Sezon VI - kolejka 3

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 27 sie 2020, 00:17

Map001
0
Brak głosów
Map002
7
7%
Map003
0
Brak głosów
Map004
4
4%
Map005
10
10%
Map006
1
1%
Map007
12
12%
Map008
11
11%
Map009
3
3%
Map010
10
10%
Map011
1
1%
Map012
10
10%
Map013
15
15%
Map014
0
Brak głosów
Map015
6
6%
Map016
0
Brak głosów
Map017
5
5%
Map018
2
2%
 
Liczba głosów: 97
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Adrap »

Dziś będzie raczej góra 1-2 zdanie, bo się za późno wybudziłem i mapy świata to raczej nie moje klimaty :P
Fajnie że tak dużo map wpadło :D
4 ciężkie głosy do rozdania, bo koniec końców jakoś wszystkie takie same dla mnie są.

Mapa 01 - Prosta mapka, szkoda, że na tych elementach pod wodą nie ma lądu, poprawiłoby to raczej tę mapę.
Mapa 02 - Czuć jRPGowy, baśniowy vibe. Trochę szczegółów jak miasto w lesie nadaje smaczku. (Jak teraz to w tle to chmury to nie wiem co to jest xd)
Mapa 03 - Fajna, prosta mapka, wyspy mogłyby być większe. Widać też trochę błędów.
Mapa 04 - Bardzo fajne zabawy z rzeką, chyba ma za to mój głos. Moim zdaniem za dużo płytkiego morza psuje dobry efekt mapy.
Mapa 05 - Jedna z fajniejszych map, szczególnie podobają mi się wieże w skałach, czuć jRPGowy vibe.
Mapa 06 - Tu nie łapię co autor miał na myśli, fajna zatopiona wieża i wieża duchów i środek mapy też całkiem niezły.
Mapa 07 - Podobna do 5, kontynent jest fajnie wykonany.
Mapa 08 - Musiała się znaleźć mapa europy :D Fajne ścieżki i rzeki, ale za dużo płytkiego lądu psuje mi oglądanie tej mapy.
Mapa 09 - Fajna mapa, nie rozumiem tylko latających elementów i jest też trochę poucinanych elementów niestety.
Mapa 10 - Ciekawe góry, szkoda, że takie poucinane miejscami, szeroka rzeka robi wrażenie, ale latające elementy po prawej już nie tak bardzo :/
Mapa 11 - Chyba pójście w dużo płytkiego morza było złym wyborem :/ Bez nich imo mapa wyglądałaby lepiej. I cały czas zaskakują mnie te unoszące się elementy.
Mapa 12 - Pierwsza myśl - najlepsza mapa kolejki, gdy tak spojrzałem na dolną część mapy. Drzewa w górach fajny pomysł, szkoda, że niektóre po prostu na nich stoją, zamiast być zasłonięte. Te elementy stojące na wodzie też tak se, ale mapa wygląda solidnie, choć pustawo miejscami.
Mapa 13 - Srogie te góry. Widzę kilka poucinanych elementów, ale wyszło fajnie kolorystycznie, szczególnie tam gdzie woda kontrastuje z pustynią.
Mapa 14 - Gdyby Stanior nie powiedział, że to Japonia, to nie wiem czy bym zgadł sam. Imo te wyspy są za małe na tę mapę i za mało górzyste jak na Japonię.
Mapa 15 - Znowu drzewa na górach do mnie nie przemawiają, tu nawet bardziej niż w 12. Za to płytki ocean wyszedł ok.
Mapa 16 - Prosto, schludnie, ładnie. Szkoda, że to tylko wycinek czegoś większego.
Mapa 17 - Tam w tle widać płaską ziemię, która jest mniejsza od płaskiego księżyca! Uśmiechnąłem się przy tej mapie, ale nie wiem czym ma być za bardzo właściwa część mapy, stacja kosmiczna?
Mapa 18 - Fajne, liczyłem na taką mapę miasta w tej kolejce, szkoda że wyszło za monotonnie.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Sefiro »

1. Podobają mi się te podwodne skały, ale przydałoby się więcej lądu.

2. Ciekawy pomysł, tylko od tych klifów można dostać oczopląsów.

3. Wyspa całkiem ok. Brakuje mi tylko podwodnych skał.

4. Tu skały są, ale znowu suchy ląd wydaje się mało atrakcyjny.

5. Mój faworyt. Mapa wyjęta prosto z jRPGa. Gdyby tylko autor pobawił się jeszcze tymi płyciznami, to efekt były dużo lepszy.

