Witam. Myślałem, że w końcu skończy się koszmar rm2k3 i wrócę w pełni do tego programu niestety. Wystarczyły mi dwa dni, aby zauważyć błąd.
Warunek Conditional Branch - Switch by Variable (ID) powinien z zalozenia sprawdzac stan switcha poprzez jego podane polozenie za pomocą zmiennej o określonym ID. Niestety jakiekolwiek warunki, od których ma coś zależeć wskazywane przez zmienną wskazującą na dane switche nie są w ogóle odczytywane i nie zwracają stanu on lub off danego switcha. Zrobiłem mały test i niestety...
obrazek
https://ibb.co/g9sXtVW
jak widac tu fragment testu. 5 zmiennych w ciagu zmienia stan w poczatkowej fazie ale wartosci ktore sa wyswietlane kolejno wraz z nimi sa zawsze na on czyli tak naprawde ten warunek wcale nie sprawdza rezultatu czy dany przelacznik przyjal okreslony stan ? to jest błąd ? Od tego zalezy mi duzo wiekszy skrypcior i nie wiem czy mam uzyc zmiennych zamiast switchy ponieważ tutaj jest błąd działania odczytywania switchy w rmie . Chcę to szybko ogarnąć czy to jest błąd odczytywania warunków w maniac patchu ?
nie zachodzi warunek z tekstem wiadomosci ok:
https://ibb.co/jWx8PSh
maniac patch - błąd
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
- Axer
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30
Re: maniac patch - błąd
Sprawdziłem kilka razy podobny scenariusz i wszystko jest w porządku, funkcja działa tak jak powinna.
Walnij bezpośrednio przed warunkiem jakiś wait na przycisk, odpal debugger pod F9 i zobaczy czy przypadkiem po drodze coś ci się nie rozjeżdża. Może być jeszcze tak, że przypadkiem spatchowałeś exeka wersją PF Maniaka:
...zamiast wersją IM. Wersja PM opóźnia zmiany w zmiennych i switchach do kolejnej klatki, dlatego cyferki mogą się nie zgadzać. Dla pewności weź czysty exek gry, spatchuj wersją IM i spróbuj jeszcze raz.
Walnij bezpośrednio przed warunkiem jakiś wait na przycisk, odpal debugger pod F9 i zobaczy czy przypadkiem po drodze coś ci się nie rozjeżdża. Może być jeszcze tak, że przypadkiem spatchowałeś exeka wersją PF Maniaka:
...zamiast wersją IM. Wersja PM opóźnia zmiany w zmiennych i switchach do kolejnej klatki, dlatego cyferki mogą się nie zgadzać. Dla pewności weź czysty exek gry, spatchuj wersją IM i spróbuj jeszcze raz.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: maniac patch - błąd
Dziwne. Wypakowałem nowszą wersję maniaca w folder z wersją poprzednią.
Antywirus w ogóle wykrywa robaka w tym pliku spatchowanym przez maniaca....SPACZOWANIE pomoglo na chwile ale po chwili avast znow usunal rpg rt exe w projekcie. Dopiero wyłączenie AVASTA, oraz patchowanie od nowa sprawiło, że cały maniac lepiej funkcjonuje (!)
Antywirus w ogóle wykrywa robaka w tym pliku spatchowanym przez maniaca....SPACZOWANIE pomoglo na chwile ale po chwili avast znow usunal rpg rt exe w projekcie. Dopiero wyłączenie AVASTA, oraz patchowanie od nowa sprawiło, że cały maniac lepiej funkcjonuje (!)
- Axer
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30
Re: maniac patch - błąd
Tak, odpały antywirusów przy patchu to akurat znany problem i BingShan często na to narzeka na swoim twitterze, spowodowane to jest kilkoma rzeczami, m.in.:
- interakcja edytora z TPC działa na zasadzie wstrzykiwania, więc AV może skrzeczeć o wstrzykiwanie złośliwego kodu
- podobnie patchowanie exeka, AV raczej nie lubią jak kod jest dynamicznie podmieniany
- w samym RPG_RT jest trochę trików optymalizacyjnych, w tym przy żądaniach dostępów do plików gry, na które nieliczne AV (w tym nieszczęsny Avast) patrzą nieprzychylnym okiem, chociaż np taki Windows Defender już nie powinien się rzucać
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: maniac patch - błąd
Sprawa jest rozwiązana. Póki co wszystko idzie. Kluczowe jest spatchowanie ścieżki projektu i programu i wyłączenie Avasta. Avast musi być wyłączony w trakcie jakichkolwiek zmian w rpgmakerze z maniac patchem tak jak napisałeś. Ogólnie jestem zaskoczony totalnie zwiększoną wydajnością obliczeniową rma. Obecnie jestem w stanie w zasadzie reaktywować/kontynuować niemal każdy projekt/skrypt/mechanikę - czego nie był w stanie udźwignąć moim zdaniem standardowy rpgmaker. To narzędzie jest teraz szokującą maszyną do rozwijania kreatywności. Szkoda, że tak późno kiedy już powoli działam w innym silniku, ale mimo to wciągnąłem się na dobre. Polecam każdemu. Pozostałe rpgmakery jak dla mnie w odstawkę idą po spatchowaniu 2k3. 2K3 jest teraz wzorem programu do szybkiej realizacji gier jrp i tym podobnych. Tak nie powinno być. Korpo powinno rozwijać makera 2k3 z autorem maniac patcha i wydawać kolejne wersje co raz lepiej optymalizowane it. zamiast kolejne pseudo nowe makery.
