[MZ] Jesper

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

[MZ] Jesper

Post autor: cydyn »

Gatunek RPG

DEMO GRY

Stworzony na silniku Rpg Maker MZ
Bez żadnej dodawanej grafiki oraz wykorzystując mapy zawarte w programie

Witam
Jako że tworze sobie gierkę na rozluźnienie , oczywiście grę krótką to chciałbym się z wami tą gierką podzielić.
Przy okazji również mi pomożecie.

Ale może od początku...
Fabuła
Gra opowiada historię faceta który chcąc zarobić wpadł w szemrane interesy i aktualnie został wywieziony do lasu.
Chce więc wrócić do swojej rodziny , czyli do Zefiru. Po drodzę oczywiście czeka na niego trochę pracy.
Dociera do wioski i tam dopiero dowiaduję się że to nie będzie takie proste jak oczekiwał.

Cóż niezbyt skomplikowana historia nieprawdaż?

I TAKA MIAŁA BYĆ!

Mechaniki
Wszystko to jest podstawa tego programu począwszy od muzyki , po grafiki i inne tego typu rzeczy.
Nie liczcie na majstersztyk gry jak Tale of Exile bo napewno tak nie będzie.


Grafiki i Mapping
Świetnie że nadal to czytasz :D Ogólnie jestem leniem i pare map zrobiłem sam , drugą połowę zabrałem z tych wbudowanych w program ,
a jeszcze niektóre poprostu lekko zmodyfikowałem na potrzeby gierki.


Walki
Rpg Maker MZ oferuję bardzo ciekawy system walki i bardzo mi się spodobał. Mianowicie "Time Progress [Active]".
Czyli zwinność decyduję kto pierwszy atakuję i nawet jak nie wykonasz ruchu to przeciwnik może cię atakować.
Więc im szybciej będziesz atakował tym lepiej. Co prawda staram się żeby nie samym atakiem żył człowiek.
więc daje możliwość atakowania magią i specjalnymi umiejętnościami , a przy okazji potwory są odporne na różne ataki
bo trzeba jakoś utrudnić rozgrywkę :D


Klasy Postaci
Tak dobrze czytasz. W tej grzę będą KLASY POSTACI. Ogólnie to trzy klasy i raczej zwiększać ich nie będe.
Podstawowe czyli : Wojownik , Łucznik i Mag.
Każdy z nich może używać tylko broni dostosowanej do danej klasy a jeżeli chodzi o zbroję to mogą używać każdej począwszy od lekkiej ,
po średnią i ciężką. Oczywiście najlepsze są te klasowe ale można się pobawić żeby mag miał trochę więcej pancerza.
Bo tak każda klasa ma swoje odrębne statystyki pokazane na początku gry przy wyborze.
A umiejętności oczywiście różnią się i zdobywa się je poprzez levelowanie więc im więcej ubijesz stworów tym lepiej.


Questy
Linia Fabularna to pierwszy Quest. A dalej cóż....
Nie no nie zostawił bym was bez zadań pobocznych. Oczywiście są. Narazie niewiele. Radzę czytać i dobrze wybierać kwestie dialogowe , bo można skończyć bez nagrody :) Oczywiście niektóre się pojawiają w jakiś określonych momentach albo po wykonaniu jakiś czynności.


Losowość
Tak , żeby nie było nudno najpierw miałem zamysł losowego loota ze skrzynek , potworów .
Ale zauważyłem że bardzo dobry przedmiot można dostać na początku gry więc odpuściłem.
Zostawiłem za to losowość w innym miejscu. Tak , mianowicie narazie tylko w jednej sytuacji ta losowość coś zmienia.
A zmienia ona lokacje pewnego lasu. Raz może być tak że dane lasy są położone w dany sposób , a jak zaczniesz grę od nowa i znowu tam pójdziesz to się może okazać że jesteś w całkowicie nowej lokacji.


