Sezon VI - kolejka 1

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 13 sie 2020, 00:43

Map001
2
2%
Map002
1
1%
Map003
0
Brak głosów
Map004
6
6%
Map005
6
6%
Map006
16
15%
Map007
3
3%
Map008
10
10%
Map009
0
Brak głosów
Map010
9
9%
Map011
1
1%
Map012
0
Brak głosów
Map013
17
16%
Map014
10
10%
Map015
9
9%
Map016
5
5%
Map017
9
9%
Map018
1
1%
 
Liczba głosów: 105
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Jesteśmy w środowisku twórców, i to w takim, gdzie przetrwali wyjadacze, ludzie najbardziej zaangażowani, to dosyć naturalne, że zwracają mocno uwagę na techniczne aspekty prac, to ich konik. Podobnie zresztą z kwestiami czystej estetyki (mapa 17), od zawsze w LM jest też tak, że znajdzie się jakaś kontrowersyjna praca, która zbiera głosy "niewiadomoskąd". Ja jestem gdzieś pośrodku, głosowałem na pozycje 6, 7, 10 i 15, w moim poczuciu nie dało się nie docenić niektórych pomysłów, ale wybór był bardzo trudny. Wielkie dzięki! :)

No i tak, ogrom klimatu przeniósł się na naszego Discorda - zachęcam do odwiedzania i uczestniczenia w imprezie okołoligowej. :D
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
B.N.F

TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)(miejsce 2); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)
Posty: 34
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Dzikie ostępy internetu

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: B.N.F »

Gratulacje dla całego podium, a zwłaszcza dla Craszczura za zwycięstwo!

Spec ze mnie żaden w ocenianiu map, ale cieszę się że chociaż jeden mój typ okazał się znaleźć na podium.

Jak to kogokolwiek interesuje (obstawiam że nie) to tu moje głosy: 04. 06. 13, 17

04 - Mapka na swój sposób wyglądała dziwnie znajomo, przypomina mi jedno miasto z FF6.
06 - Już sam pomysł przypadł mi do gustu, nie był to mój faworyt, ale zdecydowanie doceniam pewną odmienność.
13 - Bardzo fajna mapka, jedyne co mi w sumie jakoś odrobinę nie pasowało do reszty to te martwe drzewa na dole. Błędu z tablicą nawet zupełnie nie zauważyłem ^^
17 - Nie wiem czemu, ale najbardziej mi się podobała, schludna, atrakcyjna, prosta, nie widzę minusów tym swoim nijakim okiem ^^

Powodzenia dla wszystkich w dalszej zabawie!
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Noruj »

Dobry start, nie ma co. Jeśli chodzi o mapę DK, to domyślałem się, że raczej wiadomego autora, ale sądziłem, że nr 13 przygotował DW, a nie Crasher :D Tak czy inaczej, gratulacje!

Moja mapa z rakietą w środku zebrała 5 głosów, a przy okazji ostatniej ligii, w której brałem udział, nazbierałem tyle po kilku kolejkach xD Jest więc motywacja. Teraz wywaliłbym te mostki, ale dobrze, że nikt nie zwrócił uwagi na krzaki stworzone z korony drzew, bo bałem się, że to będzie zbyt kontrowersyjne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Deathwing »

Fajnie, że inne osoby niż zwykle są na prowadzeniu i jestem ciekaw czy utrzymają formę :v Ja jestem całkiem zadowolony z mojej pracy, jak na mapkę zrobioną trochę na spontanie w ostatnich godzinach kolejki. Miała przedstawiać opuszczoną willę w środku lasu, stąd chociażby te zarośnięte drzewami wieżyczki. Versus widzę wpadł na podobny pomysł i zresztą jego mapka podoba mi się najbardziej ze wszystkich, a ta bagienna pustka dookoła domu zupełnie mi nie przeszkadza. Ogólnie głosowałem na 5, 8, 13 i 14. Na dwie pierwsze bez wahania, a pozostałe po dłuższym namyśle. 13 ma parę rzeczy, które mi przeszkadzają, ale wizualnie wydaje mi się ciekawsza niż 6, która broni się głównie wysokim poziomem technicznym. No i nadal pozostaje dla mnie zagadką co niektórzy widzą w 17, która jest wręcz do bólu zwyczajna. Ale w końcu każdy lubi co se lubi :*
turn up the silence
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Prometherion »

W końcu inne zestawienie prowadzących niż w poprzednich latach, podoba mi się to. Jazz ma rację, Liga dała dużo starym i nowym użytkownikom, a mappowania i wprowadzenia estetyki lokacji można się nauczyć. Te lata podglądania mappowych wyjadaczy, polskich i zagranicznych, zaaowocowała. Mapka Crasha świetna. Szkoda, że nie mogłem nic zrobić. Zapewne nic lepszego bym nie wymyślił, niż zwycięzca. Zbierajcie siły na 2 turę :D
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: kvachu »

