Cześć, to znowu ja. Mam kilka pytań odnośnie komend, których nie mogę poprawnie wprowadzić do
projektu. Może mi doradzicie, co robię źle.
1. Chciałbym wywołać obrazek na ekranie w momencie kiedy pasek ATB konkretnego bohatera osiągnie 100%. Ustalam Variable: na target single, operation set, player constant, imię bohatera, ATB Gauge. Potem podczas walki ustawiam Conditional: (ten konkretny z wyżej) Variable: = 100 lub więcej. I nic się nie dzieje. Potem sprawdzam, że variable ma 50, kiedy bohater jest gotowy do zrobienia akcji, więc prawdopodobnie 50 = 100%. To zmieniam warunek na 50, potem mniej niż 50 i dalej nic. Muszę coś więcej ustawić? A może coś włączyć w ATB Increment i coś zrobić z tymi 4 zmiennymi? Gdyby ktoś mógł mi krótko opisać co one znaczą. Bez tego warunku, jeśli chciałbym ustawić obrazek na start walki, nie ma z tym problemu.
2. Czy jest jakaś bezpośrednia możliwość wywołania standardowego okna wybierania przedmiotów lub okna wyboru umiejętności podczas walki? Lub wywołania zwykłego ataku bronią?
Jeśli jeszcze coś mi się przypomni, to edytuję post.
[2k3] Potrzebna pomoc przy komendach Maniacs patcha w walce
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [2k3] Potrzebna pomoc przy komendach Maniacs patcha w walce
1)
http://www.rmteka.pl/maniacs-patch-nie- ... -programu/
Zapraszam do sekcji Control Battle :)
Jako Callback Event najlepiej ustawić zdarzenie typowe, w którym będziesz sprawdzał na jakim poziomie jest zmienna Current Gauge (z tego co pamiętam to ona osiąga wartości rzętu nawet 30000+, ale jaka wartość oznacza 100% naładowania to trzeba sprawdzić). Czasem też ta wartosć nie osiągnie swojego limitu (będzie blisko 100%, ale nie całkiem), a i tak postać już podejmie akcję co trzeba wziąść pod uwagę.
2)
Raczej nie.
http://www.rmteka.pl/maniacs-patch-nie- ... -programu/
Zapraszam do sekcji Control Battle :)
Jako Callback Event najlepiej ustawić zdarzenie typowe, w którym będziesz sprawdzał na jakim poziomie jest zmienna Current Gauge (z tego co pamiętam to ona osiąga wartości rzętu nawet 30000+, ale jaka wartość oznacza 100% naładowania to trzeba sprawdzić). Czasem też ta wartosć nie osiągnie swojego limitu (będzie blisko 100%, ale nie całkiem), a i tak postać już podejmie akcję co trzeba wziąść pod uwagę.
2)
Raczej nie.
- puniek
- Posty: 153
- Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [2k3] Potrzebna pomoc przy komendach Maniacs patcha w walce
Informacje Soula z artykułu dużo pomagają przy analizie tej funkcji, a z mojek techniki prób i błędów warto wywolać działanie, gdy wywoła się go w warunkach:
>Conditional Branch Unit Type==0
>>Conditional Branch Unit Current Gauge>=29900~
>>>Akcja na jakiej Ci zależy np Show Picture
>>Else
>>>Działanie które chcesz wyłączyć np. Erase Picture (grunt, to wywołać obrazek krótko przed wlaczeniem się 100%, bo tak jak mówi Soul, okno wyboru włącza się nie w 100% naladowania paska).
I też nie udało mi się przy eksperymentach wywołać edycji czy wywołania ręcznie okien wyboru dla postaci .3.
>Conditional Branch Unit Type==0
>>Conditional Branch Unit Current Gauge>=29900~
>>>Akcja na jakiej Ci zależy np Show Picture
>>Else
>>>Działanie które chcesz wyłączyć np. Erase Picture (grunt, to wywołać obrazek krótko przed wlaczeniem się 100%, bo tak jak mówi Soul, okno wyboru włącza się nie w 100% naladowania paska).
I też nie udało mi się przy eksperymentach wywołać edycji czy wywołania ręcznie okien wyboru dla postaci .3.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)