Sezon VI - kolejka 1

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 13 sie 2020, 00:43

Map001
2
2%
Map002
1
1%
Map003
0
Brak głosów
Map004
6
6%
Map005
6
6%
Map006
16
15%
Map007
3
3%
Map008
10
10%
Map009
0
Brak głosów
Map010
9
9%
Map011
1
1%
Map012
0
Brak głosów
Map013
17
16%
Map014
10
10%
Map015
9
9%
Map016
5
5%
Map017
9
9%
Map018
1
1%
 
Liczba głosów: 105
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Kryzz333 »

Zawsze mnie zadziwia to, w jak różny sposób są wykorzystywane zasoby i jak oryginalne potrafią zawsze być te mapki.

Ogólnie rzecz biorąc poziom uważam za wysoki, chociaż zasoby chyba były dość łatwe w użyciu (ale to może tylko ja). Przez to również tileset stawia wysoką poprzeczkę - bo żadna mapa nie będzie w nim zupełnie okropna.

Osobiście spodziewałem się raczej dominacji budynków, ale jest sporo miejscówek otwartych i lesistych. Moim zdaniem to był jednak trudny
kierunek do obrania, bo drzewa i naturalne otoczenie jest w tym tilesecie bardziej monotonne, dla mnie budynki były najmocniejszym punktem.

Przechodząc do ocen każdej mapy:

Mapa 1:Ciekawy pomysł, ale mikro domki na drzewach nasuwają tylko pytania. To wioska wróżek? Można było to lepiej podkreślić.
Otwarta polana nawet mi się podoba. Roślinność powtarzalna

Mapa 2:Przyjemnie, ale prosi się o coś wyróżniającego.

Mapa 3:Zdecydowanie za prosto, dziwne rzeczy z dachem się dzieją po prawej.

Mapa 4:Fajna koncepcja, podoba mi się szczególnie prawy górny róg :-D . Chyba jedyna mapa tak bardzo miejska? Szkoda, że nie ma konkurencji w tym zakresie. Trochę brakuje detalu w niektórych miejscach.

Mapa 5:Coś na kształt klasztoru? Dużo detalu. Te bramy i kamienica kojarzą mi się trochę z Wiedźminem 3. Fajny podział kompozycji na takie jakby sekcje, szczególnie przytulne podwórko między domem a murem.

Mapa 6:Świetne użycie zasobów, podoba mi się układ drogi i jak wzgórze zawija się wokół niego, szkoda, że skały słabo współpracują z elementami domu. Droga i most jednak ciut za monotonne. Te latarnie na badylach takie sobie rozwiązanie.

Mapa 7:Widać, że mosty/wiadukty/przejścia były naturalnym kierunkiem dla wielu... Spoko to wygląda, ale wiadukt powinien dokądś prowadzić.

Mapa 8:Ten dom wykorzystuje chyba najlepiej elementy domu z tilesetu. Fajny pomysł na takie wysuszone otoczenie, ale fajnie, jakby było czegoś więcej.

Mapa 9:Fajna kameralność z leśnym otoczeniem, ale za prosto.

Mapa 10:Kreatywne użycie zasobów, ale równocześnie kwadratyzm. W rzece psują się wysokości, są błędy w mappingu.

Mapa 11:Dość dziwne miejsce - dużo dróg, jeden skromny domek? Poszycie moim zdaniem zaburza poziomy wysokości.

Mapa 12:Bardzo dziwne rzeczy dzieją się z tym zbiornikiem i z kwiatami. Trudno też powiedzieć co to za miejsce.

Mapa 13:Fajne mosty, ale ten przed jaskinią ma problemy (zasłania wejście). Środek mapy prosty, dół mapy nawet mi się podoba.

Mapa 14:Trochę nie rozumiem użycia światła - górna część ma być daleko w dole od tego wzgórza. Fajny pomysł, mapka nawet mi się podoba, ale popracowałbym nad nią.

Mapa 15:Podoba mi się. Minimalizm w środku mapy nawet działa.

Mapa 16:Magiczna wieża i mostki nie w tę stronę? :-P Fajne jeziorko, mapa wyróżnia się przez to.

Mapa 17:Bardzo dobry, prosty układ, ale mało się tu dzieje.