Dragon Kamillo pisze:
12 sie 2020, 22:28
17. Jak niejednokrotnie wspominałem - najlepsza mapa. Niby prosta, ale taka kameralna, ładnie użyty baldachim z drzew. I do tego ta śliczna woda w takim kluczowym kompozycyjnie miejscu - miód. Jedno drzewko jest ucięte...
Lol, próbowałem to zamaskowac tymi zaroślami, ale i tak wypatrzył. :-D W sumie maskowanie tego uciętego drzewa zajęło mi najwięcej czasu z tych całych 25-30 minut jakie na nią poświęciłem.
Gdy ją oddawałem Jazzowi, zapytałem czy zdobędzie ze dwa głosy, lakonicznie odpowiedział coś w stylu "nie wiem". Mapa niewiadomo jak zdobyła 9 głosów lol. Gdy tylko zobaczyłem tileset, od razu wiedziałem, że "pójdę w las", bo nawet nie chciało mi się rozszyfrowywać tili domków. Poza tym z lasami miałem trochę doczynienia(o tym napiszę przy okazji oceniania map).

1. Natychmiastowa eliminacja nie tylko za sprawą dziwnych domków, ale przede wszystkim za sprawą tej "pustej" przestrzeni. Detali za dużo, brakuje mi tu jakichś poziomów i ten sztywno prosty las u góry jest "nie, nie". Sorki Stan.

2. Natychmiastowa dyskwalifikacja. Powód: Przekombinowana. Tego poziomowania zdecydowanie za dużo i zbyt pokrętne. Na pochwałę natomiast zasługuje to zrobione złudzenie optyczne przy skosach(podejscie).

3. Coś mi tu po prostu nie pasuje. Jeden ogromny dom, który mam wrażenie, że jest taki duży, by tylko użyć te okropne okrągłe okna.

4. i 5. Dyskwalifikacja natychmiastowa za karygodny maping z drzwiami przy poddaszu, które już analizował DK. Gdyby nie to, to przy 5. bym się zastanowaił na pewno dłużej.

6. Hmmmm. Oj, oj, oj. Mapa po prostu piękna, bajeczna i technicznie wzorowo wykonana, ale... KU****A ten dom mnie tam tak razi... Nie kupuję tego. Domki w skale fajny motyw, ale tego mieszczańskiego domku tam nie powinno być.

7. Po pobieżnym przejrzeniu map, powiedziałem sobie, że jeden głos chciałbym oddać na mapę bez domków jeśli by była jakaś w miarę spoko. Oprócz mojej, to pozostałe takie mapy to 2. i 7.. O dwójce już napisałem i na całe szczęście 7. okazała się być mapą całkiem wpasującą się w moje gusta. Ta mapa zdobyła mój głos numer "3". Ma kilka rzeczy, które są złe, ale mimo wszystko ogólnie mi przypadła do gustu.

8. Tu bardzo mi się podoba idea opuszczonego(?) domu na bagnach. Dom sam w sobie ładnie wykonany, nie symetryczny i nie z regularnymi kształtami. Może i wygląda płasko jak u Staniora, ale ja to kupuję jako bagna, więc tu się mapa broni. Na tą mapę oddałem głos numer "1".

9. Tej mapy nie chce mi się komentować. Ten dom...

10. Tutaj uderzyło mnie w oczy te równiutkie koryto rzeki. Gdyby autor dodał tam trochę niregularności, to nad mapa bym się zastanawiał.

11. Ogólnie mapa nie jest zła, ale ten dom jest za mało atrakcyjny i jest tej mapy najsłabszym punktem(dla mnie). Brakuje mi tu również trochę więcej detali. Odnoszę wrażenie jakby autor nei chciał przekombinować z detalami, a w efekcie jak dla mnie jest ich za mało. Natomiast jest to jedna z trzech map, która używa poziomowania korony drzew. Podczas opisywania pracy nad swoją mapą, napisałem o swoim doświadczeniu z robienie map lasów i te poziomowanie koron drzew to jest właśnie rzecz o którą mi chodziło. Sam chciałem zastosować ten efekt, ale zrezygnowałem, ponieważ kiedyś sam się chwaliłem mapami lasów zrobionych na tilesetach Tales of Phantasia, gdzie są bardzo podobne tile tych liści. https://i.imgur.com/rwEm09T.png

12. Druga mapa z poziomowaniem koron drzew i tutaj według mnie jest to najładniej wykonane, ale te dziwne domki mi się nie podobają i też w środku lasu i jakoś mało detali. Parę grzybów na krzyż i nawet jednego kwiatka nie ma.

13. Mapa, którą wybrałem jako ostatnia czyli głos numer "4", kosztem 6.. Mapa ma kilka niedociągnięć, ale podoba mi się ułożenie terenu. Jak próbuję sobie ją wyobrazić jako większą mapę w grze, to jak dla mnie jedna z lepszych moim zdaniem.

