Informacji startowych jest sporo, ale i tak są pisane z zachowaniem zdroworozsądkowych skrótów, w razie wątpliwości - uderzajcie z pytaniami w temacie.
Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 10.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
REGUŁY KOLEJKI (RMXP)
Miało być luźno, ale zaczniemy z grubej rury, od RMXP. Maker ten, mimo popularności i potężnego edytora map, nigdy nie doczekał się silnej obecności w Lidze Mapperów. Tym razem pierwszy raz zaczniemy od niego... i uprzedzę uprzedzonych, będzie to nasza jedyna kolejka w sezonie z tą wersją Makera. Do tego sięgniemy do złotych lat RMXP i sławnego niegdyś tilesetu Inquisitora wraz z dodatkami. Rozmiar podstawowej grafiki i mnogość dostępnych autotile może robić wrażenie, ale to i tak tylko część oryginalnego zestawu, a wiele elementów (w tym np. autotile wody) to po prostu różne wersje tych samych płytek. Nadal nieprzekonanych dodatkowo uspokajam - mapa do wykonania nie jest wielka, tileset jest bardzo przyjemny, ma też swój niezapomniany styl, a praca w edytorze RMXP potrafi być niezwykle satysfakcjonująca. Ponadto! Razem ze startem kolejki drugiej odpalimy rywalizację w Pucharze Ligi Mapperów, ale jednym z kryteriów kwalifikacji będzie udział w kolejce pierwszej LMVI! Więcej szczegółów i wyjaśnień za tydzień, tymczasem - pliki oraz kompletna paczka grafik poniżej.
Rozmiary pracy: 25x20 pól (dokładnie 800x640 pikseli)
I tyle na start, mam ogromną nadzieję, że nie popełniłem nigdzie błędów, ale w razie czego - będę poprawiał. Przypominam, że wciąż możecie się zapisać do rywalizacji na kolejkę drugą i następne. :)
Ogólne porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów (jeśli są dozwolone!) na mapie możecie wykorzystywać też dowolne pozycje hero i pojazdu (ale bez wykorzystania ich standardowych grafik!).