[VXA] Lód

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

[VXA] Lód

Post autor: Omnom »

Lód
Wersja Makera: VX Ace
Gatunek: gra przygodowa
Czas przejścia: około 2-3 godziny

Fabuła:
Dla Adama rejs na Antarktydę miał być tylko kolejnym, rutynowym zadaniem w jego karierze technika na statku transportowym "Aurora".
Nie spodziewał się, że będzie musiał wyruszyć na ląd w celu rozwiązania zagadki zniknięcia członków załogi Stacji Polarnej "Lód".

Mechanika:
"Lód" to standardowa gra przygodowa - będziemy mieli za zadanie odkryć sekret Stacji poprzez znajdowanie i wykorzystywanie przedmiotów w odpowiednich miejscach oraz rozwiązywanie zagadek.
Spoiler:
Jeśli chodzi o stan prac to gra jest praktycznie gotowa - zostały mi "ostatnie szlify" i parę poprawek.
Jeśli ktoś byłby chętny do przetestowania produkcji to zapraszam do kontaktu poprzez PW lub Discorda - nikt poza mną nie testował gry więc chętnie przyjmę uwagi co do zagadek i rozgrywki czy też wyłapania jakiś bugów.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1165
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Michu »

Gra wygląda nieźle, przynajmniej na taką ograniczoną liczbę informacji i screenów. Ostatnio przemawiają do mnie wszelkie "zimowe" klimaty, więc po zakończeniu TAPE #3 (zachęcam do wzięcia udziału!) chętnie przetestuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Karrmel21 »

Troszkę lakoniczny opis, ale skoro gra jest na wykończeniu to przynajmniej nie trzeba będzie długo czekać, żeby zorientować się co i jak.
Koncept wydaje się być w typie produkcji, które lubię (+ kojarzy mi się trochę z Prisoner of Ice), więc na pewno obadam premierową wersję, jak już wyjdzie.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: PInroz »

Ciekawy projekt. Może wyjść z tego coś ciekawego. Na pewno będę czekał i z chęcią zagram w ''Lód''. Swoją drogą cieszę się że, do tworzenia wracają dawni użytkownicy. Aż się zdziwię jak powróci też Diablo np. z Dark Dawn 2 :roll:

PS: Wyjdzie kiedyś Serce Mroku 2?
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [VXA] Lód

Post autor: Fear »

Wygląda fajnie. Pisałem magisterkę z "W górach szaleństwa" Lovecrafta, to nawet lubię tematykę. Sprawdzę.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [VXA] Lód

Post autor: Omnom »

Poprawki trochę mi zajęły, ale w końcu mogę zaprezentować skończony projekt:

https://www.mediafire.com/file/1s5d70co ... 3d.7z/file

Parę uwag:
- klawiszami F5 oraz F6 można zmienić wielkość ekranu,
- w grze można zginać więc polecam co jakiś czas zrobić zapis,
- gdybyście napotkali jakieś błędy to proszę o info - starałem się razem z testerem wyłapać wszystkie babole, ale możliwe, że jakieś jeszcze się gdzieś schowały.
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Karrmel21 »

Znalazłem małego buga, a przynajmniej mam wrażenie, że to nie było zamierzone:
Spoiler:
Jeżeli o samą grę chodzi, to pełne wrażenia zostawię jak dotrwam do końca(oby), ale po 1,5 spędzonych z grą, powiem - generalnie podoba mi się, z pewnymi zgrzytami. Największy z nich - jestem kompletnie zagubiony przez 90% czasu, w czym nie pomaga backtracking, na który zazwyczaj nie narzekam, tutaj wydaje się ździebko za ostry. Głównym winowajcą jest bohater, który odmawia wzięcia przedmiotów niepotrzebnych w danym momencie - bardzo frustrujące.

Podoba mi się, za to, atmosfera i niespodziewanie duża dbałość o szczegóły(lustra działają! a, to tylko jeden z wielu przykładów). Zagadki są satysfakcjonujące do rozwiązania, nawet jeżeli droga do niego potrafi być lekko frustrująca. Poziom wykonania jest, na ten moment w grze, dość wysoki i mam nadzieję, że się utrzyma także i w dalszej części.

