Sezon IV - kolejka 6

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 24 kwie 2015, 09:50

Map001
0
Brak głosów
Map002
0
Brak głosów
Map003
8
12%
Map004
3
5%
Map005
6
9%
Map006
3
5%
Map007
16
24%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
8%
Map010
11
17%
Map011
1
2%
Map012
2
3%
Map013
3
5%
Map014
2
3%
Map015
0
Brak głosów
Map016
6
9%
 
Liczba głosów: 66
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Jazzwhisky »

Pora na głosowanie w kolejce szóstej. 16 map (z jedną jest mały problem, ale jest w zestawieniu), zasady poniżej (3 głosy do rozdania), zapraszam do oceniania i komentarzy, głosy przez ankietę, ale jakby co - pamiętajcie, że wasze wybory są jawne i możecie się nimi dzielić.
Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie TRZEMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane/zablokowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Map0001
Obrazek

Map0002
Obrazek

Map0003
Obrazek

Map0004
Obrazek

Map0005
Obrazek

Map0006
Obrazek

Map0007
Obrazek

Map0008
Obrazek

Map0009
Obrazek

Map0010
Obrazek

Map0011
Obrazek

Map0012
Obrazek

Map0013
Obrazek

Map0014
Obrazek

Map0015
Obrazek

Map0016
Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Venesard »

Moje głosy to 16, 7 oraz 10. Mapki wyszły strasznie monotonne, zlewające się ze sobą. @Jazz, którą mapę miałeś na myśli mówiąc o problemie?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Adrap »

3 ostatnie mapy wyglądają prawie identycznie XD

Coś na szybko napiszę sobie. Z którą mapą były problemy?
1 - Fajna gwieździsta noc. Przypomina mi akcję z czasoprzestrzeni 3 gdy Winiwia przywołuje bohaterów. Spoko scena przywołania.
3 - Jakoś się tak wszystko zlewa w jedno (brzydko), i ciężko ogarnąć tą dynamikę postaci ale jakoś to tam wygląda.
6 - Pomysł spoko, ale skarb pośrodku drogi? Chyba że to jakaś metafora jest.
7 - O tą mapę chodziło? W sumie to można było zrobić tak aby ta postać klęczała i też by było ładnie.
8 - Zaświaty... Śmierdzi mi mapą DK z 1 kolejki

12 - + za cutscenkę, ale dałbym ją bardziej na środek. Poza tym chyba widziałem już gdzieś ten pomysł w LM, a tu wykonanie nie powala.

Nie wiem dlaczego ale drażni mnie zastosowanie tej niebieskiej wody na środku rzeki. Widzę że prawie wszyscy mieli podobne pomysły: Potyczki strażnicy-bandyci, kilka osób szukających skarbów lub ktoś nad grobem. Muszę się zastanowić.

EDIT:
Zagłosowałem na 9 bo to jedyna mapa która mi się podoba (prócz mojej). Wybór tilesetu nie był chyba trafiony. Może dostała by ją 7 ale złamanie zasad (chyba) mi nie pasuje. Szczególnie że jest to szczegół, który sprawia że mapka zostaje mi w pamięci.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Yoroiookami »

Woah. To takie cuda można zrobić? :shock:
Tileset dalej mi się nie podoba, ale same mapki już tak. (Wiem, dziwny jestem)
Powiedziałbym coś więcej, ale nie chcę sugerować która mapka jest moja, bo to nieuczciwe. :roll:

Oddałem głosy na #6, #7, #16.
Potem się jeszcze rozpiszę.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: GameBoy »

W tej kolejce będę miał ułatwiony wybór, bo już chyba z połowę map odrzuciłem za dosyć poważne błędy typu stawianie głazów i grobów bez używania ich kafelków z pierwszej warstwy. Słabo to wygląda.

Tylko na 5 mapach z 12 postawiono dobrze nagrobek...
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Deathwing »

Przydałoby się uściślić z którą mapą jest "problem", bo ja tu widzę przynajmniej 2 pretendentów:
3 - jakim cudem została zrobiona ta iluzja ruchu? Wydawało mi się, że w 2k3 jest dostępny tylko 1 standardowy stopień przezroczystości, a tu wyraźnie widać 2 poziomy rozmycia charów.
12 - c'mon, rozmiary mapy zostały jasno określone i gdyby każdy interpretował to na swój sposób robiąc takie cutscenki, to reguły konkursu szybko by się rozmyły. Dla mnie to niefajny przykład łamania zasad.
Podobnie sprawa wygląda z 2 - taki komiks nie powinien w ogóle podlegać ocenie razem z innymi pracami. Pseudo-platformówka z 8 też jest lekkim przegięciem, ale da się to jeszcze podciągnąć pod własną interpretację tilesetu.
Na razie tylko ponarzekałem, bo nie wiem jeszcze na co zagłosować.
turn up the silence
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 97
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: ADI »

No... Niektóre mapki, wieją pustką. A przynajmniej ja tak to czuje.
Niektóre są stworzone "na siłę"(?) Albo mogę nie rozumieć ich przekazania :D,
jeszcze inne dają do myślenia XD
Ale są i takie które mi się podobają... Naprawdę :P

Chipset jak dla mnie okej. Jak widać da się zastosować go tak by było okej.