Mapa 18:Niestety, tego "ganku" ze źle użytym tilestem nie da się odzobaczyć.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Adrap »

Mapa 2: Całkiem ładne te wzgórza szkoda, że nie ma w nich nic więcej niż obozowisko, chyba jedyna taka mapa górzysta.

Mapa 4:
Dziwi mnie, że nie ma map więcej w tym stylu. Najbardziej do gustu mi przypadła chyba ta wieża i studnia. Swoją drogą tyle osób narzekało, że można zrobić tylko duże domki, a tu się ich całkiem dużo zmieściło.

Mapa 5:
Podoba mi się użycia tego "wiaduktu"(?). Trochę z Romeo i Julią mi się kojarzy ta mapa :P Ciekawe, że ten kościół przynosi na myśl właśnie kościoł mimo braku kościołowych elementów.

Mapa 6:
Robi efekt łał swoją kreatywnością. Ale chyba jestem w niej najwięcej błędów wyłapać. Dziwi mnie ten skalniak na dole, który zasłania jedno drzewo, a przysłania je drugie, ale przede wszystkim mam problem z górnymi partiami tego skalnego domku. Tam cień i te tilesety są tak pomieszane, że czasem w ogóle się nie łączą i nie wiem co autor miał na myśli. Nagłe podwyższenie na prawo od drzwi też mi zgrzyta. Za to podoba mi się użycie okna po lewej w podobny sposób co w 4 przy tej wieży. Dobra dalej, bo im dłużej na tę mapę patrzę tym mam większego mindfucka xd Ale na pierwszy rzut oka b. ładna, ale brakuje szlifu :)

Mapa 7:
O, tu nie widzę problemów z użyciem cieni.

Mapa 8:
Fajny domek na bagnie, chyba najlepszy w zestawieniu, chociaż mógłby być z dwa razy większy bo tak mapa wychodzi dość pusta.

Mapa 10: Chyba(?) druga mapka miasteczkowa. Ogólnie fajne wejście do wioski, trochę skopane cienie. Niby padają na ukos, ale jednak nie do końca, do tego dach po lewej nie rzuca cienia? Jest też problem z wysokościami na rzece. Ładna mapa, ale chyba wolałbym mniejsze budynki i żeby je było widać.

Mapa 12: :)

Mapa 13: Ciekawy pomysł na wioskę górniczą. Sama mapa jest okej, ale ilość skopanych cieni za bardzo boli chyba (czemu cień nie jest rzucany na tylną ścianę jasnego domu, albo ta framuga tablicy na dole, za to podoba mi się ocieniowanie tego mostku), żeby oddać na nią głos muszę się zastanowić.

Mapa 14: Mimo braku różnic w wielkościach elementów tilesetu czuć wysokość. Trochę skrzypi mi prawy dolny róg i cień który rzuca domek (brak cienia wieżyczki np.) oraz cień którego nie rzucają drzewa (chociażby te z dolnej krawędzi mapy). Bo widzę to jednak bardziej jako wschód słońca zza pagórka.

Mapa 15: Solidna mapa, z małą ilością błędów i ciekawym pomysłem. Trochę mi przeszkadza brak elementów przed domem.

Mapa 17: Ktoś mi wytłumaczy fenomen tej mapy? :P

Mapa 18: Źle użyty tileset ściany jako podłogi psuje trochę wrażenie.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Crashykk »

Ja zaglosowalem na 4, 5 i 10. Jakos tak mi klimatem najbardziej podeszly.

4 - Punkt przyznalem glownie przez to podwyzszenie. Ciekawy pomysl.
5 - Kosciol bardzo fajny. Mimo calkowitego braku koscielnych kafelkow od razu wiedzialem czym jest ten obiekt.
10 - Chociaz zmienilbym kilka rzeczy to podobal mi sie glowny concept rzeki "miejskiej".

W trakcie pisania tego postu zauwazylem, ze jestem idiota i mozna bylo oddac 4 glosy, a ja oddalem tylko 3.

