Dunsa's Prophecy [MV]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Obrazek
Tytuł: Dunsa's Prophecy
Gatunek: Przygodowa Gra Akcji
RPG Maker: MV

Obrazek
Dunsa's Prophecy to gra oparta o autorski system ABS wzorowany na tym z serii gier The Legend of Zelda. Tworząc ten tytuł staram się stawiać na umiejętności gracza. Praktycznie wszystko co zostało tutaj pokazane zbudowane jest za pomocą połączenia tzw script call oraz zdarzeń. W grze jednak użyte zostaną 3 skrypty, które znacznie ułatwiły mi kodowanie. (4 jeżeli liczyć pominięcie Title Screenu)


Obrazek
Była ciepła wiosenna noc. Dookoła usłyszeć można było jedynie świerszcze oraz szelest liści napędzanych lekkim wiatrem. Caris zatopiony w swojej pierzynie, pogrążony w śnie, nie spodziewał się, iż owa noc odmieni jego życie...

Nagle zawył alarm. Zamek Vandole został zaatakowany przez nieznanego wroga. Kain, ojciec Carisa, wyruszył wraz z resztą dorosłych, aby wesprzeć wojska Mondfred. Synowi rozkazał pozostać w domu. Caris nie potrafiąc zasnąć, wyczekiwał powrotu ojca. Mijały minuty, godziny, słońce zaczęło już wschodzić, jednakże Kain nie wracał. Chłopak miał złe przeczucia. Mimo, iż był przerażony, chwycił za broń i postanowił wyruszyć do zamku, aby poszukać ojca...

Obrazek
Obrazek
Jak już wspomniałem gra opierać się będzie o mechanikę ABSu, a konkretniej podobnego do tego znanego z Zeldy.
Do naszej dyspozycji będziemy mieli atak w zwarciu, który pozwoli nam zabierać HP przeciwnikom w bliskiej odległości.
Podstawowy atak, który nie wymaga żadnej amunicji, ani punktów many/staminy.

Obrazek
Łuk - Broń dystansowa, która pozwalać będzie nam pokonywać wrogów bez potrzeby zbliżania się do większych grup.
Owa broń posiadać będzie jednak ograniczoną ilość strzał, które kupić będziemy mogli u kupców, bądź znaleźć po pokonaniu przeciwników czy unicestwieniu gęstej trawy/kwiatków.
Ponadto będzie ona pozwalała nam przełączać włączniki na odległość podczas zagadek logicznych.

Obrazek
Unik - Odskok o 2 kratki w stronę przeciwną do tej, w którą aktualnie spoglądamy.
Pomocna umiejętność podczas ucieczki przed ciosem przeciwnika oraz w momencie, gdy zostaniemy otoczeni przez większą grupę.

Obrazek
Kwiatki i gęsta trwa - co prawda nie będziesz mógł sobie wpisać tego do CV, ale za pokonanie tego zielska możesz otrzymać dodatkowe zdrowie, pieniądze czy też strzały.
Krzaczki mogą być niszczone również za pomocą strzał i bomb.
Obrazek

Obrazek
Bomby - Skoro już o materiałach wybuchowych mowa.
Dzięki nim gracz otrzyma możliwość dostania się do wcześniej niedostępnych miejsc, w których będzie mógł znaleźć skrzynie z miksturami, pieniądze, a nawet dodatkowe przedmioty.

Bomby nie są jednak jedynie przydatne do niszczenia roślinności czy ścian. Przydają się również w walce, albowiem wybuch bomby sięga każdego przeciwnika w zasięgu 2,5 kratki.
Obrazek

Musisz jednak uważać, aby samemu nie paść ofiarą swojej broni, ponieważ bomby oddziałują również na Ciebie!
Obrazek

Dzięki temu wszystkiemu od Ciebie zależy jak pokonasz swojego przeciwnika!

Kilka rzeczy, które zmierzam zaimplementować:
- Magia w postaci obszarowych zaklęć,
- pływanie,
- Logiczne zagadki polegające na przepychaniu różnego rodzaju rzeczy,
- Walki z bossami (każdy boss inna technika),
- Sprint, który polega na naszej staminie.

