[2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

[2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: Fear »

/2k3 z Maniacs Patchem/

Witam serdecznie!
Mam pytanie odnośnie obrazków wyświetlanych w takcie walki. Otóż chciałbym wyświetlić obrazki, które będą służyły jako dodatkowe ikony, elementy interfejsu. Na początku walki nie ma problemu, bo mogę ustawić obrazki warstwę wyżej, aniżeli domyślne okienka. Ale zmieniając ekran, np. wybierając komendę Item, czy Magic, pojawia się inne okienko, a jako że obrazki są wciąż warstwę wyżej, dalej się wyświetlają, już w nieodpowiednim miejscu. Chciałbym je usunąć tylko na okres wybierania elementów z item, czy magic. Problem w tym, że komenda If > Battle Command is selected, zaczyna działać dopiero przy użyciu przedmiotu, umiejętności, nie podczas wybierania go. Czy jest jakiś patent, żeby to obejść?

A może zostaje kombinować nad wklejeniem domyślnych okienek do battlebacka, żeby móc obniżyć priorytet obrazków w stosunku do okna, które wyskakuje po użyciu komend jak item, czy skill? :shock:
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: puniek »

Cześć Fear,
Od razu rozczaruję - nie pomogę w obrazkowym problemie. ∠( ᐛ 」∠)_
Niestety nawet z pomocą Maniaca nie udało mi się samej znaleźć w domyślnym systemie opcji wychwytywania w locie włączonych menu i możliwości dopasowywania systemu pod własne potrzeby.
Podrzucam za to linku do tutorialu z RM.net, którym możesz poeksperymentować z wyglądem interfejsu i dodać tam wszystkie elementy, które chcesz mieć w interfejsie. Z pomocą Maniac Patcha, wychwytywania ATB oraz string pictures będziesz w stanie cały dół dopasować pod swoje możliwości. Same menusy pokazują się pośrodku - co nie będzie babrać się z obrazkami na dole ani wymuszać chowania w locie ikonek, które chcesz dodać dla czytelności systemu.
https://rpgmaker.net/tutorials/2682/
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: Fear »

Dzięki za odpowiedź :) Mimo braku odpowiedzi na główny problem, była bardzo pomocna, bo zwróciła moją uwagę i otworzyła oczy na zupełnie nowe opcje.

RPG Maker mimo co raz to większej ilości możliwości, wciąż ma swoje braki i ograniczenia. Obecnie staram się znaleźć konsensus pomiędzy ciągle widocznym w trakcie walki oknem [Fight / Auto / Escape] w 16:9 (komenda z Maniacs Patcha usuwająca je nie działa w interfejsie walki Type C) lub bohaterami wypozycjonowanymi na środku ekranu, przy użyciu komendę Position of Battle Screen Left, która wcześniej wspomniany problem z oknem usuwa. No coż, może będzie update Maniacs Patcha lub uda się znaleźć inne opcje.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: puniek »

Ustaw common event z Trigger:Begin Battle. Niech będzie to Twój starter pack, który wyłącza wszystko, co masz włączyć na początku walki.
Nie pamiętam z pamięci, jak nazywa się komenda od usuwania Row (change battle command?), ale ustaw ją w tym common evencie i zaznacz w niej, by włączał się tylko Fight - bez Auto i bez Escape, do ucieczki zrób po prostu osobną komendę tak jakbyś pracował w trybie A.
Nie używam w Zakażeniu najnowszej wersji Maniaca (za dużo opcji, przerastają mnie🐱), ale ustawienie w ten sposób walki pozwoliło mi usunąć to okno pojawiające się na początku walki, a też w tym projekcie korzystałam z trybu C - może i u Ciebie da radę?
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: Dragon Kamillo »

A gdybyś przykrym niechciane okno walka, auto, ucieczka po prostu obrazkiem pokazującym część tła walki. Inne okienka wyświetlają się w innych miejscach, nie powinno być kolizji.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [2k3] Obrazek w trakcie walki a komendy.

Post autor: Fear »

Dzięki za Wasz podpowiedzi. Tak się składa, że do rozwiązania problemu potrzebne były obie. Z jednej strony okno z Fight/Auto/Escape nie znika, ono przesuwa się na lewo od ekranu. W normalnej rozdzielczości tego nie widać, ale w 16:9, połowa okna zawsze wystawała przez całą walkę. Pomysł Kamillo działa, z tym, że to okno się jednak porusza w trakcie walki, chociażby przy naciśnięciu Esc, czy jej samym początku. Opcja z usuwaniem komend nie działa, jeśli usunie się je wszystkie, ale jak zauważyła Puniek, jeśli zostawimy tylko opcję Fight, to okno jest wtedy od początku walki przesunięte na lewo i naciskanie Esc go nie wywołuje i właśnie wtedy łatwo je przykryć obrazkiem.

Dzięki za podpowiedzi, mam nadzieję, że nie męczę za bardzo, ale kogo mam pytać jak nie Was ;)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