PS. Teraz wszyscy będą się zastanawiać, o którą mapę chodzi bo
Jazzwhisky pisze:z jedną jest mały problem, ale jest w zestawieniu
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Jazzwhisky »

Rozwieję parę wątpliwości. =)

Problem z mapą o którym pisałem jest czysto techniczny, teoretycznie niezauważalny, nie doszukujcie się w tym specjalnej głębi, bo sprawa jest trywialna. Poza tym nie chcę nikogo nakierowywać, wyjaśnię wszystko po zakończeniu głosowania, ale w każdym razie - nie chodzi o żadną z wymienionych wcześniej prac.

Podwójna półprzezroczystość - ustawienia Tilesetu/Terrain w RM2k3 także pozwalają na ustawienie przezroczystości dla grafik zdarzeń/hero (np. na potrzeby poruszania się postaci zanurzonej w wodzie), nie pamiętam czy ktoś korzystał z tego wcześniej, ale jest to defaultowy element niektórych tile przy ustawieniu RTP i nigdy nie było zakazu jego stosowania/zmiany.

Częściowo czarne tło - to nie jest precedens, poza tym w zasadzie tak samo można by uzyskać ten efekt stosując krawędzie lasu i nic poza nimi, to także jest ok.

Cienie - moim zdaniem to i tak najtrudniejszy tileset tego sezonu, dorzucenie cieni na tym etapie rywalizacji byłoby trochę za ostre.

Wreszcie, pamiętajcie - to Wy głosujecie - coś Wam się nie podoba, pomińcie to. Niektóre prace prezentują rzeczywiście bardzo twórcze, czasem nietypowe podejście, ale wg mnie zdecydowanie żadna z nich nie przekracza granicy leniwej prowokacji, a tylko takie są od ręki odrzucane. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

Mapa 7 wygra, bo wygląda jak kartka świąteczna. Choć mało growe te lokacje takie to właśnie tu wygrywają dlatego mi się to nie podoba.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Deathwing »

Jazzwhisky pisze:Podwójna półprzezroczystość - ustawienia Tilesetu/Terrain
Faktycznie, zapomniałem o tej opcji i nie pomyślałbym nawet, że komuś chciałoby się w to bawić dla takiego efektu.

Głosy poszły na 4, 5, 10, ale ogólnie nie ma w tej kolejce nic, co bardziej by przykuło moją uwagę.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Prometherion »

W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:) Tak jak Deathwing napisał, w tej rundzie nic specjalnie się nie wyróżnia. Głosy idą na 3, 7, 10
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: lorak »

Ja zagłosowałem na 7, 13
7 - jest czytelnie, schludnie. Mógłbym umieścić w grze i nie bałbym się, że graczom oczy wypali.
13 - dynamiczna scenka z przemarszem żołnierzy od razu zwróciła moją uwagę (zabawne, że na prawie taki sam pomysł wpadł autor 9).

Niestety nie wiedziałem, co wybrać jako trzeci głos. Nie do końca mi podeszły mapki z tej kolejki. Nawet teraz, po ich obejrzeniu, nie jestem pewien, czy zbudowałbym coś lepszego.
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 76
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Keibi »

Z braku czasu tym razem nie wysyłałem mapy :P No cóż, przejdę do swojego wyboru :
3 - W tej mapie urzekła mnie ta dynamika, jak ta postać skacze w przepaść, a za nią podąża pozostałe dwie...
10 - No cóż, ta mapa powinna wygrać :) Jest piękna i w miarę grywalna jako miejsce kultu czy jakieś miejsce, gdzie odbyło się ważne wydarzenie...
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

Zagłosowałem na 7 i 9. 7 za to, że wygląda jak kartka świąteczna 9 za to, że coś ciekawego się tam wyprawia. Zecydowanie dla mnie najciekawsze falbankowanie/kwiatkowanie czy jak to tam xpkowcy zwą xd 8 TEŻ ciekawa fantazja. Bardzo przyciąga to zwarcie nierealnych pomysłów.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Noruj »

Zagłosowałem na 3,5,7. Miałem spory problem, bo dużo map jest do siebie baardzo podobnych, więc wybór nie był prosty i pewnie krzydzący dla innych, fajnych map jak np. 10 czy 9 : P

Tym tilesetme + czas, zniszczę wszystko i wszystkich :)
W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:)
:shock:
Obrazek
Zablokowany