6. Płaska ziemia?

7. Kolejna mapa z jRPGa - głos oddany :)

8. Genialny pomysł. Ta mapa rozwaliła mnie totalnie. xD

9. Poprawna mapka. :)

10. Fajnie, że komuś udało się ogarnąć te wulkany. ^^"

11. Mapa cała zapełniona, a wydaje się jakaś pusta.

12. Poszedł na nią ostatni głos. Wysepki podobają mi się najbardziej <3

13. Podziwiam za te góry, mnie by się nie chciało tego robić.

14. Fajna ta Japonia, ale trochę płycizn by nie zaszkodziło.

15. Moim zdaniem, trochę za dużo tego lasu. Mapkę można było bardziej przyozdobić.

16. Tak jak wyżej, więcej ozdób :P

17. Atlantyda z opisu Platona.

18. Ogólnie mapa fajnie zrobiona, ale ten środek wydaje się zrobiony tak na szybko.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Stanior »

Ok, dzisiaj podsyłam analizę wszystkich mapek :)
edit: ZAGŁOSOWANE :D

Mapa 1 - bardzo podoba mi się na tej mapie "morska" część, natomiast ląd jest bardzo ubogi. Trochę słabo wygląda ta symetria podwodnych budynków

Mapa 2 - Moim zdaniem najlepsza mapa tej rozgrywki, ciekawa perspektywa, mapa urozmaicona, użyto wielu elementów i piękne wodospady

Mapa 3 - urocza, sympatyczna mapka, bardzo podoba mi się pomysł z "bramą" z drzew, która prowadzi do posągu

Mapa 4 - Gdyby autor pokusił się na użycie więcej elementów (domków, wież itp.) byłaby dużo ciekawsza

Mapa 5 - Bardzo podoba mi się ta morska, górska Twierdza

Mapa 6 - oryginalne podejście z otoczeniem mapy lądem, a nie morzem

Mapa 7 - wygląda jak wprost wyjęta z gry

Mapa 8 - ahhh jak ja kocham mapki nawiązujące do realnych map. Co prawda w poprzednich sezonach pojawiaj się włoski kozaczek, tak w tym rozszerzenie perspektywy na inne państwa śródziemnomorskie + Alpy, naprawdę ekstra. Cudowne odwzorowanie miast - jest Rzym, Mediolan, Ateny, Saloniki, Czarnogóra, Budapeszt, cała masa ekstra szczegółów. Mój faworyt

Mapa 9 - żywcem wyjęta z gry :)

Mapa 10 - ekstra nadmorskie klify i mapa bardzo "dynamiczna". Jak się na nią dłużej patrzy to wygląda jakby się ruszała

Mapa 11 - troszkę zbyt mało szczegółów

Mapa 12 - Bardzo, bardzo dopracowana mapka, wpadła mi w oko

Mapa 13 - mam swój typ czyja to mapa :) góry perfekcyjne, ale pustynia i ten las jakoś do mnie nie przemawiają

Mapa 14 - i kolejna realna mapka :) są najważniejsze japońskie wyspy, jest Tokio, wulkan, ośnieżony szczyt Hokkaido, wybrzeże Korei, odwzorowana linia brzegowa

Mapa 15 - jak element wyjęty zz ogromnej całości, bardzo, bardzo ciekawa

Mapa 16 - chyba jedyna, która zupełnie do mnie nie przemawia :( przepraszam autora, ale wygląda jakby robiona na szybko

Mapa 17 - no to już w ogóle "kosmos" :) uwielbiam oryginalne podejście do tematu, choć jest troszkę niedoróbek

Mapa 18 - pomysł mega, wykonania ciut gorzej
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Yoroiookami »

Ponieważ w tej kolejce powstało tyle magicznych rzeczy, też chyba dam po komentarzu do każdej mapy. :>

Map001 - Mapa na moim poziomie, a zarazem dowód na to, że góry w tym tilesecie są złem. :<
Map002 - Super perspektywa, chyba nawet ma więcej sensu niż 'zwykłe' użycie tego tilesetu.
Map003 - Nie wiem czemu, ale ta mapka bije jakimś tajemniczym urokiem. Może to przez te wysepki, ni wim.
Map004 - Pierwsza mapka z cyklu "nie wiedziałem że można tak to wykorzystać", bardzo ładnie zrobiona.
Map005 - Dobrze wykonana mapa, jedyne co mi przeszkadza to ilość wulkanów. :>
Map006 - Ten brzeżek wygląda na niedopracowany, reszta jest w porządku.
Map007 - Bardzo zaimponowało mi wykorzystanie gór do rozdzielenia lasu od pustyni. Nawet ta lodowa kraina u góry wygląda jakby pasowała.
Map008 - Niemal zapadłem w śpiączkę patrząc na to cudo, jeżeli ta mapa nie wygra to się pogniewam.
Map009 - Widać zamysł, ta wieża zakryta częściowo drzewami bardzo mi się podoba, podobnie jak pomysł na wykorzystanie gór do przejścia z jednego poziomu do drugiego.
Map010 - Ja nawet nie wiedziałem że w tym tilesecie można zrobić zamarzniętą rzekę!!!
Map011 - Dziwne, wygląda na mapę w moim stylu, ale jestem prawie pewien że to nie moje.
Map012 - Tutaj od razu widać masę różnych warstw, ładnie wykorzystanych. Wiele z tych elementów nie powinno do siebie pasować, a autorowi się udało je połączyć :>
Map013 - Tileset wykorzystany w 500% podobnie do Map008. Brakuje mi komórek mózgowych do zrozumienia procesu potrzebnego do stworzenia takiej fajnej mapy.
Map014 - A tutaj mamy dużo wody dla piratów i innych rzezimieszków. Autor z jakiegoś powodu brzydzi się autotilem drzewek, ale nie straszne są mu te okropne góry. <3
Map015 - Zasługuje na punkcik choćby za sam pomysł na wykorzystanie rzeki. Podoba mi się w jaki sposób wszystko się ze sobą łączy.
Map016 - Ciężko tu nawet komentować, bo mało elementów. Przynajmniej mapa nie jest tak płaska, jak niektóre.
Map017 - Tak, tak, to z pewnością jakiegoś rodzaju statek kosmiczny przypominający kontynent, podróżujący przez kosmos. W oddali widoczne są trzy planety/światy - Ziemia częściowo zmrożona lodem, Mars, oraz Jotunheim. Podejrzewam że Jotunheim jest w trakcie podboju Ziemi i stąd ten lód. Te niebieskie kawałki wody symbolizują podobne platformy, podróżujące zaraz za tym statkiem. Wieże dookoła lasu tworzą magiczne pole siłowe chroniące przed próżnią.
Map018 - Nie mam pojęcia co się dzieje na tej mapie, ale z jakiegoś powodu bardzo ją lubię. Zdecydowanie trudniejsza do zrozumienia niż ta powyżej. Nie wiem co autor myślał!
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Michu »

Moje typy to 2, 5, 7 i 10 - każda z tych map mogłaby się znaleźć w grze, każda ma w sobie jakiś jeden fajny myk, którego nie widziałem w innych mapkach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Kryzz333 »

Nie spodziewałem się, że będzie aż tyle map nadmorskich/z wyspą. Ciekawe czy to przez sugestię mapami świata z gry z której pochodzi tileset :-)
Poza tym zastanawiałem się ile osób zastosuję Kamienną Babę (posąg bogini).

Dlatego sporządziłem statystykę:
Map nadmorskich/z wyspą: 14!
Kamienne Baby: 7 (z czego aż 2 na jednej z map)

A jeśli chodzi o mapy, to skomentuję tylko kilka:

2. No ciekawy pomysł na takie klify, ale można byłoby zmienić wykonanie. Może jeden wielki klif działałby lepiej? Poza tym dobre wykonanie w szczególe.
5. DODANE: Fajny układ, fantazyjny i podoba mi się, ale cierpi na pocztówkowość. Piramida pośrodku uczy, że czasem mniej to więcej.
6. Skojarzyła mi się ta mapa z edytorami map z gier takich jak Age of Empires. Tam jak się kreśliło pędzlem teren to często takie właśnie zakreślone sekcje wychodziły (przynajmniej mi).
7. Mapa robi fajne wrażenie lekkiej perspektywy - jakbyśmy patrzyli pod kątem, pewnie przez układ podążający w jedną stronę. Szkoda, że nie działa to w pełni. EDIT: Ale fajne brzegi.
8. Trochę nie rozumiem jej fenomenu. Dla mnie mapa nadal zbyt abstrakcyjnie oddaje znajome tereny, przez co mam dysonans poznawczy. Do tego za mało gór, podwodne skupisko szpeci i dlaczego Sycylia ma Kamienną Babę zamiast wulkanu?! EDIT: Sprostowanie: miasto-las w rogu jest bardziej w kierunku Transylwanii i raczej jednak pasuje xD
9. Niedoceniana mapa. Prosty, estetyczny kształt, do tego wydaje się być w pełni grywalna.
10. Znowu efekt perspektywy. "Jasna" rzeka średnio do mnie trafia.
12. Again, perspektywa i fajny układ. Mogłoby być mniej podwodnych skał no i mapa mało grywalna. EDIT: Ale podwodne struktury zrealizowane najlepiej. Różne zakątki jak to jeziorko bardzo fajne.
13. Podbój pustyni czy obrona przed nią? O dziwo jedyna mapa która ma tak intensywne góry. Miasto na pustyni mogłoby być mniejsze, a w drugim rogu przydałaby się jakaś przeciwwaga. Dużo się dzieje, grywalna.
14. Uć. :-(
15. Ciekawe "bagna"/ mroczne tereny wśród lasów. Czy to zieleń powoduje efekt optyczny ze ścieżką dając taki fiolet?
16. DODANE: W sumie mapa dość dobra, minimalistyczna, fajne formy, ale przydałaby się organizacja terenu.
18. Fajne, przypomina gry strategiczne.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Adrap »

Uff, ciężki wybór, gapiłem się na moje wybory z bite półtorej godziny i ciągle zmieniałem głosy, aż poczułem zmęczenie i dałem na to na czym zaprzestałem.

7 - Biłem się tutaj czy nie dać temu głosu mapie numer 5. Ostatecznie wygrała mapa z masywniejszymi wyspami i ta pustynia w prawym dolnym sprawia, że mapa jest bardziej różnorodna.

9 - Uważam, że była zbyt niedoceniona, z punktem który dałem, wydaje się być w idealnym miejscu imo.

10 - Tutaj mapa wygrała z 15, w obu mapach podobają mi się rzeki, nie wpadłbym na takie użycie. Tylko w 15 za dużo innych rzeczy kuleje.

17 - :) No i poza tym zastosowała mój ulubiony graficznie element w całej kolejce, czyli drzewa zasłaniające inne przedmioty (wieże itd.). W ogóle im więcej drzew tym mapy jakoś tak ładniej wyglądają imo.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Dragon Kamillo »

Ach, analiza odcinek kolejny.

Dzisiej będzie bidniej, na mapach świata jest raczej mało rzeczy które można popsuć i tak dalej. Nie jest to też za bardzo mój temat więc pewnie będzie więcej niezrozumianych przeze mnie rzeczy powzięte jako błąd, ale nic to - lecimy.

1. No trochę za dużo tej wody i sporo błędów, pozwoliłem je sobie poprawić na szybko:
Obrazek

2. Fajny pomysł, jednak grafiki się do tego za bardzo nie nadawały. Przez to wygląda tak se, szkoda że nie było w zestawie jakiś zapętlających się tego typu skał. Co do dziwnych rzeczy, nie wiem skąd i dokąd płyną rzeki, wydają się płynąć w każdą stronę (wszędzie są wodospady) jednocześnie nie mając jakiegoś większego źródła. O i jednak znalazłem coś do wyrysowania w moim stylu XD:
Obrazek

3. Fajna prosta mapa, jedyny zgrzyt (po za poucinanymi brzegami wody), to dwie zatopione piramidy w centrum mapy - a to dlatego że nie pasują do stylu wody jaki został obrany w tej mapie. Nigdzie nie widać tego co jest pod wodą (nawet przy wystającej z wody lekko piramidzie), a te dwie nagle są widoczne pod nią razem z podłożem - no nie pasuje to tu w ogóle.

