Manifest RM-owy

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Manifest RM-owy

Post autor: Surusek »

Muszę wypisać kilka rzeczy, bo zaczęły mnie wkurzać (dotyczy forum i wszelkich czatów, Discordów itp.):

Mamy jeden, wspólny cel
Jest nim doprowadzenie do wypuszczenia gry (lub gier) na silniku z serii RPG Maker.

Nie dyskryminujemy ze względu na wersję silnika
Nie jest ważne to, czy ktoś robi grę w RPG95, RPG2003, RPGVXAce czy RPGMV. Każdy silnik ma wady i zalety; fakt, że ktoś robi na jakimś silniku, który się komuś nie podoba, nie oznacza, że dana osoba jest gorsza. Nie oznacza to także, że na krytykowany przez nas silnik nie mogą wyjść dobre gry. Nie silnik robi grę, lecz człowiek.

Pomagamy sobie nawzajem
To forum (jak i inne fora i strony poświęcone makerowej tematyce) powstały po to, aby pomagać sobie nawzajem i dzielić się tym, co mamy. Dział Pomoc nie jest dla dekoracji - to znaczy, nie byłby, gdyby go wszyscy nie spisali na porażkę z powodu samego jego istnienia. Tematy, które często mają banalne pytania, leżą odłogiem często przez dobry tydzień. Nic dziwnego, że nikt tam nie zagląda i nikt tam nie pisze.

Nie dyskryminujemy ze względu na tryb pracy
W dużym uproszczeniu - jak nawalisz kobzylion skryptów nie oznacza to z góry, że twój tytuł będzie słaby. To, że wolisz jakiś problem rozwiązać skryptem, zdarzeniówką, nie wiem czym tam jeszcze, twoja sprawa. Ważne, żeby problem rozwiązać.

Każdy ma własne zdanie
Dajmy się każdemu wypowiedzieć, kto chce, w danej kwestii. Dajmy mu możliwość przedstawienia swojej perspektywy. Jeżeli ktoś nie pasuje nam do wizji, nie nazywajmy go ściekiem, człowiekiem, który nic nie osiągnie. To jest zwykłe obrażanie. Szanujmy się, po prostu!

Prywatne rozterki rozwiązujemy prywatnie, nie na forum
Większości użytkowników nie obchodzi to, że są jakieś niesnaski pomiędzy użytkownikiem A i B. Jak macie jakiś problem, który obchodzi tylko waszą dwójkę - zejdźcie na prywatny. I nie argumentujcie tego tym, że to dotyczy w jakiś sposób tematu, bo jeżeli w ogóle, to ledwo go dotyka.

Nie zniechęcamy do niczego
Skończyłeś się interesować Makerem albo przechodzisz na inny silnik albo kompletnie zmieniasz zainteresowanie? To nie zniechęcaj do tego innych innych ludzi, to że ty się poddałeś, nie znaczy że inni muszą.

Jesteśmy grupą społeczną, jak każda inna
Jak w każdej grupie społecznej, możemy sobie porozmawiać o grach, o komputerach, filmach czy d★★★e Maryni. RPG Maker to nie jest jakaś religia czy styl życia. Ważne, żeby w tym wszystkim był porządek (aby w temacie pomoc nie zacząć gadać o byle czym). Prawda, to jest forum o RPG Makerze, to są strony związane z Makerem, ale jesteśmy ludźmi - mamy zainteresowania, w grupie użytkowników możemy znaleźć ludzi, którzy mają podobne. Kilka rozmów o filmach czy grach nie oznaczają, że kompletnie odcięliśmy się od spraw Makerowych, prawda?

Kto pyta, nie błądzi
Nie krytykujmy ludzi za to, że się pytają np. o skrypt na miganie postaci jak jest takie polecenie w zdarzeniu, tylko naprostujmy ich na odpowiednią ścieżkę. I nie ignorujmy takich osób, bo jak mają się tu zaklimatyzować? To odstrasza ludzi.