Przyszłość
Schematy-Chce dodać schematy na bronie specjalne no i oczywiście kowala ale to dopiero jest wykonywane choć schematy są rozmieszczone.
I SIĘ POMYŚLI CO JESZCZE DODAM OD SIEBIE.

SCREENY Z GIERKI
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Dobra mam nadzieję że sobie wszystko wyjaśniliśmy. Teraz prośba do was. Gierka jako że stworzona w Rpg makerze daje dostęp do grania
na androidzie. I tak właśnie do tej grupy docelowej będę brnął ale dodam opcje na pc również jakby komuś bardzo się nudziło.


OTO INSTALKA NA ANDROIDA:
https://www.mediafire.com/file/uptgeij5 ... r.apk/file

PLIK WYSTARCZY POBRAĆ NA TELEFON I ZAINSTALOWAĆ. NIE POTRZEBUJE ŻADNYCH UPRAWNIEŃ , NIE JEST ZAWIRUSOWANY , JA RÓWNIEŻ TESTUJE
TO NA SWOIM TELEFONIE. PROSZĘ O POINFORMOWANIE MNIE JEŻELI ZAINSTALUJECIE I ZAGRACIE JAK DZIAŁA OPTYMALIZACJA GRY.

PS: JEŻELI EKRAN GRY NIE POJAWIA SIĘ A SŁYCHAĆ MUZYKĘ , KLIKNIJCIE GRAJĄC PIONOWO W GÓRĄ CZĘŚĆ CZARNEGO EKRANU A POWINNO POKAZAĆ SIĘ MENU GRY.
JEŻELI GRASZ NA POZIOMYM EKRANIE WTEDY LEWĄ LUB PRAWĄ STRONĘ CZARNEGO EKRANU KLIKNĄĆ!

A tu instalka na PC:
https://www.mediafire.com/file/i4pwko76 ... r.rar/file

Wszelkie błędy proszę zgłaszać w poście lub priv do mnie. Z góry dzięki.

PS: Polecam na początek gre magiem bo jest chyba najłatwiej :P

A i jeszcze jedno: gra jest w 1/4 skończona. Tak jak mówie będzię krótka.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MZ] Jesper

Post autor: puniek »

Nie doczytałam, że mag jest najlepszy na początek, i sięgnęłam po łucznika. Moje świeże wnioski są w oparciu o tę klasę i granie na Androidzie przez pół godziny.

Niestety w obecnej formie gra wymaga doszlifowania w balansie rozrywki. (╥﹏╥)

Przede wszystkim mój największy zarzut to w moim odczuciu nieco zawyżony poziom wrogów, kompletnie kontrastujący z tym, do czego przyzwyczajają mnie gry na telefonie. Moc lecznicza przedmiotów jest bezużyteczna w walce - odnawiają 1/5? wartości maksymalnej Jespera i wystarczy jeden atak przeciwnika, by otrzymać więcej obrażeń. Najwyższa względem klas zwinność niewiele zmienia w starciach z pierwszymi wrogami, bo tura postaci daje jeden ruch przeciwnika, co przy większych sforach z góry skazuje nas na ledwo wygranie walki.
Jedyna umiejętność na początek wymaga aż 40 TP, a te zdobywają się bardzo wolno - do tej pory nie udało mi się z niej skorzystać. ( ・ั﹏・ั)
To wszystko w połączeniu z aktywnym trybem walki oraz niewyobrażalnie ciężkim zdobywaniem pieniędzy, szybko zamienił rozgrywkę w survival, polegający na góra dwóch walkach, ucieczce do wioski i próbie odnalezienia jakichkolwiek monet na nocleg.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: [MZ] Jesper

Post autor: cydyn »

