Trendy
: 09 paź 2019, 13:23
Cześć!
Ostatnio złapała mnie nostalgia do tego miejsca i gier, które tutaj można znaleźć. No i pograłem w kilka gier, o kilku przeczytałem, aż w końcu naszło mnie na małe refleksje, mianowicie o "styl" gier. RPG Maker i tutejsze gry, kojarzą mi się głównie z bohaterem, który zdobywa umiejętności, bije moby, przemierza świat i tak dalej, głównie chodzi tu o walkę i rozwijanie przy tym umiejętności. No i to jest spoko, bo oprócz tła fabularnego, mamy również jakieś wyzwanie, nawet jeżeli chodzi tutaj głównie o zbieranie przedmiotów i kupowanie potionów, to walka jakichś tam emocji da.
Ale zastanawia mnie jedno, co z grami pozbawionymi tegoż systemu? W których nie ma walki, bohater przemierza mapę i skupia się w 100% na fabule. Chodzi po prostu o to, że rozpisałem sobie dla zabawy fabułę do gry, byłaby czysto detektywistyczna, nie byłoby tam żadnej walki, skupialibyśmy się na historii i rozwiązaniu sprawy, a każde spotkanie z "nieprzyjacielem" kończyłoby się śmiercią. Tak siedząc nad tym kieruję swoje pytanie odnośnie waszych preferencji, czy takie gry mają w ogóle rację bytu? Czy gralibyście w coś takiego, czy jest to bez szans i walka chociaż w najmniejszym stopniu musi być?
Chętnie poczytałbym wasze opinie.
Ostatnio złapała mnie nostalgia do tego miejsca i gier, które tutaj można znaleźć. No i pograłem w kilka gier, o kilku przeczytałem, aż w końcu naszło mnie na małe refleksje, mianowicie o "styl" gier. RPG Maker i tutejsze gry, kojarzą mi się głównie z bohaterem, który zdobywa umiejętności, bije moby, przemierza świat i tak dalej, głównie chodzi tu o walkę i rozwijanie przy tym umiejętności. No i to jest spoko, bo oprócz tła fabularnego, mamy również jakieś wyzwanie, nawet jeżeli chodzi tutaj głównie o zbieranie przedmiotów i kupowanie potionów, to walka jakichś tam emocji da.
Ale zastanawia mnie jedno, co z grami pozbawionymi tegoż systemu? W których nie ma walki, bohater przemierza mapę i skupia się w 100% na fabule. Chodzi po prostu o to, że rozpisałem sobie dla zabawy fabułę do gry, byłaby czysto detektywistyczna, nie byłoby tam żadnej walki, skupialibyśmy się na historii i rozwiązaniu sprawy, a każde spotkanie z "nieprzyjacielem" kończyłoby się śmiercią. Tak siedząc nad tym kieruję swoje pytanie odnośnie waszych preferencji, czy takie gry mają w ogóle rację bytu? Czy gralibyście w coś takiego, czy jest to bez szans i walka chociaż w najmniejszym stopniu musi być?
Chętnie poczytałbym wasze opinie.