Enyłej, potrzebuję wskazówki, bo błąkałem się po całej stacji przez jakieś 15 minut i nie mogę przejść dalej:
Spoiler:
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 306
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Deathwing »

Przeszedłem po 4 godzinach główkowania i bawiłem się przy tym naprawdę dobrze. Zagadki są pomysłowe, bardzo różnorodne i momentami dość wymagające, dobra robota! Na żadnej nie zaciąłem się dłużej niż na kilkanaście minut, ale jednej rzeczy ostatecznie nie rozwiązałem: w kodzie do lodówki szybko znalazłem schemat w cyfrach, ale w literach nie mogłem za cholerę i w końcu rozwaliłem go próbując po prostu każdej kombinacji (EDIT: teraz dopiero doszedłem, o co chodziło z literami xd). Z wad mogę tylko powtórzyć po Karrmelu, że irytujący jest trochę backtracking i to zbyt realistyczne zachowanie bohatera, który tylko ogląda przedmioty, zamiast ładować je od razu do kieszeni jak typowy bohater przygodówki (za to fajnie, że można obmacać wszystko, co się da). Przechodzenie między mapami mogłoby być też nieco szybsze, zwłaszcza na początku, gdzie bez przerwy trzeba krążyć między budynkami i te 2-3 sekundy przejścia robią się po jakimś czasie męczące. Zabrakło mi też muzyki; w takich klimatach da się znaleźć mnóstwo nagrań terenowych / dark ambientu i aż się prosiło o sięgnięcie po takich twórców jak Thomas Köner czy Sleep Research Facility, dla dodatkowego podkreślenia klimatu, który zresztą i tak jest dość gęsty. Cały czas miałem wrażenie, że za chwilę coś na mnie wyskoczy, więc dla dodatnia sobie otuchy zapalałem światła gdzie się da. Ostatecznie fabuła poszła w trochę przewidywalnym kierunku, ale całkiem mi się podobała. Wrażenie zrobił na mnie zwłaszcza widok wraków, sam myślałem kiedyś o podobnym tle dla gry. Ogółem kawał porządnego grańska, mam już na co głosować w kolejnych GF-ach.
Karrmel21 pisze:
29 cze 2023, 00:18
Spoiler:
Musisz dostać się do budynku, gdzie są drzwi z 6-cyfrowym kodem. To akurat jest dość upierdliwa zagadka, bo kombinacji na dobrą sprawę może być cała masa, a nie ma chyba konkretnej wskazówki, która jest prawidłowa. Ja trafiłem trochę na farcie za drugim razem. Można podpowiedzieć, że pierwsza myśl w tym przypadku jest najlepsza.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [VXA] Lód

Post autor: Omnom »

Karrmel21 pisze:
29 cze 2023, 00:18
Spoiler:
Tak jak napisał Deathwing imię można znaleźć w budynku, do którego dostajemy się po wpisaniu kodu.
Podpowiedzią co do kodu jest
Spoiler:
.
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Karrmel21 »

Udało mi się opuścić bazę i imho - gra robi się o wiele lepsza od tego momentu. Bieganina jest na mniejszym obszarze, więc aż tak nie kłuje i zagadki są, jak dla mnie, o wiele jaśniejsze. Mam nadzieję, że poziom dalej się utrzyma, bo jak wyszedłem z bazy w dość apatycznym nastroju, to gra w końcu mnie złapała, od tego momentu.

Znalazłem też kolejny błąd - gra potrafi wywalić się, z poniższym komunikatem:
Spoiler:
Najprościej da się go odtworzyć resetując grę F12 i wczytując zapis (czasami wywali się dopiero po paru przejściach przez mapki). Generalnie nie jest to duża rzecz i gra działa ok gdy się jej wgl. nie resetuje, ale to trochę denerwujące, zwłaszcza jak się zapomni.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VXA] Lód

Post autor: Kleo »

