Wszystko zaczęło się 28 kwietnia 1929 roku. W sobotni wieczór.
Od kilku dni lał deszcz. Taki, który sprawiał wrażenie, jakby miał zmyć z ulic cały...
Przeżyj przygodę osadzoną w samym centrum Amerykańskiego snu, u schyłku czasów prosperity. W Filth wcielasz się w postać Briana Foleya - ex policjanta, teraz prywatnego detektywa.
Trzech studentów nie żyje. Zginęli zagryzieni przez dzikie zwierzęta. Ale czy na pewno? Rany są bardzo... precyzyjne. Policja głowi się nad tą sprawą, jednak nie mogą znaleźć żadnego punktu zaczepienia.
W międzyczasie Brian Foley dostaje zlecenie. Odnaleźć profesora Gustava Watkinsa, wykładowcę Historii na Uniwersytecie Chicago. Według jego żony, Donny Watkins, Gustav jest poszukiwany i musi się ukrywać. Ale kto go poszukuje... morderca czy policja?
Wkrótce okazuje się, że samym profesorem interesuje się dość... potężna postać. Czego chce od profesora? Jaki cel ma morderca? Jak są ze sobą powiązane ofiary? Jest tylko jeden sposób, żeby się przekonać.
Rozwiązać tę sprawę i odkryć jaki brud siedzi w głębi człowieka.
O grze:
Filth jest grą przygodową tworzoną w RPG Makerze MV. Akcja gry dzieje się w Maju 1929 roku, w Chicago, Illinois. Czas niepokoju, i powolnego upadku prosperity. Kiedy mafia Caponego rządziła ulicami.
Gra zaczyna się gdy Donna Watkins zleca nam odnalezienie jej męża - Gustava Watkinsa. Gdy zaczęły się morderstwa wśród studentów Uniwersytetu Chicago, Gustav uciekł i ukrył się gdzieś. Naszym zadaniem jest odnaleźć go, i bezpieczne doprowadzić do domu. Jednak samym profesorem interesuje się wpływowa, potężna i niebezpieczna osoba... sojusznik, czy wróg? Ta decyzja będzie należała do gracza.
Oprawa audiowizualna:
Grafiki w Filth są prerenderowane, pochodzą z paczek tworzonych przez PV Games. Grafiki są w podobnym stylu, jednak ze względu na nieco ubogi zestaw Mythos Pack, używam grafik z wszystkich zestawów. Ale staram się, żeby nie odstawały klimatem ;)
Muzykę i udźwiękowienie staram się dopasowywać klimatycznie. Muzyka pochodzi z wielu źródeł, i staram się dopasowywać ją ostrożnie, żeby nadawała klimatu. Będą też momenty ciszy.
Dźwięki również wybieram pasujące do klimatu i czasów. Chociaż tutaj czasami lżej do tego podchodzę - nie będę szukał np. dźwięku silnika konkretnego samochodu z 1910 roku, jeśli dźwięk silnika samochodu z 1938 brzmi dobrze. Ale ogólnie wszelkie efekty dźwiękowe dobieram starannie, zawsze w słuchawkach.
Mechanika:
Bez zanudzania listą wykorzystywanych pluginów - staram się dopasowywać wszystko, żeby gracz nie czuł się przytłoczony możliwościami, ale też - żeby te możliwości były ;)
Filth jest utrzymywane w klimatach realistycznych. Świat nie jest otwarty, ale prawie zawsze mamy więcej niż jedną możliwość popchnięcia fabuły. Gra nie będzie długa, ale jednak nasze akcje będą miały swój efekt - zarówno na naszą postać, jak i nasze otoczenie. Ale tu już nie będę zdradzał fabularnych punktów!
Screeny: