Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Potyczki ze skryptami. Edycja #6 zakończona.
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: ŻbiXs »

Też jestem za tygodniowym przedłużeniem. :-)
Im więcej uczestników tym większa zabawa, no i... wówczas rzeczywiście może z
aż dwoma (dotestowanymi i możliwie w 99.9% odbugowanymi) projektami by się zdążyło. :-P
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Fear »

Róbcie, jak chcecie :). Ja mam już projekt gotowy, ale tydzień czekania, też mi nie zbawi, a nóż zrobię projekt do drugiej kategorii.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Dragon Kamillo »

Tak, tak, jestem za.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

OK, zatem oficjalnie - ostatecznym terminem na nadesłanie pracy staje się sobota, 06.08.2011, od dziś prace nadsyłać mogą także osoby które nie uczestniczyły w zapisach (proszę tylko o wiadomość na PM po nadesłaniu projektu). Pracujcie spokojnie, na ew. poprawki nadesłanych wcześniej prac czekam do ostatniej chwili (ale bez niepotrzebnej zwłoki, please).

Poniżej przypominajka informacyjna:
Jazzwhisky pisze: UWAGA DO UCZESTNIKÓW!
Można nadsyłać już swoje projekty, PRACE PROSZĘ ZGŁASZAĆ JAKO ZAŁĄCZNIKI DO WIADOMOŚCI E-MAIL (bez żadnych linków do hostów plików) na adres jazzwhisky@gmail.com. Pamiętajcie o maksymalnym dozwolonym rozmiarze archiwum (10 MB), całkowicie własnym kodzie prac, a także o zachowaniu anonimowości (bez nicków w projekcie!).

Ponieważ pojawił się problem z odbieraniem plików .exe na Gmailu (nawet spakowanych..........) prace możecie nadsyłać bez pliku wykonywalnego, prawdopodobnym rozwiązaniem jest także format .7z lub ręczna zmiana formatu pliku na dowolny inny (np. przez dopisek projekt.rar.grma).
W drodze wyjątku pliki możecie nadsyłać także na adres jazzwhisky@tlen.pl.
Oczekujcie potwierdzenia każdego zgłoszonego skryptu przed prezentacją i startem głosowania!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Mantiq »

No, podoba mi się.Mam czas dokończyć gierkę.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

Pierwsza przypominajka, pozostały niecałe dwie doby do zakończenia odbioru prac w tej edycji Code-Off!

Przypominam - upewnijcie się, że nie przegapiliście żadnych istotnych wymagań dotyczących prac, zwróćcie też uwagę, czy otrzymaliście potwierdzenie odebrania (z obu powodów lepiej nadesłać projekt nieco wcześniej), gdyby coś było nie tak, kontaktujcie się ze mną na forum.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Foxer »

Teraz to raczej zdążę :D. Tylko nie w tej kategorii, o której na początku myślałem.
Czy jeśli projekt zawiera grafiki z RTP, to muszę je też dołączyć? Chyba lepiej tak zrobić, nie?
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Motoki »

Takie małe pytanie:
Czy prace będą scalane w jedno, tak jak było dwa lata temu? (http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... ivecodeoff)
I coming up only to show you wrong ...
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

1) Nie musicie dołączać plików RTP, ale możecie, wasz wybór (ograniczony sumą 10 MB archiwum), we wpisie z projektami do ściągnięcia będą też linki do downloadu RTP dla każdego RM.
2) Kompilacja prawdopodobnie się ukaże, tyle, że nie jestem w stanie powiedzieć kiedy (pierwszy zestaw obejmował prace do 4. edycji włącznie). W związku z tym warto przypomnieć, że konkurs pełni także funkcje edukacyjne, kod prac powinien być w pełni otwarty, a gdyby ktoś ew. nie chciał oglądać swojej pracy w zestawieniu - można rzucić mi na ten temat PM.

edit
I podbijam, do zakończenia terminu pozostało w tej chwili niecałe 20h!
Prac jest już kilka, ale ponieważ niektórzy mają spore problemy z nadsyłaniem - korzystajcie w ostatnich godzinach głównie z adresu jazzwhisky@tlen.pl, tam załączniki powinny docierać bez problemów. Gdyby ktoś nie dostał potwierdzenia - dajcie znać przez PM.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

