Gatunek: Visual Novel*
Kilka słów od autora:
Co to za paskudna nazwa? Musi być paskudna, bo tak się składa że jest to paskudna kontynuacja. Kto grał w poprzednią część - Project 2 - ten wie, że miała ona kilka niedociągnięć i była momentami (co dla niektórych) NUDNA. Także tutaj nie spotkamy już ortografów czy zgubionych literek. Zobaczymy jednak coś, czego poprzedniczce brakowało. Moje paskudne obrazki.
Wstęp (przedstawienie świata):
Ponad dwieście lat temu grupa najbogatszych ludzi na ziemi znanych jako Oligarchowie, zdecydowała że ludzkość podąża w niewłaściwym kierunku, więc nadeszła pora by zresetować cywilizację do epoki kamienia łupanego, gdzie staliby się bogami zapewniającymi przetrwanie. Wykorzystali swoje wpływy do podsycenia konfliktu między dwoma najpotężniejszymi nacjami na ziemi, by rozpętać wojnę atomową. W ciągu kilku lat do konfliktu dołączyły wszystkie kraje świata, czego rezultatem było skurczenie populacji globu do dziesięciu procent. Taki wynik nie zadowolił jednak Oligarchów - zlecili więc swoim grupom naukowców stworzenie zabójczego wirusa, który zredukowałby populację o kolejne dziewięćdziesiąt procent. Wirus w istocie zadziałał, jednak podczas wybijania niedobitków, zmutował pod wpływem promieniowania pozostałego w wyniku wojen atomowych. Ci, którzy przetrwali bombardowanie, oraz nieliczni którym udało się przetrwać destrukcyjny wpływ wirusa, zostali poddani mutacji DNA. Od tamtego czasu jałowe pustynie i ruiny niegdyś wielkich miast, przemierzają różnej maści mutanty atakujące wszystko co się rusza, a powierzchnia skażona jest przez promieniowanie zmuszające niewielkie grupy ocalałych do ukrywania się pod ziemią. Tylko nieliczne, humanoidalne mutanty które zachowały resztki człowieczeństwa i trzeźwości umysłu, decydują się na przemierzanie pustkowi w celu znalezienia żywności i w miarę czystej wody potrzebnej do przetrwania.
Fabuła:
Minęło pięćdziesiąt lat od czasu wydarzeń z Project 2. Bohater, który podczas swojej przygody w kopalni zdobył nadludzkie zdolności dzięki przejmowaniu kolejnych mutacji, stał się jednym z najpotężniejszych mutantów na kontynencie. Zdobyte umiejętności wykorzystał by podporządkować sobie żyjące do tej pory w odosobnieniu grupy Podziemnych (ludzi ukrywających się przed promieniowaniem w sieciach podziemnych tuneli) oraz humanoidalnych mutantów. Dowodząc kilkutysięczną armią, miał zamiar najechać miejsce znane jako Kapitol - jedyną krainę w tej części świata, która nie została skażona podczas wojen atomowych. Niestety, mutacje które dały mu potęgę wyniszczały jednocześnie jego ciało, co w ciągu pół wieku zmusiło go do wybrania swoich następców. Zebrawszy czterech Podziemnych, których ambicje dorównywały jego własnym, bohater zdecydował się oddać własne życie by przekazać wybranej czwórce swoje nadludzkie umiejętności. Teraz to od nich zależy, czy poprowadzą zebraną przez bohatera armię do podboju Kapitolu i ukarania rządzących nim Oligarchów, czy wykorzystają ją do szerzenia terroru i staną się prawdziwymi jeźdźcami apokalipsy**.
Mechanika:
Podczas nowej przygody pokierujemy losami czwórki młodych Podziemnych, którzy na skutek spotkania z bohaterem poprzedniej części przejęli od niego mutacje. Drużyna nie może rzecz jasna dokończyć jego dzieła podróżując przez cały czas razem, dlatego też podczas rozgrywki przyjdzie nam przechodzić etapy rozdzielone dla jej określonych członków (należy liczyć się z faktem, że wybierając drogę jednego członka drużyny, niemożliwym stanie się ukończenie etapu pozostałymi). Podejmowane w czasie przygody wybory kosztować będą nas Punkty Akcji (PA) których brak równy jest końcowi gry. Punkty te można oczywiście uzupełniać znajdując zapasy wody, żywności, czy decydując się na okazyjny odpoczynek. Przygoda składać się będzie z określonej ilości etapów, a podejmowane podczas nich decyzje czy znajdywane przedmioty będą miały wpływ na wydarzenia następujące w kolejnych. Nie zabraknie obszernych dialogów (to nie jest gra dla wszystkich...) oraz barwnych postaci, zarówno nowych, jak i starych. Miłym urozmaiceniem powinny być ruchome elementy spotykanych po drodze przeciwników.
Screeny (a raczej gify, bo robić samych screenów dialogów nie wypada):
Informacje dodatkowe:
Czas gry, jak i data ukończenia są bliżej nieokreślone. Nie wiem, czy jest to projekt w który uda mi się włożyć tyle pasji co w poprzednią część, oraz w jakim stopniu to co zamierzam zrealizować będzie odpowiadało mojej wizji. Jeśli ktoś ma uwagi czy porady, bardzo chętnie ich wysłucham :)
*Gatunkowo najbliżej jest Visual Noveli, mimo faktu że w założeniu posiada też elementy Tekstowego RPG, systemu punktcji czy minigry.
**By uniknąć nieścisłości. W temacie Project 2 zamieściłem obrazki z czterema maskami. Nie są to bohaterowie którymi przyjdzie nam kierować w kontynuacji, a jedynie poprzedni właściciele posiadanych przez nich mutacji, zmarli pięćdziesiąt lat przed wydarzeniami z gry. Nie da się jednak zaprzeczyć, że są bardzo podobni (z wyglądu) gdyż ich umiejętności przekazane zostały nowemu pokoleniu wraz z maskami.
Aha. Gra będzie skryptofobo-odporna. Wszystko będzie robione na obrazkach (nazwy postaci też).