A i argumenty typu "Sam tego nie robisz, nie pomagasz..." są trochę słuszne. Zniechęciłem się do tego forum po prostu trochę, ale nie odrzucam go od razu, ale próbuję pomóc. Trochę ulepszyć to miejsce. Każdy ma swoje preferencje, pomagam w różnych miejscach, po prostu niekoniecznie tutaj.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2019, 19:35 przez Surusek, łącznie zmieniany 1 raz.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Manifest RM-owy

Post autor: Kryzz333 »

Czy Scena rzeczywiście tak cierpi z powodu tego "braku dyscypliny"? Mi się wydaje, że ton Sceny zależy tylko od ludzi którzy do niej należą, a pisanie manifestów nie spowoduje powstanie większej ilości gier. Większość punktów wydaje mi się problemami nie istniejącymi, ale może się mylę, bo akurat należę do grupy która tworzy gry, a nie śledzi z uwagą forum. A przejście na emeryturę ludzi, którzy aktualnie gier nie robią brzmi jak najgorsze co mogłoby spotkać Scenę.
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Manifest RM-owy

Post autor: Surusek »

X-Tech vs Crashur :v
A trzeci punkt od końca jest trochę naciągany, chodziło bardziej o nie zniechęcanie, już poprawiam.
Ilość sensu zależy od okoliczności, w jakich dane słowa zostały użyte, czy coś.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Manifest RM-owy

Post autor: Adrap »

Problem to leży tu, że starzy wyjadacze odchodzą i odchodzić będą, RM to nie jest coś co będzie ciągnęło do siebie wszystkich zainteresowanych przez całe życie. Program stoi, a nowe wersje nie są wcale innowacyjne na tyle by być atrakcyjne na tle konkurencji.
Po za tym RM miał kilka naprawdę świetnych gier jak na swoją scenę w swoim czasie. Po zagraniu w te ludziom po prostu może być nie do smaku grać w gry nowych twórców. I nie chodzi mi tylko o poziom nowych gier, ale też o brak czasu, żeby zagrać w każdą grę ze sceny (priorytety się zmieniają).
Zdecydowanie bardziej w zaistniałej sytuacji radziłbym przyjąć pozę wujków dobra rada, niż wygłaszanie manifestów, czy (eh...) czepianie się, że jakiś młody twórca nie trzyma terminów albo nie ma pojęcia o game designie, które my już nabyliśmy z latami (bo my zawsze byliśmy tacy super, co nie). Chyba jedynym logicznym rozwiązaniem to patrzenie jak młodzi twórcy przejmują tematy na tym forum i staranie się nakierowywać ich na dobre tory. Ale mogę się mylić (obym się mylił).
A no i sama popularność różnych for w tych czasach jest bardzo znikoma, to trochę zardzewiałe narzędzie jednak.
Może te my i oni trochę na wyrost, ale tak to czuję.
Róbcie gry! Serio.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Manifest RM-owy

Post autor: Rave »

Starzy wyjadacze pojawiają się i wracają co jakiś czas ;). Parę lat temu Stanior wrócił na krótko, nawet Caesuma (mam go w znajomych na steamie) nakryłem że bawi się w Steamowym 2k czy 2k3.

Po prostu jak ludzie dorastają to brakuje im czasu bo praca, bo rodzina, bo inne ważne rzeczy. Ale na pewno od czasu do czasu zobaczą co słychać na scenie, nawet jak nie skomentują to zagrają, itd.

A z manifestem się w większości zgadzam, myślę że warto by było przykleić temat.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Manifest RM-owy

Post autor: Stanior »

Starzy wyjadacze pojawiają się i wracają co jakiś czas ;). Parę lat temu Stanior wrócił na krótko,
Stanior powrócił i to na dłużej ;)

A manifest super sprawa, podpisuję się pod nim :)
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
ODPOWIEDZ