Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 17.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
REGUŁY KOLEJKI (Dowolny* RM)
Tak, tak, co prawda całkiem niedawno wystartowała kolejka specjalna, ale jest co najmniej kilka powodów, że wracamy do opcji dowolnego RM (niemal - bo bez RM95 i RMVX) już teraz. Po pierwsze - mamy w tym sezonie dwie takie rywalizacje, zgodnie z decyzją zwycięzców TASC4. Po drugie - mapki z kolejki specjalnej i tak zaczną spływać głównie pod sam koniec, za niemal miesiąc. Po trzecie - druga kolejka przynosi często najwięcej prac, więc to technicznie bardzo dobry moment na mieszankę wersji RM. Po czwarte - jest jeszcze jeden istotny powód, ale o nim nieco później.
Przechodząc do konkretów - dowolny RM nie będzie tym razem oznaczał dowolnego tilesetu, wręcz przeciwnie, waszym zadaniem będzie zbudowanie podziemi korzystając ze standardowego zestawu dostępnego w wybranej przez Was wersji Makera. Szczegóły poniżej, dodam tylko, że w tej kolejce nie możecie w żaden sposób modyfikować ustawień samego tilesetu (po prostu odpalacie RM z defaultowymi ustawieniami i wybieracie tileset dla mapy, wyjątkiem będzie tylko ustawienie Mode w nowszych wersjach RM), ale za to możecie użyć dowolnych charów z RTP, byleby ich ilość na mapie nie przekraczała 10 (eventy+ew. ustawienia hero/pojazdów). Ogólna ilość eventów (z elementami tilesetu) na mapie nie jest ograniczona.
RM2000/2003 - tileset Dungeon
RMXP - jeden z tilesetów Cave (Earth, Fire, Ice, Water) bez możliwości zmian/przenoszenia autotile
VXA/MV - tileset Dungeon z możliwością zmiany ustawienia Mode
Rozmiary pracy: 20x30 pól (nie pomylcie szerokości z wysokością!)
III Puchar Ligi Mapperów
Jak może zauważyliście w temacie z tabelą, od tej kolejki wystartuje także rywalizacja pucharowa. Tradycyjnie będzie miała ona inną formę niż poprzednie - tym razem w PLM wystartują uczestnicy pierwszej kolejki ligowej: piętnastu, którzy nigdy nie zdobyli wyróżnienia w Lidze oraz obrońca tytułu z II edycji Pucharu. Dalej rywalizacja potoczy się już bardzo tradycyjnie - uczestnicy zostają rozstawieni (na podstawie wyniku z pierwszej kolejki, w przypadku równej punktacji decydował moment zapisu do LMVI) i połączeni w rywalizujące pary. Do kolejnych rund awansować będą okrutni zwycięzcy bezpośrednich starć, czyli ci, którzy uzyskają więcej pkt w kolejkach od swojego przeciwnika. Uściślając - dwie pierwsze rundy pucharu będą się składać z meczów i rewanżów (suma pkt z kolejek 2 i 3 następnie z 4 i 5), a półfinały i finał rozstrzygną się już pojedynczymi starciami (kolejka 6 oraz kolejka specjalna). W przypadku remisów decydować będą ilości głosów, a w razie konieczności same głosy zwycięzców poprzednich edycji Ligi Mapperów, a przy dalszym remisie - rozstawienie.
Ponadto, w momencie prezentacji prac każdy z uczestników otrzyma informację o numerze mapy swojego przeciwnika, tak, by móc śledzić przebieg rywalizacji/głosowania. Samo głosowanie na przeciwnika jest zdecydowanie niewskazane, ale nie jest zabronione. Tyle najważniejszych informacji - w razie czego będę uściślał, uzupełniał i wyjaśniał, pytajcie w temacie. Powodzenia!
Ogólne porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
[...]
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów (jeśli są dozwolone!) na mapie możecie wykorzystywać też dowolne pozycje hero i pojazdu.