[XP] Parę problemów

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Mefedroniarz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2021, 11:49

[XP] Parę problemów

Post autor: Mefedroniarz »

Witam, przychodzę z kilkoma problemami, mianowicie
1. zauważyłem że, kiedy na mapie wyświetlają się dwie animację w dokładnie tym samym momencie to zacinają się. W skrócie mam scenkę w której tam parę głównych postaci walczy ale w tle też są bijące się jednostki (na osobnych równoległych zdarzeniach). Wszystko działa dopóki przypadkiem animacje z dwóch zdarzeń nie zostaną puszczone w tym samym momencie, czasami dochodzi nawet do całkowitego zacięcia sceny. Animację w tle muszą być w ten czy inny sposób bo daje to o stokroć lepszy efekt wizualny, stąd moje pytanie czy da się to jakoś rozwiązać bądź czy może jest skrypt niwelujący problem.
2. Chodzi o nałożenie maski świetlnej na dużą mapę, czy da się jakimś sposobem przypiąć obrazek do mapy żeby nie ruszał się razem z "kamerą"?
Ustawianie światła jako charactersa odpada ponieważ jest to brzydkie a do tego oprócz światła w nocy robię również cienie w dzień. (wymagało by to wstawienia zdarzeń w każdym miejscu na mapie)
Może jest opcja załatwienia tego skryptem lub zedytowanie skryptu który już jest w programie.
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [XP] Parę problemów

Post autor: Soul »

1. Sugerowałbym wrzucenie wszystkich animacji do jednego równoległego zdarzenia i zmienianie co najwyżej kart zdarzenia za pomocą przełącznika co by odgrywać inne animacje. Niestety nie kojarze skryptu, który potrafiłby to naprawić sam z siebie :<

2. Tworzysz puste zdarzenie (bez grafiki) w lewym górnym rogu mapy (czyli współrzędne 0,0). Możesz w sumie w tym samym zdarzeniu, albo w innym (nie ma to znaczenia) ustawić równoległe zdarzenie i wykonać w nim następujące operacje:
<>Zmienna 1 = współrzędna ekranu X zdarzenia znajdującego się w lewym górnym rogu mapy
<>Zmienna 2 = współrzędna ekranu Y zdarzenia znajdującego się w lewym górnym rogu mapy
<>Pokaż obrazek X względem lewego górnego rogu na współrzędnych wyznaczonych przez zmienne 1 i 2.
NIe pamiętam teraz dokładnie jak było w XP, ale możliwe że ten obrazek nie będzie się wyświetlał idealnie i trzeba będzie przed pokazaniem obrazka dodać wartość 16 (połowa rozmiaru jednej kratki) do obu zmiennych.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Parę problemów

Post autor: GameBoy »

Jest prosty skrypt na obrazki światła i cienia.

https://pastebin.pl/view/022cd8fa

Grafiki wrzucasz do folderu Fogs i dla świateł muszą być nazwane:

Kod: Zaznacz cały

 l[ID mapy] b_[typ blendowania].png
Blendowanie jest tak jak można wybrać w edytorze:
0 - normalny obrazek
1 - addytywne
2 - subtraktywne

Czyli np. dla mapy o ID = 1 i blendowaniu 1 będzie wymagany plik (koniecznie ze spacją!):

Kod: Zaznacz cały

l1 b_1.png

Cały skrypt tutaj, jakby kiedyś wyleciał z pastebin:
Spoiler:
ODPOWIEDZ