Dodatkowy punkt poszedlby na mapke nr 8. Przepraszam autora. :(
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: GameBoy »

No to lecimy po kolei:

1. Ciekawy pomysł, na którego prawie oddałem głos, ale myślałem , że te budki są zrobione na ściętych drzewach, ale potem się przyjrzałem, że drzewa mają liście jeszcze i z jakiegoś powodu mi się to nie spodobało. xd

2. Całkiem przyjemna mapka pozostałości obozu na skarpie, ale brakuje jej tego czegoś.

3. Ta mapka wydaje mi się być trochę nieprzemyślana, gdyby ten domek był mniejszy to spojrzał bym na nią przychylniejszym okiem.

4. Podoba mi się wieża w lewym dolnym rogu i okno jako odpływ rzeczki, ale poza tym jest raczej słabo. Chwilę czasu zajęło mi zajarzenie, że bruk po prawej stronie jest podniesiony, nawalone dupereli bez ładu i składu.

5. Dobrze użycie szczytów dachu jako murów w trochę japońskim stylu, ale reszta jakoś do mnie nie przemawia.

6. Świetny most, woda i skarpa prowadząca do niej z drogi, ale budynki w kamieniu IMO psują całość - wygląda to tak jakby jakaś karczma przy drodze została zasypana przez kamienną lawinę, ale ta lawina nie miała skąd spaść, dodatkowo te okna bezpośrednio w skale wyglądają średnio. Plus za końską ścieżkę.

7. Kolejna końska ścieżka co się chwali. Chciałem oddać głos na tę mapę, ale ten wiadukt jest trochę bezsensowny, lepiej by wyglądała tam jakaś większa droga zamiast malutkiej ścieżynki gdzie trzeba się dodatkowo przeciskać przez drzewa.

8. Pierwszy oddany głos. Wygląda jak nawiedzony dom na bagnie, czego więcej potrzeba?

9. Mapka trochę jak z 2D Zeldy. Ma swój urok, ale wypadłaby dużo lepiej w grze niż na LM.

10. Na pierwszy rzut oka bardzo dobra mapa, ale trochę mnie gryzie różnica wysokości kanału i mostu. :/

11. Kolejna mapa, która świetnie odnalazłaby się w grze w szerszym kontekście.

12. Wygląda jak jakaś polana zamieszkała przez skrzaty czy inne wróżki. Ciekawe użycie światła i staw na skale, ale oprócz tego trochę nijaka.

13. Kolejna mapa, która na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, ale im bardziej się jej przyglądam tym bardziej usunąłbym z niej z połowę znajdujących się na niej rzeczy. Plus za cień tablicy ogłoszeniowej.

14. Głos numer dwa. Design domku. <3 Bardzo prosty, ale ma więcej charakteru niż wszystkie inne poza #8 i #15. Aczkolwiek mam wrażenie, że mapa lepiej by wypadła gdyby cienie w prawym górnym rogu były zrobione jako charsety z mniejszą przezroczystością.

15. Głos numer trzy. Wieże wystające zza drzew to świetny pomysł. Budynek po lewej ma klimat i nie jest nadmiernie zapaćkany kwiatkami i innymi ozdobnikami. Podobają mi się tutaj detale takie jak czubek drzewa użyty jako roślinka porastająca kratkę w murze.

16. Kolejna mapa, na którą prawie zagłosowałem. Te dwa mostki kompletnie psują całość...

17. Końska ścieżka w najczystszej formie, oddałbym 2 głosy gdybym mógł. Wyobrażam sobie tę mapę w ten sposób, że idzie się ścieżką przez gęsty las nasłuchując odgłosów rzeki, która po chwili pojawia się w wyłomie między drzewami.

18. Kolejna taka, która sprawdziłaby się w grze, ale niedostatecznie odpicowana na LM.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: lorak »

Ah, uwielbiam te wszystkie krużganki, mostki, wieżyczki i inne cuda wianki z tilesów inkwizytora. Widzę, że nikt nie poszedł w wielkie miasto, kupę bruku i betonu, ale i tak miałem problemy z wyborem.

