Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Potyczki ze skryptami. Edycja #6 zakończona.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Michu »

Witam was w czwartej odsłonie TACO, czyli Tsukuru Archive Code-Off. Nie będę przeciągał ani nużył was swoimi wywodami, więc przejdziemy do konkretów (część rzeczy przekopiowałem z ostatniej edycji, nie obraź się Jazz) oraganizacyjnych, a później wytłumaczę o co chodzi z tematem konkursu.

Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

- RM 2003 lub 2000, żadnych autorskich patchy
- 1 mapa o maksymalnych wymiarach 40(szerokość)x30(wysokość) pól
- dowolne grafiki o maksymalnej wadze 1MB
- dowolne dźwięki/muzyka o maksymalnej wadze 1MB
- tym razem nie wymagamy wcześniejszych zgłoszeń, pracę może wysłać każdy, byleby była w terminie
- jedna osoba może wysłać tylko jeden skrypt na konkurs
- czas wykonania pracy to 9 dni (wliczając w to dzień dzisiejszy), kompletne i zgodne z zasadami TACO projekty będą przyjmowane do dnia 3 maja włącznie, a następnego dnia zostaną poddane głosowaniu
- skrypt w formie *rar lub *zip należy wysłać mi na maila (michurpg@gmail.com) i w razie braku potwierdzenia - odezwać się na forum przez PM lub uzyć GG (4330173)
- zwycięzcę wybiorą w zwykłym głosowaniu użytkownicy forum, zakończenie i ogłoszenie oficjalnych wyników konkursu przypadnie na wieczór 11 maja
- nagrodami są odpowiednia obrazkowa ranga zwycięzcy TACO, ranga moderatora RMA w jednym z działów(do ustalenia) i możliwość przetestowania jako pierwsza osoba na świecie dema Sztuki Bycia Potworem ('wręczenie' tej ostatniej wydłuży się jednak do czasu ukończenia dema)
O co chodzi z tematem?
Tematem czwartej edycji TACO jest wspomniana gra naszej młodości - Papier, Kamień, Nożyce. Wasze zadanie nie polega oczywiście na zrobieniu jej w RM - wtedy mielibyśmy takie same skrypty, co najwyżej różniące się grafiką. Waszym zadaniem jest stworzenie skryptu/mini gry/czegokolwiek, co wykorzystuje 'mechanikę' tego układu, czyli - Papier wygrywa z Kamieniem, Kamień z Nożycami, a Nożyce z Papierem. Jedynym wymogiem jest więc występowanie tej zależności (oczywiście te trzy podmioty nie muszą się tak nazywać), cała reszta zależy od waszej wyobraźni i inwencji. Może zrobicie wojny armii, jak w Legion Sadze? Może specyficzny system czarów? Może program hakerski wykorzystujący ten układ? It's up to you.

Żądnych rywalizacji zapraszam do uczestnictwa. Sprawdźmy realną wydolność scenową - TACO jest przede wszystkim dla Was!!!

Inne uwagi:
- wywoływanie ekranu menu postaci/drużyny jak również walk powinno być zablokowane, jednak wykorzystanie wszelkich elementów database (itemki itp.) jest w zupełności dozwolone
- termin "patch" dotyczy jedynie istotnych zmian technicznych, stąd praca np. w RM w wersji PL jest dozwolona, z uwagą, że projekt musi bez problemów uruchamiać się posiadaczom angielskiej wersji RM 2000/2003

Bonus:
- w przypadku zwycięstwa/zajęcia drugiego miejsca itd. jednego z administratorów forum rangę moderatora otrzyma kolejna osoba z najwyższą liczą głosów

Jeżeli macie pytania/wątpliwości - piszcie w tym temacie.

EDIT 6.05.2009
Tak wiec zaczyna, zaczyna sie i zaczyna (nie moglem sie powstrzymac, wpiszcie w YT "Dies irae"). Nie bede walil zadnych wstepow - swoja ocene poszczegolnych prac i TACO w ogole dam pod koniec, albo juz po glosowaniu. Dostalem 10 prac, z czego jedna nie spelniala niestety wymagan konkursowych (sry ŻbiX). Poziom wysoki, sam ciekawy jestem kto wygra. Igrzyska czas zaczac!

3C
http://www.box.net/shared/s7q4z4lkmt

Czego nie widać
http://www.box.net/shared/5qkndkclve

Łamigłówka
http://www.box.net/shared/inbubkrbbm

Mech Assault
http://www.box.net/shared/v5dqgkppka

Papier Kamień Nożyce
http://www.box.net/shared/kc0i0p5vhi

Papier Kamień Nożyce Ultimate 5000
http://www.box.net/shared/tuvj8mfkx6

Shin Getter Robo
http://www.box.net/shared/q2kpmoo7yr

Ultima
http://www.box.net/shared/tv1c3qres5

Wojny Miast
http://www.box.net/shared/fx979knc84

--------------------------------------

Na koniec wszystko w jednej paczce:

http://www.box.net/shared/i3z74c7emk
Jazzwhisky pisze: Najważniejsze - prac jest dużo, a ponadto, trzymają naprawdę godny poziom. Biorąc pod uwagę to, a także fakt, że w drugiej edycji TACO nie doszło do wyłonienia zwycięskiego skryptu, postanowiliśmy, że tym razem warto wybrać dwóch równorzędnych zwycięzców konkursu. Co za tym idzie:

