Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Charlie Vermin
- Posty: 119
- Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
- Kontakt:
Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Właśnie robię w RM2k3 nową grę ze sporą ilością gadania, ale nie mogę się zdecydować jak pokazywać dialogi... a lepiej żebym zdecydował się szybko. Koniec końców wybór należy do mnie, ale posłuchać opinii nie zaszkodzi... może jakieś macie.
Tym razem po raz pierwszy spróbowałem czegoś eleganckiego, z twarzami i imionami w oddzielnej linii. Na pewno wygląda to całkiem ładnie, ale też redukuje ilość miejsca na tekst, co oznacza 25% więcej klikania. Oprócz tego wykombinowałem takie coś, że jak wypowiedź zajmuje więcej miejsca to tekst przesuwa się do góry linijka po linijce zamiast całkiem nowego ekranu (Osiągnąłem to za pomocą dużej ilości \> i \^). Teraz jednak myślę że może to przerost formy nad treścią...
Mam jeszcze jeden pomysł: A gdyby tak wyświetlać imię tylko wtedy, kiedy zaczyna mówić nowa osoba? A jeśli gada przez więcej niż 3 linijki, to potem udostępniać im wszystkie 4 linijki tekstu. Nikt nie zapomni kto mówi bo faceset też będzie.
Jakby aż tak bardzo mi zależało na dużej ilości tekstu, to zawsze imię i twarz mógłbym poza oknem tekstowym wyświetlać obrazkiem... ale przy tym projekcie postanowiłem trzymać się standardowych opcji RM, co by nie przekombinować.
To macie jakieś preferencje co do wyświetlania dialogów? Widzieliście w jakiejś grze styl wyświetlania dialogów, który szczególnie zwrócił waszą uwagę?
Tym razem po raz pierwszy spróbowałem czegoś eleganckiego, z twarzami i imionami w oddzielnej linii. Na pewno wygląda to całkiem ładnie, ale też redukuje ilość miejsca na tekst, co oznacza 25% więcej klikania. Oprócz tego wykombinowałem takie coś, że jak wypowiedź zajmuje więcej miejsca to tekst przesuwa się do góry linijka po linijce zamiast całkiem nowego ekranu (Osiągnąłem to za pomocą dużej ilości \> i \^). Teraz jednak myślę że może to przerost formy nad treścią...
Mam jeszcze jeden pomysł: A gdyby tak wyświetlać imię tylko wtedy, kiedy zaczyna mówić nowa osoba? A jeśli gada przez więcej niż 3 linijki, to potem udostępniać im wszystkie 4 linijki tekstu. Nikt nie zapomni kto mówi bo faceset też będzie.
Jakby aż tak bardzo mi zależało na dużej ilości tekstu, to zawsze imię i twarz mógłbym poza oknem tekstowym wyświetlać obrazkiem... ale przy tym projekcie postanowiłem trzymać się standardowych opcji RM, co by nie przekombinować.
To macie jakieś preferencje co do wyświetlania dialogów? Widzieliście w jakiejś grze styl wyświetlania dialogów, który szczególnie zwrócił waszą uwagę?
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
- Tautulas
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 wrz 2018, 16:16
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Jeśli w długich wypowiedziach jednej osoby, nie chcę ci się ciągle pisać jej imienia, to możesz pomyśleć nad przypisaniem jej jakiegoś koloru na przykład:
Główny bohater- kolor biały
Rozmówca 1 - kolor zielony
Rozmówca 2 - kolor niebieski
itd.
Główny bohater- kolor biały
Rozmówca 1 - kolor zielony
Rozmówca 2 - kolor niebieski
itd.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
A po gówno dawać imię w osobnej linijce? Lepiej dać "Imię: wypowiedź", zresztą jak nie chcesz przepisywać imienia na kolejne wiadomości to dawaj całe wypowiedzi w cudzysłowy - Imię:"Wypowiedź" wtedy jak wypowiedź się rozrośnie to kończysz ją w dalszym okienku ".
Co do mord - mi to wsio ryba, choć fajnie jak są.
Co do mord - mi to wsio ryba, choć fajnie jak są.
- Vitold
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 lis 2016, 13:50
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Ja tam bardziej preferuje tylko imię, jakoś tak lepiej to wygląda no chyba że mordy są naprawdę dobrej jakości i w klimacie to co innego xd
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Chyba lepiej robić to w stylu imię/pusta linia/dwie linijki tekstu. Lepiej się czyta, choć trochę spacjowania w dłuższych scenkach jest. Ale kto gra w "makerówki" żeby spacjować historię to mija się z celem grania w makerówki ;).
- Charlie Vermin
- Posty: 119
- Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
- Kontakt:
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
To przy okazji zaprezentuję swój wynalazek z częściowym przesuwaniem tekstu - może macie na ten temat jakieś opinie...
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Może screen? Hmm? ;)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Charlie jakbyś dokooptował poradę itp i podesłał na twierdzę to chętnie to zamieścimy.
Trochę to skokowe, ale chyba nie da się inaczej tego prosto zrobić - znaczy wiem jaki efekt chcesz osiągnąć, niektóre SNESowe rpgi jak miały dużo tekstu to przesuwały stary ku górze, ale to zawsze było takie płynięcie, nie przeskoki, a tego w RM prosto bez setki obrazków i kombinowania nie osiągniesz, więc to tyle. Po za tym nie wiem czy jest sens tak kombinować, może lepiej po prostu dać osobne okienka...
Co do Rafeja - jak wolisz mniej tekstu do obetnij okienko do dwóch (ostatnich) linijek na obrazkach i pisz tylko w nich w programie - nic gorzej nie wygląda jak puste okno a na dole linijka tekstu.
Trochę to skokowe, ale chyba nie da się inaczej tego prosto zrobić - znaczy wiem jaki efekt chcesz osiągnąć, niektóre SNESowe rpgi jak miały dużo tekstu to przesuwały stary ku górze, ale to zawsze było takie płynięcie, nie przeskoki, a tego w RM prosto bez setki obrazków i kombinowania nie osiągniesz, więc to tyle. Po za tym nie wiem czy jest sens tak kombinować, może lepiej po prostu dać osobne okienka...
Co do Rafeja - jak wolisz mniej tekstu do obetnij okienko do dwóch (ostatnich) linijek na obrazkach i pisz tylko w nich w programie - nic gorzej nie wygląda jak puste okno a na dole linijka tekstu.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Tylko twarze, no bo jak to produkcja bazowana na oficjalnych materiałach to po co pisać kto mówi?
(O ile to jest gra z pokemonami, i dalibyśmy nicki/imiona naszych pokemonów)
(O ile to jest gra z pokemonami, i dalibyśmy nicki/imiona naszych pokemonów)
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
- Witcherek01
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
- Lokalizacja: Nie zapraszam
- Kontakt:
Re: Macie preferencje co do stylu wyświetlania dialogów?
Osobiście preferuję same imie na górze i na dole tekst. Jak są nieklimatyczne i niepasujące twarze to sprawiają mi wrażenie projektu dopicowanego na siłę. Mówiąc krótko w 100% zgadzam się ze zdaniem drogiego mi pana Bedzia :D
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.