Nie mapowałem, ale się wypowiem (przynajmniej o kilku):
1. Fajnie, jest historyjka, jakiś szkielet, uschnięty las i domki leśnych krzatów. Tylko, że rzeczy są poustawiane w takie "plamy": plama krzaków, plama drzewo-domków, plama pni, plama sucharów itp. O ile jeszcze pnie to rozumiem to reszta sprawia, że całość nie trzyma się kupy.
2. Jest spoko, są wzgórza, jest dopracowanko, czuć różnicę wysokości. Może byłoby ciekawiej, gdyby dodać skały w stylu 6, a nie tylko klify, no i kwiatki mniej losowo porozmieszczać.
4. Niby fajno, ale to podwyższenie po prawej dla mnie kompletnie nieczytelne. Urocze te domki z księżycowymi drzwiczkami :)
5. Ładnie powykręcana ta zabudowa, nawaliłbym więcej bruku ale jest spoko :D
6. No ładnie, super dopracowane szczegóły. Inni wytykali cienie, racja, niektóre są dziwne, ale bez nich byłoby nudno i mało przestrzennie. Skały opadające łagodnie do rzeki—mistrzostwo.
7. Pocztówkowo, ale ten most tu trochę bez sensu.
8. Gratulacje dla twórcy, mapka jest mega, chyba moja ulubiona. Fikuśny domek, proste, czytelne tło, klimat jest ;)
9. Trzeba więcej czasu by spędzić przy szczegółach, dodać ziemię przy jaskini i obozowisku, rozbudować skałę. Domek mógłby być mniejszy, w stylu tych z 4.
10. Ciekawie, wygląda bardzo jak gra. Niestandardowo wykorzystane kafelki, ładne skały. To ogłoszenie na drzewie po lewej trochę bez sensu ;)|
14. Ładna, jest klimat, jest pocztówka.
15. Dla mnie super—pomysłowo i spoko do gry, bo jest sporo smaczków i szczególików, a nie ma śmieci na trawie.
16. Intrygujące, można by tu sporo wymyślić w sensie fabularnym. Przyroda narysowana bardzo ładnie, organicznie i realistycznie.
17. Czytelnie i minimalistycznie, na prawdę spoko. Podoba mi się to, że drzewka są tylko w tej wersji "z krzakami", a nie że wszystkie wersje na raz niby "dla urozmaicenia".
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Prometherion »

Tak na szybko. 6 ma świetny pomysł, aby wtopić w skały budynki mieszkalne, tylko jedno ale. Co ten dom tam robi? Wygląda to tak, jakby lawina kamieni zleciała, i ten budynek został wtopiony w skały, gdyby dopracować pomysł, wyszłoby super. 13 i 15 świetne, przejrzyste i estetyczne, mogły by w jakiejś gierce zrobić dobrą robotę. Zastanawiam się co znaczą te światła na mapce przyciemnionej. Podoba mi się również ta lewitująca wieża wieża. Reszta bez szału, ot mapki na Inq.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Stanior »

Mapa 1 - opowiada historię, widać szkielet, wiadomość na drzewie, dwa wazony kwiatów. Oryginalne zastosowanie domków. Wioska świetlików, wróżek, skrzatów?

Mapa 2 - bardzo rozbudowane wzgórza i dobrze wyeksponowany najważniejszy punkt mapy - strzelnica. Budzi pozytywne skojarzenia z Robin Hoodem

Mapa 3 - kojarzy mi się z domostwem z Pana Tadeusza "Śród takich pól przed laty, nad brzegiem ruczaju,
Na pagórku niewielkim, we brzozowym gaju,
Stał dwór szlachecki, z drzewa, lecz podmurowany;
Świeciły się z daleka pobielane ściany,
Tem bielsze, że odbite od ciemnej zieleni
Topoli, co go bronią od wiatrów jesieni."

Mapa 4- mega podoba mi się budynek wieży w prawym dolnym rogu, zadbana wioska gdzieś na obrzeżach lasu

Mapa 5 -świetne łuki, bardzo klimatyczną mapa, bardzo fajnie zaprojektowany mur i kwiaty na nim

Mapa 6 - mega mega klimatyczna, pierwsze skojarzenie - Shire z Władcy pierścieni

Mapa 7 - super wykonany most, znów mam skojarzenia z Wladca Pierścieni i podróżą Hobbitow do Bree. Bardzo mi się podoba

Mapa 8 - bagienne domostwo samotnego lekko szalonego staruszka, którego w okolicy uważają za potwora, a jego losy kryją po prostu jakąś tragedię (śmierć ukochanej?) jest klimat iż historia

Mapa 9 - uroczy domeczek, przypomina mi nieco działkowe domki z lat 90tych

Mapa 10 - podoba mi się ta zasypana kamieniami grota w tle oraz poddasze. Myślę że ta mapa super wyglądałaby w "nocnym" klimacie

