wschodnie ogłosiły niepodległość od reszty Polski.
Fabuła
Młody Roman Ciapciak kilka lat temu ukończył kulturoznawstwo na uczelni w swoim mieście i ma kłopoty ze znalezieniem pracy. Rodzice opowiadają mu o tym, jak za dawnych czasów nikt nie miał problemów ze znalezieniem zajęcia. Zachęcony opowieściami rodziców, wyrusza do Wysp Wschodnich – do ostatniej ostoi słusznie minionych czasów. Na miejscu, jego kuzyn Bogdan weryfikuje jego huraoptymizm i uświadamia go, że życie w Polsce Ludowej nie jest wcale tak przyjemne, jak z opowieści jego rodziców...
Mechanika
Najważniejszą i jako pierwszą rzucającą się w oczy zmianą w porównaniu do mojej poprzedniej gry będzie możliwość zwiedzania świata gry pomiędzy zadaniami fabularnymi oraz możliwość wykonywania zadań pobocznych.
Mechanika gry będzie zbliżona do tej, jaka była w mojej poprzedniej grze – Gang Szlam, choć poprawiona o największe jej niedociągnięcia, a także zostaną dodane nowe rzeczy, które jeszcze bardziej urozmaicą rozgrywkę :
- poprawiony system walki (wykonany za pomocą zdarzeń + js)
- możliwość jazdy samochodem (+ rozjeżdżanie NPC)
- prosty system interakcji z NPC-tłem umożliwiający krótką pogawędkę, kradzież pieniędzy lub porwanie.
- system handlu, w którym do zakupu towarów potrzebne będą kartki na daną grupę towarów.
Data ukończenia
Jak do tej pory mam ukończone większość systemu walki i początki fabuły. Na ten moment ciężko mi sprecyzować dokładną datę ukończenia gry, jednak myślę, że przed 2021 rokiem uda mi się ukończyć grę na tyle, by nadawała się do zagrania (najprawdopodobniej jako demo :P)
Screeny