EDIT:
Ogólnie doszedłem do wniosku, że mimo wszystko nadal RM nie jest programem do chorej wręcz mega intensywnej jatki na ekranie ponieważ nawet z patchem nie jest w stanie nadążać z obliczeniami jeśli będę ich wymagał ogromnej liczby na kazda sekundę. Trzeba iść na kompromis albo mega szybkości i ilości tego co się dzieje na ekranie, albo w drugą stronę na możliwości globalnej kontroli przypisywania odgórnego cech wrogom i ich samych jako zjawiska na ekranie. Im bardzej chcę mieć kontrolę nad wszystkim nad przypisywaniem z góry ich cech - jak się mają poruszać przez ścieżki i uwarunkowania zachowań, których typy gdzieś tam tworzę - tym bardziej wszystko musi skokowo działać, aby program się nie wyhaczył - czyli dosłownie wyrabiał z pełnym nadążaniem nad wykonywaniem poleceń i sprawdzaniem warunków. Jest za to dużo szybciej cokolwiek zmieniać w grze na czym mi zależało.. Im idę w większą i płynniejszą jatkę na ekranie muszę się liczyć z tym, że wtedy muszę warunki i sposoby działania elementów w grze tak uprościć, żeby później ich odgórna edycja cech - jeden dla wszystkich - niestety zajmowała wieki. Jestem przekonany, że rm jest nadal przepotężny do JRPG, przygody, gry taktycznej nawet z elementem zręczności co pokazuje mi ten nieco skokowy system z globalną i prostą kontrolą, ale jeśli ktoś chce zrobić poziom jatki rodem z najbardziej ostrych shmupów na automaty arcade z widokiem no to musi się liczyć z tym, że rm bedzie wymagal kompromisów, które będą wymagały ustawienia wymyślenia wszystkiego z gory. Jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa w temacie RM po prostu przeprowadziłem eksperyment, który mnie utwierdził w przekonaniu w czym najlepiej sprawdzi się RM.
3 dni covidowej imprezy i jest prototyp
https://youtu.be/iZui6-7FKLM
EDIT:
Ogólnie doszedłem do wniosku, że mimo wszystko nadal RM nie jest programem do chorej wręcz mega intensywnej jatki na ekranie ponieważ nawet z patchem nie jest w stanie nadążać z obliczeniami jeśli będę ich wymagał ogromnej liczby na kazda sekundę. Trzeba iść na kompromis albo mega szybkości i ilości tego co się dzieje na ekranie, albo w drugą stronę na możliwości globalnej kontroli przypisywania odgórnego cech wrogom i ich samych jako zjawiska na ekranie. Im bardzej chcę mieć kontrolę nad wszystkim nad przypisywaniem z góry ich cech - jak się mają poruszać przez ścieżki i uwarunkowania zachowań, których typy gdzieś tam tworzę - tym bardziej wszystko musi skokowo działać, aby program się nie wyhaczył - czyli dosłownie wyrabiał z pełnym nadążaniem nad wykonywaniem poleceń i sprawdzaniem warunków. Jest za to dużo szybciej cokolwiek zmieniać w grze na czym mi zależało.. Im idę w większą i płynniejszą jatkę na ekranie muszę się liczyć z tym, że wtedy muszę warunki i sposoby działania elementów w grze tak uprościć, żeby później ich odgórna edycja cech - jeden dla wszystkich - niestety zajmowała wieki. Jestem przekonany, że rm jest nadal przepotężny do JRPG, przygody, gry taktycznej nawet z elementem zręczności co pokazuje mi ten nieco skokowy system z globalną i prostą kontrolą, ale jeśli ktoś chce zrobić poziom jatki rodem z najbardziej ostrych shmupów na automaty arcade z widokiem no to musi się liczyć z tym, że rm bedzie wymagal kompromisów, które będą wymagały ustawienia wymyślenia wszystkiego z gory. Jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa w temacie RM po prostu przeprowadziłem eksperyment, który mnie utwierdził w przekonaniu w czym najlepiej sprawdzi się RM.
3 dni covidowej imprezy i jest prototyp
https://youtu.be/iZui6-7FKLM