4. Poprawna, ale niestety kolejna dość nijaka mapa. Szczególnie podoba mi się zgnojona woda, ale trochę nie widzę sensu w korycie rzeki w tamtym miejscu. Nadwieszenie z wieżą to dobry pomysł, tylko że te grafiki nie nadawały się do tego, wyraźnie widać że się wcinają w spód, a nie schodzą pod skosem ku dołowi.

5. W sumie fajna mapa, dopracowana. Piramida na środku znowu wywołuje u mnie zgrzyt, przez podobny powód co w 3. I do tego jest tak bezczelnie na środku położona - ble. Ale pomijając ten jeden mały szczegół mapa mi się podoba - ma mój głos.

6. Nie rozumiem tej mapy. Po co ta czerń naokoło - niby robi to fajny kameralny klimat, ale w tej kolejce to samo dało się uzyskać wodą i ma to przynajmniej wtedy więcej sensu. Potem po czerni mamy samą pustą trawę i dopiero na środku coś się dzieje. jest parę błędów np na dole na środku trochę trawy wlazło na brzeg wody. Co ma oznaczać półprzeźroczysta wieża i w ogóle co autor miał na myśli...

7. Poprawna, fajna mapa. Tutaj piramidy są ok, bo brzegi też mają pokazaną część pod wodą. Jednak tu mam zgrzyt z rzekami, które nie mają źródeł, za to kilka ujść z różnych stron. Trochę lipa, przez to...

8. Rzekowe szaleństwo - przez to w sumie odpada. No i znów (patrząc na poprzednie sezony LM) jest to mapa która kopiuje rzeczywisty świat, oczywiście nieudolnie bo tilesetowe i makerowe ograniczenia XD. Te płytkie wody też tak trochę rozwalają cały efekt. Na dole kawałek brzegu jest ucięty.
PS: poczytałem komentarze i jestem aż zdziwiony że mapa tak bardzo przypadła do gustu, dla mnie niestety jest jedną z gorszych, taki okropny miszmasz. Do tego użycie podziałów tektonicznych (przynajmniej tak to wyglądało na obrazku mapy świata z oryginalnej gry) jako dróg jest ok pomysłem, ale gdy nie trafiają one w mosty to już jest bardzo nie ok.

9. Szkoda że to taka jedna wyspa otoczona wodą, przez to mapa nie rzuca się jakoś w oczy. Sporo w niej też błędów, ale to przez to że te autotilesy które były dostępne nie bardzo mogły być wykorzystane na jedną kratkę grubości, przez co ciemne ścieżki są takie poucinane na zakrętach. O dziwo zatopione rzeczy nie robią u mnie tak wielkiego zgrzytu, pewnie przez to że nie ma pod nimi podłoża, więc można przyjąć że same one są bardzo płytko pokryte wodą i tyle. Brzegi też są poucinane i niedopracowane.

10. O kolejna mapa która mi się podoba. To chyba przez tą rzekę, ciekawe wykonanie. Choć most na niej jest jakby o jeden tiles w lewą za długi, można było jakoś to lepiej chyba zrobić. Poprzyglądałem się i okazało się że błędów na mapie jest całkiem sporo, góry są trochę źle poskładane, brzeg nie wszędzie są dopracowane itp - pozwoliłem znowu sobie poprawić co nie co XD:
Obrazek

11. Taka sobie ta mapa, chociaż wygląda na to że nie ma błędów. Znów rzeki bz źródeł. Te skały pod wodą jednak trochę rozwalają odczucia co niektórych map, lepiej czasem wyglądają te które po prostu ich nie używały. Kościół na górze jest dziwny (tylko mi ten budynek z czerwonym dachem (jedyny normalny w tym chipsecie XD) przywodzi na myśl kościół?).