Jeżeli chodzi o użyte skrypty:
Altimit Movement 0.50 beta
https://forums.rpgmakerweb.com/index.ph ... %B2.85408/

Galv's Map Projectiles
https://forums.rpgmakerweb.com/index.ph ... les.68281/

Self Switches & Variables (YEP)
http://www.yanfly.moe/wiki/Self_Switche ... bles_(YEP)

Yami SkipTitle
https://www.dropbox.com/s/mhekv5tszu2a5 ... le.js?dl=0

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Grafiki pochodzą głównie z paczek Time Fantasy, jednakże drugi i trzeci screen oparte są o pakiet Pixel Myth: Germania, który również rozważam.

Obrazek
Zapowiedź powstała z chęci ratowania owej kategorii w tegorocznych GFach, jednakże mam nadzieję, że informacje, które tutaj przekazałem zachęcą was do śledzenia mojego projektu. Planowana data wydania to rok 2020. Dlaczego, nie podaję żadnego konkretnego terminu, a no bo nie jestem pewien czy będę go w stanie dotrzymać. :lol:
Ostatnio zmieniony 20 gru 2019, 18:12 przez Crashykk, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: PInroz »

Przyjemnie wyglądająca zapowiedź :wink: Uwielbiam kiedy gry RPG Makerowe mają ABSa, bo wtedy dużo się dzieje na ekranie i walki są bardziej satysfakcjonujące, a przynajmniej w moim odczuciu. Graficznie wygląda w miarę dobrze, kolorowo i spójnie. Ja tam z chęcią będę obserwował projekt bo zapowiada się interesująco. :-D
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Jazzwhisky »

Tak jak ABS w RM wydaje mi się chybionym pomysłem (a rozbudowany ABS bardzo chybionym pomysłem), tak chyba tu grałbym właśnie dla niego. Wygląda to dosyć zgrabnie, nie jest przerośnięte, a szokujące zdaje się, że przez lata nie doczekaliśmy się polskiego klona Zeldy w RM, który wyszedłby poza fazę jakiegoś tech-demo. Jest tu ewidentnie trochę graficznej mieszanki, ale zapowiedź wygląda zachęcająco i schludnie, brakuje nam produkcji w tym stylu. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Kryzz333 »

Fajna zapowiedź, dobry ABS brzmi interesująco
Spoiler:
. Ciekawi mnie jak to będzie działać. Czekam.

Screeny są dobre, ale jak dla mnie w pierwszym dominuje ta zieleń trawy, a w drugim jest zbyt brązowo. Może to tylko ja. Trzeci screen jest super.

Bawi, że Kain w Dunsa's Prophecy mieszka w zamku - a Cain w Beyond the Veil jest królem. Czyżby kolorowy świat Dunsy jest drugą stroną Zasłony? :lol:
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Dziekuję za miłe słowa. Jeżeli chodzi o grafikę to zrezygnuję chyba jednak z Germanii. Udało mi sie wyrwać Time Fantasy do MV w promocji (wczesniej mialem tylko do VX Ace ze steama) + dodatkowo kilka fajnych grafik twórcy TF dają za darmo na swojej stronie (dżungla, podwodne miasto, miasto w chmurach itd), więc w 99% na tych grafikch oprze sie gra.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Jazzwhisky »

Może ktoś inny się jeszcze wypowie, ale imo zdecydowanie ten ostatni screen pasuje najlepiej do sprajta hero z Secret of Mana. Pomijając kolorystykę Time Fantasy, chyba musiałbyś zeskalować go (i pewnie nie tylko) o 150% (jak poniżej), tak, żeby rozmiar tych quasipikseli był równy, w tej chwili jest to natychmiast rażące.
Spoiler:
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Na pewno postaram sie go dopasowac do grafik. Nie robilem tego do konca, bo nie bylem pewien, ktora paczke wybiore. Ewentualnie po prostu zamienie go na jakas postac z Time Fantasy.