Tak, wiem że balans rozgrywki jest ciężki muszę nad nim popracować. Łucznik faktycznie jest najsłabszy z każdej klasy. Dzięki za odpowiedź i spróbuję poprawic balans gry.
Wiesz próbuje trochę urozmaicić rozgrywkę tym że później będzie miało się drużynę i nie będzie tak trudno jak na początku. Szczególnie że łucznik ma umiejętności na to by być dobra klasa. Ale ciężko to wyprofilować dając mu dużo zręczności.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [MZ] Jesper

Post autor: Amelanduil »

Pisownia do korekty, szczególnie >spacje przed przecinkami, jeżus cytrus, dlaczego<

Ściana tekstu na czarnym tle jako start rozgrywki to... nie jest dobry pomysł, nigdy. Jakaś scenka na mapie, wstawki, cokolwiek. Przejść prosto do gameplayu. Ekspozycja nie działa z marszu, musi być jakiś haczyk, który złapie gracza w to, żeby miał jakikolwiek powód, żeby zainteresować się w pierwszej kolejności historią/światem. A nawet wtedy nie jest preferowaną opcją.

Mało odkrywcze opisy interakcji z otoczeniem (stwierdzenia faktu typu "szafa z ubraniami" albo "nic tu nie ma"), mało konsekwentne (akurat tę jedną drewnianą kłodę na start gry można rozwalić, ale żadnej innej nie). Dość klasycznie dla gier z makera dużo NPCów ma problem z tym, że postać z nimi w ogóle rozmawia.

Nie rozumiem też szczegółowego wypisywania statystyk postaci przy wyborze klasy, bo w zasadzie nic to nie mówi. Nie jestem w stanie odnieść się do tego, jak surowe statystyki przekładają się na rozgrywkę.

No i sedno problemu, gameplayowo walka to... domyślny system walki z ATB. Żadnych autorskich rozwiązań. Na start nie mamy dostępu do niczego, co definiowałoby w jakiś szczególny sposób daną klasę postaci.
Nie ma, absolutnie, nic ciekawego w samym ATB. To jest tylko forma, nie główna siła napędowa.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MZ] Jesper

Post autor: puniek »

Przedarłam się też przez pierwsze zadanie główne, zbudowałam drużynę, wyruszyłam w podróż i utknęłam na pierwszej walce w nowej lokalizacji. W obecnej formie nie jestek w stanie przedrzeć się dalej.

Względem tekstu zauważyłam, że wiadomości czesto zjadają się na końcu linijki, a jako gracz muszę domówić sobie znaczenie ostatniego słowa.
Najprawdopodobniej MZ ma tą samą wadę, co VX Ace, że sugerowanie się linią końca linijki w samym programie nie do końca wygląda dobrze w samej grze i wersy trzeba kończyć wcześniej.

Co do samej formy podania historii, nie jestem przekonana. Postacie zlewają się w jedno, dialogi nie angażują w tok wydarzeń, świat nie zachęca do swojej eksploracji. Jakby wizja na fabułę była zbyt rozmyta, a Ty starałeś się ją skoncentrować typowo wokół gameplayu.
I wbrew pozorom to jest cięższa praca, bo jak w wielu tytułach potrafię przeboleć drewniany czy niezbalansowany sposób rozrywki dla angażującej historii - tak w przypadku postawienia na niego, musi być dopracowany w kazdym aspekcie, by zatrzymać przy ekranie. W obecnej formie czuję, jakby gra była po prostu niesprawiedliwa wobec mojego czasu i nie dawała odpowiedniej nagrody za to, że ostatnimi siłami pokonuję wrogów. Sam gameplay, jak Amel zauważył, jest zwyczajnie za prosty i koncentrowanie się tylko na ATB nie pomogło balansowi.

Z moich rad - łatwiej jest dostosować statystyki postaci, sugerując się poziomem postaci, na którym gracz ma je napotkać, i odpowiednio je dostosować do potrzeb naszej gry. Metoda dostosywania na odwrót postaci pod planowane walki to znacznie zmudniejsza praca metodą prób i większych błędów.