12. Bardzo fajny pomysł z wykorzystaniem końcówek grafiki podwodnych piramid, i półprzeźroczystych świątyń na wodzie (aż zmieniły kolor na taki szarawy). Szkoda tylko że jakoś tak źle mi się patrzy na tą mapę. Skały podwodne też wydają się nie pasować do lądu nad nimi - no dole po lewej. Drzewa w górach akurat mi się podobają. Nie widzę też większych błędów po za uciętym lasem na dole. I znowu kościół na górze.

13. Szczerze, nie rozumiem fenomeny tej mapy, dla mnie jest wręcz jedną z gorszych. Góry są okropnie poskładane - ich piętrowanie w tym stylu jest według mnie beznadziejnym pomysłem. Na pustyni jest za duży burdel (a szkoda, bo gdyby wywalić z niej te budynki to byłaby fajna przeciwwaga góry mapy). Wziąłbym ją na warsztat i pobawił się z górami, ale wywaliłbym pewnie przy okazji ich piętrowanie co zmieniłoby zupełnie odbiór mapy, więc sobie daruję - autor chciał piętrowe więc po prostu (mimo że tego nie rozumiem) to uszanuje.

14. Niestety jedna z gorszych map, strasznie pusta. Ale widać że dosyć dopracowana, nie ma raczej błędów. Wywaliłbym ten pasek lądu z lewego górnego rogu - pogrąża jeszcze bardziej tą mapę.

15. I kolejna w miarę bezbłędna mapa. Fajny pomysł na wykorzystanie rzeki jako ścieżki i to zbocze w prawym górnym rogu - o wiele lepiej to wygląda jak wykorzystywanie tych wiszących skał jako zbocze na innych mapach. Jednak po za tym trochę dużawo tego lasu i góry wydają się być wielką płaską plamą, a szkoda. Po lewej stronie też jakoś dziwny efekt się robi z tym lasem przenikającym się z górami.

16. I niestety kolejna słabsza mapa. Znów woda nie pokazuje co ma pod sobą, ale nagle zalaną piramidę widać. Brzegi są strasznie niedopracowane - np te po lewej stronie. Znów rzeka bez źródeł, za to z 3 odpływami. Taka trochę pustawa ta mapa.

17. Kolejna mapa której nie rozumiem. Niby ciekawy pomysł, ale co to jest? W tle jakieś planety a my na jakimś płaskim dysku? Tak się zastanawiałem i spróbowałem wywalić z tła te kawałki wody (strasznie mnie rozpraszają), a nawet i planety, ale nie wiem czy to coś poprawia... W sumie fajnie kompozycyjnie położone miasto (i cała mapa), bardzo dobrze że nie jest to wyśrodkowane, ale przez to mapa też nie jest kompletna, jest najbardziej wycinkowata ze wszystkich map w kolejce:
Spoiler:
18. Taka izometryczna ta mapa. Szkoda że po za tym jest taka powtarzalna i w sumie dziwna. Przypomina trochę zrobiony na odwal na szybko projekt na zajęcia z urbanistyki, byle coś oddać XD. Bardzo tu się rzuca w oczy moim zdaniem wielka wada chipsetu którą opiszę poniżej.


To by było chyba tyle, moje głosy 5 i 10 na pewno, i tak rzutem na taśmę - 12 i 7 (mimo tych okropnych rzek) - żeby oddać te 4 głosy.

Co do tej wady chipsetu, to nie podoba mi się że budynki są jakby w innej skali niż reszta - najbardziej kłócą się one z górami. Wieże wydają się 3 razy wyższe od szczytów (po za wulkanami, choć i odrobinę od nich też są wyższe), przez to zalanie mapy górami i budynkami jednocześnie robi u mnie zgrzyt - najbardziej chyba na mapie 18... Szkoda że jakoś lepiej te grafiki nie były ze sobą spasowane.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

Uff, etap górski za nami, pora na wyniki! :)

1 Kryzz333 16(15)
2 Amelanduil 15(12)
3 Versus 14(11)
4 Prometherion/lorak/Deathwing 12(10)
7 Adrap 10(7)
8 Dragon Kamillo 9(6)
9 Gedharm 8(5)
10 GameBoy 7(4)
11 Crashykk 6(3)
12 Keibi 5(2)
13 Sefiro/Yoroiookami 3(1)
15 Noruj/Kitabake/Stanior/Michu 1(0)


I ostateczne wyniki pucharowe (suma pkt), od kolejki czwartej zaczynamy kolejną rundę starć!