- głos oddajemy poprzez post z opinią w tym temacie
- każdy głosujący wybiera maksymalnie dwa spośród zaprezentowanych skryptów
- prawo głosu mają wszyscy użytkownicy forum, którzy do dnia 03.05.2009 (niedziela) włącznie mieli na swoim koncie co najmniej jeden post w kategorii RPG Maker
- głosowanie potrwa od momentu prezentacji skyptów do dnia 10.05.2009 (niedziela) włącznie, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, oficjalne wyniki zostaną ogłoszone dnia następnego
- równorzędnymi zwycięzcami (bez podziału na miejsca) zostają autorzy dwóch projektów z najwyższą liczbą głosów, w przypadku wyników remisowych zostanie przeprowadzona dogrywka!
- aktualizacja: oczywiście nie głosujemy na swoje prace! (takie głosy będą anulowane)
Obrazek
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Secretman »

Ciekawe, czy ktoś się odważy zrobić i wysłać skrypt z papierem, kamieniem i nożyczkami?
Już jeden pomysł mi przyszedł do głowy :-D
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Pantera »

jezeli zalozmy bedziemy robic jakis system walki oparty o ten schemat, to czy ma byc on jedyna determinanta powodzenia naszego ataku, czy mozemy dolozyc tez inne czynniki?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Michu »

Nie, nie musi to byc jedyna determinanta. Wazne jednak, zeby zaleznosc konkursowa byla jedna z glownych.
Obrazek
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Akwarelek »

Nieograniczona ilość dowolnych grafiki i dźwięków - 1mb każde, czy 1mb ogólnie?
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: BeVoo »

To Akwarelek tez bierzesz udzial? Widze nie skorzystales z propozycji (z poprzedniej edycji) wspolorganizowania tego TACO i sam bierzesz udzial. No to pieknie - ja sie w takim razie wycofuje ;P
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Akwarelek »

Daj spokój, masz o wiele więcej możliwości niż w TACO 3 :-D
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Michu »

1mb na calosc grafiki i 1mb na calosc dzwiekow
Obrazek
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: BeVoo »

Akwarelek - i to mnie wlasnie cieszy, ale i jednoczesnie martwi... Cieszy, bo nie jestesmy ograniczeni iloscia zmiennych i przelacznikow (chociaz to akurat nie bylby problem, a dodatkowe wyzwanie, dlatego licze raz jeszcze na taco w tym stylu :P), a martwi, bo w nim bierzesz udzial. Jedyne co ratuje taco to nie ostra rywalizacja a jedynie zabawa i nauka :F
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Szhival »

Jak sie wyrobie z czasem, praca i inwencja graficzna, to juz mam pomysl, jak toto zrobic ;]

'Goły' RM2k by Jargo sie kwalifikuje?
I ile w sumie moze miec projekt? Rozumiem, ze niewiele ponad 2 mega, czy powiedzmy 3 mega gora?
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Kalashnikov »

Nie podoba mi się pomysł na nieograniczoną ilość przełączników i zmiennych oraz nieco zbyt ogólny temat pracy.

Jak zadecydujesz, czy system "Papier, Kamień, Nożyce" jest głównym mechanizmem skryptu, czy tylko wrzucony gdzieś na siłę, żeby spełniać wymogi konkursowe?

Czy zależności muszą być tylko 3, czy można zrobić to na zasadzie 1>2>3>4>5>1?

Powodzenia :)

PS Można by poinformować Twierdzę/Gospodę, Titka i może nawet rmxp.pl. I tak nic nie dadzą, ale żeby potem nie było srania.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 17:32 przez Kalashnikov, łącznie zmieniany 1 raz.
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Akwarelek »

Dorzuciłbym coś do Kalasha.

Mimo wszystko jestem za zostawieniem trzech "głównych" atrybutów - na tym co obecnie mamy można zrobić wiele, a większa ilość spowoduje tylko chaos. 3 główne + jakieśtam poboczne są imo ok.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1149
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Michu »

Tylko 3.

Schival - jak w zasadach, 1 mb na grafike, 1 mb na muzyke + pliki RM (czyli mapka, database i reszta tego syfu, no to chyba oczywiste =)

Co do informowania innych for/stron - jak macie sily i checi to z przyjemnoscia zobacze taka reklame, ja nie mam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Jazzwhisky »

Dla mnie to co napisał Michu wydaje się dosyć jednoznaczne. Zbiór trójelementowy (w każdym innym przypadku zależności będą po prostu inne) plus zasada gry - każdy z elementów pokonuje jeden z pozostałych (bez względu na cokolwiek pobocznego nożyce zawsze pokonują papier i tyle). Jeżeli odejdziemy od którejkolwiek z tych podstawowych zasad gry imo schemat się rozleci.
I jakkolwiek są to ograniczenia może i ostre (na tym opiera się sens tej zabawnej gry!), to z pewnością jest sporo sposobów na ich rozwinięcie. Poza tym opis Micha stanowi, że skrypt ma jedynie zawierać wymienione zależności, co aż kusi by podać jakiś przykład twórczego wykorzystania powyższej mechaniki. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Skrypt #4 - Papier, Kamien, Nożyce

Post autor: Pantera »

ah, i z cyklu glupich pytan - projekty sa anonimowe? tzn glosujacy maja ogladajac dany projekt nie wiedziec kto go zrobil?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Zablokowany