Mapa 11 - urocze siedlisko w środku lasu

Mapa 12 - na myśl przychodzi mi jakas wioska "hippisow w klimatach fantasy". Podoba mi się pomysł że światłem. Bardzo ładna kolorystyka

Mapa 13 - wygląda jak jakiś kompleks budynków przy kopalni. Mile skojarzenia z Elder Scrolls Morrowind

Mapa 14 - klimatyczny kościółek i bardzo fajna gra światłem

Mapa 15 - mogłaby być uzupełnieniem mapy nr 3, znów skojarzenie z Panem Tadeuszem

Mapa 16 - mam trochę skojarzenie z domkiem na wodzie we Wrocławiu

Mapa 17 - bardziej fajna mapka do użycia w grze, sielankowa

Mapa 18 - wygląda jak domek letniskowy nad morzem z mega dzieciństwa, super pomysł z gankiem
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Noruj »

Mapa numer 6 - bezsprzecznie świetna. Nawet ten dziwnie wrośnięty dom w skały nie psuje odbioru lokacji.
Mapa numer 13 - mniej zjawiskowa, ale nadal cudownie wykonana.
Mapa numer 14 - cień robi robotę, a sama lokacja wygląda bardzo porządnie.
Mapa numer 8 - ładny budynek, taki nieprzesadzony, a pozorna pustka dodaje klimatu.

Mapa, na którą prawie zagłosowałem, numer 7 - ładny wiadukt. Sama plansza jest prosta, ale i elegancka w tym.

Wszystkie prace trzymają poziom i na każdej można zagrać, co prawda podzielam lekkie zdziwko pracą numer 17 (oddanymi głosami), ale konkurs zawsze stał różnymi kryteriami w oddawaniu głosów :D

Czekam na drugą kolejkę i tabelkie
:-D
Obrazek
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 97
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: ADI »

Tak dość w skrócie:

1. Zbyt dużo powtórzeń jak dla mnie.
2. Nic specjalnego, na plus że nie miesza w oczach, jak niektóre tego typu.
3. Prosta, bez wow. Zbyt pustooo
4. Całkiem niezła. Nie podoba mi się ściana która miesza się z górnym podłożem.
5. Typowo coś a'la klasztor. Poziome daszki dziwnie wyglądają for me.
6. Świetne ale efekt psuje właśnie ścianka z dachem.
7. Nic specjalnego.
8. Sama chauupka gites, tło zbyt puste.
9. Też bez wow.
10. Faktycznie cienie mogłyby być bardziej dopracowane.
11. Schludna, ale czegoś mi brakuje.
12. Fajna zabawa cieniem.
13. Mój faworyt. W kilku miejscach skopane cienie, ale git.
14. Zapalone światła psują efekt, ale bajdzo mi się podoba.
15. Kolejny faworyt kolejki.
16. Mostki dziwnie wyglądają.
17 i 18. Takie zwykłe dość.

Tyle ode mnie :) Oddałem 3 głosy, gdyż nie mogłem się zdecydować co do 4go pomiędzy pewnymi dwiema mapkami.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Dragon Kamillo »

No to czas na dogłębną analizę, jakby co nie bierzcie wszystkiego aż tak bardzo na poważnie, w końcu jestem idiotą XD.

