maniac patch - błąd

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

maniac patch - błąd

Post autor: X-Tech »

Witam. Myślałem, że w końcu skończy się koszmar rm2k3 i wrócę w pełni do tego programu niestety. Wystarczyły mi dwa dni, aby zauważyć błąd.


Warunek Conditional Branch - Switch by Variable (ID) powinien z zalozenia sprawdzac stan switcha poprzez jego podane polozenie za pomocą zmiennej o określonym ID. Niestety jakiekolwiek warunki, od których ma coś zależeć wskazywane przez zmienną wskazującą na dane switche nie są w ogóle odczytywane i nie zwracają stanu on lub off danego switcha. Zrobiłem mały test i niestety...



obrazek
https://ibb.co/g9sXtVW




jak widac tu fragment testu. 5 zmiennych w ciagu zmienia stan w poczatkowej fazie ale wartosci ktore sa wyswietlane kolejno wraz z nimi sa zawsze na on czyli tak naprawde ten warunek wcale nie sprawdza rezultatu czy dany przelacznik przyjal okreslony stan ? to jest błąd ? Od tego zalezy mi duzo wiekszy skrypcior i nie wiem czy mam uzyc zmiennych zamiast switchy ponieważ tutaj jest błąd działania odczytywania switchy w rmie . Chcę to szybko ogarnąć czy to jest błąd odczytywania warunków w maniac patchu ?



nie zachodzi warunek z tekstem wiadomosci ok:

https://ibb.co/jWx8PSh
Awatar użytkownika
Axer

GF 2022 - Dema (miejsce 1); GF 2020 - Dema (miejsce 1); TAPE #2 (miejsce 2); Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: maniac patch - błąd

Post autor: Axer »

Sprawdziłem kilka razy podobny scenariusz i wszystko jest w porządku, funkcja działa tak jak powinna.
Obrazek
Obrazek
Walnij bezpośrednio przed warunkiem jakiś wait na przycisk, odpal debugger pod F9 i zobaczy czy przypadkiem po drodze coś ci się nie rozjeżdża. Może być jeszcze tak, że przypadkiem spatchowałeś exeka wersją PF Maniaka:
Obrazek
...zamiast wersją IM. Wersja PM opóźnia zmiany w zmiennych i switchach do kolejnej klatki, dlatego cyferki mogą się nie zgadzać. Dla pewności weź czysty exek gry, spatchuj wersją IM i spróbuj jeszcze raz.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: maniac patch - błąd

Post autor: X-Tech »

Dziwne. Wypakowałem nowszą wersję maniaca w folder z wersją poprzednią.


Antywirus w ogóle wykrywa robaka w tym pliku spatchowanym przez maniaca....SPACZOWANIE pomoglo na chwile ale po chwili avast znow usunal rpg rt exe w projekcie. Dopiero wyłączenie AVASTA, oraz patchowanie od nowa sprawiło, że cały maniac lepiej funkcjonuje (!)
Awatar użytkownika
Axer

GF 2022 - Dema (miejsce 1); GF 2020 - Dema (miejsce 1); TAPE #2 (miejsce 2); Konrad Championship II (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 08 lut 2011, 12:30

Re: maniac patch - błąd

Post autor: Axer »

Tak, odpały antywirusów przy patchu to akurat znany problem i BingShan często na to narzeka na swoim twitterze, spowodowane to jest kilkoma rzeczami, m.in.:
  • interakcja edytora z TPC działa na zasadzie wstrzykiwania, więc AV może skrzeczeć o wstrzykiwanie złośliwego kodu
  • podobnie patchowanie exeka, AV raczej nie lubią jak kod jest dynamicznie podmieniany
  • w samym RPG_RT jest trochę trików optymalizacyjnych, w tym przy żądaniach dostępów do plików gry, na które nieliczne AV (w tym nieszczęsny Avast) patrzą nieprzychylnym okiem, chociaż np taki Windows Defender już nie powinien się rzucać
BingShan też coś ostatnio wspominał o implementacji opcji sieciowych i wynikających z tego powodu fałszywych alarmów, więc najlepiej po prostu dodać RMa do wyjątków antywirusa, żeby mieć spokój.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: maniac patch - błąd

Post autor: X-Tech »

Sprawa jest rozwiązana. Póki co wszystko idzie. Kluczowe jest spatchowanie ścieżki projektu i programu i wyłączenie Avasta. Avast musi być wyłączony w trakcie jakichkolwiek zmian w rpgmakerze z maniac patchem tak jak napisałeś. Ogólnie jestem zaskoczony totalnie zwiększoną wydajnością obliczeniową rma. Obecnie jestem w stanie w zasadzie reaktywować/kontynuować niemal każdy projekt/skrypt/mechanikę - czego nie był w stanie udźwignąć moim zdaniem standardowy rpgmaker. To narzędzie jest teraz szokującą maszyną do rozwijania kreatywności. Szkoda, że tak późno kiedy już powoli działam w innym silniku, ale mimo to wciągnąłem się na dobre. Polecam każdemu. Pozostałe rpgmakery jak dla mnie w odstawkę idą po spatchowaniu 2k3. 2K3 jest teraz wzorem programu do szybkiej realizacji gier jrp i tym podobnych. Tak nie powinno być. Korpo powinno rozwijać makera 2k3 z autorem maniac patcha i wydawać kolejne wersje co raz lepiej optymalizowane it. zamiast kolejne pseudo nowe makery.


EDIT:

Ogólnie doszedłem do wniosku, że mimo wszystko nadal RM nie jest programem do chorej wręcz mega intensywnej jatki na ekranie ponieważ nawet z patchem nie jest w stanie nadążać z obliczeniami jeśli będę ich wymagał ogromnej liczby na kazda sekundę. Trzeba iść na kompromis albo mega szybkości i ilości tego co się dzieje na ekranie, albo w drugą stronę na możliwości globalnej kontroli przypisywania odgórnego cech wrogom i ich samych jako zjawiska na ekranie. Im bardzej chcę mieć kontrolę nad wszystkim nad przypisywaniem z góry ich cech - jak się mają poruszać przez ścieżki i uwarunkowania zachowań, których typy gdzieś tam tworzę - tym bardziej wszystko musi skokowo działać, aby program się nie wyhaczył - czyli dosłownie wyrabiał z pełnym nadążaniem nad wykonywaniem poleceń i sprawdzaniem warunków. Jest za to dużo szybciej cokolwiek zmieniać w grze na czym mi zależało.. Im idę w większą i płynniejszą jatkę na ekranie muszę się liczyć z tym, że wtedy muszę warunki i sposoby działania elementów w grze tak uprościć, żeby później ich odgórna edycja cech - jeden dla wszystkich - niestety zajmowała wieki. Jestem przekonany, że rm jest nadal przepotężny do JRPG, przygody, gry taktycznej nawet z elementem zręczności co pokazuje mi ten nieco skokowy system z globalną i prostą kontrolą, ale jeśli ktoś chce zrobić poziom jatki rodem z najbardziej ostrych shmupów na automaty arcade z widokiem no to musi się liczyć z tym, że rm bedzie wymagal kompromisów, które będą wymagały ustawienia wymyślenia wszystkiego z gory. Jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa w temacie RM po prostu przeprowadziłem eksperyment, który mnie utwierdził w przekonaniu w czym najlepiej sprawdzi się RM.

3 dni covidowej imprezy i jest prototyp
https://youtu.be/iZui6-7FKLM
ODPOWIEDZ