Sezon VI - kolejka 2

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 20 sie 2020, 00:27

Map001
2
1%
Map002
7
5%
Map003
4
3%
Map004
10
7%
Map005
13
9%
Map006
10
7%
Map007
7
5%
Map008
1
1%
Map009
5
3%
Map010
13
9%
Map011
1
1%
Map012
6
4%
Map013
3
2%
Map014
8
6%
Map015
2
1%
Map016
5
3%
Map017
5
3%
Map018
5
3%
Map019
12
8%
Map020
16
11%
Map021
10
7%
 
Liczba głosów: 145
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Runda druga, liczba zapisanych uczestników powiększyła się o dwie osoby, pamiętajcie, że najsłabsza kolejka i tak zostanie wycięta na koniec, pora na kolejną rywalizację!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 17.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (Dowolny* RM)
Tak, tak, co prawda całkiem niedawno wystartowała kolejka specjalna, ale jest co najmniej kilka powodów, że wracamy do opcji dowolnego RM (niemal - bo bez RM95 i RMVX) już teraz. Po pierwsze - mamy w tym sezonie dwie takie rywalizacje, zgodnie z decyzją zwycięzców TASC4. Po drugie - mapki z kolejki specjalnej i tak zaczną spływać głównie pod sam koniec, za niemal miesiąc. Po trzecie - druga kolejka przynosi często najwięcej prac, więc to technicznie bardzo dobry moment na mieszankę wersji RM. Po czwarte - jest jeszcze jeden istotny powód, ale o nim nieco później.
Przechodząc do konkretów - dowolny RM nie będzie tym razem oznaczał dowolnego tilesetu, wręcz przeciwnie, waszym zadaniem będzie zbudowanie podziemi korzystając ze standardowego zestawu dostępnego w wybranej przez Was wersji Makera. Szczegóły poniżej, dodam tylko, że w tej kolejce nie możecie w żaden sposób modyfikować ustawień samego tilesetu (po prostu odpalacie RM z defaultowymi ustawieniami i wybieracie tileset dla mapy, wyjątkiem będzie tylko ustawienie Mode w nowszych wersjach RM), ale za to możecie użyć dowolnych charów z RTP, byleby ich ilość na mapie nie przekraczała 10 (eventy+ew. ustawienia hero/pojazdów). Ogólna ilość eventów (z elementami tilesetu) na mapie nie jest ograniczona.

RM2000/2003 - tileset Dungeon

RMXP - jeden z tilesetów Cave (Earth, Fire, Ice, Water) bez możliwości zmian/przenoszenia autotile

VXA/MV - tileset Dungeon z możliwością zmiany ustawienia Mode

Rozmiary pracy: 20x30 pól (nie pomylcie szerokości z wysokością!)

III Puchar Ligi Mapperów
Jak może zauważyliście w temacie z tabelą, od tej kolejki wystartuje także rywalizacja pucharowa. Tradycyjnie będzie miała ona inną formę niż poprzednie - tym razem w PLM wystartują uczestnicy pierwszej kolejki ligowej: piętnastu, którzy nigdy nie zdobyli wyróżnienia w Lidze oraz obrońca tytułu z II edycji Pucharu. Dalej rywalizacja potoczy się już bardzo tradycyjnie - uczestnicy zostają rozstawieni (na podstawie wyniku z pierwszej kolejki, w przypadku równej punktacji decydował moment zapisu do LMVI) i połączeni w rywalizujące pary. Do kolejnych rund awansować będą okrutni zwycięzcy bezpośrednich starć, czyli ci, którzy uzyskają więcej pkt w kolejkach od swojego przeciwnika. Uściślając - dwie pierwsze rundy pucharu będą się składać z meczów i rewanżów (suma pkt z kolejek 2 i 3 następnie z 4 i 5), a półfinały i finał rozstrzygną się już pojedynczymi starciami (kolejka 6 oraz kolejka specjalna). W przypadku remisów decydować będą ilości głosów, a w razie konieczności same głosy zwycięzców poprzednich edycji Ligi Mapperów, a przy dalszym remisie - rozstawienie.
Ponadto, w momencie prezentacji prac każdy z uczestników otrzyma informację o numerze mapy swojego przeciwnika, tak, by móc śledzić przebieg rywalizacji/głosowania. Samo głosowanie na przeciwnika jest zdecydowanie niewskazane, ale nie jest zabronione. Tyle najważniejszych informacji - w razie czego będę uściślał, uzupełniał i wyjaśniał, pytajcie w temacie. Powodzenia!
Ogólne porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
[...]
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów (jeśli są dozwolone!) na mapie możecie wykorzystywać też dowolne pozycje hero i pojazdu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Crashykk »

Gdyby ktoś potrzebował popatrzeć sobie przed wyborem makera.
MV - https://imgur.com/a/068YtTz
VX ace - https://imgur.com/a/E4AStnb
XP - https://imgur.com/a/1GyQ7q0
2k3 - https://imgur.com/a/1HK0mgx
2K - https://imgur.com/a/hNeEGFp

2k podrzucił Dragon Kamillo.