1. Nawet fajny pomysł na jakąś wioskę wróżek czy innego ciaratajstwa, spieprzony przez zostawienie na drzewach liści i zostawienie tak otwartego terenu.
2. Na pierwszy rzut oka niby nic wielkiego, ale cieszy dbałość o szczegóły - jak cień jednego drzewa dopasowany do gór itp. Fajne rozwiązanie wejść na wyższe poziomy. Ale całość jest jakaś taka se, może lepsze by były szare skały - nie wiem. Taki już był beznadziejny ten tileset że to tak słabo wygląda, na innym byłby pewnie lepszy efekt. Szkoda...
3. Poprawne, choć budynek ma lekko skopany dach (i to nie ten po prawej stronie - ten wbrew pozorom jest ok, tylko tak nieszczęśliwie wygląda w tym rzucie), tam po lewej stronie dach wchodzi jeden tiles wyżej jak ten od głównej części budynku przy jednoczesnej tej samej wysokości ścian. Reszta mapy nie powala, taka zwykła, szkoda że otwarta.
4. Pisałem już jak nie podobają mi się budynki z tego tilesetu XD? To tu nawet coś ciekawego z nich wyszło, szkoda że tyle według mnie głupich decyzji i błędów. Wieża kompletnie mi nie podpada, budynek wyżej wydaje się mieć za szerokie drzwi w stosunku do jego wielkości. Dach budynku na środku jest spieprzony, tak samo jak tego budynku po lewej - patrz rysunek niżej. Po za tym podwójne kalenice (czy jak kto tam woli gąsiory) to taki se pomysł. Za to pomysł na kratkę ściekową jest świetny, nawet tak fajnie się skomponował z tą wodą.
Obrazek
5. Nawet fajna mapa, ale ta podwójna kalenica rujnuje w moich oczach niestety wszystko.
6. Za dużo gówna, jednocześnie leśne fragmenty są ble. Ten domek wtopiony w skały ciężko ocenić, bo nie można do końca określić pod jakimi kątami są elementy go otaczające. Dużo uciętych elementów i cieni (np pod drzewem na środku na dole). Most za to bardzo fajny i ogólne rozwiązanie wody. Domek też według mnie ok, jednak całe otoczenie ble.
7. Też ogólnie fajna, lepiej się na to patrzy niż na 2. Trochę dziwi kamienny mostek bez żadnej drogi która by miała przez niego przechodzić. Szkoda że aż tak otwarte...
8. Domek fajny i nawet bez większych błędów - po za tą nieszczęsną wieżyczką na środku - jej dachem. Ale chyba bez edycji nie dałoby się tutaj tego naprawić... Otoczenie za to nudne, szkoda że otawrte i jakoś kompozycyjnie lepiej nie zagrane. No i to chyba nie są bagna.
9. Zbyt proste i bez polotu. Dom poprawny (no nic do skopania nie było), ale strasznie płasko wygląda na tym obrazku. Zawsze mnie też rozwalają takie niby góry i zaraz jaskinia w nich XD.
10. Kurde nawet fajne, ale coś nie do końca XD. Tam ludzie zwracali uwagę na rzekę, ale w sumie to nie jest jakiś wielki błąd (o ile to błąd, teren w końcu może być pochyły po tej jednej stronie... Szkoda że taki prosty ten środek. No i brakuje cienia po lewej stronie, ale to już każdy wie.
11. Poprawna, bez szału, a szkoda. Domek jest nawet ok, szkoda że otoczenie nie jest jakieś ciekawsze. Brakuje czegoś szczególnego.
12. Ta woda to zło, w ogóle tego nie rozumiem. Sposób wykorzystania cienia ciekawy, ale cierpi bo nie było w tilesecie aż tak dużo jego elementów. Namioty (o ile to namioty) moim zdaniem można było zrobić lepiej.
Obrazek
Oczywiście bardziej się pobawić półprzeźroczystościami z tym światłem, ale byłoby chyba lepiej.
13. O kurde od czego by tu zacząć, tego jest tyle że chyba najwięcej w całej kolejce. Cienie są skopane, najbardziej mnie razi to przy tablicy, taki głupi błąd i tak prosty do poprawienia... Most w lewym górnym rogu ma o jeden tiles za krótkie podpory względem gór na około i optycznie wydaje się być bardziej parkanem jak mostem, przez użycie tych samych desek co przy tablicy (z oświetloną górną krawędzią). Schody są za krótkie - to typowy błąd, nawet do wybaczenia. No i domek ma dziwny dach, albo jego tylna ściana jest ukośna - analiza na poniższym obrazku:
Obrazek
14. Świetny pomysł na zaciemniony "daleki widok" Domek skopany, wieżyczka niepotrzebna. Kompozycyjnie fajnie siedzi, szkoda że domek nie jest po prostu prosty.
15. Kurde znowu fajna, taka niby zamknięta niby otwarta - no fajna. Domek jest nawet ok, lekko skopane kafarki i to chyba tyle. Szkoda tych drabinoschodów, bo podjazd łagodny fajnie już wykminiony. Te wieżyczki wystające z liści podobają mi się o tyle bardzo że jakoś dobrze wyglądają, a nie tak ble jak normalnie.
16. Rakieta. Po za tym mapka robi nawet dobre wrażenie - ah ta woda to chyba najładniejszy element dostępnego zestawu.
17. Jak niejednokrotnie wspominałem - najlepsza mapa. Niby prosta, ale taka kameralna, ładnie użyty baldachim z drzew. I do tego ta śliczna woda w takim kluczowym kompozycyjnie miejscu - miód. Jedno drzewko jest ucięte...
18. Taki prosty budynek, a tak skopany. Dach jest zły, wysokości ścian są złe. Szkoda tych kamieni, było tyle kamiennych podłóg a autor musiał wstawić elementy skał. Pewnie normalnie nie byłoby to złe, ale wiele ludu robiło z tego tilesa mapki i są przyzwyczajeni że to ściany i nagłe zobaczenie tego na podłodze jest niekomfortowe. Po za tym nic szczególnego, drzewa robią świetny klimat. Kurde szkoda że ten budynek wygląda jak wklejka i tak skopany, bo gdyby to było poprawne to nawet kompozycyjnie ta mapa by się fajnie broniła.