Powodzenia podczas dalej pracy!(. ❛ ᴗ ❛.)🖤
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: [MZ] Jesper

Post autor: cydyn »

Jeżeli chodzi o fabule to tak jak mówiłem miała być prosta przejrzysta bo gra będzie krótka. Co do walk na samej końcówce gry zmieniłem wartość Golda z 5 do 12 na spanie więc chyba przesadziłem bo ciężko Golda zdobyć. Jeżeli już chcesz przejść dalej zanim dodam wersję następna polecam poszukac skrzynek z itemami ukrytych po lasach. Oczywiście domki również. Zagrać oczywiście magiem bo tylko chyba nim da się radę przejść aktualnie. Co do wrogow na początku są trudni ale chciałem tego ponieważ po kupnie itemow są zbyt prości. Ciężko jest dostosować wrogow do każdej klasy ale już wykonałem pewne poprawki. Polecam również zajrzeć do jednego z domków i na stole są takie mapy jakby to kliknąć na to i jest tam poradnik stworów i opisy ich razem ze statystykami słabościami itp. Oczywiście różnorodność klas widać dopiero później kiedy wbijemy lvl i po dochodzą dodadkowe skille. Sama walka będzie nadal w tym systemie bo nie mam czasu na robienie własnego systemu, jedynie co mogę Pododawac umiejętności więcej żeby miało to sens i zmniejszyć koszty ich użycia. Jeżeli chodzi o wiadomości to fakt MZ ucina więc to napewno będzie poprawione

A i jeszcze jedno. Fakt trudność bardzo zwiększyłem aż za bardzo. Po dwa zombie w pierwszej lokacji to jednak za dużo. Ale już właśnie się za to biorę. Zmniejszę koszt noclegu być moc zregenerować życie mane itp.
W drugiej lokacji postąpię podobnie i będę sprawdzał jak to wychodzi. Co do klasy lucznika, będę musiał nad nią popracować chociaż akurat ta klasę bardzo chce zrobić jaki taki "specjals". Dobry w niektórych przeciwników mający określone umiejętności wspierające itp. No sprawdzimy jak to wyjdzie.
Od siebie mogę dodać że możliwe jutro spróbuję dodać poprawioną wersję jeżeli chodzi o dialogi, poprawioną i bardziej zbalansowana walke oraz poprawki klasowe poprawiające jakość walk.

Dzięki że sprawdzasz to na telefonie tak BTW.
Jak chodzi ogólnie? Czy gra przycina?
Czy raczej chodzi płynnie?
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: [MZ] Jesper

Post autor: cydyn »

Poprawiona wersja PC:
https://www.mediafire.com/file/62mrf81c ... r.rar/file

Poprawiona wersja APK:
https://www.mediafire.com/file/s1mtglsp ... 0.apk/file

Wprowadzone poprawki:
- Przecinki powinny być teraz dobrze ustawione.
- Zwiększone statystyki łucznika.
- Początkowi przeciwnicy w pierwszych lokacjach są łatwiejsi do pokonania.
- W samouczku dodatkowy opis obrażeń i opis każdej statystyki.
- Zmniejszenie niektórych wymagań do użycia umiejętności.


Co do zarzutu po co dokładne statystyki klasy postaci. Przydaje się to bo będzie się znać statystyki wrogów niektórych przez przeczytanie książki
ukrytej w jednym z domków.
Fabularnie gre piszę w notatniku, zmiany będą wprowadzane w tym tygodniu.
Proszę o sprawdzenie poprawionej wersji te osoby co ją sprawdzały i o zdanie w tym temacie.
Prócz tego BARDZO DUŻA PROŚBA O TESTOWANIE GRY NA ANDROIDZIE I PODANIE MI INFORMACJI W KTÓRYCH MIEJSCACH TEKST CAŁY SIĘ NIE POKAZUJE!!

Jeżeli można to niech poda również model telefonu bo możliwe że mam większy ekran i przez to ja nie widzę tych wycięć w tekście.
ODPOWIEDZ