Wszystko wydaje się być OK, zatem możemy przejść do prezentacji prac i głosowania! =)


Gry + linki:
Komplet gier w jednej paczce (poniżej 10 MB!)
http://www.box.net/shared/cktoiv7a4tzzlh092hib

Antyquark Reedemer
http://www.box.net/shared/ibcjua5sxoo7fa2k06cs

Gacek
http://www.box.net/shared/z04xtfpbv4r408jino0a

Rhomik: Ostatnia Fantazja
http://www.box.net/shared/c7b1jf703hdj27hnriek

Slimuś
http://www.box.net/shared/xpyiookag3fvmezpq7h4

Ucieczka z nawiedzonego domu
http://www.box.net/shared/ypgbq2drbaao4xtktvpi

Usprawniacz
http://www.box.net/shared/mccoqpexn8xk7j6bzeul


RTP/RM (gdyby ktoś nie mógł uruchomić któregoś z projektów):
RM2000 - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RM2000

RM2003 - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RM2003

RMXP - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RMXP

Wszystko - http://tsukuru.pl/forum/?co=download&typ=programy


Zasady oddawania głosów:
- głos oddajemy poprzez post z opinią w tym temacie
- każdy głosujący wybiera jeden spośród zaprezentowanych skryptów, oceniamy wg własnych kryteriów, acz pamietając o specyfice konkursu (własny kod i pomysły)
- prawo głosu mają wszyscy użytkownicy forum, którzy do dnia 23.07.2011 włącznie mieli na swoim koncie co najmniej jeden post w kategorii RPG Maker
- głosowanie potrwa do dnia 10.08.2011 (środa) włącznie, oficjalne wyniki zostaną ogłoszone dnia następnego
- zwycięzcą zostaje autor pracy z najwyższą liczbą głosów, w przypadku wyników remisowych zostanie przeprowadzona dogrywka!
- oczywiście głosujemy fair, nie ujawniamy autorów skryptów, nie głosujemy na swoje prace itp.
- dodatkowa informacja dla autorów prac: nie ma przeciwskazań, by głosować na konkurencyjne tytuły - w przypadku, gdyby wasz głos decydował o niższej pozycji waszej produkcji (bo został oddany na bezpośredniego rywala w klasyfikacji) - zostanie on anulowany!

Gdybym o czymś zapomniał, proszę mnie napominać, gdyby ktoś miał jakieś ew. wątpliwości natury technicznej (np. naruszenie zasad przez którąś z prac) a nie ma pewności/nie chce robić szumu, można kontaktować się ze mną w tej sprawie via PM.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Amadik

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 3)
Posty: 185
Rejestracja: 05 wrz 2007, 23:21
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Amadik »

Antyquark Reedemer - przyjemna, ale nieco przydługie przerywniki. Poziom trudności trochę za mały ( aż chce się nieco losowego działania przeciwników w pierwszym etapie ), bez problemu dotarłem do 3 etapu i postanowiłem tymczasowo zakończyć testowanie. Brakuje mi trochę jakiś urozmaiceń czy bonusów, ale da się przeżyć.

Gacek - pomysł ok, wykonanie też w porządku - bonusy, grafika, dość wymagający poziom trudności. Jedyna wada, która mnie zniechęciła to to, że po stracie życia następuje reset planszy.

Rhomik Ostatnia Fantazja - W sumie nic bardzo wyjątkowego, standardowy Rhomik, standardowe kryształki i standardowi przeciwnicy, którzy mają w zwyczaju dopadać ciebie zazwyczaj tam, skąd nie ma ucieczki.

Slimuś - Bardzo dobry pomysł ( urozmaicenie w postaci sklepiku ), denerwująca nawigacja, wymagający poziom trudności ( przynajmniej w większości przypadków unikana jest sytuacja z miejscami, z których nie ma ucieczki przed przeciwnikiem ), według mnie jedna z najbardziej zaawansowanych pod względem skryptów ( I tylko mogę zgadywać czyja to jest gra... )

Ucieczka z nawiedzonego domu - Ok, dla tej gry było warto zainstalować ten RmXp. Szkoda, że to jedyny zawodnik, który w pełni podjął się tematu "Escape the Room". Grafika to czysty hardkor, parę razy zastanawiałem się co jest drzwiami, co oknem, a co podłogą ( Wejście do piwnicy znalazłem dopiero pod makerem ). Sama rozgrywka na plus, mimo braku logiki ( miotła?! ... serio?:( ). Przeszedłem całą, mimo wszystko warto było pogłówkować.