Ogólnie ta kolejka to będzie rzeźnia. Coś czuję, że bardzo szybko spadnę z rowerka :V
Ostatnio zmieniony 13 sie 2020, 17:58 przez Crashykk, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

No Panowie, w tej kolejce powracam(mam nadzieję, że lorak też), więc bez żartów. U la la :D Dung z xp kusi najbardziej, można z tego wyczarować wspaniałe rzeczy: grywalne, ciekawe i baaaardzo nieszablonowe wbrew pozorom. Stary rm też dobry.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Uściśliłem informację o liczbie eventów (10 jest ograniczeniem tylko dla charów, ogólna liczba eventów nie jest ograniczona) i - UWAGA - ze względu na kwestie techniczne (brak Dungeon jako takiego, źle zapamiętałem ustawienia tilesetów) usunąłem RMVX z listy dostępnych wersji Makera w tej kolejce (RMVX Ace jest jak najbardziej ok!). Przy okazji zapraszam jeszcze raz na nasz kanał discordowy, toczy się tam nieustanna ligowa dyskusja. :)

edit
Uzupełniająco - tak, mapy z RM2000/2003 będą prezentowane w powiększeniu x2, wymiary oznaczają dokładnie 20 pól szerokości i 30 pól wysokości mapy.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: lorak »

Haha, jestem i ja. Może nawet dobrze, że nie załapałem się na pierwszą kolejkę, mam cichą nadzieję, że ominie mnie okrucieństwo przeciwników i precyzyjne cyrklowanie kątów prostych na moich mapkach :)

Osobliwie, format pionowy i dostęp do wszystkich charsetów - tego jeszcze świat ligi nie widział. Szykuję już patelnię na naszą ulubioną potrawę!
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Michu »

Super nowości. Z pewnością ożywią rywalizację. No i liczę na co najmniej powtórzenie mojego wyniku z pierwszej kolejki!
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Adrap »

Mi też bardzo podoba się Puchar i ta kolejka, mam nadzieję, że dostaniemy chociaż jedno takie odstępstwo od normy (:
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Michu »

Mapa oddana. Miałem dużo większą frajdę z jej tworzenia niż w pierwszej kolejce. Podejrzewam, że różnorodność map, mimo narzuconego motywu, tym razem pobije wszystkie rekordy =D
Obrazek
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Stanior »

W tym momencie też podesłałem swoją mapkę. W pierwszej chwili byłem przerażony. "Lochy?! Podziemia?! Zupełnie nie moja bajka". Ale nagle jakoś mega mnie natchnęło i póki co machnąłem chyba najlepszą mapkę w RPG makerze ever :P Coś czuję, że poziom tej kolejki będzie naprawdę wysoki. Już nie mogę się doczekać prezentacji prac! :D
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Noruj »

Podszedłem do kolejki sceptycznie, bo podziemia to nie mój klimat, ale mapa już wysłana i ostatecznie praca zleciała sprawnie i nawet przyjemnie.
Jestem ciekawy tych map, dawajcie je :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Stanior »

Jakby wszystkich 25 zapisanych wysłało do jutra to Jazz mógłby szybciej publikować mapy XD
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Noruj »

27, a w zasadzie 26. Już jest nas więcej, bo Dante i Lorak dołączyli już po starcie, ale Zombika można odjąć, bo stracił motywacje. Anyway, to jest najgorszy moment kolejek, te oczekiwanie na mapy :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Oj tak, zdecydowanie, ta niecierpliwość wyżera mnie od środka, kiedy odliczam godziny do startu :P
Najbardziej zastanawia mnie jednak trzecia kolejka, bo akurat się pokrywa z premierą MZ, więc teoretycznie można by poprowadzić ją na trialu, o ile będzie dostępny?
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Tradycyjnie podbijam, zostało kilkanaście godzin na zgłoszenie swojej pracy w kolejce drugiej! :]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

Ja nawet na kafle się jeszcze nie zdecydowałem, co dopiero odpalenie makera i pomysł na pracę. Jak nic się nie zmieni to i tę kolejkę ominę. W nieodpowiednim momencie ta Liga- szlag by to.
Zablokowany