14. Jedna z dwóch map, gdzie po szybkim przejżeniu wszystkich map wiedziałem, że oddam na nią głos na 100%. Mapa ta posiada prosty domek z paskudną wieżą, ale tak naprawdę reszta mapa odciąga uwagę od niej. Bardzo mi sie spodobało przyciemnienie dolnego poziomu. Według mnie ta mapa ma również perfekcyjną ilość detali. Na tą mapę oddałem głos numer "2".

15. Ogólnie bardzo ładna mapa, ale trochę mi nie pasują tutaj te wystające z drzew wieże i dom. Równierz u dołu niskie drzewa, a u góry już przykrywają dużo wyższy dom. Gdyby nie to, murowany głos.

16. Natychmiastowa dyskwalifikacja za to coś na środku =P.

18. Z tym domkiem jak dla mnie jest coś nie tak(nie jest zły, ale jednak...) i jest tu zbyt pusto. Za mało detali jak na las. Ostatnia z trzech map z poziomowaną koroną drzew.

Tak mniej więcej to wygląda według mnie. Oceniałem według moich gustów i jeśli komuś się nie podoba moja ocena nic na to nie poradzę. Różni ludzie jesteśmy mamy różne upodobania i tyle.

Ogólnie jestem dumny ze swojej mapy nie pod kątem wykonania, ale przez to, że wywołała u niektórych tyle zdziwienia według mnie wysoką ilością głosów. Post ten piszę po oficjalnej publikacji tilesetu drugiej kolejki i już wiem, że tam polegnę. =D
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Stanior »

1. Natychmiastowa eliminacja nie tylko za sprawą dziwnych domków, ale przede wszystkim za sprawą tej "pustej" przestrzeni. Detali za dużo, brakuje mi tu jakichś poziomów i ten sztywno prosty las u góry jest "nie, nie". Sorki Stan.
Byłem świadom tych mankamentów Kvachu, natomiast chciałem urzec głosujących pomysłem tych domków świetlików/wróźek + historia ze szkieletem pod drzewem.

Paradoksalnie tymi dwoma punktami osiągnąłem swój cel, bo znalazłem się gdzieś w połowie stawki :P Pierwszy raz odpalałem XP, był to mój debiut, więc naprawdę nie jest źle :D

Wyciągam wniosku, mapka na drugą kolejkę jest moim zdaniem o kilka leveli lepsza. Ale to już zobaczymy podczas głosowania :D
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: GameBoy »

Ja na swojej mapie też zrobiłem polanę wróżek czy tam innych krasnoludków w lesie, a potem dowiedziałem się, że te małe domki to są namioty, a magiczny krąg to ognisko... xd
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Stanior »

Dla mnie to hippisowska wioska w klimatach fantasy :P Przemawia za moją tezą ta kwiecista polana i ten wodospadzik, gdzie hippisy biorą kąpiele przy pełni księżyca :D
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Yoroiookami »

Gdybym miał głosować (spóźniłem się) to miałbym kłopot z wybraniem ulubionych map. Prawie wszystkie bardzo mi się podobają. Trochę dziwi mnie, że mapki takie jak 5-tka, zebrały tak mało głosów. Chyba poczytam sobie, co wam się w nich mniej podobało. :>

Powodzenia wszystkim w kolejnej kolejce. <3
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Kitabake »

Można się tu wiele ciekawych tricków nauczyć :)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Dragon Kamillo »

Miałem podsumować, coś nie wyszło, a więc lecąc na oparach po analizie (a jednocześnie będąc już w temacie), coś skrobnę.

Pierwsze poprawie kfacha - 5 nie ma błędu z drzwiami jak 4 - paint:
Obrazek

Crash gratulacje - mimo że twoja mapa mi się nie podobała, to jednak jest ok, daje radę.

Co do mojej mapy - no to żadna lawina itp. Tak na prawdę wymyśliłem most i rzekę, a reszta to jakieś pierdoły na szybko. Domek był celowy (inaczej byłoby nudno według mnie), koncepcja była taka że tam była większa wyrwa w skale (albo zawalona jaskinia) i po prostu uzupełniono ją taką dobudówką. A jak to rysowałem to od razu wyobrażałem sobie wnętrze - z jaskini zrobione pomieszczeni i jedno bogatsze, jaśniejsze i w ogóle - w tej części, w domku XD.

Co do gór - to polecam ten sposób ich robienia - może nie konkretnie na tym tilesecie, tylko na grafikach bardziej przygotowanych pod to, dzięki temu nie trzeba się martwić w liczenie wysokości skał (wszystko da się wyjaśnić pochyłościami terenu) i ogólnie to szybszy i bardziej naturalny (!) sposób niż ten domyślny z RM. Przykład:
Obrazek
Zablokowany