Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do 17.09.2020, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie (połowa września!).
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
REGUŁY KOLEJKI (Dowolny RM)
Rywalizacja w tym formacie stała się siłą rzeczy pewnym standardem dla kolejki specjalnej. Mapę w kolejce specjalnej wykonujecie przy wykorzystaniu dowolnego RM oraz dowolnego tilesetu z RTP (w tym mieszanki autotile czy zakładek A-E, ale koniecznie z tej samej wersji Makera). Oznacza to, że w grę wchodzą wszystkie dostępne wersje Makera dla PC Windows, poczynając od RM95, a kończąc na... RMMZ. Ważne przy tym, by użyte grafiki pochodziły jedynie z oficjalnej dystrybucji RM/RTP i pozostały nieedytowane (żadnych wycinanek, sklejania tilesetów), czyli: żadnych origów, ripów czy editów stworzonych przez Was, czy dodawanych nieoficjalnie (czyli odpadają np. grafiki z zestawu znanego jako RTP 1.32). Możecie przy tym wybierać w database dowolne zestawy autotile czy części tilesetu (A1/A2 itd.). Inaczej niż w przypadku pozostałych starć - by wziąć udział w tej kolejce wystarczy zapisać się w konkursie przed upływem ostatecznego terminu na zgłaszanie prac - 17.09.2020. W razie wątpliwości - pytajcie w temacie.
UWAGA! W tej kolejce używacie wyłącznie tilesetów/autotile, żadnych charów czy grafik innego typu.
Rozmiary pracy: 30x20 pól
To tyle, przypominam, na mapy czekam aż do zakończenia konkursu we wrześniu, macie dużo czasu na wybór wersji RM, tilesetu i dopieszczenie map. Dla jasności - tak, wszystkie mapy wezmą udział w jednym głosowaniu obok siebie (grafiki map z RM2000/2003 zostaną powiększone dwukrotnie). Gdyby coś budziło wasze wątpliwości - dawajcie znać w temacie.
Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów (jeśli są dozwolone!) na mapie możecie wykorzystywać też dowolne pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).