Crashykk 15 - 3,5 Soul

Noruj 4,5 - 7 Keibi

kvachu 6 - 15,5 Gedharm

ADI 0 - 4,5 Michu

Amelanduil 18 - 1 Kitabake

Adrap 24,5 - 2,5 Stanior

Versus 16,5 - 8,5 GameBoy

Kryzz333 27 - 16 Sefiro


Słowa uznania dla wszystkich uczestników, to nie była łatwa przeprawa. Szczególnie zachęcam do komentarzy i podsumowań!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Crashykk »

9. Szkoda że to taka jedna wyspa otoczona wodą, przez to mapa nie rzuca się jakoś w oczy. Sporo w niej też błędów, ale to przez to że te autotilesy które były dostępne nie bardzo mogły być wykorzystane na jedną kratkę grubości, przez co ciemne ścieżki są takie poucinane na zakrętach. O dziwo zatopione rzeczy nie robią u mnie tak wielkiego zgrzytu, pewnie przez to że nie ma pod nimi podłoża, więc można przyjąć że same one są bardzo płytko pokryte wodą i tyle. Brzegi też są poucinane i niedopracowane.
Moja mapa to była 9. Dlatego jedna wyspa, bo wzorowałem ją lekko na mapie prehistorii z Chrono Triggera.

Obrazek

Te "latające wyspy" to miały być góry. Takie podwyższenie. Całość miała być po prostu grywalna stąd też nie robiłem żadnych magicznych rzeczy, ale mogłem się bardzie postarać. Co do niedoróbek to ciężko było to poprawić bez usuwania elementów. Miałem nawet wersję poprawioną mapy, gdzie brzegi nie były poucinane, ale wydawał mi się po prostu biedniejsza i prostsza.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Kryzz333 »

Dzięki wszystkim za głosy! Dla mnie to zwycięstwo jest niespodziewane, ale też nie spodziewałem się, że tak będzie wyglądać ta kolejka. Gdy się zaczęła, sam miałem wielki problem z tilesetami, a najbardziej z górami :lol:. Nawet przez krótką chwilę zastanawiałem się czy nie odpuścić kolejki, ale w końcu zdecydowałem się zrobić normalną mapę (wybrzeże uznałem za zbyt trudne/niepewne, dlatego zrobiłem kontynentalną!), pierwszym motywem była nawadniana pustynia i umarłe miasto, potem masywne pasmo górskie przechodzące ukośnie przez mapę, w końcu przycisnąłem z detalem. Tutaj chyba pomogło mi gapienie się przez lata na mapy ze światów fantasy :-P . Nie jestem do końca zadowolony z mapy i chyba gdybym miał konkurencję w mapie kontynentalnej z górami, głosy rozłożyłyby się inaczej.

W każdym razie, powodzenia w następnej kolejce!
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Amelanduil »

Kurczę, a chciałem się znowu podzielić z kimś miejscem w tabeli. xd Dziękuję za głosy!

Kiedy już zczaiłem jak działał ten tileset świetnie mi się na nim pracowało. (Poza tymi cholernymi górami, na które trzeba nakładać jakieś totalne tilesetowe 10-hit combosy. >_>;) Aż miałem ochotę robić na bazie tej world mapy jakiegoś RPGa, ale za bardzo by mnie wszyscy skrzyczeli, że nie skupiam się na już zaczętych projektach. No i niestety worldmapa to jest najlepszy element tego tilesetu, reszta nie jest już taka dobra :I

Troooszkę spóźniony i wyrywkowy rzut oka na resztę map w zestawieniu, ale pomyślałem że też wypadałoby zacząć coś pisać o tych mapach, dorzucić coś od siebie.

