Strona 1 z 1

[XP] Kilka pytań

: 19 kwie 2020, 22:42
autor: Pawlito
Witam, nie korzystałem z makera dobrych kilka lat stąd moje kilka pytań:
1. Jak można zmniejszyć animacje używane podczas walki tak aby można było ich użyć w np. scence na mapie bo aktualnie są z 2/3 razy za duże.
2. Pamiętam, że jest sposób dodawania światła na mapę poprzez rysowanie go na ss z mapy co daje np. coś takiego
Obrazek
Mógłby ktoś wytłumaczyć mi jak to dokładnie działa?
3. Co to parallax

Re: [XP] Kilka pytań

: 19 kwie 2020, 23:01
autor: Surusek
3) Parallax to jest obrazek, który jest w tle mapy (za kafelkami). Zapętla się i powtarza, jak jest odpowiednio mały. Można ustawić, żeby automatycznie się poruszał.
2) Są dwie metody:
- mnożony obrazek: w opcjach wyświetlania obrazkach istnieje taka opcja jak mnożenie. Po spreparowaniu odpowiedniego obrazka, gdzie miejsca widoczne są na biało, a niewidoczne na czarno, można uzyskać taki efekt:
Obrazek
- rysowanie żółtych i niebieskich "poświat" na przyciemnionej już mapce. W wielu przypadkach wygląda to gorzej.
1) Akurat XP to nie za bardzo moja działka... jedyne, co mi przychodzi do głowy, to skopiowanie ataku w bazie danych i zmniejszenie go ręcznie... pewnie jest jakiś łatwiejszy sposób, ale ja go nie znam :v

Re: [XP] Kilka pytań

: 19 kwie 2020, 23:13
autor: Dragon Kamillo
3. parralax to inaczej panorama, w XP akurat najgorzej obsługiwana w serii. Znaczy możesz sobie jedynie zapuścić obrazek w tle pod mapą i tam gdzie po prostu nic na mapie nie postawisz (zostawisz wygumkowane wszystkie warstwy), wyświetli się właśnie on. Będzie się on poruszał 2 razy wolniej niż mapa co da ci wrażenie jakiegoś dalekiego widoku. Niestety w RMXP nie da się łatwo przykleić go do mapy, ani poruszać automatycznie (surusek walnął gafę), do tego potrzebne są skrypty. Dodatkowo jeśli chodzi ci o robienie całych map na takich obrazkach jak możesz zobaczyć na niektórych tutkach do wersji ACE, to tu po prostu po zrobieniu takiego obrazka najlepiej pociąć go na paski po 256 pikseli szerokości, wkleić jeden pod drugim i dodać do gry jako tileset, po czym na pierwszej warstwie przenieść go na mapę.

2. Co do świateł, można tak jak surusek na odpowiednim wyświetlaniu obrazków, choć najłatwiej dodać go jako ogromnego charactersa do zdarzenia postawionego na środku w dolnej lini mapy. RMXP nadal pozwala ustawić wtedy sposób wyświetlania, przeźroczystość i inne bajery, a jest to o wiele prostsze niż bawienie się w ustawianie obrazków (tym bardziej że rmxp nie ma opcji przyklejenia ich do mapy). Pamiętam też że takie rzeczy można było robić na mgłach i osobnych skryptach. Minus wersji z wielkim charactersem jest taki że możesz wtedy zapomnieć o anty lagach, bo z nimi to nie zadziała.

1. No innej opcji jak skopiowanie interesującej cię animacji w bazie danych i jej pomniejszenie (może być w samym RM, w edytorze animacji są takie opcje) nie widzę.