Ten char wybralem glownie dlatego, ze nie chcialo mi sie samemu robic animacji, ale skoro juz pokazalem swiatu projekt to wypadaloby go zrobic jak najlepiej.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: McLaren »

Jestem pozytywnie zaskoczony tą zapowiedzią. Grafika przyjemna dla oka w końcu coś innego niż podstawowe ''kafelki rpg makerów''.
Bardzo podoba mi się mechanika gry, którą przedstawiłeś opisowo jak zarówno wizualnie. Hud w grze dopasowany idealnie do stylu jaki reprezentuje projekt. Ogólnie całość uważam za wspaniały projekt, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Tobie Crashykk wytrwałości w dążeniu do ukończenia projektu.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Yoroiookami »

Trochę potestowałem ten ABS i był super. Jeżeli w pełnej wersji jeszcze go rozwiniesz, to będzie w ogóle świetnie. :>
Jeżeli mogę się przyczepić do jakiegoś szczegółu - nie podoba mi się w jaki sposób bomby znikają po wybuchnięciu.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Michu »

Bardzo fajna zapowiedź. To ten rodzaj estetyki, który jest mnie w stanie przyciągnąć do nowszych makerów i dzięki temu będzie to chyba jedyna gra zrobiona w MV, na którą czekam. Masz już jakąś koncepcję rozwoju postaci?
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Michu pisze:Masz już jakąś koncepcję rozwoju postaci?
Fabularnie czy mechanicznie?

Jeżeli chodzi o mechanikę to postawię głównie na eksplorację. Znajdując bombami ukryte pomieszczenia będziemy dostawać więcej HP, większe kołczany na strzały, torby na bomby itd. Siła ataku raczej przez całą grę pozostanie taka sama, tak samo jak ekwipunek.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Michu »

No chodziło mi właśnie o mechanikę. Co ze skillami? Czarami, ew. innymi akcjami poza podstawowymi atakami? Warto to rozważyć, ponieważ w grach tego typu rozwój bohatera ma szczególne znaczenie dla przyciągnięcia gracza do ekranu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Crashykk pisze:Kilka rzeczy, które zmierzam zaimplementować:
- Magia w postaci obszarowych zaklęć,
Skille jak najbardziej planuję, jednakże mają one działać coś na zasadzie bomby tyle, że atakować przeciwników wokół bohatera. Spelle (jak na razie może mi się zmieni) chciałem zrobić w postaci 4 żywiołów. Ogień, Woda, Powietrze, Ziemia standardowo. Co za tym idzie pojawili by się przeciwnicy, którzy odporni byliby na wszystkie inne ataki, ale obrywali by jednym typem (żywiołak ognia obrywa wodą itd).

Lub (co mi się bardziej podoba, ale będzie tym samym tak naprawdę co zwykłe) zmiana natury naszych ataków, a skille jako sprint, uleczenie, czasowa nieśmiertelność itd.

Nie chce za bardzo udziwnic mechaniki, bo moim celem bylo zrobienie prostego, grywalnego ABSu.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Dr.Man »

Zapowiedź bardzo interesująca, a w szczególności ABS, spoko się prezentują animacja, ale zdecydowanie lepiej by było zmniejszyć animacje otrzymywania obrażeń do rozmiarów charów, bo dużo zasłania ekranu i przy kilku przeciwnikach dla mnie będzie mało czytelnie. Przeszkadza mi jeszcze spójność grafiki, pierwszy screen w miarę się wpasowuje ale dwa kolejne nie pasują, zmieniłbym tilesety albo przerobił je i zmniejszył liczbę kolorów i paletę barw. A tak poza tym solidny projekt i jestem mega ciekaw systemu walki, no i jaram się rozgrywką typu Zelda. Powodzenia w tworzeniu projektu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Dunsa's Prophecy [MV]

Post autor: Crashykk »

Grafiki tutaj to typowe placeholdery. Calosc grafik w grze bedzie oparta o paczki Time Fantasy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Zablokowany