TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Piąta edycja konkursu.

Moderator: Deathwing

Zablokowany
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: Deathwing »

Obrazek
Zamykamy zapisy z ostateczną liczbą 18 chętnych do wzięcia udziału w graficznej batalii! Teraz czas na zapoznanie się z tematami, paletą i szczegółowymi regulaminami dla obu konkursowych kategorii.

Kategoria Classic

1. Cagoj (Cygan): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]
2. John Difool (Incal): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]
3. Hebius (Lanfeust z Troy): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]
4. Kriss de Valnor (Thorgal): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]
5. Lobster Johnson (Hellboy): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]
6. Pelissa (W poszukiwaniu Ptaka Czasu): [Rys.1] [Rys.2] [Rys.3]

W tej edycji dla urozmaicenia odchodzimy od tradycyjnej tematyki gier, jako że znacznie większą sympatią darzę komiksy, w szczególności europejskie. Problemem było jednak znalezienie odpowiednich ilustracji, prezentujących postacie w całości, więc dla rozwiania wątpliwości co do ich wyglądu mamy tym razem po trzy rysunki dla każdej z nich. To mieszanka okładek, kadrów, concept artów czy nawet fanartów i, jak pewnie zdążyliście zauważyć, miejscami różnią się one kolorystycznie lub pod względem szczegółów ubioru. Zatem uprzedzając pytania: pierwsza grafika przy każdej postaci jest tą, na której powinniście wzorować kolory sprite'ów, ale nie zamierzam do tego podchodzić zbyt rygorystycznie (znając także ograniczenia palety). Przykładowo, mundur Lobstera Johnsona jest domyślnie czarny, ale w Waszych pracach jego rozjaśnienia mogą być dowolnej barwy, oparte na odcieniach szarości, niebieskiego, brązu itp. Zostawiam Wam pole do interpretacji, gdyby jednak pojawiły się jakieś wątpliwości co do kolorów, śmiało zadawajcie pytania.
Podstawowym założeniem konkursu jest wykonanie pracy zgodnie z tematem, czyli jako przedstawienie jednej wybranej postaci spośród powyższych. Prace nie muszą zawierać wszystkich elementów widocznych na przykładowych rysunkach, zwłaszcza broń i zwierzęta są traktowane jako opcjonalne atrybuty - mogą znaleźć się na Waszych grafikach lub nie. Postać należy ukazać w formie sprite'u w widoku od przodu, jako pozycja spoczynkowa lub na zasadzie środkowej klatki charsetu. Dla inspiracji można posiłkować się zestawieniem prac z poprzednich edycji: http://www.rmteka.pl/scenowe-sprite-contesty/
Każdy uczestnik może nadesłać tylko jedną pracę w kategorii Classic. Podczas głosowania grafiki zostaną zaprezentowane anonimowo, zatem bawimy się fair, nie informując nikogo o wyborze tematu ani nie dzieląc się podejrzeniami co do autorstwa poszczególnych sprite'ów.

Szczegóły techniczne:
- pixel art
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalna szerokość: 24 piksele
- wysokość: 30-32 piksele (sam sprite bez tła, minimum 30, nie więcej niż 32)
- jednolita barwa tła (żadnych cieni, pasów, rozświetleń itp.)
- paleta kolorów widoczna poniżej

Dla rozwiania wszelkich wątpliwości: technika pixel artu oznacza, że każdy piksel wykonanego sprite'u musi zostać postawiony celowo i własnoręcznie. Zabronione są wszelkiego rodzaju filtry, gradienty i użycie kanału alpha (przezroczystości). Niedopuszczalne są także edity i recolor gotowych sprite'ów i charsetów, w tym (dopiero od tej edycji) template'y! Naturalnie możecie wzorować się na istniejących grafikach, jednak prace muszą zostać wykonane od zera i w 100% przez Was.

Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w skalach x2, x3 i x4 na jednolitym, niebieskim tle.

Obrazek Obrazek

Paleta dla kategorii Classic:

Obrazek

Obowiązkową paletą w konkursie jest ARCHERER48 by archer-a. Jak sama nazwa wskazuje, do dyspozycji otrzymujecie 48 kolorów, co dla każdego powinno być wystarczającą liczbą do wykonania sprite'u. Osobiście jestem zwolennikiem mniejszych zestawów, ale zabawy z minimalizmem zostawię na ewentualne przyszłe edycje. Póki co zmierzycie się z paletą, w której dopasowanie odpowiedniego odcienia nie powinno być zbyt problematyczne, a jednocześnie nie na tyle obszerną, by się w niej pogubić. Jest dostatecznie elastyczna jak na potrzeby tej rywalizacji, kuleje jedynie nieco pod względem brązów, ale i te ograniczenia da się obejść, posiłkując się szarością, czerwienią czy cielistymi kolorami. Oczywiście nie ma obowiązku użycia wszystkich dostępnych kolorów, ale jednocześnie nie wolno wykraczać poza ten zestaw. Zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w paletę: zmiana jasności czy nasycenia kolorów, dodawanie własnych barw itp. Traktujcie ją jak fizyczny zestaw kredek, których nie da się zmodyfikować - musicie pracować na tym, co dostaliście. Jedyną dozwoloną zmianą jest dodanie widocznego nad paletą koloru tła, który jednak nie może zostać użyty jako odcień niebieskiego, a jedynie jako tło. Dla ułatwienia można pracować na poniższym pliku, zawierającym już paletę archerer48:
Obrazek
Szczegóły na temat palety oraz możliwość ściągnięcia jej w innym formacie (w tym .ase i .gpl) pod tym linkiem: https://lospec.com/palette-list/archerer48