Uff, na koniec podsumowanie, najmniej chciałbym grać na labiryntowej 13 (ah te blokowanie się o poruszające się NPC), podobnie w sumie jest na 4 ale tylko po prawej stronie. Najbardziej przejrzyste, a jednocześnie ciekawe są 17, 15, 14 i 8 - to są moje głosy. Ale tak ogólnie to wszystkie jakoś mniej więcej się bronią.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Ok, wszystko sprawdzone, zaraz po zakończeniu czasu wyniki zostały opublikowane na naszym discordzie, poniżej pełne zestawienie, wielkie dzięki i gratulacje dla uczestników pierwszej kolejki! :)

1 Crashykk 16(17)
2 Dragon Kamillo 15(16)
3 Amelanduil/Versus 13,5(10)
5 Deathwing/kvachu/ADI 11(9)
8 Kryzz333/Adrap 8,5(6)
10 Noruj 7(5)
11 Keibi 6(3)
12 Stanior 5(2)
13 Sefiro/Michu/Gedharm 3(1)
16 GameBoy/Kitabake/Soul 1(0)


Jeden głos został anulowany (Adrap zagłosował omyłkowo na siebie, co zaraz zgłosił), reszta bez zmian. Tabela, okrutna kolejka druga (Prometherion i lorak już na Was czekają) oraz informacje o III Pucharze Ligi Mapperów już za kilkanaście godzin.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Adrap »

Jej najlepszy start zaliczony, autorów po tych wszystkich ligach wcześniej dość łatwo było wytypować chyba, ale nie miałem 100% pewności. Ale druga kolejka i zabawa się zacznie, mam nadzieję że zasady pucharu będą ciekawe.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Michu »

Dla mnie mega zaskoczenie jeśli chodzi o autorów map na podium - gratulacje!

I dzięki dla dobrej duszy za ten jeden głos - striggerowałem sporo osób tymi skałami na ganku xD
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Crashykk »

Totalne zdziwienie. Nie myslalem sie, ze moge byc w top 3, a co dopiero wygrac. Milo sie robi na serduszku, gdy mapa spodobala sie takej liczbie osob. Tym bardziej, ze z XP spedzilem najmniej czasu ze wszystkich makerow. Dziekuje za glosy oddane na moja mape i zycze wszystkim powodzenia w drugiej kolejce!
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Stanior »

Liga jak zwykle na bardzo wysokim poziomie :) no i ta atmosferka na discordzie w oczekiwaniu na wyniki... 😃 natomiast jestem zdziwiony poziomem "dbania" o techniczne aspekty mapy. Dla mnie liczy się czy mapka ma duszę i potrafi wywołać jakieś emocje. Taka jest zdecydowanie 6. Jeżeli chodzi o moją mapkę numer 1 popełniłem swój flagowy błąd - powtarzalność :) natomiast włożyłem w nią kawałek siebie - te domki na drzewach, światełka w okienkach i aspekt fabularny w postaci szkieletu pod drzewem, wazoników kwiatów i wiadomości na drzewie - miał nadać mapce charakteru. Jestem zadowolony z tych 5 punkcików, które udało się zdobyć :)
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Zablokowany