Usprawniacz - Nie za bardzo wiem co napisać. Może o nieoczekiwanym zwrocie akcji, gdy okazuje się, że autor ukradł wszystkie plansze dla siebie, a nam dał jedną.

Przy głosowaniu pod uwagę biorę trzy gry: "Ucieczkę...", "Slimusia" oraz "Antyquark". Oczywiście wszystkim zawodnikom należy się pochwała ( itp. itd ), chociaż myślę, że poziom prac mógł być trochę większy ( żałuję, że się nie zgłosiłem :[ ). Ostatecznie swój głos oddaję na "Antyquark". Skryptów jest tam mniej, za to otoczone są dość przyjemną otoczką, która mi naprawdę przypadła do gustu.
Honorowe drugie miejsce dla "pana żelki zjadającego psy", a trzecie dla "zawodnika sprzątającego nawiedzony dom".

Dobra robota!
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Secretman »

Swój głos oddaję na "Ucieczkę z nawiedzonego domu" - wszystko fajnie poukładane w logiczną całość. Zabrakło mi tylko jakieś muzyczki w tle.

Z Rhomikowych gier najlepiej według mnie wygląda Slimuś. Gra wygląda ładnie, poziom trudności jest ok, ale bohater porusza się ciut za wolno(pomimo naładowanego przyspieszenia), jak na tak wielkie plansze.
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Gokufan »

Głosuję na Slimusia :) Najbardziej mnie wciągnął z zaprezentowanych wyżej Rhomikowych skryptów. Wydaje mi się że też jest najbardziej zaawansowany (oczywiście inne skrypty również są bardzo fajne). Motyw z jedzeniem psów jest pomysłowy, pamiętam kiedy w Rhomiku wrogowie co chwila mnie dopadali, w tym tytule możemy się na nich zemścić :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

Głosowanie zrobiło nam się kameralne, nie będziemy jednak nic przedłużać, liczę, że niektórzy zdołają się sprężyć i obadać prezentowane produkcje do wieczora. Przypominam - to ostatni dzień na oddanie głosu, do zakończenia pozostało niecałe 18h!


A przechodząc do rzeczy - przede wszystkim wydaje mi się, że mamy najbardziej wyrównany poziom prac w historii, trudno byłoby wskazać takiego faworyta jak w każdej z poprzednich edycji.

Co do ocen, naprawdę bardzo fajnie grało mi się w Ucieczkę z nawiedzonego domu, zabrakło w niej jednak czegoś specjalnego (i muzyki). Obiektywnie wyróżnia się też Slimuś, jednak w swej dosyć tradycyjnej istocie i olbrzymich, mieniących się kolorami planszach zdążył mnie znudzić dosyć szybko.
Mój głos (o włos) zgarnia tymczasem Antyquark Reedemer. Mimo licznych bugów, niskiego poziomu trudności (i literówki w tytule) - fajny pomysł, chyba największa frajda z gry, no i prawdziwa pełnowymiarowość, niejeden i nie dziesięć tytułów na TA jest prostsze i krótsze w swej budowie.
Amadik pisze:Ucieczka z nawiedzonego domu - Ok, dla tej gry było warto zainstalować ten RmXp.
<3
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Michu »

Ucieczki z nawiedzonego domu, Usprawniacza i Rhomika OZ nie udalo mi sie uruchomic, wiec wypowiadal sie o nich nie bede.

Swoj glos oddaje na Gacka - mimo lichego interfejsu i kilku denerwujacych rozwiazan (resetowanie planszy, o czym wspominal Amadik) gralo mi sie najprzyjemniej.

Co do Slimusia - podobal mi sie cms i motyw ze zwiekszaniem rozmiarow bohatera w zaleznosci od przyjetej paszy, ale generalnie to za malo by zainteresowac mnie bardziej niz na minimalnym poziomie. Sztampowe.

W przypadku AR odstraszyl mnie bardzo, bardzo niski poziom trudnosci. Oprawa i sama koncepcja jest niezla, ale mowimy o grach, a ta nie byla dla mnie zadnym wyzwaniem.
Obrazek
Zablokowany