02 - Podoba mi się poziomowość terenu, zaznaczanie się wzniesień i stopnie wysokości, dużo lasów rozsianych po mapie, natomiast tak jak DK wspominał tileset nie sprzyja perspektywie terenu, jak gdyby była zawieszona wysoko nad wodą.
04 - Górna i lewa część mapy podobają mi się najbardziej, te trzy mniejsze wyspy świetnie się zgrywają ze sobą w taki mały archipelag, natomiast wydaje mi się że troszkę cierpi na syndrom drugiej połowy mapy, bo część z wulkanem i wystającymi z wody górami wygląda dziwnie
05 - Mapa która od mnie zdobyła, bardzo dużo charakterystycznych punktów rozsianych po całej powierzchni. Jestem wielkim fanem tego jeziorka na zachód od miasta i wulkanicznej wyspy. Tak jak było kilka razy wspominane, bardzo jrpgowa mapa, grałbym.
08 - Viva Italia! Włochy to chyba najlepszy kawałek Europy do wyboru, jeżeli chodzi o odwzorowanie go na tilesetach, bo od razu idzie się poznać do czego mapa odwołuje, well played.
10 - Skala tej rzeki wydawała mi się jakoś za duża, biorąc pod uwagę rozmiar budynków. Podoba mi się za to wykorzystanie wejścia do jaskinii wychodzącego bezpośrednio na ocean.
13 - Miejscami popsuta, jak na przykład te pojedyncze kawałki rzeki nad miastem które wyglądają jakby o nich zapomniano w trakcie tworzenia, ale Dubaj na środku pustyni prezentuje się bardzo dobrze. Wyschnięty kawałek rzeki na środku też ciekawie wykorzystuje autotile terenu.
14 - Początkowo też chciałem odwzorować Japonię, ale nie mogłem dobrze wyczuć skali, żeby wyglądało na dobrze odwzorowaną. Gdyby zwiększyć skalę mapy i skupić się bardziej na linii brzegowej, mogłaby rywalizować z ósemką.
17 - Awangardowy dysk dryfujący w przestrzeni kosmicznej jak najbardziej na plus, wyróżnia się tematycznie, a ja lubię jak mapy zahaczają o kosmos.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Prometherion »

4 Prometherion/lorak/Deathwing :D Ale trio, cholera, kto by pomyślał :D
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Deathwing »

Też mi się podoba to combo na czwartym miejscu :D Głosowałem na 7, 10, 12 i 13, ale całkiem fajnych prac było więcej. Jak dla mnie to póki co najwyższy poziom z trzech kolejek, za to w następnej oczywiście wszyscy bez wyjątku oddadzą kaszany, bo przy tym RTP nie ma innej opcji.
Przy okazji, swoją mapkę zrobiłem przy jednym posiedzeniu, i mimo że faktycznie trochę przykładałem się do detali, to zupełnie umknęła mi opcja płytkiej wody przy brzegach. Chociaż, jak później sprawdziłem, i tak byłoby to niewykonalne, bo miejscami jest duże zagęszczenie tych wysepek i brakowałoby czwartej warstwy. Wynik w zupełności mnie zadowala, jak widać nawet hiperklasyczną mapką da się coś ugrać.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 3

Post autor: Prometherion »

Moja była 10 z rzeką. Przed wysłaniem mapki myslałem, że więcej osób wpadnie na ten pomysł, iż można użyć tego kafla jako rzeki, zdziwiłem się, że nikt na to nie wpadł :D W tabeli o 8 miejsc w górę, jak wcześniej mówiłem, celuję w dziesiątkę, bo twórcze siły mnie opuściły, ale Deathwing w formie skubany :D Szczerze powiem, że Śmierćskrzydło wygra po raz kolejny. Nawet jak nie robi arcydzieła, to świetną, poprawną mapkę, która zbiera głosy. Podoba mi się również to, że inni forumowicze się wybili: Kryzz, Adrap, Amel i Crash. Jeśli kiedykolwiek będzie 7 edycja i moja sytuacja życiowa będzie lepsza, to nie odpuszczę :D
PS. Wbrew opinii innych, niesamowicie podobają mi się skały na mojej mapce.
PS2. Stanior, co z Tobą? :D Miałeś roznieść kolejkę, a tu 0 punktów :D
Zablokowany