
PYK! Po wyjątkowo udanej edycji piątej, przyszła w końcu pora na szóstą odsłonę Tsukuru Archive Sprite Contest. Jak już zapewne zdążyliście się zorientować po logo konkursu, żegnamy (póki co) kategorię Discord Emoji, żeby tym samym zrobić miejsce dla zupełnie nowej konkurencji, mocniej związanej z Makerem. Bez zmian pozostaje natomiast kategoria Classic, w dalszym ciągu stanowiąca główną oś rywalizacji. Szczegółowe zasady konkursu zostaną podane po zakończeniu zapisów, na razie tylko skrócona prezentacja pól, na jakich przyjdzie się zmierzyć uczestnikom:
Kategoria Classic
Dobrze wszystkim znana konkurencja: sprite postaci w widoku od przodu (pixel art, maksymalnie 24x32px). W tym roku wymogiem również będzie stosowanie się do konkretnej palety kolorów, która, tak samo jak tematy i pozostałe szczegóły techniczne, zostanie ujawniona po zapisach.
Kategoria Monster
Debiutująca w tym roku kategoria to nawiązanie do sprite'ów makerowych przeciwników, znanych pod nazwą Monster lub Battler. Konkurencja ta polega na wykonaniu sprite'u potwora w widoku od przodu, z boku lub z półprofilu w technice pixel artu, w jednym z dwóch formatów do wyboru: 64x48px lub 48x64px. Brzmi jak wyzwanie? Zdaję sobie sprawę, że wysoka poprzeczka może zniechęcać do udziału, dlatego też dla odważnych przewidziana została mała nagroda: każdy uczestnik, który odda prace w obu kategoriach, otrzyma bonusowe 3 punkty podczas podliczania głosów w kategorii Classic! Punkty zostaną dodane na sam koniec, więc mogą namieszać w tabeli i sprawić, że Wasz potwór, bez względu na to, jakie sam zajmie miejsce, wywinduje Wasz sprite postaci.
Zapisy
Zgłoszenia do udziału w konkursie odbywają się wyłącznie poprzez post w tym temacie, koniecznie z oznaczeniem kategorii konkursowych (Classic i/lub Monster). Zapisy potrwają do środy 15.06.2022 włącznie. Po tym terminie pojawią się tematy dla obu kategorii, a uczestnicy będą mieli dokładnie 10 dni na wykonanie prac.
Wybór Zwycięzców i Nagrody
Zwycięzców wyłoni jawne głosowanie aktywnych użytkowników forum. Dla każdej kategorii przewidziane jest osobne podium. Nagrody w tym roku będą raczej symboliczne, nie tak imponujące jak trofeum z poprzedniej edycji, ale mimo wszystko możecie liczyć na coś fizycznego. Zwycięzcy z obu podium jak zawsze otrzymają prestiżowe graficzne rangi na forum, a Monster z pierwszego miejsca trafi na scenowego Discorda w formie emoji. Poza tym ponownie każde zgłoszenie pracy zaowocuje dodatkowym punktem w głosowaniach podczas najbliższej edycji Golden Forków.
2. GameBoy (Classic/Monster)
3. Dragon Kamillo (Classic/Monster)
4. Michu (Monster)
5. puniek (Classic/Monster)
6. Stanior (Classic/Monster)
7. Gedharm (Classic/Monster)
8. Jolantyn (Classic/Monster)
9. B.N.F (Classic/Monster)
10. Adrap (Classic/Monster)
12. Mikisi (Classic/Monster)
13. Versus (Classic/Monster)
14. Sefiro (Classic/Monster)
15. WładcaKasztanów (Classic/Monster)
16. Keibi (Classic/Monster)
17. Axer (Monster)
Uwagi końcowe
Liczę, że zabawa będzie równie szampańska jak w zeszłym roku i gorąco zachęcam do udziału, nawet jeśli pixel art, czy ogólnie rysowanie, nie jest Waszą pasją. Dla przypomnienia reguł, które obowiązują w tej technice, warto przejrzeć sobie polecany często tutorial: https://medium.com/pixel-grimoire/intro/home Jeśli macie jakieś pytania co do przedstawionych pokrótce zasad, możecie zadawać je poniżej lub na serwerze Discorda. Ode mnie to tyle, startujemy!