Ja spędziłam na (głównie) lodowym pustkowiu bez mała 5 godzin, choć grubszą przycinkę złapałam w sumie tylko tam, gdzie Karrmel, a i to głównie dlatego, że źle wymyśliłam, która wskazówka jest do czego, więc uparłam się, że najpierw koniecznie muszę znaleźć imię żony. :D Poza tym w kość dała mi jeszcze zagadka dźwiękowa, ale to z kolei dlatego, że mam z przyrodzenia dębowe ucho i no, nic się na to nie poradzi, niestety... Dobrze, że długość dźwięków była różna, bo po samej wysokości pewnie bym nie usłyszała za nic i frustrowała się do tej pory.
Snucie się i wracanie kilka razy po rzecz, co do której byłam pewna, że muszę ją w końcu zabrać, przełknęłam dość gładko, zwłaszcza, że lokacje nie były jakieś duże ani skomplikowane, za to nieco męczyłam się na statkach, ale to raczej z uwagi na ciemność - z trudem wypatrzyłam wszystko, co było potrzebne, a było tego sporo i czasem niedużego. A, i przez zapowiedź, że da się umrzeć, zapisywałam grę niemal co dwa kroki, a tymczasem takich sytuacji było, hmmm... Jakoś ze dwie czy trzy..? I w sumie nic szczególnego nie wnosiły, ani mechanicznie, ani fabularnie, bez najmniejszej straty można by je zastąpić zwęszeniem niebezpieczeństwa zawczasu i rozprawieniem się z nim pomyślunkiem, albo i w ogóle wywalić.
Różnorodność i jakość zagadek to chyba największy atut projektu, moje ulubione to bezpieczniki i kulkowy labirynt, takie w sam raz, żeby pogłówkować chwilę, ale nie popaść w rozpacz. Litery (te obok cyfr) też były świetne, trochę poza łamigłówkową klasyką, ale jednak do wymyślenia, jeśli się człowiek odkleił na moment od własnych schematów myślowych. :)
Klimat również bardzo spoko, przez większość gry czułam jak w Desert Nightmare a rebours - pewnie trochę też przez detale, animacje postaci, otwieranie szafek i takie tam, niby małe, a robi dużą robotę. Muzyki i dźwięków rzeczywiście trochę brakowało, jak w dalszej części pojawiła się na chwilę śnieżyca i odgłos wiatru, to tak to dodało nastroju, że oj. Najmniej ze wszystkiego porwała mnie fabuła, znów jak w Desert Nightmare, bo spodziewałam się, hmmm, znów jak w... xd, że jej finał będzie podobnie, no... Podobnie rozwiązany, o xd I faktycznie tak się stało, końcówka to bodaj najsłabsza część gry, również przeskok graficzny mnie nie do końca przekonał.
Ale zasadniczo nie ma na co narzekać, wymienione przeze mnie wady to w zasadzie dość poboczne sprawy, bo ogólnie rzecz biorąc grało mi się świetnie, bardzo dobra robota. :)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2022 - Pełne Wersje (miejsce 1);Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 58
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: [VXA] Lód

Post autor: Karrmel21 »

No i w końcu - przeszedłem całość w niecałe 3,5h, z moim negatywnym IQ i zacinając się na dobrej garści zagadek. Będę to recenzował, więc wstrzymam się, na razie, z bardziej szczegółowym opisem, ale na razie mogę powiedzieć - to z pewnością dobra gra, ale dość nierówna i na pewno nie dla każdego. Zagadki i bieganina w bazie potrafią dać w kość, a jako że jest to też początkowa część gry - pierwsze wrażenia są średnie i wielu potencjalnych graczy pewnie odpadnie przy którejś z bardziej skomplikowanych(lub bardziej - nieoczywistych) zagadek.

A szkoda by było, bo im dalej, tym rzeczywiście robi się lepiej. Lokacje są mniejsze więc nie ma tyle biegania, a zagadki zdają się być jakby ciekawsze i co ważniejsze - przyjemniejsze do rozwiązywania. Dużo tu też robi wysoki poziom wykonania gry, nawet przy dość standardowych grafikach. Dbałość o szczegóły oraz wiele małych interakcji, które bohater może mieć ze światem gry są świetne. Poza literówką tu i tam, nie napotkałem też większych błędów - no, może poza tym wspomnianym wcześniej w temacie crashem, którego jednak łatwo można uniknąć.

Dobra robota z projektem. To nie była może najprzyjemniejsza podróż, ale ostatecznie - nie żałuję, że dotrwałem do końca tej gry.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Cień w Obiektywie: Wersja Rozszerzona (Skończone - 2020)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
sancTis: Dies Irae(T.B.A.)
ODPOWIEDZ