Sezon V - kolejka 2

Start Sezonu VI!!!
Zablokowany

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 19 maja 2016, 00:21

Map001
3
2%
Map002
4
3%
Map003
5
4%
Map004
0
Brak głosów
Map005
2
2%
Map006
4
3%
Map007
5
4%
Map008
3
2%
Map009
17
13%
Map010
0
Brak głosów
Map011
20
15%
Map012
0
Brak głosów
Map013
3
2%
Map014
2
2%
Map015
8
6%
Map016
1
1%
Map017
17
13%
Map018
4
3%
Map019
4
3%
Map020
4
3%
Map021
5
4%
Map022
2
2%
Map023
9
7%
Map024
7
5%
Map025
4
3%
 
Liczba głosów: 133
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Runda druga i czas na zrewanżowanie się przeciwnikom za pierwsze starcie! Wszystkie szczegóły standardowo poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 16.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RM2000/2003)

Po potężnym zestawie z kolejki pierwszej pora na zmianę RM i coś minimalistycznego. Tym razem nie czeka Was szczególny wybór grafik, tylko klasyczne budowanie lokacji z ograniczonej puli tile. Na dodatek na solidnym obszarze, co pod wieloma względami - stanowi łącznie znacznie trudniejsze wyzwanie.

Plik tilesetu + charsety:
Spoiler:
Brak DE w rywalizacji ma swoje plusy, możemy na przykład skorzystać z jego oryginalnego chipsetu baru/pubu sprzed lat, przygotowanego z myślą o kolaboracyjnej produkcji Alex 3. W zestawie także charsety, ale tym razem macie w nich głównie postaci. :)

Rozmiary pracy: 30x25 pól (480x400px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.
Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Crashykk »

Już na starcie widać, że mapy będą do siebie bardzo podobne. Jestem jednak pewien, że znajdą się osoby, które zrobią z tym tilem coś kosmicznego. :lol:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 97
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: ADI »

Na pewno się znajdą :D
Skromny chipsecik, oj skromny... Zasysam RM'a, robię kawkę i działam :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Ło matko, to teraz niech mi ktoś podpowie skąd to dostać, bo twierdzówka jest niekompatydebilna z moim systemem operacyjnym.
Dobra, miejmy nadzieję, że teraz mi jakiś pomysł do głowy wpadnie, bo jak tak całą ligę będę bez pomysłu jechał to kiepsko to wróży xD
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Adrap »

Jazz Pędziwiatr
Nie no, nieźle. Nie dość, że wnętrza to jeszcze maksymalnie minimalistyczne. Ściągam Makera i już zaczynam robić
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Historia LM pamięta jeszcze bardziej ubogie tilesety. :)))

Z trialem angielskiego RM2003 jest problem (bo go nie ma). Niestety nie ma też aktualnie żadnych dobrych ofert (edit - ok, jest jedna - https://www.humblebundle.com/store/rpg-maker-2003, ale nie taka mega) na aktualne wersje, ale nieoficjalne starsze wersje programu można szybko znaleźć w Google. Dobrą opcją ratunkową jest też RM2000, także w polskiej wersji.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

Troszku duże te rozmiary mapki :) Charsety zawsze dodają uroku i tchną życie w lokacje, trzeba jedynie wymyślić dla nich dobrą historię. Na tę chwilę nie mam pojęcia co z niego złożę, może tym razem nie wnętrze a zewnętrze?
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: lorak »

No, na taki minimalizm szczerze liczyłem. Ograniczenia pobudzają kreatywność, walczcie z ograniczeniami!
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 112
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Rahael »

Amelanduil pisze:Ło matko, to teraz niech mi ktoś podpowie skąd to dostać, bo twierdzówka jest niekompatydebilna z moim systemem operacyjnym.
Dobra, miejmy nadzieję, że teraz mi jakiś pomysł do głowy wpadnie, bo jak tak całą ligę będę bez pomysłu jechał to kiepsko to wróży xD

W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Dragon Kamillo »

A jak ktoś chce legalnie i bez wydawania kasy to proszę: http://tkool.jp/support/download/rpg2000/trial
Kiedyś testowałem, rusza bez problemu na niejapońskich systemach itp.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Rahael pisze:W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)
Dzięki wielkie, podziałało :3
Teraz tylko muszę rozjaśnić sobie monitor, bo za cholerę nic na tych tile'ach nie widzę, taka ciemnota :I

EDIT: dobra, za to teraz mam drugi dylemat, jak się w tym robi screeny całej mapy...
ObrazekGlico☆Magic?
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 112
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Rahael »

Amelanduil pisze:
Rahael pisze:W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)
Dzięki wielkie, podziałało :3
Teraz tylko muszę rozjaśnić sobie monitor, bo za cholerę nic na tych tile'ach nie widzę, taka ciemnota :I

EDIT: dobra, za to teraz mam drugi dylemat, jak się w tym robi screeny całej mapy...

Trza poskładać screeny w całość :P

Po pierwszych 30 minutach z rm2k stwierdzam, że...będzie ciężko. Odzwyczaiłem się od mappowania w tych starych rm-ach ^^ Postaram się coś nabazgrać chociaż na 1 punkt :P
Obrazek
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: PAKKK »

To będzie ciekawe, niezłe wyzwanie. Tym bardziej jak z rm2000/2003 miałem sytczność raz i to... 10 lat temu? W podstawówce na informatyce.
Teraz takie pytanie, RPG MAKER ME z twierdzy, też jest dopuszczalny? (pytanie pewnie głupie i oczywiste ale kto pyta nie błądzi)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Jasne, dowolne tłumaczenie/wersja, wszystko co generuje taki sam plik mapy. ;)

Mimo lat, wciąż jedną z najfajniejszych i najbardziej motywujących stron LM jest dla mnie obserwowanie jak uczestnicy pokonują najróżniejsze przeszkody - od tilesetów, przez wersje RM (to głównie ostatnio), po inne drobne rzeczy, na które wcześniej nie wpadłem. Powodzenia i pracujcie spokojnie, całe cztery dni przed nami.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Cóż, ja zrobiłem zerg rush i wysłałem już dzisiaj, teraz będzie mnie zabijać to powolne czekanie 4 dni :v
Pierwszy raz robiłem cokolwiek na 2k, ale dostrojenie się wcale nie jest takie trudne, szybko i przyjemnie te mapy lecą (to pewnie przez powiew świeżości). Się zobaczy jak pójdzie.
ObrazekGlico☆Magic?
Zablokowany