Kategoria Discord Emoji

1. Kaszana
2. Kot łapiący się za głowę
3. Złoty widelec
4. Poważny myśliciel
5. Pocztówka
6. Weteran roku 2003

Tym razem tematy zostały wyłonione przeze mnie arbitralnie, w większości z Waszych propozycji na Discordzie. Macie możliwość swobodnej interpretacji, jednak bez zbytniego odbiegania od tematu. Każdy z uczestników, który zgłosił chęć udziału w tej kategorii, może nadesłać maksymalnie dwie prace, po jednej na każdą metodę wykonania. Paleta jest całkowicie dowolna, bez względu na metodę, co oznacza również, że można skorzystać z archerer48 i swobodnie ją modyfikować.
Także i w tej kategorii prace zostaną zaprezentowane anonimowo, więc nie zdradzamy wybranego tematu i nie sugerujemy autorstwa prac. Wszelkie inne komentarze dotyczące tematów są oczywiście dozwolone, a nawet wskazane. Do wyboru macie następujące metody, oparte na rozmiarach grafik:
Szczegóły techniczne (32x32):
- pixel art
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalne wymiary: 32x32 piksele
- dowolna paleta
Szczegóły techniczne (128x128):
- metoda dowolna (w tym pixel art)
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalne wymiary: 128x128 piksele
- dowolna paleta

Uwaga: metoda dowolna oznacza każdą formę twórczości graficznej (dozwolony kanał alpha, gradienty itp.) za wyjątkiem kolażu. Wszystkie prace muszą być całkowicie autorskie, a zatem nie wolno korzystać ze zdjęć, znalezionych w sieci obrazków, elementów graficznych, discordowych emoji itp. Konkursowych wymagań nie spełniają też prace powiększone z mniejszego formatu, rysujcie bezpośrednio na wskazanych wymiarach (tyczy się to zwłaszcza 128x128). I ostatnia kwestia: nie korzystamy z żadnych narzędzi do automatycznego przekształcania zdjęć/grafik na pixel art - ideą konkursu jest własna twórczość i tego się trzymajmy.

Mile widziane przezroczyste tło nadsyłanych grafik, zwłaszcza w przypadku metody dowolnej (preferowana forma dodawania discordowych emoji). Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w rozmiarze 128x128px oraz dodatkowo w formie discordowego skalowania ikonek: 48x48px, 24x24px i 16x16px. Jednolite tło prezentacji odpowiada domyślnemu, ciemnemu motywowi programu.

Obrazek Obrazek Obrazek


Gotowe prace wysyłajcie do mnie prywatnie na Discordzie lub poprzez PW na forum. Na wykonanie i nadesłanie prac macie dokładnie tydzień, do niedzieli 20.06.2021 włącznie. Przyjmuję prace zarówno w zestawach jak i pojedynczo, do końca wyznaczonego terminu macie także możliwość nadsyłania poprawek. Oczekujcie mojego potwierdzenia każdego zgłoszenia i skontaktujcie się ze mną, jeśli nie dostaniecie takiej wiadomości maksymalnie na drugi dzień. Głosowanie rozpocznie się w poniedziałek 21.06.2021.

To wszystko jeśli chodzi o sprawy techniczne. Mam nadzieję, że dokładnie zapoznaliście się z regułami i że weźmiecie je sobie do serca, aby było jak najmniej nieporozumień. Przypomnę: bawmy się ładnie, nie oszukujmy, trzymajmy się zasad <3 Zapraszam do komentarzy, uwag i pytań, jeśli nadal coś pozostaje niejasne.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: Crashykk »

W tej edycji mam ciezki wybor jezeli chodzi o classic. Nie znam zadnej z tych postaci i zadna do mnie nie "mowi". Z emoji jest natomiast na odwrot. Od razu wiedzialem co biore. :D
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: Adrap »

Deathwing pisze:
14 cze 2021, 00:01
Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w skalach x2, x3 i x4 na jednolitym, niebieskim tle.
Obrazek Obrazek
Rozumiem, że to niebieskie tło to ten sam kolor co na tych dwóch zacytowanych obrazkach?
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: Deathwing »

Tak, to jest dokładnie ten kolor.

Przy okazji powtórzę to, co na Discordzie: nie skalujcie emoji sami, nadsyłajcie 32x32 w oryginalnym rozmiarze. I tak, 128x128 również może być wykonany techniką pixel artu, chociaż nie jest to łatwe zadanie.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: Prometherion »

W pixel art ni w ząb nie potrafię, ale co szkodzi spróbować.
Awatar użytkownika
B.N.F

TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)(miejsce 2); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)
Posty: 34
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Dzikie ostępy internetu

Re: TASC5: Prezentacja tematów, zasady

Post autor: B.N.F »

No muszę przyznać że w tym roku było mi o wiele trudniej coś zrobić, ale... wydaje mi się też że jednocześnie mimo wszystko poszło mi dużo lepiej niż ostatnio. Nieznajomość postaci jakie były do wyboru, chociażby z samego wyglądu była chyba największym problemem :/ Mam szczerą nadzieję że w kolejnej edycji jednak będą to znów postacie z gier, albo przynajmniej jakoś bardziej znane ^^'

Na koniec chciałbym tylko podziękować za organizacje kolejnej edycji konkursu i życzę powodzenia konkurencji :-D
Ps. Niech już będzie po północy >_<
Obrazek
Zablokowany